معرفی و دانلود رایگان کتاب خوشمزه‌ترین سیب سرخ کرم زده دنیا

عکس جلد کتاب خوشمزه‌ترین سیب سرخ کرم زده دنیا
قیمت:
رایگان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خوشمزه‌ترین سیب سرخ کرم زده دنیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خوشمزه‌ترین سیب سرخ کرم زده دنیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خوشمزه‌ترین سیب سرخ کرم زده دنیا

فروغ صابر مقدم در کتاب خوشمزه‌ترین سیب سرخ کرم زده دنیا، به موضوع مهاجرت می‌پردازد و می‌کوشد مواجهه‌ی خود با این پدیده‌ی مهم و پربحث را بازگو کند. صابر مقدم که سال‌هاست به انگلستان مهاجرت کرده، در این ناداستان، خاطرات و تجربیات بیست‌ساله‌اش از زندگی در این کشور را مرور می‌کند و از هیجان‌ها، آسیب‌ها و سرگردانی‌های مهاجران و پناهندگانی می‌گوید که برای زندگی بهتر به این سرزمین غریب آمده‌اند.

درباره‌ی کتاب خوشمزه‌ترین سیب سرخ کرم‌زده‌ی دنیا

مهاجرت یکی از پدیده‌های رایج دنیای معاصر است. وضعیت نابسامان اقتصادی، جنگ و درگیری‌های داخلی، اختناق سیاسی، مشکلات زیست‌محیطی و محدودیت‌های اجتماعی و فرهنگی همه می‌توانند از دلایل مهاجرت یا پناهندگی به کشوری دیگر باشند. در این پدیده، مردم به امید زندگی بهتر و طبیعی‌تر از سرزمینشان به کشوری که تصور می‌کنند مناسب‌تر است، کوچ می‌کنند. گرچه مهاجران معمولاً کشورهای جهان اولی و توسعه‌یافته‌ی اروپایی و آمریکایی را انتخاب می‌کنند، اما در آنجا هم با مشکلات زیاد و دشواری روبرو خواهند شد؛ از مشکلات ارتباط برقرار کردن تا تبعیض‌های نژادی و حقوق شهروندی.

اساساً کلمه‌ی انگلیسی Immigrant یا Migrant از کلمه‌ی لاتین migrare می‌آید که به معنای سرگردان و آواره است. معنای پنهان واژه نشان می‌دهد که مهاجر، در هر کشور غریبه‌ای که باشد، روزهای سختی در پیش خواهد داشت؛ اما بسیاری از این کوچ‌ها اجباری و اجتناب‌ناپذیر هستند. مردمی که در جنگ و خشک‌سالی و قحطی هستند یا تحت لوای دیکتاتوری زندگی می‌کنند، انتخاب‌های زیادی ندارند و از این میان بسیاری مهاجرت را انتخاب می‌کنند.

کتاب خوشمزه‌ترین سیب سرخ کرم‌زده‌ی دنیا نوشته‌ی فروغ صابر مقدم، به همین موضوع می‌پردازد و می‌کوشد این پدیده و تبعات مرتبط با آن را توضیح دهد. صابر مقدم در جوانی به منچستر انگلستان مهاجرت کرده و بیش از بیست سال است که در این شهر زندگی می‌کند. او در این سال‌ها هم خود به شکل مستقیم با موضوع مهاجرت روبرو بوده و هم مهاجرین و پناهندگان زیادی را دیده که به امید زندگی بهتر به آنجا رفته‌اند. او در این کتاب، ضمن مرور خاطرات خود، سعی کرده آسیب‌های روحی، روانی و جسمانی مهاجرت را بیان کند. اینکه بسیاری برای تغییر زندگی خود به هزاران کیلومتر دورتر کوچ می‌کنند، اما درنهایت دچار بحران‌های بزرگی می‌شوند که به‌سختی می‌توانند با آن کنار بیایند.

