معرفی و دانلود رایگان کتاب صوتی خوشمزه‌ترین سیب سرخ کرم زده دنیا

عکس جلد کتاب صوتی خوشمزه‌ترین سیب سرخ کرم زده دنیا
قیمت:
رایگان - 0€
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خوشمزه‌ترین سیب سرخ کرم زده دنیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خوشمزه‌ترین سیب سرخ کرم زده دنیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی خوشمزه‌ترین سیب سرخ کرم زده دنیا

فروغ صابر مقدم تجربه‌ی زیسته‌ی خود را از خلال بیست سال زندگی در انگلستان به رشته‌ی تحریر درآورده و در کتاب صوتی خوشمزه‌ترین سیب سرخ کرم زده دنیا آن‌ها را گردآوری کرده است. شیرازه‌ی تمامی این روایت‌ها موضوعی پرچالش است که اغلب ما کمابیش در زندگی خود یا اطرافیانمان با آن درگیریم: مهاجرت.

درباره‌ی کتاب صوتی خوشمزه‌ترین سیب سرخ کرم زده دنیا

مجموعه‌ای از روایت‌ها درباره‌ی جهان پیرامون نویسنده که رویدادهای سال‌های 2002 تا 2022 میلادی را در بر می‌گیرند. نویسنده‌ی کتاب صوتی خوشمزه‌ترین سیب سرخ کرم زده دنیا این سال‌ها را در شهر منچستر واقع در کشور انگلستان سپری کرده است و اکنون آنچه را که تجربه کرده است برای شما روایت می‌کند. موضوع اصلی این کتاب صوتی زندگی مهاجرانی است که از گوشه و کنار جهان به محل زندگی نویسنده در آن سال‌ها کوچ کرده‌اند؛ واضح است با موضوعی طرف هستیم که شاخه‌های بسیاری را از خود منشعب می‌کند: اندوه دوری از نزدیکان، دشواری انس با غربت، احساس تنهایی در خاک غریبه و...

روایت‌های کتاب صوتی خوشمزه‌ترین سیب سرخ کرم زده‌ی دنیا در زمره‌ی آثار ادبی ناداستان قرار می‌گیرند. فروغ صابر مقدم در آن‌ها آنچه را که در حقیقت رخ داده است، با بیان منحصر به فرد خود برای مخاطبان روایت می‌کند. و از تجهیزات و امکاناتی که داستان‌نویسی در اختیار نویسندگان قرار می‌دهد، بهره نمی‌جوید. نخ تسبیح تمامی این روایت‌ها موضوعی است که کهنگی‌پذیر نیست و روز به روز در حال گسترده‌تر شدن است و افراد بسیاری را با خود درگیر می‌کند: مهاجرت و پناهندگی.

کانون فرهنگی چوک این اثر را در قالب کتاب صوتی تهیه و منتشر نموده است. کتاب صوتی خوشمزه‌ترین سیب سرخ کرم زده دنیا را با صدای سیما میرهادی‌زاده می‌شنوید.

کتاب صوتی خوشمزه‌ترین سیب سرخ کرم زده دنیا برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به آثار ادبی پیرامون مسئله‌ی مهاجرت علاقه‌مند هستید، شنیدن این کتاب صوتی را به شما توصیه می‌کنیم.

با فروغ صابر مقدم بیشتر آشنا شویم

این نویسنده در سال 1345 در گیلان متولد شد. فروغ صابر مقدم در دانشگاه در رشته‌ی فیلمنامه‌نویسی تحصیل کرد و قریب به ده سال در صداوسیما به فعالیت پرداخت. نگارش هزاران کلمه، سردبیری برنامه‌های نمایشی بسیار و نوشتن ده‌ها نمایشنامه‌ی رادیویی بخشی از فعالیت‌های او پیش از مهاجرت به انگلستان را در بر می‌گیرد.

