معرفی و دانلود کتاب صوتی هیچ دوستی به جز کوهستان

عکس جلد کتاب صوتی هیچ دوستی به جز کوهستان
قیمت:
130000 تومان - 13.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هیچ دوستی به جز کوهستان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هیچ دوستی به جز کوهستان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی هیچ دوستی به جز کوهستان

روایتی تکان دهنده از جهنمی حقیقی برای پناهندگان! کتاب صوتی هیچ دوستی به جز کوهستان شرح ماجرای 5 سال تبعید بهروز بوچانی در جزیره‌ی مانوس است که از طرف دولت استرالیا به آن‌جا فرستاده شد. این کتاب جوایز و افتخارات بسیاری را برای بوچانی به ارمغان آورد و توانست صدای زندانیانی باشد که در بدترین شرایط زندگی می‌کنند و مورد آزار بومیان و مأموران قرار می‌گیرند.

درباره‌ی کتاب صوتی هیچ دوستی به جز کوهستان:

این کتاب روایتگر داستانی معمولی نیست، بلکه اتفاقی مهم و جدی به شمار می‌آید. هیچ دوستی به جز کوهستان (No Friend But the Mountains: Writing from Manus Prison) شرح ماجرای انسان‌هایی است که سرزمین و خانه‌ی خود را به امید داشتن زندگی بهتر رها می‌کنند، سختی و مشقت را به جان می‌خرند اما در نهایت چیزی جز عذاب نصیبشان نمی‌شود. بهروز بوچانی (Behrouz Boochani) هم یکی از هزاران و شاید هم میلیون‌ها مهاجری است که با چنین سودایی دست به تصمیمی سرنوشت‌ساز می‌زند و راهی استرالیا می‌شود. اما سیاست‌های این سرزمین، زندگی‌اش را تبدیل به جهنمی حقیقی می‌کند. دولت استرالیا این روزنامه‌نگار ایرانی و افراد بسیاری را به جرم مهاجرت غیرقانونی به جزیره‌ای دور افتاده به نام مانوس تبعید می‌کنند. پناهجویان در این جزیره نه تنها از نظر جسمانی و تأمین نیازهای اولیه در عذاب هستند بلکه مورد آزار و اذیت‌های روحی و جسمی هم قرار می‌گیرند که شرح آن را می‌توانید در این کتاب صوتی بشنوید، آزارهایی که قلب هر انسانی را به درد می‌آورد.

بوچانی 5 سال در این جزیره حضور داشت و تمام مشاهدات و خاطرات خود را از طریق واتساپ برای دوستش امید توفیقیان ارسال می‌کرد و توفیقیان هم با ترجمه‌ی آن‌ها به زبان انگلیسی در سال 2018 کتابی منتشر کرد. کتاب هیچ دوستی به جز کوهستان سروصدای بسیاری به وجود آورد، نام بهروز بوچانی را سر زبان‌ها انداخت و او را در سال ششم تبعیدش از آن زندان نجات داد. از طرف دیگر، این کتاب مهم و تأثیرگذار توانست توجهات را به سمت وضعیت پناهجویان جزیره مانوس جلب کند و باعث شود سیاست‌های دولت استرالیا در مقابل مهاجران مورد نقد‌های شدید قرار گیرد.

افتخارات کتاب صوتی هیچ دوستی به جز کوهستان:

- برنده جایزه‌ی ویکتوریا در بخش داستانی و غیرداستانی به ارزش 125000 دلار استرالیا در سال 2019
- برنده جایزه برتر ادبی نیو ساوت ولز به ارزش 10 هزار دلار در سال 2019
- برنده جایزه ملی زندگی‌نامه استرالیا به ارزش 25 هزار دلار در سال 2019

بهروز بوچانی را بیشتر بشناسیم:

وی در سال 1362 در ایلام به دنیا آمد و بیشتر به عنوان نویسنده، فیلمساز و روزنامه‌نگاری ایرانی شناخته می‌شود. بوچانی در رشته‌ی جغرافیای سیاسی و ژئوپلیتیک تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه تحصیل داد. این روزنامه‌نگار به خاطر مشکلاتی که کار در مطبوعات برایش به وجود آورد مجبور شد ایران را ترک کند. او از ایران گریخت تا به زندان نیفتد اما در جزیره‌ی مانوس زندانی شد. البته این حبس بعد از انتشار کتابش پایان یافت و اکنون در نیوزلند اقامت دائمی دارد.

