معرفی و دانلود کتاب صوتی من نمرده‌ام: مجموعه داستان‌های کوتاه از خاطرات یک روانشناس 4

عکس جلد کتاب صوتی من نمرده‌ام: مجموعه داستان‌های کوتاه از خاطرات یک روانشناس 4
قیمت:
۳۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی من نمرده‌ام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی من نمرده‌ام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی من نمرده‌ام: مجموعه داستان‌های کوتاه از خاطرات یک روانشناس 4

کتاب صوتی من نمرده‌ام نوشته‌ی احمد پدرام به خاطرات مراجعین این روان‌شناس در طی 40 سال اخیر می‌پردازد. این نویسنده در کتاب صوتی من نمرده‌ام، شرح‌حال مراجعین و برخی حوادث زندگی شخصی خود را در قالب داستان کوتاه بازگو کرده است. روایت‌های صمیمانه و ساده‌ای که احمد پدرام در این کتاب فراهم آورده است شنیدن این کتاب را برای هر خواننده‌ای جذاب می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی من نمرده‌ام

در کتاب صوتی من نمرده‌ام، احمد پدرام با الهام و ارجاع به روایت‌های و شرح‌حال‌های مراجعینش، داستان‌هایی از زندگی این مراجعین را گردآوری کرده تا ما بتوانیم نگاه به جهانِ زندگی آن‌ها بیندازیم. احمد پدرام در این داستان‌ها، به دنبال این است که از مراجعینش درس بگیرد و با کسانی که زندگی خود را خالی و تهی می‌بینند، همدلی کند. او با ارائه‌ی روایتی همدلانه از زندگی کسانی که زیر فشارهای اقتصادی، خانوادگی و عاطفی کمر خم کرده‌اند ولی هنوز هم زمین نخورده‌اند و به زندگی ادامه می‌دهند، نشان می‌دهد چطور می‌توان زندگی را تحمل کرد و آن را تاب آورد. این نویسنده با نشان دادن این اندوهِ شیرین، مخاطب را به اندیشه وا می‌دارد و از او می‌خواهد باز هم به زندگی متعهد بماند.

شخصیت‌هایی که در داستان‌های کتاب صوتی من نمرده‌ام، از هر طیف و طبقه‌ای هستند: دانشجویی که با پدر و مادرش مشکل دارد؛ زنی که شوهرش حرفش را نمی‌فهمد؛ پدری که پس از چندین سال دوباره با اولین عشق زندگی‌اش رابطه برقرار کرده؛ مردِ مهندس عمران و زنِ مهندس معماری که قبل از طلاق گرفتن، به خاطر دو کودک‌شان تصمیم به رفتن به مشاوره گرفته‌اند؛ و مرد و زنی که به علت پرخاشگری رابطه‌شان دچار مشکل شده است. هر کدام از این شخصیت‌ها، مشکلاتِ متفاوتی دارند و کودکی و شرایط زندگی‌شان تأثیرِ متفاوتی بر آن‌ها داشته است. احمد پدرام برای این مراجعین، از شکل‌گیری احساسات مثبت و منفی می‌گوید و همینطور تنوع احساسات و هیجانات و افکاری که در سرِ ما ایجاد می‌شوند را به آن‌ها نشان می‌دهد تا از این راه، بتوانند مسیرِ خود را در زندگی پیدا کنند و برای مشکلات‌شان راه‌حلی بیابند. این داستان‌ها و روایت‌های صادقانه، درس‌های زیادی به ما می‌دهند و باعث می‌شوند با اطرافیان‌مان همدلی بیشتری داشته باشیم.

کتاب من نمرده‌ام، توسط انتشارات خانه رود منتشر شده و نسخه‌ی صوتی آن را انتشارات ترانه پدرام به گویندگی معین وصال، ویکتوریا براری، رضا بصیری، سحر حمیدی و محمد کربلایی تهیه کرده است.

کتاب صوتی من نمرده‌ام برای چه کسانی مناسب است؟

کسانی که به داستان‌های کوتاه و همینطور شرح‌حال‌های روان‌شناختی علاقه‌مندند از شنیدن کتاب صوتی من نمرده‌ام لذت خواهند برد.