در بخشی از کتاب صوتی خوشمزه‌ترین سیب سرخ کرم زده دنیا می‌شنویم

قرار بود با اتفاق عجیبی در خانه روبه‌رو شوم. من هر روز سوار اتوبوس بین شهری می‌شدم و به مرکز شهر می‌رفتم و عصرها با همان خط برمی‌گشتم. هنگام برگشتن از محل کارم از بس خسته بودم، دلم نمی‌خواست جای گرم و نرمم را در اتوبوس از دست بدهم و در باد و بوران پیاده شوم. آن روز به محض این که از پله‌های کوتاه اتوبوس پایین آمدم سرمای هوا به جانم ریخت و باد دانه‌های برف را به سر و صورتم پاشید. ایستگاه اتوبوس فاصله‌ی زیادی تا محل سکونتم نداشت. طوری که اگر در ایستگاه اتوبوس می‌ایستادم و برق آشپزخانه روشن بود، می‌توانستم تا ته آن را ببینم. البته آشپرخانه‌ای که گاهی با اجاق گاز برقی آن خوراک‌های وطنی می‌پختم از دو متر بیشتر نبود. بیشتر حسن این ساختمان دوازده واحدی نزدیک بودن آن به مرکز شهر بود و برای رفتن به محل کار از ترافیک طولانی صبحگاهی می‌شد تا اندازه‌ای جان سالم به‌در برد و هدفون در گوش گذاشت و سر را در گوشی همراه فرو برد. ده پله‌ی سنگی کوتاه شیب‌دار، وسط خیابان و محوطه‌ی پارکینگ را از هم جدا می‌کرد و در ورودی چهار پله پایین‌تر از سطح زمین پارکینگ بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

111 دقیقه
بخش یک تا هفت
105 دقیقه
بخش هشت تا پانزده
107 دقیقه
بخش شانزده تا بیست‌وچهار
142 دقیقه
بخش بیست‌وپنج تا پایان

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی خوشمزه‌ترین سیب سرخ کرم زده دنیا
نویسنده
راویسیما میرهادی زاده
ناشر صوتی خانه داستان چوک
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۴۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی
رایگان - 0 یورو
افزودن به کتابخانه

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی خوشمزه‌ترین سیب سرخ کرم زده دنیا