آمارها نشان داده که از سال 2000 به این‌سو، نرخ مهاجرت همیشه صعودی و رو به رشد بوده است. در این سه دهه ده‌ها میلیون نفر از سرتاسر دنیا به کشورهای توسعه‌یافته کوچ کرده‌اند. گفته‌شده حدود 7 درصد از پناهندگان، یعنی تقریباً 45 میلیون نفر به اروپا می‌روند و کشور انگلستان اولین انتخاب آن‌هاست. در حقیقت انگلستان، پس از آمریکا، دومین مقصد پناهجویان در بین تمام کشورهای دنیا است. هرساله آمارهای زیادی از مهاجرینی که قانونی و غیرقانونی به این کشور می‌آیند منتشر می‌شود. افرادی که با دشواری و مرارت خود را به سرزمینی بزرگ و آزاد می‌رسانند تا زندگی جدیدی را شروع کنند، اما این آغاز مشکلاتشان هم هست.

فروغ صابر مقدم در کتاب خوشمزه‌ترین سیب سرخ کرم‌زده‌ی دنیا، در قالب ناداستان مواجهه‌ی خود با این موضوع را شرح می‌دهد. او از سال 2002 و روزهای اولی که به منچستر آمده بود شروع می‌کند. روایت او بازه‌ی بیست‌ساله‌ای را در بر می‌گیرد. در این سال‌ها او همیشه با پدیده‌ی مهاجرت درگیر بوده و در بطن آن حضور داشته است. صابر مقدم هم از تجربه‌ی زندگی خود می‌گوید و هم مشاهداتش از زندگی دیگر مهاجرین را بازگو می‌کند. او سعی دارد لحن بی‌طرفی داشته باشد و روایتش عاری از هرگونه قضاوت و پیش‌داوری باشد. نویسنده نمی‌خواهد پدیده‌ی مهاجرت را نکوهش و یا مهاجرین را سرزنش کند. بلکه قصد دارد با فاصله با آن برخورد کند و واقعیت را نشان بدهد. صابر مقدم بر روی لبه‌ی داستان‌نویسی و واقعه‌نگاری حرکت می‌کند و می‌کوشد به ورطه‌ی هیچ‌کدام نیافتد. همین باعث شده روایت او هم صادقانه و مستند، و هم جذاب و خواندنی باشد.

کتاب خوشمزه‌ترین سیب سرخ کرم‌زده‌ی دنیا را کانون فرهنگی چوک منتشر کرده است.

کتاب خوشمزه‌ترین سیب سرخ کرم‌زده‌ی دنیا برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به ناداستان و خواندن روایت‌های واقعی از زندگی علاقه دارید این کتاب به شما پیشنهاد می‌شود.

با فروغ صابر مقدم بیشتر آشنا شویم

فروغ صابر مقدم (متولد 1345) نویسنده و نمایشنامه‌نویس است. او در رشته‌ی فیلم‌نامه‌نویسی تحصیل کرد و سال‌ها در صداوسیمای ایران به‌عنوان سردبیر برنامه و نویسنده حضور داشت. صابر مقدم چندین نمایشنامه‌ی رادیویی نوشته و اجرا کرده است. کتاب «خوشمزه‌ترین سیب سرخ کرم‌زده‌ی دنیا» تنها اثر منتشر شده‌ی اوست.

در بخشی از کتاب خوشمزه‌ترین سیب سرخ کرم زده دنیا می‌خوانیم

ماشینم را جایی دورتر از کافه و ایستگاه قطار پارک کرده بودم تا پولی برای پارک ماشین نپردازم. دوباره به ساعت نگاه کردم، هنوز وقت داشتم. قدم‌هایم را تا ایستگاه قطار شمردم تا پسر لوبیاخور را فراموش کنم. یکی از هم اتاقی‌هایم می‌خواست به استقبال خواهرزاده‌اش به ایستگاه قطار برود و چون محل کارم به ایستگاه قطار نزدیک بود از من خواسته بود این کار را انجام دهم. خواهرزاده‌اش ویزای کار گرفته و قرار بود ساکن منچستر شود و نزد خاله خود زندگی و کار کند و بعد از مدتی که پولی جمع کرد، خود خانه‌ای اجاره کند و از خانه ما برود.