با احمد پدرام بیشتر آشنا شویم

احمد پدرام (متولد 1335) در شهر درود استان لرستان به دنیا آمد. او مدرک کارشناسی خود در رشته‌ی روان‌شناسی با گرایش مشاوره را در سال 1358 از دانشگاه تهران، دوره‌ی کارشناسی ارشد خود را در سال 1373 از انستیتو روان‌پزشکی تهران و دوره‌ی دکتری خود را از دانشگاه پیام نور دریافت کرده است. احمد پدرام تجربه‌ی مشاوره در مدارس و کار در بخش روان‌پزشکی بیمارستان‌های مختلف و همینطور نوشتن کتاب‌ها و مقالات متعددی را در کارنامه‌ی خود دارد. او در سال 1393 انتشارات ترانه پدرام را تأسیس کرد و از طریق این انتشارات در حوزه‌های متفاوتی مانند روان‌شناسی عمومی، فرزندپروری و مجموعه‌های مصور کودکان دست به انتشار کتاب زد. از آثار احمد پدرام می‌توان به کتاب‌های «پدر تو چه می‌کشی، من چه می‌کشم؟»، «در به در به دنبال شادی» و «آوای بی‌صدای پروانه‌ها» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی من نمرده‌ام: مجموعه داستان‌های کوتاه از خاطرات یک روانشناس 4 می‌شنویم

زن روی صندلی که می‌نشیند احساس می‌کنم ننشست؛ بلکه خودش را روی صندلی کوبید. مرد هم مثل متهمی که حالا باید بنشیند و اتهام‌ها را بشنود، روی صندلی روبروی من می‌نشیند. این وقت‌ها احساس می‌کنم باید منتظر یک دعوا باشم، نه مشاوره و اول باید میانجی‌گری کنم تا دعوا بخوابد و بعد پیش بروم تا ببینم چه پیش می‌آید. شاید در اعماقِ ذهنم این فکر می‌گذرد که واقعاً مشاوره چه کار سختی‌ست و گاه چقدر باید بدون چراغ در بیابانی تاریک بگردی تا کورسویی بیابی و دنبال بگیری و...

زن چادرش را جمع می‌کند و مقنعه‌اش را هم روی چانه‌اش جابجا می‌کند. گویی می‌خواهد دهانش را برای فریاد کردن رها کند. مقنعه را که زیر چانه می‌کشد، شروع می‌کند:

- چی بگم آقای دکتر؟ از کجا بگم؟ از کدوم بدبختیام بگم؟ دلم خونه. اعصابم از این دست این آقا و بچه‌هاش ریخته به هم. دارم دق‌مرگ می‌شم. دارم آب می‌شم. دارم می‌میرم. اصلاً کاش می‌مردم. دارم روز به روز تو این خونه بیشتر خوار و ذلیل می‌شم. این آقا هم که ککِش نمی‌گزه. خوش و خرم این‌ور و اون‌ور دنبال کار و پی خوشی‌هاشه. صبح کله‌ی سحر می‌ره و شبا هم ده یازده میاد خونه و می‌شینه پای VOA و منوتو و کوفت و زهر مارای دیگه. بعد هم می‌ره می‌خوابه، منم هی باید به بچه‌ها بگم دیگه برید بکپین. بعدم خودم با هزار فکر برم کپه‌ی مرگم رو بزارم و تازه خوابم هم نمی‌بره. قلبم میاد توی حلقم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
5 دقیقه
معرفی و مقدمه
12 دقیقه
من نمرده‌ام
13 دقیقه
آیت‌الله
10 دقیقه
هم‌پیاله‌ها
9 دقیقه
عشق دیرین
7 دقیقه
آشیانه‌ی تهی
10 دقیقه
سلام نمی‌کنم
8 دقیقه
شعار
9 دقیقه
ساخت‌و‌ساز، قسمت اول
6 دقیقه
عصبانیت و پرخاشگری
8 دقیقه
دل
13 دقیقه
زیر تخت
7 دقیقه
شهامت
9 دقیقه
جاه و جا
9 دقیقه
عشق
9 دقیقه
مریم
10 دقیقه
نقاش مهربانی‌ها
10 دقیقه
آموزگار
12 دقیقه
هیچ‌کس جیک نزد
9 دقیقه
اعتراف
6 دقیقه
دَماغ یا دِماغ
10 دقیقه
مرگ‌پذیری
8 دقیقه
عاشقانه‌ی ساده
11 دقیقه
ساخت‌و‌ساز، قسمت دوم
8 دقیقه
بحران آب
8 دقیقه
سنگ‌تراش
13 دقیقه
مادر دوم
9 دقیقه
گاردی‌ها
12 دقیقه
قاطی کردم
7 دقیقه
جنگ جنگ تا پیروزی
8 دقیقه
اعتماد
10 دقیقه
دارایی
10 دقیقه
ازدواج فامیلی
9 دقیقه
سخنرانی
9 دقیقه
خرمشهر و غلام
8 دقیقه
من عاشق زباله‌ام

