معرفی و دانلود کتاب صوتی داشتن و نداشتن

عکس جلد کتاب صوتی داشتن و نداشتن
قیمت:
۸۵۸۰۰ ۶۰,۰۶۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی داشتن و نداشتن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی داشتن و نداشتن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی داشتن و نداشتن

داستانی که چهره‌ی شوم فقر را به نمایش می‌گذارد. ارنست همینگوی در کتاب صوتی داشتن و نداشتن ماجرای زندگی یک ناخدا و قایق کوچکش را دست‌مایه‌ای قرار می‌دهد تا فجایع ناشی از بحران‌های اقتصادی را به تصویر بکشد. رویارویی انسانیت با فقر درون‌مایه‌‌ی اصلی این داستان را می‌سازد. برای اینکه ببینم کدام‌یک پیروز میدان زندگی خواهند بود، لازم است این شاهکار ادبیات کلاسیک را تا انتها بشنویم.

درباره‌ی کتاب صوتی داشتن و نداشتن

«هری مورگان» پیرمرد ساده‌دلی است که سال‌ها ناخدا بوده و به ماهیگیری می‌پرداخته اما پس از برخورد با یک گردشگر ثروتمند زندگی‌اش زیرورو می‌شود. داستان از این قرار است که هری قایق خود را به مدت سه هفته در اختیار گردشگر می‌گذارد تا او نیز پس از استفاده از قایق مبلغی را به‌عنوان کرایه به هری بپردازد اما برخلاف انتظار، گردشگر پولی به او پرداخت نمی‌کند و اعتراض هری هم بی‌نتیجه می‌ماند. این ناخدای کهنه‌کار که به هر قیمتی شده باید از پس مخارج زندگی بربیاید، تصمیم می‌گیرد به کارهای غیرقانونی مانند قاچاق انسان، الکل و یا فراری دادن مارکسیست‌ها روی بیاورد. اینجاست که مخاطب از خود می‌پرسد: آیا انسانیت برای همیشه در مقابل نیازهای مادی رنگ باخته یا هری بار دیگر ارزش انسان بودن را در قبال پول و ثروت ثابت خواهد کرد؟

کتاب صوتی داشتن و نداشتن (To have and have not) نخستین رمانی نیست که ارنست همینگوی (Ernest Hemingway)، نویسنده‌ی برنده‌ی جایزه‌ی نوبل، در آن از ارزش‌های انسانی برایتان می‌گوید. این نویسنده گاه در رمانی مانند «پیرمرد و دریا» زبان به ستایش اراده‌ی پایان‌ناپذیر آدمی می‌گشاید و گاهی هم در داستانی مانند کتاب پیش‌رو، مرثیه‌ای برای ارزش‌های ازدست‌رفته می‌خواند.

توصیفات دقیق همینگوی در این کتاب مرهون سفری است که طی سال‌های 1935 تا 1937 به اسپانیا داشته. همان سال‌هایی که جنگ‌های داخلی، زندگی مردم بی‌گناه را به آتش می‌کشید و تبعات اقتصادی آن سال‌ها گریبان اهالی این کشور را گرفته بود. در این کتاب با معجون شگفت‌انگیزی از خشم، فقر، پرخاشگری، خلاف‌کاری و عشق مواجه هستید که مانند دیگر آثار این نویسنده شما را از عمق فجایع آگاه می‌کند.

این داستان شنیدنی درحقیقت نبرد انسان با انسان را برای مخاطب ترسیم می‌کند. مبارزه‌ای که یا با قناعت آدمی به پایان می‌رسد و یا به پیروزی حرص و آز ختم می‌شود.

خجسته کیهان این کتاب را به فارسی برگردانده و نشر افق آن را روانه‌ی بازار کتاب کرده است. نشر صوتی ماه آوا نیز کتاب حاضر را با صدای رضا عمرانی به دوستداران رمان‌های برجسته‌ی خارجی ارائه کرده است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی داشتن و نداشتن

  • باشکوه! (بوک‌ریج)

  • زنده و شعرگونه، با تأثیر احساسی شگرف. (سایمون و شوستر)

  • توانایی همینگوی در نوشتن مکالمات، هیچ‌وقت به این اندازه برجسته و درخشان نبوده است. (Times Literary Supplement)

  • او [همینگوی] به‌صورت پیوسته به سمت تسلط بر تکنیک خود حرکت کرده است. (نقد کتاب نیویورک تایمز به تاریخ 17 اکتبر 1937)

  • همینگوی، همانطور که تقریباً از ابتدای کارش نشان داده است، تسلط فوق‌العاده‌ای در هنر نمایش غیرمستقیم شخصیت دارد. (گرانویل هیکس)

اقتباس‌های سینمایی از کتاب صوتی داشتن و نداشتن

در سال 1944، این رمان در فیلمی به کارگردانی هاوارد هاکس، با بازی همفری بوگارت و لورن باکال روی پرده سینما رفت؛ هرچند فیلم هاوارد هاکس با تغییرات زیادی در پیرنگ و اصل داستان همراه بود. به‌طور مثال، مکان داستان تغییر کرد و یا مضامین مربوط به نابرابری اقتصادی و تضاد طبقاتی داستان حذف و به یک تریلر رمانتیک تبدیل شد. جالب است که ویلیام فاکنر، از دیگر نویسندگان شهیر قرن بیست آمریکا، از همکاران هاکس در نوشتن فیلمنامه بود.

