معرفی و دانلود کتاب صوتی دروازه‌ی مردگان 1: قبرستان عمودی

عکس جلد کتاب صوتی دروازه‌ی مردگان 1: قبرستان عمودی
قیمت:
۶۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دروازه‌ی مردگان 1: قبرستان عمودی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دروازه‌ی مردگان 1: قبرستان عمودی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی دروازه‌ی مردگان 1: قبرستان عمودی

کتاب صوتی دروازه‌ی مردگان 1: قبرستان عمودی، نوشته‌ی حمیدرضا شاه آبادی، اولین قسمت از مجموعه‌ی دروازه‌ی مردگان است که برای مخاطب نوجوان نوشته شده و فضایی فانتزی-تاریخی دارد. در این کتاب که برنده‌ی جوایز متعددی از جمله جایزه‌ی کلاغ سفید نیز شده است، مردگان به جهان زندگان می‌آیند و زنده‌ها را به جهان خودشان می‌برند.

درباره‌ی کتاب صوتی دروازه‌ی مردگان 1: قبرستان عمودی

داستان کتاب صوتی دروازه‌ی مردگان 1: قبرستان عمودی به طور موازی در دو زمان متفاوت از تهران می‌گذرد؛ تهران زمان قاجار و تهران کنونی. در این رمان صوتی، مجید، دست‌نوشته‌هایی قدیمی را پیدا می‌کند که متعلق به دوره‌ی قاجار تهران هستند و توسط رضاقلی‌میرزا نوشته شده‌اند. رضاقلی‌میرزا، کتابدار مدرسه‌ی علمیه‌ی عالیه‌ی دارالفنون بوده است و یک روز تصادفاً در برابر استادی قرار می‌گیرد که در حال تشریح قلب انسان برای شاگردانش است. زمانی که یکی از شاگردان از استاد در مورد جایگاه روح در بدن انسان سؤال می‌پرسد، استاد جواب می‌دهد روح در بدن جایگاهی ندارد و برخی سؤالات را تنها مردگان می‌توانند پاسخ دهند. این اتفاق باعث می‌شود رضاقلی‌میرزا خاطراتش را بنویسد و به استاد تقدیم کند. او در نامه‌ای که به استاد می‌فرستد، می‌گوید: «من از جهان مردگان برگشته‌ام. چیزهایی دیده‌ام که کسی توان شنیدنش را ندارد».

در ادامه‌ی داستان صوتی دروازه‌ی مردگان، مجید دست‌نوشته را می‌خواند و تلاش می‌کند از راز‌های آن پرده بردارد. او از طریق این دست‌نوشته، به خانه‌ای قدیمی در محله‌ای به نام عولادجان کشانده می‌شود که دیوارهای بسیار بلندی دارد و شایع است که افراد زیادی در دیوارهای بلندش دفن شده‌اند و نوعی «قبرستان عمودی» را شکل داده‌اند. اینجا قبلاً یک قالیباف‌خانه بوده است که رضاقلی‌میرزا در زمان کودکی به همراه بسیاری کودکان دیگر در آن کار می‌کرده است. مجید با خواندن بیشتر دست‌نوشته، رازهای بیشتری از آن را پیدا می‌کند و متوجه می‌شود نیرویی ماوراءالطّبیعه در آن خانه و حوضش جریان دارد.

حمیدرضا شاه آبادی، نویسنده‌ی کتاب دروازه‌ی مردگان 1: قبرستان عمودی، ایده‌ی نوشتن کتاب را از پژوهشی گرفته بود که درباره‌ی وضعیت کودکان ایرانی در دوره‌ی قاجار داشته است. او در حین این پژوهش، به گزارش‌هایی دست پیدا می‌کند که در زمان ناصرالدین شاه به غرق و خفه شدن کودکان تهرانی در حوض‌خانه‌ها اشاره می‌کردند. از همانجا بود که ایده‌ای برای نوشتن داستانی درباره‌ی کودکان خفه‌شده در حوض‌ها به ذهنش رسیده بود.

کتاب دروازه‌ی مردگان را انتشارات افق منتشر کرده است. نسخه‌ی صوتی این کتاب توسط نشر صوتی سماوا و به گویندگی حسن همایی و پدرام شهرآبادی تهیه شده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی دروازه‌ی مردگان

حمیدرضا شاه آبادی در تحقیقات تاریخی‌اش ایده‌ی نوشتن داستانی درباره‌ی کودکانی که در حوض‌های خانه‌ها در زمان قاجار خفه می‌شدند به ذهنش رسید. او احساس می‌کرد حوض‌ها مانند دریچه‌ای به جهان دیگر هستند و ایده‌ی اولیه‌اش مربوط به کودکانی بود که در چند حوض غرق می‌شوند و سپس از جای دیگری سر در می‌آورند. این ایده رفته‌رفته تغییر کرد و رشد کرد و تبدیل به کتاب «دروازه‌ی مردگان» شد. او با استفاده از دانش تاریخی‌اش و قصه‌پردازی دقیقش، مجموعه‌ی دروازه‌ی مردگان را نوشت و در آن تاریخ و تخیل را در هم آمیخت که استقبال خوبی هم از آن صورت گرفت و برنده‌ی چندین جایزه‌ی ملی و بین‌المللی شد.