کتاب صوتی هیچ دوستی به جز کوهستان مناسب چه کسانی است؟

اگر به زندگی‌نامه و خاطرات مهاجران ایرانی علاقه ‌دارید و به دنبال کتابی متفاوت هستید تا نگاه شما را به دنیا تغییر دهد این کتاب بهترین گزینه برای شما محسوب می‌شود.

نکوداشت‌های کتاب صوتی هیچ دوستی به جز کوهستان:

- در این رمان بوچانی با درهم تنیدن تجربیاتش از زندگی، داستانی زیبا و هراس‌انگیزی برای ما می‌آفریند. بوچانی با این کتاب اعتبار بسیار زیادی برای ادبیات استرالیا به ارمغان آورده است. (خبرگزاری ایسنا)

- ظرف چند دقیقه گریه کردم. بوچانی در باره جابجایی‌های مدرن و بدگویی هایش روایتی ویرانگر و احشایی نوشته است. این ملموس و حسی است و ریشه در بدن انسان دارد - می‌بایست صفحه را بچرخاند و متوقف کردن آن غیرممکن است. باید در مدارس به عنوان یک گزارش قدرتمند و آزار دهنده از حیرت انگیزترین شکست جمعی عصر ما یاد گرفت. (دینا نیری)

- این معجزه است [هیچ دوستی جز کوهستان]. بوچانی این کتاب را در پیام‌های واتساپ در جزیره مانوس، منطقه بازداشت مهاجران بدنام استرالیا نوشت. شرایط سخت نوشتن آن نباید از تحلیل قدرتمند کتاب خدشه‌دار شود. این فقط یک شهادت «صدایی» برای سوء استفاده از تجربه پناهندگی نیست، بلکه یک گزارش عمده از نحوه سازماندهی رژیم‌های پناهندگی ما علیه شرایط انسانی است. (Lyndsey Stonebridge)

- یک گزارش قدرتمند در مورد چگونگی خشونت‌های دولتی که علیه افرادی که به دنبال آزادی هستند، ایجاد کرده است. (Library Journal)

- قابل توجه... ترکیبی تخیلی و تحریک‌آمیز از روایت، شعر، گزارش، نظریه و مراقبه‌ها است که مجموعه‌ای قابل توجه ایجاد می‌کند. این کتاب شرح وقایع تحقیرآمیزی است که یک دولت نسبت به افراد پناهنده روا می‌دارد. بوچانی تصویری شخصی از یک انسان حساس را ارائه می‌دهد که در مکانی محصور است و رنجی بی‌معنی و بی‌پایان نصیبش شده است. (Boklist)

در بخشی از کتاب صوتی هیچ دوستی به جز کوهستان می‌شنویم:

کامیون باز حرکت کرد. این بار مسافت بیشتری پیمود. احساس می‌کردم در یک قدمی اقیانوسیم. دلهره‌ای بچگانه آزارم می‌داد، دوست داشتم هر چه سریع‌تر آن مرد سیاه سوخته دستور پیاده شدن صادر کند، اما او داشت پشت هم با راننده حرف می‌زد و یکسر دستش را به علامت سکوت سرنشینان تکان می‌داد. پسرک تخم سگ زیر لب خنده‌هایی موذیانه می‌کرد، شاید تنها کسی بود که از هیچ اتفاقی واهمه نداشت، برای او گل این ماجرا یک بازی هیجان انگیز بود.

