معرفی و دانلود کتاب صوتی داستان‌های کوتاه از زنان قصه‌نویس امروز ایران 2

عکس جلد کتاب صوتی داستان‌های کوتاه از زنان قصه‌نویس امروز ایران 2
قیمت:
40000 تومان - 4.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی داستان‌های کوتاه از زنان قصه‌نویس امروز ایران 2 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی داستان‌های کوتاه از زنان قصه‌نویس امروز ایران 2 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی داستان‌های کوتاه از زنان قصه‌نویس امروز ایران 2

در کتاب صوتی داستان‌های کوتاه از زنان قصه‌نویس امروز ایران 2 به سه داستان کوتاهِ زنانه و شنیدنی از فریبا وفی، فرشته مولوی و فرشته ساری گوش خواهید سپرد. گفتنی‌ست که این سه قصه از کتابی به نام «در آستانه‌ی فصلی سرد» برگزیده و در قالب اثری مجزا خدمت علاقه‌مندان ارائه شده‌اند.

درباره کتاب صوتی داستان‌های کوتاه از زنان قصه‌نویس امروز ایران 2:

ادبیات امروز ایران بسا بیش از آنچه انتظار آن می‌رفت و می‌رود وامدار قلم زنان است. مروری بر لیست بلندبالای بهترین داستان‌نویسان و شعرای معاصر عیان می‌کند که سهم زنان در اعتلای ادبیات مدرن فارسی، در مقایسه با سهم زنان در دیگر حیطه‌های اجتماعی، چندان کمتر از مردان نبوده است. در این راستا ذکر نام‌های بزرگی چون فروغ فرخزاد و سیمین بهبهانی در شعر، و غزاله علیزاده و سیمین دانشور در داستان، بی‌مناسبت نیست؛ کسانی که دیگر استثناهایی در فضای کم‌وبیش مردانه‌ی ادبیات ایران به شمار نمی‌روند، بلکه صاحب‌نامانی‌‌ قلمداد می‌شوند که به نوبه‌ی خود مسیر رشد و پیشرفت در مسیر ادبیات را برای بسیاری از همجنسان خویش هموار نموده و مسبب ظهور زنان ادیب برجسته‌ در نسل‌های بعد شده‌اند.

با دقت در مطالب بیان‌شده، می‌توان ضرورت توجه ویژه به آثار ادبیِ خلق‌شده توسط زنان را دریافت و حتی چنین ادعا کرد که موفقیت‌ها و شکست‌های زن در صحنه‌ی ادبی، بازنمودی‌ست از موفقیت‌ها و شکست‌های او در سایر بخش‌های جامعه. زنان قصه‌نویس امروز ایران، حتی اگر آشکارا به مسئله‌ی جنسیت نپرداخته باشند، خود به صِرف وجود و فعالیت‌های هنری - فرهنگی‌شان، در این غائله نقشی مهم بر عهده دارند.

با توجه به نکات گفته‌شده انتشارات روشنگران و مطالعات زنان اقدام به انتشار مجموعه‌ای متشکل از بهترین آثار داستانی از برجسته‌ترین نویسندگان زن امروز ایران نموده، و آن را در قالب کتابی با عنوان «در آستانه‌ی فصلی سرد» به چاپ رسانده است.

در همین راستا، نشر صوتی واوخوان کتاب مذکور را در قالب چند اثر گویای مجزا، ذیل مجموعه‌ای به نام داستان‌های کوتاه از زنان قصه‌نویس امروز ایران منتشر ساخته است. کتابی که پیش رو دارید دومین عنوان در مجموعه‌ی یادشده است.

در کتاب صوتی داستان‌های کوتاه از زنان قصه‌نویس امروز ایران 2 به سه اثر از سه نویسنده گوش خواهید سپرد. عناوین داستان‌ها و نویسندگان، به ترتیب از این قرار است:

- مادرم پشت شیشه، نوشته‌ی فریبا وفی
- زمان گمشده، به قلم فرشته ساری
- طبل نیمه‌شب، به کوشش فرشته مولوی

کتاب صوتی داستان‌های کوتاه از زنان قصه‌نویس امروز ایران 2 مناسب چه کسانی است؟

اگر به داستان کوتاه علاقه‌مند بوده و پیگیر ادبیات امروز ایران هستید، فرصت گوش سپردن به کتاب حاضر را به هیچ وجه از دست ندهید.