سمیرا ابراهیم پور
۱۴۰۲/۷/۹
کتاب صوتی خوشمزه‌ترین سیب سرخ کرم زده دنیا مجموعه‌ای از چند داستان توصیفات و شرح حال زنی است که مهاجرت کرده و به توصیف شهر محل سکونتش میپردازد و گذری به گذشته و توصیف محل زادگاهش دارد به درخت سیب سرخی که در حیاط خانه داشتند و خوشمزه‌ترین سیب سرخ‌های کدم زده دنیا را داشت اشاره میکند و نام کتاب از در برگرفته این بخش می‌باشد. ادامه به توصیف‌هایی میپردازد که خبر از نوع نگرش و افکار او در اثر غم زدگی در غربت و دوری دارد. در بخش‌هایی از کتاب به داستان‌هایی اشاره کرده مانند سفر پدر بزرگش برای دیدن عموی بیمارش و تاثیر فرهنگ در از بین رفتن اداب و رسوم ماجرای پرنده‌ای که میمیرد و همزمان با ان طوطی او در ایران گم میشود و نویسنده از دل تنگی‌ها و وابستگی‌ها میگوید. دوستی با یک هم وطن در غربت درد تنهایی و... موضوع اصلی کتاب مهاجرت و مسائل و مشکلات و حالات روحی ناشی از این مسائل می‌باشد. کتاب فضای سنگین و منفی دارد و ظاهرا این مهاجرت برای نویسنده هیچ نقطه‌ی قوتی و زیبایی به همراه نداشته. صدای گوینده و نحوه گویندگی نیز جالب نبود.
شکوفه امیری
۱۴۰۲/۳/۲۰
با درود، در مورد کتاب صوتی خوشمزه‌ترین سیب سرخ کرم زده دنیا، اثر خانم فروغ صابر مقدم است.
داستان کوتاه‌هایی بر اساس واقعیت در این کتاب شرح داده می‌شود.
این ناداستان افرادی در کشور بریتانیا است که چه سختی‌هایی متحمل می‌شوند.
مهاجرت همیشه سختی‌هایی به همراه دارد، مانند دوری از خانواده، چه چیزها
وچه کسانی را باید ترک کنی تا به ان چیزی که می‌خواهی برسی. به نظرم مهاجرت یعنی گذشتن از همه چیز، تنها و غریب در کشوری که نه زبان مشترک دارد، نه فرهنگ مشترک وخیلی مشکلات دیگر که سخت می‌شود انس گرفت.
عکس پروفایل کتاب خوش مزه‌ترین سیب سرخ کرم زده دنیا به این داستان شباهت زیادی داشت، عکس هواپیما معنی مهاجرت را به همراه دارد.
صدای گوینده خوب بود وروان می‌خواند ولی ادیت کمی مشکل داشت، صدا‌ی گوینده کم وزیاد می‌ شد یا صدای ورق زدن کاغذ به گوش می‌رسید و اینکه کلا صدای کتاب پایین بود.
ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۱/۱۱/۲۶
کتاب صوتی خوشمزه‌ترین سیب سرخ کرم زده دنیا، اثر فروغ صابر مقدم، اولش با دلنوشته و توضیحاتی شروع شد که بی ربط و باربط بود! نام کتاب، دو پهلو و کنایه دار و جالب بود. مهاجرت و هجرت، انگیزه و تحلیل منطقی می‌خواهد که هدف اولویت در زندگی را شامل شود. ماندن نیز دغدغه‌های خود را دارد و هجرت نیز سختی‌های یک دیگر. انگیزه ایجاد زندگی جدید با رویاپردازی اتفاق نمی‌افتد، رنج و لذت را باهم دید، درست مانند شروع و اقدام به کار جدید. تحمل و صبر آگاهانه، اهداف جدید را به واقعیت نزدیک می‌کند. داشتن چشم انداز در سرزمین جدید با قوانین مدون و تعریف شده باعث به وجود آمدن آرامش و شادی می‌شود، که باید پذیرفت. هرجا هستید شاد باشید و پرروزی. در این کتاب به تمام جنبه‌های زندگی نویسنده پرداخته نشده است و گزیده و یا خاطره‌ای که نویسنده دوست داشته، در کتاب با سبکی که‌ باز هم خواننده دلش می‌خواهد، نوشته شده است.
عزیزه غلامی
۱۴۰۲/۴/۱۶