جوایز و افتخارات کتاب دروازه‌ی مردگان 1: قبرستان عمودی

  • برگزیده‌ی سی‌وهفتمین دوره‌ی کتاب سال ایران؛
  • در فهرست نامزدهای دریافت جایزه کتاب سال؛
  • برگزیده‌ی جایزه‌ی کلاغ سفید.

کتاب صوتی دروازه‌ی مردگان 1: قبرستان عمودی برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی نوجوانان علاقه‌مند به داستان‌های ترسناک و فانتزی از شنیدن این کتاب لذت خواهند برد. ازطرف دیگر، جنبه‌های تاریخی این داستان، شنیدن آن را برای علاقه‌مندان به داستان‌های تاریخی و کسانی که می‌خواهند از دوران قاجار اطلاع بیشتری داشته باشند جذاب خواهد کرد.

در بخشی از کتاب صوتی دروازه‌ی مردگان 1: قبرستان عمودی می‌شنویم

داستان زندگی رضاقلی‌میرزا همه‌ی ذهنم را به خودش مشغول کرده بود. همان روز که نوشته‌ها را از بابا گرفتم و رفتم توی اتاق خودم تا آن‌ها را بخوانم، دستی از میان کاغذها بیرون آمد و من را داخل دنیایی کشید که دیگر نمی‌توانستم از آن بیرون بیایم. سرگذشت او چیزی نبود که آدم بخواند و تحت تأثیر قرار نگیرد. جاذبه‌ی ماجراهایی که بر او گذشته بود آن‌قدر زیاد بود که دستخط ریز و شکسته‌ی رضاقلی‌میرزا روی کاغذهای زرد یا کلمات و اصطلاحات قدیمی‌ای که معنی‌شان را نمی‌دانستم هم نمی‌توانست از خواندن خسته‌ام کند. با دقت به تمام کلمه‌ها خیره می‌شدم. پیچ و تاب دستخط رضاقلی‌میرزا را درک می‌کردم و آن‌ها را می‌خواندم. وقتی دیدم چشم‌هایم اذیت می‌شوند، یک‌مرتبه یاد ذره‌بین توی کمدم افتادم. ذره‌بینی که سال‌ها قبل وقتی دوره‌ی ابتدایی بودم مامان برایم خریده بود و آن را توی جعبه‌ی یادگاری‌هایش نگه می‌داشتم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
14 دقیقه
بخش اول
16 دقیقه
بخش دوم
33 دقیقه
بخش سوم
30 دقیقه
بخش چهارم
21 دقیقه
بخش پنجم
15 دقیقه
بخش ششم
22 دقیقه
بخش هفتم
9 دقیقه
بخش هشتم
29 دقیقه
بخش نهم
14 دقیقه
بخش دهم
22 دقیقه
بخش یازدهم
15 دقیقه
بخش دوازدهم
23 دقیقه
بخش سیزدهم
9 دقیقه
بخش چهاردهم
18 دقیقه
بخش پانزدهم
25 دقیقه
بخش شانزدهم
26 دقیقه
بخش هفدهم
20 دقیقه
بخش هجدهم
19 دقیقه
بخش نوزدهم
9 دقیقه
بخش بیستم
31 دقیقه
بخش بیست و یکم
11 دقیقه
بخش بیست و دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی دروازه‌ی مردگان 1: قبرستان عمودی
نویسنده
راویحسن همایی، پدرام شهرآبادی
ناشر چاپینشر افق
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۱۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی دروازه‌ی مردگان 1: قبرستان عمودی

