معرفی و دانلود کتاب صوتی داود گوژپشت

عکس جلد کتاب صوتی داود گوژپشت
قیمت:
۱۶,۹۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی داود گوژپشت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی داود گوژپشت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی داود گوژپشت

مرد قوزی حتی دیگر جرأت ابراز عمیق‌ترین و قوی‌ترین احساساتش را هم از دست داده است. صادق هدایت در کتاب صوتی داود گوژپشت با قلم ساده و درعین‌حال توانای خود، ما را با احساسات یکی از افراد طردشده توسط جامعه روبه‌رو می‌کند. این کتاب درباره‌ی مردی است که سال‌ها تحقیر، ترس عمیقی را در او ایجاده کرده که باعث می‌شود از مهم‌ترین خواسته‌هایش صرف‌نظر کند.

درباره‌ی کتاب صوتی داود گوژپشت

«بیشتر تنها به گردش می‌رفت و از جمعیت دوری می‌جست. چون هر کسی می‌خندید یا با رفیقش آهسته به گفت‌وگو می‌نمود، گمان می‌کرد راجع‌به اوست؛ دارند او را دست می‌اندازند». صادق هدایت (Sadegh Hedayat) در کتاب صوتی داود گوژپشت، راوی تنهایی عمیق مردی است که جامعه او را طرد کرده. داود گوژپشت از زمانی که به یاد دارد همیشه با نگاه‌های عجیب و حتی تمسخرآمیز دیگران روبه‌رو شده. به‌خاطر ظاهر عجیبی که داشته، هیچ‌کس او را به‌عنوان دوست و فردی هم‌سطح با خود نپذیرفته و دوستش نداشته است. تنها کسانی که به او توجهی نشان داده‌اند هم از سر ترحم این کار را کرده‌اند.

داود که بقیه او را داود قوزی صدا می‌کنند، مثل هر شخص دیگری در زندگی خود عاشق هم شده است. اما مانند تمام دیگر مراحل زندگی، در این مرحله هم موفق نبوده و با تحقیر و تمسخر روبه‌رو شده. حجم این طرد و تحقیر در زندگی داود آن‌قدر زیاد بوده که او دیگر نمی‌تواند خودش و احساسات و خواسته‌های خودش را ببیند. داود مدام نگران است که اگر فلان کار را بکند، دیگران چه فکری درباره‌ی او می‌کنند و همیشه احساس می‌کند زیر نگاه قضاوت‌گرانه‌ی بقیه است. صادق هدایت در کتاب صوتی داود گوژپشت، با نگاهی نقادانه به دردهای ماندگار و عمیقی پرداخته که جامعه در افراد ایجاد می‌کند.

کتاب صوتی داود گوژپشت را نشر صوتی گیوا با صدای حسین نصیری در اختیار مخاطبان خود قرار داده و نسخه‌ی متنی آن را نیز انتشارات گیوا به چاپ رسانده است. این کتاب، جلد 141 از مجموعه داستان کوتاه انتشارات گیوا است.

کتاب صوتی داود گوژپشت برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی داود گوژپشت برای مخاطبان داستان کوتاه، به‌خصوص داستان‌های کوتاه فارسی مناسب است. اگر از خواندن و شنیدن داستان‌های اجتماعی، انتقادی و پراحساس لذت می‌برید، گوش سپردن این کتاب صوتی را به شما توصیه می‌کنیم.

با صادق هدایت بیشتر آشنا شویم

صادق هدایت، پیشگام داستان‌نویسی مدرنِ ایران، سال 1218 در تهران متولد شد. او در خانواده‌ای صاحب‌منصب و پرنفوذ به دنیا آمد. خانواده‌ی صادق هدایت از کودکی او را به مدارس برتر آن دوره فرستادند. یکی از این مدارس که او دوران نوجوانی خود را در آن گذراند، مدرسه‌ی فرانسوی‌ها بود. در همین مدرسه بود که صادق هدایت برای اولین‌بار با ادبیات جهان آشنا شد و دغدغه‌ی داستان‌نویسی به سراغش آمد.

صادق هدایت، دوران نه‌چندان بلند زندگی خود را در کشورهای مختلفی مانند ایران، فرانسه و هندوستان گذراند. او که ذهنی سرشار از دغدغه‌های سیاسی، اجتماعی و فلسفی داشت، سرانجام در سال 1330 و در سن چهل‌وهشت‌سالگی دست به خودکشی زد.

کتاب‌های «سه قطره خون»، «بوف کور»، «داش آکل» و «آبجی خانوم» ازجمله آثار منتشرشده از صادق هدایت هستند.

در بخشی از کتاب صوتی داود گوژپشت می‌شنویم

همه از او گریزان بودند. رفقا عارشان می‌آمد با او راه بروند. زن‌ها به او می‌گفتند: «قوزی را ببین!» این بیشتر او را از جا درمی‌کرد. چند سال پیش دوبار خواستگاری کرده بود. هر دو دفعه زن‌ها او را مسخره کرده بودند. اتفاقاً یکی از آن‌ها، زیبنده، در همین نزدیکی، در فیشرآباد منزل داشت. چندین بار یکدیگر را دیده بودند. با او حرف هم زده بود. عصرها که از مدرسه برمی‌گشت، می‌آمد اینجا تا او را ببیند. فقط به یادش می‌آمد که کنار لب او یک خال داشت. بعد هم که خاله‌اش را به خواستگاری او فرستاده بود، همان دختر او را مسخره کرده بود و گفته بود: «مگه آدم قحطه که من زن قوزی بشم؟» هرچه پدر و مادرش او را زده بودند، قبول نکرده بود. می‌گفته: «مگه آدم قحطه؟» اما داود هنوز او را دوست می‌داشت و این بهترین یادبود دوره‌ی جوانی او به‌شمار می‌آمد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
15 دقیقه
داوود گوژپشت

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی داود گوژپشت
نویسنده
راویحسین نصیری
ناشر صوتیانتشارات گیوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی داود گوژپشت

غزال هاشمی
۱۴۰۲/۵/۱۹
از دریچه نگاه فرامتنی، می‌توان داستان داوود گوژپشت را برگردانی از نظریه «داغِ ننگ» اروینگ گافمن دانست.
گافمن در این نظریه به خوبی به مفهوم داغ ننگ و برچسب زنی می‌پردازد. ‌
داغ ننگ (استیگما) هر نوع تفاوت و وجه تمایزی است که فرد به واسطه آن از سوی جامعه طرد یا به انزوا کشیده می‌شود.
داغ ننگ و یا
می‌تواند نواقص، زشتی‌ها معایب جسمانی خصیصه‌های منفی و کمبودهای شخصیتی و یا هر نوع داغِ ننگ قومیتی باشد، اما در هر صورت فرد از داشتن این برچسب ناراحت است و سعی در پوشاندن آن می‌کند.
اعظم منصوری
۱۴۰۲/۶/۲۲
داستانی غمناک و تاثیرگذار از رنجها و مصائب فردی گوژپشت به نام داود که به خاطر این نقص مادر زادی هیچ جایگاهی در میان مردم و جامعه ندارد و همیشه تنهاست.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی داود گوژپشت

برای دریافت کتاب صوتی داود گوژپشت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.