با نویسندگان کتاب صوتی داستان‌های کوتاه از زنان قصه‌نویس امروز ایران 2 بیشتر آشنا شویم:

فریبا وفی زاده‌ی سال 1341 و اهل تبریز است. رمان‌های «پرنده‌ی من» و «رؤیای تبت» که از معروف‌ترین آثارش به شمار می‌روند، تاکنون افتخارات فراوانی، از جمله جایزه‌ی هوشنگ گلشیری را برایش به ارمغان آورده‌اند.

فرشته مولوی متولد سال 1332 و زاده‌ی تهران است. او مدتی‌ست به کانادا عزیمت کرده و اکنون ساکن تورنتوست. از کتاب‌هایش می‌توان به عناوینی چون «تاریک‌خانه‌ی آدم»، «باغ ایرانی» و «خانه‌ی ابر و باد» اشاره کرد.

فرشته ساری متولد سال 1335 است. در ویکی‌پدیای فارسی درباره‌اش می‌خوانیم: «او یکی از شاعران زبانزد دهه‌ی هفتاد خورشیدی و از نویسندگان قابل اشاره در جریان پیشرو داستان‌نویسی ایران است. وی در سال 1383 برنده‌ی جایزه شعر پروین اعتصامی شده است.»

در بخشی از کتاب صوتی داستان‌های کوتاه از زنان قصه‌نویس امروز ایران 2 می‌شنویم:

ساعت عجیبی از روز بود. ساعت سه. از کودکی نتوانسته بود در این وقت پرغربت روز، دچار وسوسه نشود. همیشه غروب حالت گذشته را داشت و عصر، درگاه گذشته بود. ظهر شبیه آینده بود و بامداد، آستانِ آینده. نیمروز شکل حال بود. اما با این ساعت که از آینده گذشته بود، بی‌آنکه هنوز به آستان گذشته رسیده باشد، با این زمان معلق نمی‌دانست چه کند.

بادی موذی می‌وزید. آخرین دکمه‌اش را هم بست. سوز خشکی از سرآستین لباسش در تنش می‌دوید. قدم‌هایش را تندتر کرد تا کمی گرم شود. در خیابانْ سرهای فروشنده در گریبانِ لباس‌ها به سرعت می‌گذشتند. بعد خیابان خالی شد. هیچ‌کس دیده نمی‌‌شد، مگر اضطراب انتظار ورود کسی به صحنه. کنار خیابان خالی ایستاد. ماشینی به او نزدیک می‌شد. مقصدش را با صدای بلند گفت.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
13 دقیقه
مادرم پشت شیشه
15 دقیقه
زمان گمشده
15 دقیقه
طبل نیمه‌شب

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی داستان‌های کوتاه از زنان قصه‌نویس امروز ایران 2
نویسنده، ،
راویغزاله صداقت
ناشر چاپیانتشارات روشنگران و مطالعات زنان
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۴۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
40000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی داستان‌های کوتاه از زنان قصه‌نویس امروز ایران 2

Mona abad
۱۴۰۱/۹/۲۱
دلنوشته‌های زنانه از تنهایی و غصه‌ها و... که ارزش خواندن یا شنیدن دارد. توصیفات زیبا و خیال انگیز هستند. از داستان طبل نیمه شب بیشتر خوشم آمد. چون با داستانهای کوتاه خارجی مقایسه کردم، دو ستاره کم دادم. با آرزوی بالا رفتن کیفیت داستانهای ایرانی
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی داستان‌های کوتاه از زنان قصه‌نویس امروز ایران 2

برای دریافت کتاب صوتی داستان‌های کوتاه از زنان قصه‌نویس امروز ایران 2 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.