معرفی و دانلود کتاب صوتی شجاع باش دختر: شهامت داشته باش و کمال گرایی رو رها کن

عکس جلد کتاب صوتی شجاع باش دختر: شهامت داشته باش و کمال گرایی رو رها کن
قیمت:
۲۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شجاع باش دختر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شجاع باش دختر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی شجاع باش دختر: شهامت داشته باش و کمال گرایی رو رها کن

شجاع بودن به چه معنا است؟ چگونه می‌توان شجاع بود؟ ریشما سوجانی، نویسنده پرفروش نیویورک‌تایمز در کتاب صوتی شجاع باش دختر به این سؤالات مهم پاسخ می‌دهد. این کتاب که جزو پرفروش‌ترین عناوین نیویورک‌تایمز و وال‌استریت ژورنال محسوب می‌شود، روش‌هایی به شما ارائه می‌دهد که بتوانید نیاز به کمال را در خود از بین ببرید و راه شجاعت را در زندگی پیش بگیرید.

درباره کتاب صوتی شجاع باش دختر:

اگر می‌توانستید بدون ترس از کامل بودن زندگی کنید و قضاوت دیگران برایتان مهم نبود چه می‌شد؟ به این فکر کنید که بدون احساس گناه اشتباهات کوچک خود را می‌پذیرید و در هر تصمیم و هر راهی که پیش می‌گیرید، جسورانه قدم برمی‌دارید. آیا این‌ها ممکن است؟

خیلی از دخترها زیر فشار انتظارات و توقعات دیگران در حال خرد شدن هستند. مرتب اضطراب دارند و همیشه سعی دارند همه را راضی نگه دارند. بسیاری از مواقع به دلیل ترس از دست دادن دیگران فرصت‌های مناسب را رد می‌کنند و حاضرند به هر قیمتی که شده از طرد شدن توسط بقیه جلوگیری کنند. به عقیده ریشما سوجانی همه این کارها دلایل خاص خود را دارند. همیشه به دختران می‌آموزند که بازی‌های بی‌خطر را انجام دهند، ساکت باشند و حواسشان باشد که آسیب نبینند. کتاب شجاع باش دختر (Brave, Not Perfect) روش‌های قدرتمندی را با شما به اشتراک می‌گذارد که کمک می‌کنند دختران خود را طوری آموزش دهید که در تمام عمر خود شجاع باشند.

مسئله اصلی این است که این دختران در آینده به زنانی تبدیل می‌شوند که از شکست وحشت دارند. دیگر وقت آن رسیده است که دختران با انتخاب «شجاعت» و دوری از «کمال‌طلبی» نگذراند ترس‌هایشان رؤیاهایشان را غرق کند و به دنبال چیزهایی بروند که واقعاً برای آن‌ها اشتیاق دارند.

ریشما سوجانی این کتاب را با الهام از سخنرانی‌های محبوب خود از TED نوشته و قصد دارد کاری کند که زنان و دختران با شجاعت، کامل نبودن خود را بپذیرند و حتی از آن استقبال کنند.

افتخارات کتاب صوتی شجاع باش دختر:

- جزو پرفروش‌ترین عناوین نیویورک‌تایمز
- جزو پرفروش‌ترین عناوین وال‌استریت ژورنال
- جزو کتاب‌های پرفروش بین‌المللی

نکوداشت‌های کتاب صوتی شجاع باش دختر:

- من عاشق این کتاب هستم! یک پیام به‌موقع برای دختران و زنان در هر سنی: کمال نه‌تنها غیرممکن بلکه بدتر، موذیانه است. نثر روان و ساده و بسیار صادقانه. (آنجلا دادورث - روان‌شناس آمریکایی)

- عالی بودن بهتر از خوب بودن نیست. فشار برای کامل بودن، دشمن دختران در سراسر جهان است. در این کتاب قانع‌کننده، ریشما سوجانی دیدگاه جسورانه‌ای دارد که دختران و زنان را از بند انتظارات اجتماعی آزاد می‌کند. (آدام گرنت - نویسنده و استاد دانشگاه پنسیلوانیا)