Haji Khan
۱۴۰۲/۶/۸
کتاب دروازه مردگان اثر بسیار خوب و یکی از بهترین رمان‌های ایرانی در ژانر تاریخی و فانتزی هستش و این که به نظرم علمی تخیلی نیست اینه که از لحاظ علمی بسیار ناچیز یا اصلا به احتمال وقوع این خارقالعاده (برگشتن مردگان از دنیای خودشون به دنیای زندگان و انتقال رضا قلی به اونجا و دریافتن حقایقی) نپرداختن و آقای نویسنده محترم پس به نظرم این یه داستان فانتزی تا داستان علمی تخیلی؛ گویندگان محترم این رمان بسیار با مهارت هستند از ایشان تشکر میکنم به خاطر روایتگری انها هر چند ضعف‌هایی نیز داشتن مثلا وقتی راوی میگه فرخ با صدایی زنانه حرف میزد و سپس گوینده میخواهد با زبان ایشان صحبت کند شنونده منتظری صدایی نازک است و ظریف نه صدای نخراشیده و فوقالعاده مردانه که در مردانه بودن ان نیز داری تاکید شده.
Z,a
۱۴۰۲/۸/۱۳
خیلی جالب بود، منو برد به زمانی که بچه بودم ومادر ومادربزرگم از قالی باف خونه هاشون میگفتن، همچنین اون زمان وقتی دور هم جمع میشدیم امثال داستان‌های فرخ رو برامون تعریف میکردن وما الکی میترسیدیم😂
داستان حالت طنز هم داشت، ماجرای حوض اولش یه کم ترسناک بود، ولی آخرش خیلی قشنگ تموم شد، من که عاشق مردن شدم.
گویندگان داستان هم خیلی خوب بودن مخصوصا رضاقلی
Pariya Fathali
۱۴۰۲/۶/۱۱
من بخاطر علاقه شدید به تاریخ قاجار و داستان‌های ترسناک واقعا جذب این داستان شدم
از دو گوینده استفاده سده بود که بسیار جذاب بود
هیچ جای کلیشه‌ای نداشت و اصلاااا داستانو بیخودی کش نمیداد
از فردا قسمت دومش رو گوش میکنم. امیدوارم اونم مثل این جالب باشه
صداگذاری‌های یهویی و موزیک وسط متن خیلی خیلی جذاب بود. مرسی از کتابراه عزیز برای صوتی کردن این کتاب
فیروزه
۱۴۰۲/۶/۲۹
کتاب رو دوست داشتم. اولش ممکنه یک مقدار متن کاغذهایی که توی داستان پیدا میشه سنگین به نظر بیاد ولی بعد که جلو میریم و با توضیحی که کتاب میده راحتتر میشه. استفاده از حقایق تاریخی به جذابیت این اثر کمک کرده ولی باید این رو هم در نظر داشت که قصد نویسنده نوشتن یک داستان بوده نه کتاب تاریخ. نباید بیش از حد دنبال دقت روایت‌های تاریخی بود.
Mohamad Bandekhoda
۱۴۰۳/۱/۸
خطر اسپویل جلد اولش رو گوش دادم کتاب خوبی بود اما خوب من طرفدار کتاب های فانتزی و تخیلی هستمو این کتابم خیلی کم از تخیل استفاده کرده بیشتر یک سرگذشت رو توضیح داده کتاب خوب و روونه اما فکر میکردم کلا برن تو دنیای مردگان و ارواح و این ها اما فعلا همچین خبری نبوده
محمدعلی احمدپور
۱۴۰۳/۲/۴
واقعا فکر نمی‌کردم داستانی به این زیبایی بشنوم...
واقعاهمچین داستانی فکر نمی‌کنم زیاد پیدا بشه که انسان رو مجذوب خودش کنه خیلی قشنگ و زیبا نوشته شده بود و با صدای راوی بسیار شنیدنی شده بود متشکرم
تارا ایمانی
۱۴۰۲/۱۱/۲۴
به نظرم خوبه که هر کسی تاریخ کشورش رو در هر دوره‌ای هر چند در قالب داستان، بدونه. دوره‌ای که بوی تعفن و کچلی و قحطی و خرافات و وبا و... میده
Somaye g
۱۴۰۲/۶/۲
جالب بود، همش میترسی الان چه اتفاقی قراره بیوفته و موسیقی پس زمینه این استرس وبیشتر میکنه!
الناز یوسفی
۱۴۰۳/۱/۱۳
شنیدنش با وجود موسیقی و افکتای پس زمینه واقعا عالی بود. من که خیلی لذت بردم.
رقیه پورفرح
۱۴۰۲/۹/۲۵
از جمله داستانهاییه که ادمو به خوندن ترقیب میکند
Hafez
۱۴۰۲/۱۲/۱۹
بیشتر داستانش عالیه
عطا
۱۴۰۲/۱۰/۱۱
واقعا خوب بود خیلی عالی بود
مشاهده همه نظرات 12

راهنمای مطالعه کتاب صوتی دروازه‌ی مردگان 1: قبرستان عمودی

برای دریافت کتاب صوتی دروازه‌ی مردگان 1: قبرستان عمودی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.