معرفی و دانلود کتاب صوتی داستان‌های خانوادگی: من ژانت نیستم / تربیت‌های پدر

عکس جلد کتاب صوتی داستان‌های خانوادگی: من ژانت نیستم / تربیت‌های پدر
قیمت:
۶۴۵۰۰ 45150 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی داستان‌های خانوادگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی داستان‌های خانوادگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی داستان‌های خانوادگی: من ژانت نیستم / تربیت‌های پدر

کتاب صوتی داستان‌های خانوادگی حاوی دو مجموعه داستان از محمد طلوعی است. بخش اول با نام «من ژانت نیستم» او را برنده‌ی جایزه‌ی گلشیری ساخته و بخش دوم با اسم «تربیت‌های پدر» به زبان‌های متعددی ترجمه شده است. هر یک از این روایت‌ها گوشه‌ای از زندگی مردم ایران را به تصویر می‌کشند و نماینده‌ نسل، طبقه یا گروهی از ساکنین کشور عزیزمان هستند.

درباره‌ی کتاب صوتی داستان‌های خانوادگی

کتاب صوتی داستان‌های خانوادگی از دو بخش تشکیل شده: «من ژانت نیستم» و «تربیت پدر»؛ یعنی اسامی مجموعه‌داستان‌های کوتاهی که محمد طلوعی به‌ترتیب منتشر کرده است. این نویسنده که توجه ویژه‌ای به تاریخ معاصر ایران دارد، داستان‌هایش را به وقایع یا برهه‌های خاص کشور گره می‌زند. او شخصیت‌هایش را در بستر جنگ دهه‌ی شصت، انقلاب 57 یا مهاجرت‌های غیرقانونی به تصویر می‌کشد و به همین دلیل شنیدن ماجراهایشان خاطرات بسیاری را برای شما زنده خواهد کرد.

ریشه‌ی اهمیت تاریخ در آثار طلوعی هر چه باشد، روایتگران هر بخش منحصربه‌فردند. پسران جوان، دختران عاشق، مهاجرین بی‌پول، مادران، پدرها، افراد تحصیل‌کرده‌ی سرخورده یا کم‌سوادان راه‌گم‌کرده همگی در داستان‌های کوتاه این نویسنده حضور دارند. کتاب «من ژانت نیستم» با هفت داستان پیش از این در سایت کتابراه منتشر شده است. محور اصلی ماجراهای این اثر را می‌توان بحران هویت دانست، یعنی همان پرسش معروفِ «من کیستم» که برای زنده شدن در جان آدم‌ها سن‌وسال نمی‌شناسد و همگی می‌توانیم در تله‌ی او گرفتار شویم.

بخش «تربیت‌های پدر» سرنوشت خانواده‌ای ایرانی را در میانه‌ی انقلاب و هشت سال جنگ ایران و عراق تا امروز به تصویر می‌کشد. راویان این بخش جمگی به یکدیگر متصلند و با زبانی گاه طعنه‌آمیز، زندگی‌شان را با شما به اشتراک می‌گذارند. این مجموعه‌داستان به زبان‌های متعددی از جمله اسپانیایی، ‌ایتالیایی، انگلیسی و ترکی برگردانده شده و توانسته به محبوبیتی گسترده دست بیابد. در پایان باید بگوییم کتاب صوتی داستان‌های خانوادگی توسط نشر واوخوان تهیه شده است.

کتاب صوتی داستان‌های خانوادگی مناسب چه کسانی است؟

اگر به داستان‌های کوتاه ایرانی علاقه دارید، پس این اثر را به شما توصیه می‌کنیم.

با محمد طلوعی بیشتر آشنا شویم

محمد طلوعی (Mohammad Tolouei)، نویسنده‌ی برجسته‌ی معاصر، به سال 1358 در شهر رشت دیده به جهان گشوده است. او در دانشگاه سوره، سینما، و در پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران، ادبیات نمایشی خوانده است. علاقه‌ی اصلی وی اما نه هیچ‌یک از این دو حوزه، بلکه حیطه‌ی رمان‌نویسی به شمار می‌رود.