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی من نمرده‌ام: مجموعه داستان‌های کوتاه از خاطرات یک روانشناس 4
نویسنده
راویمعین وصال، ویکتوریا براری، رضا بصیری، سحر حمیدی، محمد کربلایی
ناشر چاپیانتشارات خانه‌ی رود
ناشر صوتیانتشارات ترانه پدرام
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۳۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی من نمرده‌ام

مصطفی عزیزی
۱۴۰۲/۱۰/۲۹
با درود فراوان خدمت دوستان کتابخوان و گرامی، آقای دکتر پدرام و کتاب‌های بی نظیر ایشون به نظرم حکم نور در تاریکی رو داره. بسیار آموزنده و چون از تجربیات شخصی افراد دیگر هست و واقعیت‌های زندگی را به تصویر کشیده و براشون راه حل‌های درست را پیشنهاد داده‌اند. مسائل پیش پا افتاده و چه بسا غیر قابل باور و که به نوعی به عنوان یک تراپیست خوب دلسوز با مشاوره و راهنمایی نکات مهمی را اشاره کرده‌اند. خوانش که حرف نداره و تونسته انرژی خوبی را منتقل بکنه با این لحن و صدای خوبشون. سپاس از تیم خوب کتابراه برای این کتاب خوب
Mozhgan
۱۴۰۲/۹/۲۵
کتاب به موضوع روانشناختی و روان درمانی پرداخته. روانشناسی که مشکلات بیمارانش را روایت میکندبیمارانی که از زندگی خود راضی نیستند و دنبال راه‌حل و درمان خود به دکتر مراجعه کردند. تمام خصوصیات و رفتار بیمار و اطرافیانش گفته میشود و متوجه میشویم که علت مشکل چیست. آموزنده بود هر کدام از ما به یک روانشناس یا روانپزشک احتیاج داریم.
منصوره الوند آذری
۱۴۰۳/۱/۵
خوانش کتاب عالی بود با تمام فراز و نشیب های داستان راوی لحن کلامش متغیر بود این به جذابیت کتاب میافزود فصل اخر من زباله ها را دوست دارم بینظیر بود تا به حال چنین تمثیلی نشنیده بودم و دریچه جدیدی بود به موضوع زباله حتما پیشنهادش میکنم بینظیر بود
ghazale rafeie
۱۴۰۲/۱۱/۲۱
از صدا و گویش خواننده خوشم امد موضوع روانشناسانه میشه اما خیلی کوتاه در واقع اسم بردن از موضوع است من بیشتر اسم داستان‌های کوتاه روش میگذارم که بعضی هایش جالب و کلیدی هم هست ممنون
Zahratavassoly
۱۴۰۲/۱۱/۲۰
عالیه استاد احمد پرهام. توصیه میکنم کتاب رو تهیه کنین. من کتاب های روانشناسی و خودشناسی زیاد می شنوم و لابه لای کتاب‌های سنگین کتاب‌های اقای پرهام ذهنم رو اروم میکنه.
فرهاد خزلی
۱۴۰۲/۸/۲۹
کسانی که‌میخوان طلاق بگیرن خواندن کتابهای پدرام خیلی خوبه
البته شغلش اینه. داستان نیست و گزارشی از ۳۰ سال فعالیت خودرا در برخورد با مشتری ثبت کرده است.
خوبه. ممنون
Morteza Nasiri
۱۴۰۲/۹/۷
این کتاب نویسنده ایرانی که خاطرات واقعی یک روان شناس طی ۴۰ سال فعالیت کاری خود را به صورت داستان وار نمایش میدهد.
F.S.H
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
بسیار عالی، من کتاب‌های دیگر دکتر را هم مطالعه کردم ودرسهای زیادی گرفتم از ایشان تشکر میکنم
روهان سالین
۱۴۰۲/۱۲/۱
من با کتاب در به در به دنبال شادی بیشتر انس گرفتم
نسیم
۱۴۰۲/۸/۲۹
روایتی از مراجعه کنندگان یه روان شناس بود زیبا و آموزنده
رقیه پورفرح
۱۴۰۲/۱۲/۲۳
بسیار اموزنده بود لذت بردم از شنیدنش
هاشم بهمدی
۱۴۰۲/۱۲/۵
کتابی عالی و کاربردی است.
افسونم
۱۴۰۲/۱۱/۷
قشنگ بود خاطرات جالبی بود.
ستاره توانایی
۱۴۰۲/۱۰/۱۸
خداقوت خیلی خوب بود
T.Tarrah
۱۴۰۲/۹/۲۷
دوست داشتنی هم نثر و هم خوانش
مشاهده همه نظرات 16

راهنمای مطالعه کتاب صوتی من نمرده‌ام

برای دریافت کتاب صوتی من نمرده‌ام و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.