ایستگاه قطار برخلاف همیشه خلوت بود. روی نیمکت ایستگاه نشستم و منتظر شدم. از وقتی که برادر کوچکم در رومانی با قطار تصادف کرده بود، سوار هیچ قطاری نشده بودم و روی نیمکت هیچ ایستگاه قطاری ننشسته بودم. باید ترس از قطار را در خود می‌کشتم؛ اما هنوز به افسون این ترس پایان نداده بودم و در این فکر بودم که چگونه می‌توانم راهی برای فرار از آن پیدا کنم که پسر لوبیاخور را دیدم که از دور می‌آمد و به طور کاملاً غیر منتظره‌ای یک بار دیگر مقابلم سبز شد. اول فکر کردم که اشتباه می‌بینم؛ ولی خود خودش بود! همان پسر داخل کافه داشت از روبرو به من نزدیک می‌شد. چه بدشانسی بودم من!

فهرست مطالب کتاب

منچستر سومین جغرافیای عمر
بی‌اجر و عزت
مالیخولیا
هم‌خوان
سایه‌ها حرف دارند
سبز قبا
خاموش و درخشان
خواب و بیدار
هیلدا یک پرنده بود
هدیه عروسی
ضیاء گل
دعوت
آن خالق من
شاگرد پر چانه
خودباخته
آرمان‌شهر
کابوس
خوف و یقین
آب‌نبات چوبی
عروسک دست‌ساز
من و او
احساس، چشم دارد
بیگانه
کافه برناردو
شهریاران بی‌ملک
مراسم سال نو
رهگذران
بلبو و تس
میخ و چکش
روبینا
این صدف سخت و شفاف
عالی‌جناب، کرونا
آقای یکتا
آغاز یک پایان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خوشمزه‌ترین سیب سرخ کرم زده دنیا
نویسنده
ناشر چاپی خانه داستان چوک
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات222
زبانفارسی
شابک978-622-94696-7-5
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خوشمزه‌ترین سیب سرخ کرم زده دنیا

