معرفی و دانلود کتاب صوتی در باب اعتماد به نفس

عکس جلد کتاب صوتی در باب اعتماد به نفس
قیمت:
۴۰,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی در باب اعتماد به نفس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی در باب اعتماد به نفس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی در باب اعتماد به نفس

کتاب صوتی در باب اعتماد به نفس راهنمای کاملی برای درک مفهوم اعتمادبه‌نفس است. آلن دوباتن در این کتاب نشان می‌دهد که اعتماد از چه چیزی تشکیل شده، چرا ما فاقد آن هستیم و چگونه می‌توانیم اعتمادبه‌نفس خود را افزایش دهیم. او به آرامی ما را با مسائلی آشنا می‌کند که جلوی کاربرد حداکثری پتانسیل ما را گرفته‌اند.

درباره‌ی کتاب صوتی در باب اعتماد به نفس

اعتمادبه‌نفس ما اغلب در یک سطح مشخص گیر می‌کند. کتاب صوتی در باب اعتماد به نفس (On Confidence) در مورد چرایی این واقعیت صحبت کرده و آلن دوباتن (Alain de Botton) در این کتاب نشان می‌دهد که اگر ما تلاشی برای تغییر میزان اعتمادبه‌نفس‌مان نمی‌کنیم به دلیل ذاتی انگاشتن آن است. درحالی‌که اعتماد به نفس مهارتی است که بر اساس ایده‌هایی درباره‌ی جایگاه ما در جهان شکل‌گرفته و رازهای آن قابل آموزش است.

از نظر آلن دوباتن تفاوت بین موفقیت و شکست اغلب به میزان اعتمادبه‌نفس بستگی دارد و نظام آموزشی استاندارد این مسأله را نادیده گرفته است. کتاب صوتی در باب اعتماد به نفس نشان می‌دهد که می‌توانیم با کسب مهارت‌های مهم و اساسی در راه افزایش اعتمادبه‌نفس خود تلاش کنیم. برای رسیدن به این هدف ابتدا نیاز است دلایل کمبود اعتمادبه‌نفس را درک کنیم؛ ترس از احمق به‌نظررسیدن باعث می‌شود نتوانیم آزادانه چیزهای مختلف را امتحان نکنیم. همچنین آگاهی از ضعف‌های خودمان و نادیده‌گرفتن کاستی‌های دیگران باعث می‌شود خود را در جایگاه پایین‌تری تصور کنیم. عادت خود تخریبی نیز ازجمله ویژگی‌هایی است که باید برای افزایش اعتمادبه‌نفس کنار گذاشته شود. گاهی هم اتفاق می‌افتد که ما به دلیل ترسیدن از شکست، پیش از مبارزه شکست را می‌پذیریم! بنابراین برای افزایش، ترمیم و بازسازی اعتمادبه‌نفس‌مان، فقط کافی است این دلایل را شناسایی و به‌مرور آن‌ها را رفع کنیم.

بسیاری از جوامع نبود اعتمادبه‌نفس را برابر با فروتنی در نظر می‌گیرند و نبود یا کمبود اعتمادبه‌نفس در این نوع جوامع امر مثبتی است که مورد تشویق قرار می‌گیرد. کتاب صوتی در باب اعتماد به نفس ما را نسبت به چنین قراردادهای فرهنگی مشکوک کرده و بیان می‌کند که نباید اعتمادبه‌نفس را به معنای خودبزرگ‌بینی در نظر گرفت؛ بلکه این دو مفهوم، در تفاوت و معنای گوناگونی از یکدیگر قرار دارند. از نظر آلن دوباتن اعتمادبه‌نفس از شجاعتِ پذیرشِ کامل نبودن ناشی می‌شود. بنابراین بخشی از مفهوم بزرگ شدن وابسته به قبول کاستی‌های خود و دیگری است. پذیرش این واقعیت دردناک که آدم‌بزرگ‌ها پاسخی برای همه‌چیز ندارند، ورود به مرحله‌ی بزرگ‌سالی است! این شکل از بزرگ‌سالی مشابه تصویر قبول کاستی‌ها است که در کتاب صوتی در باب اعتماد به نفس به آن اشاره شده. دوباتن در کتاب صوتی در باب اعتماد به نفس به ما یادآوری می‌کند که ریسک هیچ کاری نکردن در نهایت بیشتر از مرتکب اشتباه شدن است.