فیلم سینمایی ناخدا خورشید، به کارگردانی ناصر تقوایی و با بازی داریوش ارجمند نیز اقتباسی از رمان داشتن و نداشتن ارنست همینگوی است. این فیلم هم تغییراتی در پیرنگ، شخصیت‌ها و زمان و مکان داستان به خود دیده است.

کتاب صوتی داشتن و نداشتن مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان رمان‌های کلاسیک و مشهور، همچنین مشتاقان داستان‌های اجتماعی، مخاطبان اصلی کتاب صوتی داشتن و نداشتن به شمار می‌آیند.

با ارنست همینگوی بیشتر آشنا شویم

ارنست همینگوی (1899-1961)، از نویسندگان برجسته‌ی معاصر آمریکایی است. او از پایه‌گذاران یکی از تأثیرگذارترین انواع ادبی، موسوم‌ به «وقایع‌نگاری ادبی» به شمار می‌رود. این نویسنده بخش زیادی از عمر خود را در میانه‌ی جنگ اول و دوم جهانی، به‌عنوان خبرنگار گذراند. همینگوی پس از بازگشت به آمریکا نیز به حرفه‌ی روزنامه‌نگاری و نویسندگی مشغول شد و رمان‌های برجسته و تأثیرگذار خود را نوشت. وی به‌جهت نوشتن کتاب «پیرمرد و دریا»، جایزه‌ی نوبل ادبیات را از آن خود کرد.

کتاب‌های «خورشید نیز می‌درخشد» و «زنگ‌ها برای که به صدا درمی‌آید؟» از بهترین آثار این نویسنده هستند.

در بخشی از کتاب صوتی داشتن و نداشتن می‌شنویم

جوان دیگر پاهای زخمی را گرفت و او را پشت گاری کشید و دیدم که سیاهه سرش را به طرف سنگفرش خم کرد تا رگبار دیگری به طرفشان شلیک کند. بعد پانچو پیره را دیدم که آمد کنج گاری و پشت اسبی که هنوز سرپا بود، پناه گرفت. از پشت اسب درآمد، صورتش مثل ملافه‌ی سفید کثیفی بود، و با لوگر گنده‌ای که در دست داشت راننده را زد؛ لوگر را با هر دو دست گرفته بود که نلرزد. همان‌طور که می‌آمد دوبار بالای سر سیاهه و یک‌بار زیرش را زد.

یک چرخ اتومبیل را هم زد، چون دیدم وقتی بادش با فشار در می‌رود گرد و خاک خیابان را هوا می‌کند و در ده‌پایی سیاهه با مسلسل تیری به شکمش زد و گویا این تیر آخری بود، چون دیدم مسلسل را پرت کرد و پانچو پیره سخت از پا درآمد، افتاد رو زمین، اما لوگر به دست سعی کرد خودش را جمع و جور کند و نتوانست سر بلند کند و سیاهه مسلسل سبک را که بغل‌دست راننده به فرمان تکیه داشت، برداشت یک طرف کله‌ی پانچو را پراند. عجب کاکاسیاهی!

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
49 دقیقه
بخش اول
20 دقیقه
بخش دوم
29 دقیقه
بخش سوم
42 دقیقه
بخش چهارم
48 دقیقه
بخش پنجم
40 دقیقه
بخش ششم
46 دقیقه
بخش هفتم
17 دقیقه
بخش هشتم
48 دقیقه
بخش نهم
45 دقیقه
بخش دهم
32 دقیقه
بخش یازدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی داشتن و نداشتن
نویسنده
مترجمخجسته کیهان
راویرضا عمرانی
ناشر چاپینشر افق
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۵۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۸۵۸۰۰ ۶۰,۰۶۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی داشتن و نداشتن

Mahsa Parsae
۱۴۰۲/۱/۲۶
من هدف کتابو درک نکردم اصلا تمومش کردم اما چیزی بهم یاد نداد شاید درک من پایین بوده ازش
مرضیه زاهدی
۱۴۰۲/۵/۲۹
نفهمیدم واقعا چی بود و چی شد، کتاب‌های ارنست همینگوی سلیقه‌های خاصی رو می‌طلبه.
علیرضا علیزاده
۱۴۰۲/۳/۱۶
داستان قشنگی بود، مانند همه کتابهای همینگوی روان و جذاب
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی داشتن و نداشتن

برای دریافت کتاب صوتی داشتن و نداشتن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.