- برای هر زنی که تابه‌حال با خود فکر کرده است «من نمی‌توانم» یا «من... نیستم»... این کتاب به شما کمک می‌کند هر روز به‌عنوان یک فرد شجاع ظاهر شوید. جهان شما را می‌بیند، اما مهم‌تر اینکه شما چگونه خود را می‌بینید و توانایی شما در این موضوع مهم است. (امی کادی - روان‌شناس آمریکایی)

شنیدن کتاب صوتی شجاع باش دختر به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

این کتاب برای همه زنان، دختران و حتی مردانی که قصد دارند دختران خود را به بهترین نحو تربیت کنند تا در آینده به فردی قوی و شجاع تبدیل شوند مناسب است.

ریشما سوجانی را بیشتر بشناسیم:

او وکیل و سیاستمدار اهل ایالات متحده آمریکا است که در سال 1975 ایلینوی متولد شد. ریشما سوجانی (Reshma Saujani) در آغاز معاون دادستان عمومی در نیویورک بود و پس از مدتی سازمان فناوری «Girls Who Code» را بنیان‌گذاری کرد. از او به‌عنوان نخستین زن هندی - آمریکایی که در کنگره شرکت کرد یاد می‌کنند. سجانی در سال 2013 به‌عنوان کاندیدای دموکرات برای مدافع عمومی سیتی در نیویورک شرکت کرد و رتبه سوم را در رده‌های ابتدایی به دست آورد. کتاب شجاع باش دختر معروف‌ترین اثر این نویسنده می‌باشد که به زبان فارسی ترجمه شده است.

جملات برگزیده کتاب صوتی شجاع باش دختر:

- دفاع نکردن از حق خود و همچنین دادن جواب مثبت ازروی ترس می‌تونه اعتمادبه‌نفس ما رو با خاک یکسان کنه.
- معمولاً دخترها در مقایسه با پسرها زودتر و بیشتر جواب مثبت میدن. حتی اگه لازم باشه که جواب منفی بدن بازم جواب مثبت میدن چون به خیال خودشون اگه جواب مثبت ندن آدم بدی میشن.
- دختری که سرزنش میشه با خودش فکر می‌کنه چقدر آدم افتضاحیه اصلا به این فکر نمی‌کنه که می‌تونه یه بار دیگه اون کار رو بهتر انجام بده.
- محافظت عاطفی و جسمی از دخترها نتیجه‌ای جز ناامیدی و ناراحتی نداره. این اثرات در بزرگسالی هم شدت بیشتری پیدا می‌کنن.
- ما زن‌ها به جای اینکه شکست رو نشونه‌ی رشد توانایی هامون بدونیم به جاش اون رو عامل ناتوانی و ضعف خود می‌دونیم.
- ما گاهی متوجه باورهایی که فرهنگ جامعه در ما نهادینه کرده نیستیم مگر این که فرزندی داشته باشیم و بخوایم با این باورها اون رو تربیت کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی شجاع باش دختر می‌شنویم:

تبعیض جنسیتی حتی در ادبیات کشورها هم به چشم می‌خوره، مثلا اگه داستان‌های اساطیری رو مطالعه کرده باشین همیشه قهرمان و نقش اصلی رو به مرد به عهده داشته درحالی که زن‌ها نقش‌های فرعی و وابسته به مرد رو برعهده داشتن. هویت دختر و پسرها با همین داستان‌ها و چیزهایی که مشاهده می‌کنن شکل می‌گیره.

در انیمیشن‌ها و فیلم‌هایی که ساخته میشه همیشه یه مرد باهوش وجود داره. مثلا یادمه تو یه فیلمی یه پسر سفید پوست به کامپیوتر علاقه مند میشه و از طریق همون موفقیت‌ها زیادی بدست میاره. درحالی که در فیلم‌های دیگه زن‌ها رو افرادی نشون میدن که به زن‌های دیگه خیانت می‌کنن، با هم دعوا می‌کنن و گاهی هم قاتل هستن. البته فیلم‌هایی هم هستن که زن‌ها رو قدرتمند جلوه میدن اما با رگه‌هایی از تمسخر همراهه.