نسخه‌ی چاپی کتاب در باب اعتماد به نفس را محمد کریمی ترجمه کرده و توسط انتشارات کتاب‌سرای نیک منتشر شده است. نسخه‌ی صوتی این کتاب را نشر صوتی جیحون با صدای دادبه دادمهر به انتشار رسانده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی کتاب‌های مدرسه زندگی

مدرسه زندگی (The School of Life) منبعی برای کمک به افراد است تا درک بهتری از خود پیدا کنند؛ روابط خود را بهبود بخشند و در محل کار و زندگی اجتماعی موفق‌تر باشند. این سازمان که مانند مدرسه‌ای در بسیاری از کشورهای دنیا مشغول به کار است در سال 2008 و با مشارکت آلن دوباتن تأسیس شد. مجموعه‌ی کتاب‌های مدرسه‌ی زندگی محتوای آموزنده با استفاده از دانش روان‌شناختی و فلسفه تولید و در قالب کتاب‌های متنوعی منتشر می‌کند. این کتاب‌ها در کنار فیلم‌ها، برنامه‌ها و محصولات دیگر در خدمت افزایش آرامش و خودشناسی مخاطبین مدرسه زندگی است. از کتاب‌های مدرسه زندگی نسخه‌ی صوتی «آنچه در مدرسه یا نگرفته‌اید»، «آرامش»، «هنر سیروسفر»، و «جستارهایی در بابا عشق» به فارسی منتشر شده‌اند.

کتاب صوتی در باب اعتماد به نفس برای چه کسی مناسب است؟

این کتاب مناسب کسانی است که با مسئله‌ی اعتمادبه‌نفس درگیر هستند. هرکسی که قصد دارد کیفیت زندگی روزمره‌ی خود را بهبود بخشد و نگاهی فلسفی نسبت به مسئله‌ی اعتماد پیدا کند از خواندن این کتاب لذت خواهد برد.

با آلن دوباتن بیشتر آشنا شویم

آلن دوباتن فیلسوف و نویسنده‌ای است که اهمیت زیادی به زندگی روزمره می‌دهد. او در دسامبر 1969 در سوئیس به دنیا آمد. دوباتن با ترکیب متن‌های فلسفی، تحلیل‌های هنری و مسائل زندگی روزمره باعث ایجاد ژانر خاصی از جستارنویسی شده است. او که در زمینه‌ی فلسفه و تاریخ تحصیل کرده است، مقطع دکتری را نیمه‌کاره رها کرد تا بتواند متن‌های فلسفی مناسب فهم عموم بنویسد. کتاب‌های زیادی از آلن دوباتن به فارسی ترجمه شده است. در این میان کتاب‌های صوتی «هنر همچون درمان»، «روان‌درمانی چیست؟»، «درباره‌ی خوب بودن» و «اضطراب وضعیت» به فارسی منتشر شده‌اند.

در بخشی از کتاب صوتی در باب اعتماد به نفس می‌شنویم

معمولا وقتی بیش‌ازحد خود را با جنبه‌های قابل احترام سایرین مقایسه می‌کنیم، محجوب و ترسو می‌شویم. از همین روست که گاهی افراد دردهایی را بر خود تحمیل می‌کنند تا عادی به نظر برسند؛ این دردها نیز ازاین‌دست هستند. همه‌ی ما به‌طور جمعی تصوری ذهنی ساخته‌ایم که عادی بودن اساساً امکان‌پذیر است؛ این اعتقاد عموم برای همگان مشکل‌ساز شده است.