کتاب خوبی بود، بسیار ساده و روان نوشته شده بود و به صورت کلی و مختصر بخشی‌هایی زندگیشو بیان کرده بود، قسمت‌هایی از زندگی که برای او درس و تجربه‌های ارزشمند شده بود. اکثر نکته‌های مفید و پند آموز در فصل آخر کتاب آورده شده بود، داستان‌هایی واقعی از سرگذشت مهاجران، کسانی که سال‌ها در انتظار اقامت یا و بودند، افرادی که زندگی خانوادگی شان از هم پاشیده بود، یا افرادی که خود را گم کرده بودند دچار سرگردانی و افسردگی شده بودند، دو توصیه مهم نویسنده برای کسانی که قصد مهاجرت به کشور‌های خارج رو دارند این بود که: 1_ باید در زندگیشون هدف داشته باشند. 2_ باید به ثبات فکر و شخصیت رسیده باشند، در غیر اینصورت افسرده و سرگردان خواهند شد.
شهرزاد -ه
۱۴۰۲/۲/۷
با تشکر از سرکار خانم صابر مقدم و خوانش زیبای سرکار خانم میرهادی زاده.
نویسنده با قلم زیبا و نوشتاری روان و کلماتی روزمره خاطرات و تجربیاتشون را در اختیار خوانده قرار دادند.
زمان‌هایی گریستم و خاطراتی برایم تداعی شد.
هر چند سال یکبار، دو، سه ماهی به انگلیس سفر می‌کردم و مشکلات مهاجر‌ها
در و
می‌دیدم. بخش اول، ترس -عدم آگاهی -تشخیص نادرست در چگونگی روابط اجتماعی -نگرانی -هوشیاری ناکافی عدم انطباق صحیح با آداب و رسوم نژادهای گوناگون، سبب عدم موفقیت مهاجران می‌شود.
البته که بسیاری هم موفق شده‌اند.
ممنون از کتابراه.
F.javan
۱۴۰۲/۱/۱۱
تجربه زندگی در غربت از نگاه یک ایرانی. در کنار خاطرات زندگی نویسنده کمی هم مطالب انگیزشی فلسفی هم چاشنی مطالب کتاب شده که برخی جملات به دل مینشیند. گوشه‌ای از کتاب به دوستی‌های سطحی و نداشتن یک رابطه عمیق و پر از اطمینان میگفت و نظرش این بود که به خاطر زندگی در غربت است؛ البته که روایت مال تقریبا و ۲۰ سال پیش است! ولی با شنیدنش یاد جامعه امروزی خودمان افتادم! دوستی‌های سطحی فاقد اطمینان همه درگیر مشکلات. چقدر در وطن خود غریبیم! کتاب خوبی بود. ممنون از کتاب راه و نویسنده محترم و گروه صدا
فائقه
۱۴۰۲/۲/۳
کتاب خوبیه وآموزنده است برای کسایی که قصد مهاجرت دارن و مشکلاتی که ممکنه در مهاجرت براشون پیش میاد و بیشتر جنبه احساسات و دلتنگی‌های مهاجرت رو میگه ولی مهاجرت فقط جنبه منفی نداره مثبت هم میتونه باشه به هر حال من و همسرم بارها تصمیم به مهاجرت گرفتیم ولی در نهایت بخاطر همین مسائل که در کتاب گفته شده و فوبیای مهاجرت همسرم همیشه کنسل شده و در نهایت خانوم فروغ زیبا موفق باشی عزیزم پیشنهاد میکنم کتاب سرزمین نوچ رو هم بخونید یه کتاب خوب در مورد مهاجرت ومشکلاتش که بسیار خوندنی هم هست
mohammad jaafaran
۱۴۰۲/۱/۵
یادمه بار اولی که برای مسافرت از کشور خارج شدم، حول و حوش ۱۷ سال پیش، همون شب اول میخواستم برگردم و گفتم گور پدر اینور دنیا، چنان دلتنگی و... داشتم که حد نداشت، تازه حداقل ۷، ۸ نفر از دوستان و اقوام کنارم بودن و خیلی از مشکلات بقیه رو نداشتم... حالا با خواندن این کتاب و مرور خاطرات اون شبها یادم و میاد مشکلات زندکی در خارج از کشور.. بنظرم رادی خیلی خوش بینانه تر هم حتی نوشته و مشکلات مهاجرت بسی بسیار بیشتر از این حرفهاست.. در کل بد نبود و مروری بود بر خاطرات...
مهدی حمیدی
۱۴۰۲/۸/۱