زن و مرد سریلانکایی دست در کمر یکدیگر بودند و سرهاشان در یک تلاقی شگفت‌انگیز و اطمینان‌بخش؛ احساس آرامش ناشی از آمیزش دست‌ها و کمرها و سرها، در برابر آن لحظات دلهره‌آور مقاوم‌ترشان می‌کرد... .

کامیون با یک نعره‌ی دیگر، این بار قدرتمندتر، به سرعت از جا جهید و چندده متر آن طرف تر خاموش شد. نعره‌ی موتورش شبیه فریاد شکارچی بود که در آخرین یورش، با تمام قدرت، هر چه در توان دارد بر سر شکار خالی می‌کند و به چنگش می‌آورد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
شناسه
25 دقیقه
فصل اول: زیر نور هراس‌انگیز ماه
36 دقیقه
فصل دوم: کوه‌ها و موج‌ها؛ بلوط‌ها و مرگ؛ آن رودخانه... این دریا... - قسمت اول
25 دقیقه
فصل دوم - قسمت دوم
34 دقیقه
فصل سوم: قایق برزخ روایتگرِ حقایق هولناک
28 دقیقه
فصل چهارم: تاملات کشتی جنگی؛ گلشیفته‌ی ما واقعاً زیبا بود
58 دقیقه
فصل پنجم: قصه‌ی جزیره‌ی کریسمس؛ پسر بی‌وطن روهینگیایی و تعقیب ستاره‌ای در مسیر تبعیدگاه
17 دقیقه
فصل ششم: کولی‎ها می‌رقصیدند و جغدها تماشا می‌کردند - قسمت اول
46 دقیقه
فصل ششم - قسمت دوم
46 دقیقه
فصل هفتم: ژنراتور پیر، نخست‌وزیر و دخترانش
41 دقیقه
فصل هشتم: صف در حکم ابزار شکنجه، منطق زندان مانوس؛ گاو خوشحال
46 دقیقه
فصل نهم: درخت شکوهمند انبه و غول مهربان
51 دقیقه
فصل دهم: آواز جیرجیرک‌ها؛ تشریفات اعمال خشونت؛ یک نقشه‌برداری اسطوره‌ای از زندان مانوس - قسمت اول
32 دقیقه
فصل دهم - قسمت دوم
22 دقیقه
فصل دهم - قسمت سوم
44 دقیقه
فصل یازدهم: گل‌های شبیه بابونه، عفونت و سندرم زندان مانوس - قسمت اول
23 دقیقه
فصل یازدهم - قسمت دوم
5 دقیقه
فصل یازدهم - قسمت سوم
21 دقیقه
فصل دوازدهم: در گرگ‌ومیش هوا که آسمان رنگ جنگ داشت - قسمت اول
34 دقیقه
فصل دوازدهم - قسمت دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی هیچ دوستی به جز کوهستان
نویسنده
راوینوید محمدزاده
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ ساعت و ۳۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی
130000 ت - 13.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی هیچ دوستی به جز کوهستان