مثلا تو یه فیلم زنی رو لات و گردن کلفت نشون می‌داد که از هواپیما سقوط می‌کنه اما نمی‌میره به نظر شما در دنیای واقعی چنین اتفاقی میفته؟ میشه کسی به جنگ بره، از هواپیما بدون چتر بپره درحالی که هنوز هم خوش تیپه و ظاهری آراسته داره؟ دیدن شخصیتی که می‌خواین به اون تبدیل بشین در فیلم‌ها احساس خوبی برای بیننده به همراه داره.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
12 دقیقه
مقدمه
25 دقیقه
بخش اول: چرا دخترها کمالگرا شدند؟ / فصل اول: یک دختر با ادب و دوست‌داشتنی
11 دقیقه
فصل دوم: نظام ذهنی بی‌عیب و نقص
31 دقیقه
فصل سوم: یک دختر بزرگسال بی‌نقص
13 دقیقه
بخش دوم: شجاعت مد شده / فصل چهارم: آشنایی با تعریف جدید شجاعت
2 دقیقه
فصل پنجم: چرا باید شجاع باشید؟
19 دقیقه
بخش سوم: خداحافظ دختر بی‌عیب و نقص / فصل ششم: شهامت رو در ذهن خودتون پرورش بدین
21 دقیقه
فصل هفتم: در حین تلاش گیر بیفتین
14 دقیقه
فصل هشتم: وقتشه تلاش برای جلب رضایت دیگران را بس کنید
9 دقیقه
فصل نهم: تیم شجاع رو انتخاب کنید
15 دقیقه
فصل دهم: خودتون رو از یک شکست بزرگ نجات بدین

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی شجاع باش دختر: شهامت داشته باش و کمال گرایی رو رها کن
نویسنده
مترجمیگانه سهرابی نیا
راوییاسمن پارسا
ناشر صوتی آگاه باشیم
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۵۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی شجاع باش دختر