متاسفانه اولین مسئله‌ای که در وهله اول بسیار به چشم می‌آید کیفیت صدای ناخوشایند خوانش کتاب می‌باشد که انگار دور از بلندگو ضبط گردیده است مسئله بعدی که قابل ذکر می‌باشد این است که نوع داستان‌ها و روایت انسجام کامل نداشته و هر کدام به تنهایی قصه‌ای را روایت می‌کند که به معنی کلی داستان کمکی نمیکند. و
نحوه خوانش هم چنگی بدل نمی‌زند با داستان اکثرا هماهنگ نیست و دارای توپوق و مشکل می‌باشد.
در کل با سپاس از کتابراه خیلی به مذاق خوش نیامد.
نازيلا هادی نژاد
۱۴۰۱/۱۱/۱۶
مهاجرت یکی از مسائل جذاب برای ما ایرانیهاست و اکثرا پیشرفت خودمون و فرزندانمون را در مهاجرت میبینیم. افراد زیادی را میشناسم که از مهاجرت کردن خود راضی هستن ولی با خوندن این کتاب متوجه آن قسمتهایی از مهاجرت که کمتر کسی تعریف میکنه آشنا شدم و سختیها و دلتنگیها برام قابل لمس تر شد و حتی بعضی از داستان قسمتهای با خودم فکر کردم که مهاجرت کردن واقعا ارزش اینهمه سختی داره یا نه؟
بهرحال بستگی به هر شخص و اهدافش دارد.
با تشکر از کتابراه
مانا
۱۴۰۱/۱۲/۱۸
کتاب صوتی خوشمزه‌ترین سیب سرخ کرم زده دنیا با روایت زیبای خانم میرهادی زاده زیر و بم مهاجرت افراد مجرد یا خانواده‌ها را به سادگی و و به زیبایی به ما نشان داد شاید برای کسانی که از دور به زندگی مهاجران نگاه میکنند زندگی انها بسیار زیبا به نظر برسد و برای انها این مطالب دور از حقیقت باشداما نویسنده خیلی زیبا تجربه‌های واقعی را در اختیار همه قرار داده‌اند. ممنون
پریسا
۱۴۰۲/۵/۱۰
کتابی که از مهاجرت به منچستر تعریف می‌کنه و خوبی‌ها و بدی‌های مهاجرت رو و بیشترین چیزی که در مهاجرت آزاردهنده هستش خاطرات وطن به خصوص ایام کودکی و غم غربت که هر روزه آدمو به یاد خانه و خانواده میندازه و آدمایی که رنگ عوض می‌کنن و احساساتشون رو به اجبار تو غربت سرکوب می‌کنن که بتونن دووم بیارن و ادامه بدن رو روایت می‌کنه، به شنیدنش می‌ارزه
م.بهرامی
۱۴۰۱/۱۱/۱۳
کتاب درباره افرادی که مهاجرت کردند و نوع زندگی آن‌ها در انگلستان و رفتار و کارهای آن‌ها گفته شده ولیکن جمع بندی هر داستان خیلی عالی است اینکه ما انسانها در هر جاییکه باشیم اخلاق و رفتار ما در روند زندگی پیشرو تاثیر دارد. من بیشتر نکات آخر داستان که یادآوری کننده زندگی و شرایط بود را دوست داشتم با تشکر از نویسنده و راوی و گروه ضبط
Azi P
۱۴۰۲/۲/۲۰
من این کتابو دوسj داشتم. حتی از بعضی جملاتش نت برداشتم؛ "همه آدم‌ها رهگذر نیستند، برخی از آنه آمده‌اند تا بمانند"
"ادم‌ها را دوست داشته باشیم و اشخاص را از روی ظاهرشان قضاوت نکنیم شاید آن‌ها هرگز کسی را در کنار خود نداشتند تا اموزش ببینند. تو خود این خدمتگزاری را به عهده بگیر و معلم باش... "
منیژه پورمحمدی
۱۴۰۱/۱۱/۱۸
درسته که ایرانی‌ها این سالها دارن مهاجرت میکنن به امید زندگی بهتر وپیشرفت، اما از این داستان خیلی راحت میشه درس گرفت، ومتوجه شد که تو کشور خودمون میتونیم بهتر زندگی کنیم نه در غربت، همینکار‌هایی که تو خارج از ایران تن به آن می‌دهند رو در کشور خودشون انجام نمیدن. ولی در غربت به هرکاری تن می‌دهند.
مشاهده همه نظرات 54

راهنمای مطالعه کتاب صوتی خوشمزه‌ترین سیب سرخ کرم زده دنیا

برای دریافت کتاب صوتی خوشمزه‌ترین سیب سرخ کرم زده دنیا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.