Mike Spaceman
۱۳۹۹/۱۱/۱۵
درمورد صدای نوید محمدزاده بگم که گیرا ست درطول داستان و با مهارت نسبتا خوبی متن خونده میشه و فقط سفید، بی روح و یکدست نیست و میدونه چطوری تن صداش رو با متنی که میخونه هماهنگ کنه
درمورد کتاب هم که دوستان میگن داستان از لحاظ مکانی خیلی کند حرکت میکنه مثلا شاید چند ده صفحه یه مکان بدون اتفاق خاصی، یا
کلی کلمه پشت سرهم چیده شده باشه، اره شاید اگه این کتابو بصورت خاطره تعریف کنی بشه نیم ساعت یک ساعت، ولی اون حرفهایی که درمورد یکسری کلمات خاص مثل مرگ زندگی غربت حقارت شجاعت و ترس زده میشه و اون حس همزاد پنداری،
واقعا به جون و دل آدم میشینه و همش دنبال یه تیکه کاغذی که یکسری از جملاتو وارد کنی و بعدا درموردشون فکر کنی
Brittan Rahmani
۱۳۹۹/۱۱/۶
من تا بحال کتاب صوتی استفاده نکرده بودم، فکر نمیکردم که کتاب صوتی حتی میتونه فوق‌العاده‌ باشه،
یعنی اگه این کتاب رو نسخه چاپیشو میخوندم انقدر بهم حس عالی نمیداد چون این کتاب پر از لحظات حساسی هست که حتی دلت میخواد چند بار به عقب برگردونی و دوباره گوش بدی تا تو عمق وجودت حسش کنی اونم با صدای کسی و
که حتی صداش رو میتونه به بازی دربیاره تا تو رو تو تمامه اون لحظات ناراحت، مضطرب، هیجان زده یا خوشحال کنه
خلاصه فوق العاده‌ترین تجربه من تو کتابراه خوندن این کتاب بی نظیر بود، برای هدیه دادن حرف نداره همه عاشقش میشن، مخصوصا برای کسانی که وقت ندارن کتاب چاپی بخونن این کتابو میتونن هر زمانی گوش بدن👌
فرزانه خراسانی
۱۴۰۱/۳/۱۹
کتاب رو شنیدم. البته نصفشو.
داستان زیباست ومیتونه جذاب باشه وآدم رو دنبال خودش بکشونه تا پایان! اما..... نحویه خواندن کتاب وروایت داستان باصدای نوید محمدزاده اصلااااا خوب نیست حتی زیر ضعیفه. من کتاب‌های صوتی زیادی رو شنیدم، شاید شنیدن صدا ونحوه روایت داستان از زبان اساتید کار بلد، باعث شده که به
ضعف این مدل خواندن واجرا پی ببرم کاش تخصص کاری رو یاد بگیریم بعد انجام بدیم یا کلا بیخیال بشیم وتو هر کاری سرک نکشیم!
ممنون از کتابراه برای کتاب‌های زیباش وتشکر ویژه از اساتید خوش صدایی که کار بلد این کار هستند. 🙏
حسین سلیمی
۱۴۰۲/۹/۸
همه چیز برای آدمها سلیقه‌ای هست برای همین من این کتاب رو اصلا نپسندیدم بجز فصل ۱ تا ۴ بقیه داستان یک روزمرگی در یکی از زندانهای استرالیا هست برای من هیچ هیجان خاصی نداشت داستان مردی که معلوم نبود به کدام وعده‌ها استرالیا را انتخاب کرده چطور به اندونزی رسیده و روز و شب خود را در مدت زمان بودن در سر امدونزی چطور کرده برای مهاجرت بی هیچ زمینه‌ای اقدام کرده و تو مسیر دریا قرار گرفته و در نهایت زندانی شده نوید محمد زاده شاید بازیگر قابلی هست اما برای گویندگی اونم خواندن کتاب بنظرم اصلا خوب نیست
Naqme Kabiri
۱۳۹۹/۹/۱۷
دلیل گارد زیاد افراد کتابخوان! رو نسبت به صدای آقای محمدزاده متوجه نمیشم. در حالی که خواندن ایشون هم درست شبیه به بازیشون بسیار روان و عمیق و زیباست و زیبایی و هیجان کتاب در کنار صدای ایشون و موسیقی بسیار مناسب متن دو صد چندان شده
ایمانا
۱۴۰۳/۱/۳
کتاب شروع خوبی داشت شخصیت پردازی‌ها واقعا خوب بودن اما رفته رفته داستان حذف شد و صرفا قلم فرسایی شروعش.. و از یک جایی به بعد واقعا خسته کننده شد. تکرار و‌تکرار و توصیف‌های بی جا
صدای نوید محمدزاده واقعا خوب بود روی کار، کاش بازم گوینده کتاب صوتی باشه. و این ه در مورد خلاصه کردن فصل‌های ۶ و ۷ با و
وجود متن زیاد اضافی کتاب، اما باز هم به نظرم این کار خوب نیست. باید صرفا همون کتاب روایت بشن که برای ما جایگزین درستی باشه به جای نسخه چاپی
Soheil Omid Malayeri
۱۳۹۹/۱۰/۲۵