Iia_leila Najafi
۱۴۰۱/۴/۱۸
کتاب عالی بود، صدای گوینده خوب بود، کسایی که دچار کمالگرایی افراطی هستند این کتاب میتونه بهشون کمک شایانی بکنه، ماباید یادبگیریم که خودمون رو همونطوری که هستیم قبول کنیم، وچه بسا دخترهایی که استعداد هاشون بخاطر عدم عزت نفس واعتمادبنفس سرکوب شده، وبا خواندن وگوش دادن به همچین کتابهایی تلنگری بهشون بخوره وتوانایی هاشون رو نادیده نگیرند، وماباید با فرزندان دخترمون همونطوررفتارکنیم که باپسر‌ها رفتار میشه وهمون ازادی‌هایی روبهشون بدیم که به پسرها داده میشه چون علت ضعف عزت نفس درهرانسانی ریشه درکودکیش داره
Hoori
۱۴۰۲/۴/۱۳
کتاب شجاع باش دختر یا همون شجاع باش خانوم😉 بسیار کتاب خوب و آگاهی بخش هست که برای تقویت شجاعت خانومها، پیشنهاد میکنم تمام خانومها در هر سنی این کتاب رو بخونن یا گوش کنن. اگر نگاهی به فهرست بیندازید متوجه مفید و کامل بودن کتاب خواهید شد که با صدای خوبی خوانش میشه. شاد باشید
Negar Zamani
۱۴۰۱/۶/۲۴
کتاب خیلی خوبی بود😍 هر دختری باید این کتابو بخونه بهشون یاد میده که شجاع و ریسک پذیر باشن و کمال گرایی افراطیو کنار بزارن و با انتخاب‌های شجاعانه و درست بتونن شاد تر و با اعتماد به نفس تر زندگی کنن، صدای گوینده هم عالی بود 😍 ممنون از تیم کتابراه.
حیدری
۱۴۰۰/۴/۲
کتاب خوبی بود واینکه باعث میشه ما خانمها بیشتر هوای خودمون و همدیگر رو داشته باشیم از همه مهمتر اینقدر به خودمون سخت نگیریم و خودمون رو آزار ندیم و دیدگاه سیاه وسفید وکمال گرای که بیشتر مخربه تا سودمند رو رها کنیم. 😅
Khojasteh Esmail
۱۴۰۰/۵/۱۸
کتاب خوبیه و برای زنان و مادران و دختران و چه بسا مردان و پدران توصیه میشه چون آن‌ها هم در کمال گرایی دختران اثر گذاشتن ریشه مشکلات اعتماد به نفس و عدم شجاعت در این کتاب بیان میشه و در حدودی هم راهکار برای مبارزه با آن
علیرضا رضائیان
۱۴۰۰/۴/۳۱
شجاعت دختران سرزمینم را آرزومندم و هر چیزی در این راستا کمکی بکند برای من قابل ستایش است. ممنون کتابراه 🙏🙏🙏
~Mobina~
۱۴۰۲/۳/۸
کتاب خوبی بود…نویسنده یه جاهایی یه مسائل و دیدگاه‌هایی رو مطرح کرده بود که به نظرم جالب اومد چون تا به حال از این منظر بهشون نگاه نکرده بودم…گوینده هم خوب بود👍🏻
به نظرم ارزش گوش دادن داشت:)
NESA SOLEYMANI
۱۴۰۲/۴/۱۲
دخترااا
اگه میخواید ریشه‌های کمالگرایی خودتون رو بشناسید و راه‌های کنار گذاشتنش رو یاد بگیرید، این کتاب صوتی رو با صدای پر انرژی و جذاب یگانه سهرابی نیا از دست ندید.
نبات
۱۴۰۱/۱۰/۱۴
عالی عالی عالی😍
خواندن این کتاب برای هر دختری واجبه
با خواندن این کتاب خیلی بهتر میشه زندگی کنیم و شجاعت و اعتماد به نفس بالایی داشته باشیم و بی دلیل به خودمون سخت نگیریم
هستی هدایت
۱۴۰۲/۵/۲۳
کتاب خوبی است برای اشخاصی که کمالگرا هستند و شکست براشون کابوس محسوب میشه میتونه مفید باشه هر چند محدودیتهای ایران با کشور نویسنده قابل مقایسه نیست.
رضا افشاری پویا
۱۴۰۲/۲/۱۸
کتاب بسیار خوبی بود، نه تنها برای دختران و بانوان مفیده که حتی برای مردان که نقش مهمی در زندگی خانمها دارن هم مفید و ارزشمنده، با تشکر از تیم زحمت کش کتابراه
raheleh yektafar
۱۴۰۱/۲/۱۱
بسیار عالی و تاثیرگذار بود، به ما دخترها آموزش میدهد که چطور از کمال طلبی منفی نجات پیدا کنیم و اعتماد به نفس و عزت نفس داشته باشبم
Shirin.
۱۴۰۲/۴/۱۸
موسیقی، صدای گوینده، نحوه بیان مفهومی که نویسنده قصد توضیحش رو داشت عالی بود، فرد رو برای یک شروع صحیح آماده میکنه
فاطمه زارع
۱۴۰۱/۹/۲۹
خیلی فوق العاده بود، از فصل دو به بعد انگیزه فوق العاده‌ای به آدم میده. ممنون از کتابراه
منا صالح
۱۴۰۰/۱۰/۲۵
یک کتاب خوب برای مقابله با کمالگرایی، به همه‌ی خانوم‌ها پیشنهاد میکنم این کتاب رو مطالعه کنند
مشاهده همه نظرات 29

راهنمای مطالعه کتاب صوتی شجاع باش دختر

برای دریافت کتاب صوتی شجاع باش دختر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.