shadow
۱۴۰۲/۶/۱
باسلام موضوع کتاب درمورد مهاجرته و اتفاقاتی که برای خانم نویسنده اتفاق میفته شاید خیلی هیجانی و منحصر به فرد وخاص نباشند و به صورت اپیزودیک و کاملا مجزا از هم نقل شده باشند و ریتم کلی کتاب یکنواخت باشه ولی از قلم نویسنده وافکاری که حین نقل هر داستان جدید بامخاطب به اشتراک میذارن میشه لذت برد وبه با همین خاطر خیلی مواقع میشدبا نویسنده همزادپنداری کردو برخی از داستانها ارتباط برقرار کرد
و همچنین درسته که نمیشه از کتاب تمام مشکلات مهاجرین در انگلیس رو استنتاج کردچون زندگی نویسنده کاملا معمولیه ولی توصیف صحنه‌ها، شخصیت‌ها، برخی ازمشکلاتشون و بیان آداب و رسوم و فرهنگ و لهجه‌ها عالی بود
mitra.mh. 46
۱۴۰۲/۵/۲
کتاب خوشمزه‌ترین سیب سرخ کرم زده دنیا، بقول راوی ناداستان سرگذشت کسانی است که جلای وطن میکنند بطور کلی میشود گفت مهاجران؛ انس گرفتن در یک مملکت غریب برای یه فرد مبتدی کش و قوس‌های بسیاری دارد بخصوص اگه بجز زبان، فرهنگ و ملیت هم با هم فرق کند. راوی "ناداستان" تجربیات تلخ اما آموزنده‌ای داشته که برای هر کس که قصد مهاجرت دارد بسیار کاربردی و آموزنده است و‌ای کاش انسان نیاز نبود ترک وطن کند. دیدگاه نویسنده به تولد، مرگ و زندگی یک دیدگاه فیلسوفانه، معنوی و متفکرانه است و واقعا گویا این سناریو برای همه‌ی انسانها با اندکی تغییر نوشته شده است. باشد که همه‌ی ما در روشنا رستگار شویم. با تشکر
رضا
۱۴۰۳/۱/۸
سلام به نظر من نوشتن کتاب‌ها و داستان‌هایی بر اساس واقعیت از زندگی در خارج از کشور باعث آشنا شدن مردم به خصوص نسل جوان با خطرات و دشواری‌های مهاجرت میشود و باعث میشود جوانان انتخاب درستی داشته باشند تا ناآگاهانه خود را به زحمت و سختی نیندازند
زهرا ز
۱۴۰۲/۵/۱۲
کتاب جالبیه و پر محتوا داستان‌های مختلفی داره و همشون جذاب هستند نویسندگی این کتاب حرف نداره و طوریه که وقتی میخونی همه‌ی اون ماجرا رو حس میکنی و انگار خودمون هم توی اون شرایط هستیم داستان‌ها واقعی هستند و اموزنده
Tayebe Ahmadi
۱۴۰۲/۴/۳۰
واقعا از خواندن این کتاب لذت بردم‌ وتوصیه من به تمام جوانان این است که حتما حتما این کتاب را با دقت بخوانند مخصوصا آنهایی که قصد مهاجرت دارند
احسنت به قلم شیوای خانم صابر مقدم برایشان آرزوی سلامتی و موفقیت دارم
Kimia Omidvar
۱۴۰۲/۵/۳۱
کتاب خوبی بود، نویسنده گوشه‌هایی از زندگی کسایی که مهاجرت کردنو به تصویر کشیده، اگر فقط سرگذشتهارو مینوشت بنظرم جذابتر بود تا اینکه واسه یه داستان چند خطی یه صفحه توضیحات اضافه بده.
صدیق
۱۴۰۲/۵/۲۶
خیلی جالب بود چون واقعی بود. ولی نویسنده مبهم صحبت کرده بود طوری که متوجه نمیشی بالاخره خانواده ش چند نفری بودن و اینکه وقایع منظم و پشت سر هم نبودند. اگه وقایع پشت سر هم بود جالب تر میشد
مائده
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
من کتاب‌های زیادی در مورد مهاجرت خوانده‌ام ولی هیچ کدوم از کتاب‌ها به اندازه این رمان زیبا روی من تاثیر نگذاشت است امیداورم شماهم این کتاب رو بخونید و قدر میهن خودتون رو بدونید
محمود
۱۴۰۲/۱۲/۲۳
محشره کلا کتاب خوندن عالیه ولی بعضی کتاب‌ها مثل سیب سرخ تو رو همراه خودشون می‌برن، شیرین مثل قند بخونید تجربه خوبیه
زانیار
۱۴۰۲/۱۱/۳۰
عالی بود این کتاب خصوصیات خیلی خوبی داشت این کتاب رو به همه کسی دعوت میکنم و قطعا از این کتاب خوششان میاید
ریحانه
۱۴۰۲/۷/۱۷
کتابی با داستانهای کوتاه از زندگی کسانی که مهاجرت کرده بودن و موفق نبودن اما هستن کسانی که موفق هستن بعد از مهاجرت
میترا رورا🍊🍊🍊🍊🍊🍊
۱۴۰۳/۱/۲
کتابش پیشنهاد نمی‌کنم خیلی در جنبه منفی مهاجرت رو داشت نگاه می‌کرد و حس می‌کنم زیاد واقعی نبود
محمد برزگر
۱۴۰۲/۱۱/۱۲
کتابی جالب بر اساس داستان‌های واقعی و بسیار مناسب برای کسانی که فکر مهاجرت در سر دارند
محمدرضا محمودی
۱۴۰۲/۱۰/۲۴
از کتابهای بسیار جالب نویسندگان کشورمان حتما پیشنهاد میدم بخوانید دوستان
زهره شکیب
۱۴۰۲/۶/۲۱
کتابی مناسب برای کسانیکه تصمیم به مهاجرت به خارج از کشور دارند
مشاهده همه نظرات 22

راهنمای مطالعه کتاب خوشمزه‌ترین سیب سرخ کرم زده دنیا

برای دریافت کتاب خوشمزه‌ترین سیب سرخ کرم زده دنیا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.