اولین کتاب به‌انتشاررسیده از محمد طلوعی اثری با عنوان «خاطرات بندباز» است؛ مجموعه‌ای از اشعار زیبا که نخستین بار در سال 1382 به چاپ رسید. نخستین رمان وی نیز اثری‌ست با نام «قربانی باد موافق»، منتشرشده به سال 1386. از دیگر آثار این نویسنده می‌توان به عناوینی چون کتاب‌های رئال مادرید (رمان نوجوان)، آناتومی افسردگی (رمان)، تفنگ میرزا رضا بر دیوار است و در پرده‌ی سوم شلیک می‌شود (نمایشنامه) و زیر سقف دنیا (ناداستان) اشاره نمود.

در بخشی از کتاب صوتی داستان‌های خانوادگی می‌شنویم

یک لیری که روی تخته‌ی میدان تونل داو گذاشتم بیشتر شوخی بود. می‌خواستم بگویم تخته بازی ملی ایرانی‌هاست. تا آن موقع شش‌بار برای شش آدم توضیح داده بودم که این بازی اختراع ایرانی‌هاست و بزرگمهر در جواب شطرنج برای هندی‌ها فرستاده. اسم یکی‌یکی خانه‌های نرد را گفتم. تمثیل شب و روز را که در رنگ مهره‌ها بود و تاس که شش جهت جهان است و تعریف مفصلی از لیلاجی عمو سیدمحمد، عموی پدرم که هم‌اسم من بود و کسی جرئت تاس دستش دادن نداشت که هرچه لفظ می‌داد همان می‌نشست.

البته برای گفتن این چیزها هربار دنیای دیگری می‌ساختم. یک کلمه ترکی نمی‌فهمیدم. انگلیسی بوراک و دوست‌دخترش خنده و دوست‌هاش بدتر از من بود، ناچار هر گفت‌وگویی در باب هرچیز، مکالمه‌ی بی‌جهتی می‌شد از فارسی و ترکی و انگلیسی، ‌ اصوات و شکل کشیدن‌ها روی کاغذ و نمایش‌های تنی، آخرش هم معلوم نبود چیزی که من گفته‌ام را فهمیده‌اند یا واقعا همان‌چیزی را که می‌خواستم بگویم گفته‌ام.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
16 دقیقه
بخش اول: من ژانت نیستم - پروانه
13 دقیقه
داریوش خیس
36 دقیقه
نصف تنور محسن
23 دقیقه
تولد رضا، دلدار نیک
7 دقیقه
من ژانت نیستم
45 دقیقه
لیلاج بی‌اوغلو
27 دقیقه
راه درخشان
19 دقیقه
بخش دوم: تربیت‌های پدر - تابستان 63
30 دقیقه
نجات پسردایی کولی
17 دقیقه
مید این دانمارک
31 دقیقه
دختردایی فرنگیس
23 دقیقه
مسواک بی‌موقع
33 دقیقه
انگشتر الماس

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی داستان‌های خانوادگی: من ژانت نیستم / تربیت‌های پدر
نویسنده
راویصادق وفایی
ناشر چاپینشر افق
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۱۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
۶۴۵۰۰ 45150 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی داستان‌های خانوادگی

فاطمه رحیمی
۱۴۰۱/۱۱/۸
به نظر میرسد نویسنده بخش‌هایی از خاطرات خود را در قالب داستان بیان می‌کند اگر چه داستان کوتاه است مقدمه و موخره‌ای ندارد و وارد توصیفات جزئی نمی‌شود ولی جذابیت لازم را ندارد و هیجان لازم را به خواننده نمیدهد به نظر میرسد نویسنده اطلا عات خود را راجع به موضوعی به رخ می‌کشد اگرچه روان بیان می‌شود و و گاه حاوی تعبیرات طنز آمیز است اما این طنز آنطور که باید شیرین منعقد نمی‌شود با این حال کنایه‌های زیادی دارد که اگر اینها هم نبود دیگر نمی‌شد دنبالش کرد زمان داستانها مربوط به سالهای اخیر انقلاب جنگ است و زندگی بعضی از هموطنان که نه در جریان تحولات بودند نه با آن کنار آمدند تا به زندگی معمولی و کار و کسب خود ادامه دهند متاسفانه مبهم شد بهر حال مطابق سلیقه من نبود و داستانها مطابق با عنوان نبود عنوان، داستانهای خانوادگی است در صورتیکه متن داستان بهم ریختگی خانوادگیست
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی داستان‌های خانوادگی

برای دریافت کتاب صوتی داستان‌های خانوادگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.