ابتدای کتاب روند جذاب و داستانی و هیجانی داره، از یک جا به بعد به قدری تکراری و بی روح و خسته کننده میشه که آدم دلش نمیخواد ادامه را گوش بده، فصل هفت و هشت و کلا فصلی که اتفاقات زندانو توضیح میده. در کل من فکر میکنم این کتاب میتونست خیلی خیلی کم حجم تر و جذاب تر باشه، شما فکر کن برای چندین ساعت یکی توضیح بده این زندان چقدر فضای بدی داره، خب معلومه خسته میشی. ولی اجرای آقای محمدزاده عالی بود
Mehrad Ng
۱۳۹۹/۱۰/۱۱
در ابتدا بگم که نویسنده خودش را ایرانی نمیدونه و در قسمتی از کتاب ایران را آشغال دونی خطاب میکنن!
داستان هم تا فصل شش واقعا گیرایی خوبی داره،
اما از فصل هفت به بعد چیز خاصی برای شنیدن وجود ندارد و به شدت خسته کنندس!
این نکته رو هم در ابتدا خود روای میگه که داستان حوصله سر بر خواهد بود! و ما و
برای حفظ ریتم فصل هفت هشت رو خلاصه تر گفتیم! در آخر هم اضافه کنم تنها نکته بارز این کتاب فقط روایت آقای محمد زاده هست. اگر که با صدای ایشون نمیتونید ارتباط برقرار کنید، کتاب اصلا ارزش خرید ندارد.
mahdiyeh shabani
۱۴۰۱/۴/۱۵
من تا به حال کتاب صوتى گوش نداده بودم همیشه فکر مى کردم خیلى کسل کننده باشه، تنها دلیل اینکه خواستم این کتاب صوتى رو گوش بدم صداى نوید عزیز بود چون مى دونستم کسى که انقدر تو نقش آفرینى درجه یک هست حتما کتابى هم که با صداى ایشون خونده شه متفاوت و بى نظیره، واقعا هم همین طور هست آدمو میبره توى داستان و با خودش همراه مى کنه و تمام هیجانات داستان رو با نحوه بیانشون و آهنگ صداشون به شنونده القا مى کنه، مثل همیشه درخشانن❤️
الناز علیشاهی
۱۴۰۰/۴/۷
فکر میکنم هیچ کس به جز نوید محمدزاده نمیتونست انقدر خوب و با احساس این کتاب رو که نویسنده کرد داره بخونه قلم روان نویسنده و صدای پر احساس نوید این کتاب صوتی رو بینظیر که نه فوق العاده کرده 👌🏼👌🏼
کاش همه این کتاب رو گوش بدن و لذت ببرن از قلم نویسنده که چقدر خوب درد و سختی رو توضیح میده تورو تو اون زندان قرار میده حتی میتونی بویی رو که راجع بهش حرف میزنه حس کنی.
زهره محمدی
۱۴۰۲/۴/۱۰
خیلی قشنگ بود. زیبایی کتابها در تنوع ایده‌ها و اندیشه هاست. اگر همه یک جور فکر کنند کتاب نوشتن و کتاب خواندن هیچ معنایی ندارد. از اینکه چیزهایی بخونم که منو به دنیاهای جدید ببره بسیار لذت میبرم. ممنونم از اینکه کتابهای قوی از نویسندگان شهیر رو با نهایت هنرمندی، به صورت صوتی و بدون سانسورهایی که اثر رو ناقص و بی معنی میکنه، در اختیار ما قرار میدید.
Hamed Rasouli
۱۴۰۱/۱/۲۴
کتاب روایت کننده سختی‌هایی است که در مسیر مهاجرت برای افرادی که وطن خود را به امید زندگی بهتر یا از سر ناچاری رها میکنند و گاه ماه‌ها یا سالها به اجبار در کمپ‌های مهاجران اسکان داده میشوند است، اوایل کتاب داستان گیرا و با قدرت اغاز میشود ولی اواسط، داستان ریتم یکنواخت و کسل کننده‌ای دارد، ولی در کل کتاب خوبی است با خوانش نوید محمد زاده‌ی عزیز، و دوست داشتنی
فاطمه حصاری
۱۳۹۹/۹/۱۹
به نظرم، عالی بود. مخصوصا با صدای آقای محمد زاده و اینکه انگار رمانو بازی کردند. کتاب به خوبی بیانگر سختی‌ها و مشقات تحمیل شده بر مهاجران به بهای به دست آوردن آزادی و آرامش بود که در این بین قربانیان زیادی میگیرد. هولناک و تاسف برانگیز!
نسیبه آیین‌وند
۱۴۰۱/۵/۲۳
من اول مردد بودم میترسیدم وسطهاش کسل بشم ولی اجرای نوید محمدزاده خوب بود. اصلا خسته کننده نبود
حتی فصلهایی که دوستان گفته بودن خسته کننده‌س بد نبود. اگر آدم از بعضی فصلهاش توقع کشش و هیجان نداشته باشه و از توصیفات لذت ببره به نظرم همه روایت جالب بود
عاطفه کاشانی
۱۴۰۰/۲/۱
کتاب بسیار خوبی بود به خصوص برای کسانی که می‌خواهند مهاجرت غیر قانونی بکنند از عواقب ‌مشکلات راکاملا توضیح داده بود
ودر مورد خوانش اقای محمدزاده بسیار عالی ودرجه یک بود ‌تمامی حالات در وشخصیتها در لحن صدای ایشون واقعا به شنونده منتقل میشه ممنون از کتابراه🙏
مشاهده همه نظرات 107

