معرفی و دانلود کتاب صوتی روزی روزگاری رشت

عکس جلد کتاب صوتی روزی روزگاری رشت
قیمت:
۵۷,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی روزی روزگاری رشت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی روزی روزگاری رشت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی روزی روزگاری رشت

کتاب صوتی روزی روزگاری رشت نوشته‌ی مه‌کامه رحیم‌زاده، مجموعه‌ای از خاطرات شخصی نویسنده از زندگی در شهر رشت در دوران پیش از انقلاب است که حال‌وهوایی جذاب و نوستالژیک دارد. این مجموعه خاطرات در قالب داستان‌هایی کوتاه که با لهجه‌ی زیبای رشتی ترکیب شده‌اند، در این کتاب گردآوری شده‌اند.

درباره‌ی کتاب صوتی روزی روزگاری رشت

رشت، این زیبای همیشه سبز، یکی از جذاب‌ترین نقاط جغرافیایی در کشورمان ایران است که به سبب غنای فرهنگی و طبیعی، جایگاه ویژه‌ای در قلب همه‌ی ایرانیان دارد. طبیعت سرسبز رشت تنها گوشه‌ای از جاذبه‌های این شهر است؛ علاوه بر مردمان مهمان‌نواز و سرزنده، غذا، موسیقی، لباس و بسیار موارد دیگر که در دل فرهنگ غنی مردم رشت رشد پیدا کرده‌اند، دارای جذابیت فراوانی هستند. همه‌ی این موارد رشت را به شهری توریستی تبدیل کرده که میزبان مسافران زیادی از سراسر ایران و حتی جای‌جای جهان است. ولی در کنار تجربه‌ی توریستی، تجربه‌ی زندگی در رشت و «رشتی» بودن نیز زیبایی‌های خاص خودش را دارد که در کتاب صوتی روزی روزگاری رشت،‌ نوشته‌ی مه‌کامه رحیم‌زاده به آن پرداخته شده است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی روزی روزگاری رشت

کتاب صوتی روزی روزگاری رشت، مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه است که بر اساس خاطرات مه‌کامه رحیم‌زاده از زندگی در این شهر نوشته شده. با شنیدن این داستان‌های کوتاه، به خاطرات نوستالژیکی برمی‌گردیم که برای اکثر ایرانیان، رشتی و غیررشتی، آشنا و شیرین است. خاطره‌ی سفرهای دسته‌جمعی، بیرون رفتن و گشت زدن با خاله‌ها و دخترخاله، شیطنت‌های دخترانه، یکی شدن با طبیعت و مهر خانواده و... همگی در داستان‌های این کتاب صوتی جمع شده‌اند.

قلم و سبک نگارش هنرمندانه‌ی مه‌کامه رحیم‌زاده، علاوه بر روانی و گیرایی، خیال‌انگیز نیز هست و در حین شنیدن داستان‌های کتاب صوتی روزی روزگاری رشت، فضا و شخصیت‌های مختلف را با جزئیات کامل پیش چشمانتان تصور می‌کنید. دیالوگ‌هایی که به لهجه‌ی رشتی میان کاراکترها ردوبدل می‌شوند نیز، بودن در رشت را برای مخاطب تداعی می‌کنند. لازم به ذکر است که این خاطرات مربوط به زمان کودکی و نوجوانی نویسنده است و در فضای قبل از انقلاب جریان دارد. خاطره‌ی رفتن به سینما، هم‌سفر شدن با جناب سروان، رفتن کنار دریا، زلزله و... از جمله داستان‌های این کتاب صوتی هستند.

کتاب صوتی روزی روزگاری رشت اثری از مه‌کامه رحیم‌زاده است که با تلاش نشر صوتی موج کتاب و انتشارات فرهنگ ایلیا منتشر شده. این کتاب را با صدای مرجان شهنازفرد می‌شنوید.

کتاب صوتی روزی روزگاری رشت برای چه کسانی مناسب است؟

طرفداران داستان‌های نوستالژیک ایرانی از شنیدن این اثر لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی روزی روزگاری رشت می‌شنویم

هر سال تابستان، با خاله‌ها و دخترخاله‌ها، دو ماه تیر و مرداد، پنجشنبه‌ها می‌آیم کنار دریا و جمعه برمی‌گردیم. ما دوست داریم تا آخر تابستان هم بمانیم، اما مامان و خاله‌ها می‌گویند: «نه شهریور دِ شُرشُر بارانه، دِ فایده نداره.» از کله‌ی سحر بیدار می‌شویم و بریم‌بریم راه می‌اندازیم. خاله مهری می‌گوید: «چیسه؟ شیمی کَلان بوشویدی و شما جا بمانستیدی؟» مامان می‌گوید: «اَشَنه رویه وا نکن.» خاله مهری تنها خاله‌ای است که همیشه با ما شوخی می‌کند. تا جمع‌وجور کنند، ساعت یازده می‌شود. دل توی دلمان نیست. هرکس زنبیل حصیری‌اش را در دست دارد و کلاه حصیری‌اش را به سر و عینک آفتابی مدل گربه‌ای قاب سفیدش را به چشم. کاکا و عمو ما را می‌برند و خودشان برمی‌گردند رشت تا به کارهایشان برسند و غروب دوباره می‌آیند. از لحظه‌ای که می‌رسیم و آب دریا را صاف و پرچم سفید را برافراشته بالای دکل نجات غریق می‌بینیم، «دریادریا» را شروع می‌کنیم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
10 دقیقه
سینما
17 دقیقه
جناب سروان
10 دقیقه
کنار دریا
9 دقیقه
زلزله
8 دقیقه
چهل منبر
9 دقیقه
خانه
10 دقیقه
آدم‌ها
12 دقیقه
تلویزیون
10 دقیقه
لوتکاسواری
10 دقیقه
عیدی
12 دقیقه
باران
11 دقیقه
برف
14 دقیقه
سیزده‌به‌در
17 دقیقه
ارمنی‌ها
19 دقیقه
روضه‌خوانی
8 دقیقه
ماه رمضان
19 دقیقه
عروسی
9 دقیقه
حمام عمومی
22 دقیقه
عاشقی
11 دقیقه
روز کودک
18 دقیقه
دبیر شیمی
25 دقیقه
دسته‌ی موزیک

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی روزی روزگاری رشت
نویسنده
راویمرجان شهنازفرد
ناشر چاپیانتشارات فرهنگ ایلیا
ناشر صوتیانتشارات موج کتاب
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۴۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی روزی روزگاری رشت

لنا طاعتی
۱۴۰۳/۲/۴
من عاشق رشت خصوصا رشت قدیم هستم با شنیدن این قصه‌ها چشمهایم را می‌بندم ودر رشت قدیم زندگی می‌کنم نویسنده بسیار زیبا نوشتن و گوینده با زبان شیرینی می‌خواند
معصومه فرزانه
۱۴۰۳/۱/۲۲
خیلی دوسش دارم.. خود کتاب رو هم خوندم.. تداعی کلی خاطره خوب برای مایی که توی رشت زندگی میونیم هست..
حمیده الف
۱۴۰۳/۱/۲۶
داستان جالبی هست مخصوصا برای افرادی که اصلیت گیلانی دارن
علیرضا خاکسار
۱۴۰۲/۱۱/۳
جالب و سرگرم‌کننده بود
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی روزی روزگاری رشت

برای دریافت کتاب صوتی روزی روزگاری رشت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.