وقتی یاد گرفتیم خودمان را همان‌طور که هستیم ببینیم و پذیرفتیم که به‌طور طبیعی خطاکار هستیم، آنگاه دیگر برایمان چندان فرقی نمی‌کند که مرتکب کارهای به‌ظاهر احمقانه شویم. شاید فردی که می‌خواهیم ببوسیمش، فکر کند ما شخصیت مضحکی داریم. ممکن است شخصی که در شهر غریب از او آدرس پرسیدیم، با نگاهی تحقیرآمیز به ما بنگرد. این که این افراد چنین رفتارهایی از خود نشان دهند، دیگر برایمان اتفاق تازه‌ای نخواهد بود. آن‌ها فقط واقعیتی را تایید کرده‌اند که بالاتر آن را پذیرفتیم: این که ما هم مثل آن‌ها و هر شخص دیگری روی کره‌ی زمین احمق هستیم. گرچه عموما از خطرات سعی و خطا می‌هراسیم، اما آسیب‌های ناشی از ریسک‌ها عمدتا با انجام خود آن عمل رفع می‌شود. ترس از شرمساری دیگر همواره در پس‌زمینه‌ی ذهنمان حضور نخواهد داشت. وقتی بپذیریم که شکست امری عادی است، آنگاه این آزادی را می‌یابیم که کارهای جدید انجام دهیم و علی‌رغم دافعه‌های بسیاری که به نظرمان از بیرون بر ما تحمیل می‌گردد، ممکن است (آن کار جدید) واقعا موثر واقع شود: بوسه‌ی خود را بگیریم، دوست پیدا کنیم، ترفیع بگیریم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
3 دقیقه
مقدمه
9 دقیقه
حماقت و اعتمادبه‌نفس
12 دقیقه
سندروم شارلاتان بودن
9 دقیقه
به سیستم اعتماد کنید
9 دقیقه
تاریخ یعنی همین لحظه‌ی کنونی
10 دقیقه
تجربه
7 دقیقه
مرگ
19 دقیقه
دشمنان
11 دقیقه
خود تخریبی
7 دقیقه
اطمینان به اعتمادبه‌نفس

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی در باب اعتماد به نفس
نویسنده
مترجممحمد کریمی
راویدادبه دادمهر
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۳۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی در باب اعتماد به نفس

محمد اعتماددار
۱۴۰۲/۴/۳۱
مسائل مهم و پنهان‌شده‌ای رو می‌گه
فکر می‌کنم تقریبا تمام حرف‌هایی که می‌زنه رو تجربه کردم و این کتاب کمک می‌کنه بتونم اتفاقات رو مرور و تحلیل کنم.
آلن دو باتن + محمد کریمی، با اجرای عالی دادبه دادمهر 👌
ماندانا عطایی
۱۴۰۲/۳/۱۰
خوندنش خالی از لطف نیست ویکباره دیگه که برگشتم روی مطالب تمرکز کردم در واقع متوجه شدم مطالبش بسیار کاربردی و می‌تونه تو بالابردن اعتماد به نفس بسیار موثر باشه
Loebat Lotfi
۱۴۰۲/۹/۳
آلن دوباتن مثل یه دوست قدیمی و همراهه عاشق تفکر و نگرشش به مسائل هستم وقتی با نگاه او مسائل رو کنکاش میکنم. خیلی حالم بهتره
امیر عزیزی
۱۴۰۲/۶/۲۷
آلن دوباتن عالیه به دور از روانشناسی زرد منطقی و حقیقی
ندا
۱۴۰۱/۱۲/۲۶
من دوست داشتم خیلی بیشتر راهکار بدن
مرجان رضاپور
۱۴۰۲/۳/۲۴
خیلی ضعیف و پیش پا افتاده
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب صوتی در باب اعتماد به نفس

برای دریافت کتاب صوتی در باب اعتماد به نفس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.