راهنمای مطالعه کتاب صوتی هیچ دوستی به جز کوهستان

برای دریافت کتاب صوتی هیچ دوستی به جز کوهستان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.

خاطرات، مجموعه صدای هنرمندان، دانلود کتاب صوتی هیچ دوستی جز کوهستان، دانلود کتاب هیچ دوستی بجز کوهستان با صدای نوید محمد زاده، کتاب صوتی بهروز بوچانی، خرید کتاب هیچ دوستی جز کوهستان، خرید کتاب هیچ دوستی جز کوه ها، سرگذشت بهروز بوچانی، امید توفیقیان، جزیره مانوس استرالیا، خرید کتاب صوتی هیچ دوستی جز کوهستان، نوید محمدزاده، نوید محمد زاده، اتوبیوگرافی، رمان بهروز بوچانی دانلود، پناهجویان جزیره مانوس، جزیره مانوس، جزیره مانوس در پاپوآ گینه نو، اردوگاه مانوس، اردوگاه پناهندگان مانوس، زندان مانوس، سرگذشتنامه، دانلود کتاب خاطرات، خاطرات بهروز بوچانی، زندگینامه، زندگی نامه، مهاجرت، مهاجرت غیرقانونی، مهاجرت ایرانیان به استرالیا، خودزیست نامه، دانلود خاطره، خاطره نویسی، برنده جایزه ویکتوریا، جایزه ویکتوریا، کتاب پناهنده ایرانی در استرالیا، جایزه ادبی نیو ساوت ولز، برنده جایزه ادبی نیو ساوت ولز، برنده جایزه ملی زندگی نامه استرالیا، No Friend But the Mountains Writing from Manus Prison، No Friend But the Mountains، Behrouz Boochani، خاطرات مهاجران، خاطرات پناهجویان، خاطرات مهاجران ایرانی