معرفی و دانلود کتاب صوتی دزدان تابستان

عکس جلد کتاب صوتی دزدان تابستان
قیمت:
۵۵,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دزدان تابستان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دزدان تابستان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی دزدان تابستان

رمانی درخشان از ترومن کاپوتی که سال‌ها بعد از مرگش کشف شد!... کتاب صوتی دزدان تابستان داستان دختر جوانی از طبقه‌ی بالای اجتماعی است که شیفته‌ی کارگری یهودی می‌شود. گریدی هفده‌ساله به همراه خانواده‌اش به سفر تابستانی نمی‌رود تا در کنار معشوقش، کلاید بماند. در طول تابستان عشق بین این دو پرشورتر می‌شود، اما اتفاقاتی غیرمنتظره در انتظارشان است.

درباره‌ی کتاب صوتی دزدان تابستان

تابستان سال 1945، نیویورک. گریدی مک‌نیل هفده‌ساله، دختری پروتستان و مرفه است که در پنت هاوسی بزرگ زندگی می‌کند. گریدی پیشنهاد سفر تابستانی خانواده‌اش را رد می‌کند و ترجیح می‌دهد تعطیلات را به‌تنهایی در خانه سپری کند. او به کلاید، پسر جوانی که در همسایگی‌شان کارگر پارکینگ است علاقه‌مند است. کلاید، پسری یهودی و کهنه‌سربازی‌ست که در جنگ‌جهانی دوم در ارتش خدمت کرده است. گریدی ماه‌ها کلاید را زیر نظر داشته و این تابستان و تنهایی فرصت مناسبی است که به او نزدیک شود. این دو هر روز یکدیگر را می‌بینند و اوقاتشان را در کنار هم سپری می‌کنند.

با گرم‌تر شدن هوای تابستان، عشق بین این دو نیز شعله‌ورتر و شدیدتر می‌شود تا اینکه تصمیم می‌گیرند با یکدیگر ازدواج کنند. گریدی و کلاید به نیوجرسی می‌روند و با هم ازدواج می‌کنند، اما پس‌ از آن‌که به ملاقات خانواده‌ی کلاید می‌روند، گریدی تازه متوجه تفاوت‌های فرهنگی، طبقاتی و مذهبی بین خودشان می‌شود. از اینجا داستان عشق این دو به مسیری غیرمنتظره کشیده و به اتفاقاتی تراژیک منتهی می‌شود.

کتاب دزدان تابستان (Summer Crossing) اولین رمانی است که ترومن کاپوتی (Truman Capote) نوشته بود، اما در زمان حیات او تقریباً کسی از وجود آن خبر نداشت. کاپوتی این داستان را در سال 1943 شروع کرد، زمانی که برای نشریه‌ی نیویورکر کار می‌کرد و هنوز نویسنده‌ی سرشناسی نشده بود. نوشتن این رمان سال‌ها طول کشید و کاپوتی نسبت به آن خیلی خوش‌بین بود، اما ناشر از آن استقبال نکرد. ویراستار انتشارات محترمانه متن را رد کرد و گفت بااینکه اثر خوبی است ولی ردپای کاپوتی در آن دیده نمی‌شود.

این رفتار باعث شد کاپوتی نسبت به نوشته‌اش احساس بدی پیدا کند و دوستش نداشته باشد. درنتیجه تصمیم گرفت آن را از بین ببرد. او این کتاب و چند نوشته‌ی دیگرش را دور انداخت و فراموش کرد، اما سرایدار خانه‌‌اش، این نوشته‌ها را از میان زباله‌ها نجات داد و پیش خود نگه داشت. سال 2004، پس از مرگ این سرایدار، یکی از اقوام کاپوتی این دست‌نوشته‌ها را کشف و برای چاپ آن‌ها اقدام کرد. کتاب دقیقاً بیست سال بعد از مرگ ترومن کاپوتی منتشر شد و نقدهای مثبت زیادی گرفت. اتفاقاً خیلی از منتقدین معتقد بودند قلم منحصربه‌فرد کاپوتی و ردپای او در این رمان کاملاً واضح است.

داستان صوتی دزدان تابستان، روایت تناقض و خودویرانگری است. شخصیت بسیاری از داستان‌های ترومن کاپوتی همین وضعیت را دارند و دائماً با خود و جامعه در کشمکش هستند و به سمت نابودی پیش می‌روند. او در آثارش تلاش می‌کند آن‌ها و انگیزه‌هایشان را تاحدِّامکان موشکافی کند. در این رمان، گریدی دختری ثروتمند و اشراف‌زاده است که شیفته‌ی کسی می‌شود که دقیقاً نقطه‌ی مقابل اوست؛ یهودی، کارگر، فقیر، ازجنگ‌برگشته، زمخت و قلدر. واضح است که رابطه‌ی بین آن دو سرانجامی ندارد، ولی گریدی به آن ادامه می‌دهد. این تناقضات در طول داستان چنان شدت می‌گیرند تا درنهایت، یک تراژدی را رقم می‌زنند. از دیگر ویژگی‌های کتاب حاضر ترسیم درخشان فضا، فرهنگ و زندگی مردم آمریکای پس از جنگ است.

دزدان تابستان

کتاب گویای دزدان تابستان را زهره زادسر برای نشر قطره ترجمه کرده و انتشارات صوتی واوخوان نسخه‌ی صوتی آن را در دسترس مخاطبان قرار داده است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی دزدان تابستان

  • ترومن کاپوتی کامل‌ترین نویسنده‌ی نسل من است. (نورمن میلر، نویسنده)
  • یک کتاب سرزنده و عالی، همراه با شوخ‌طبعی مخصوص کاپوتی. (نشریه‌ی نیویورک)
  • سبک کاپوتی مطمئناً یکی از برترین سبک‌های ادبیات پس از جنگ است. (دنیای کتاب واشنگتن پست)

اقتباس سینمایی از کتاب صوتی دزدان تابستان

در سال 2011 اعلام شد قرار است فیلمی سینمایی از داستان دزدان تابستان اقتباس شود. گفته شده اسکارلت یوهانسون، بازیگر سرشناس هالیوود، کارگردانی این فیلم را بر عهده خواهد داشت.

کتاب صوتی دزدان تابستان برای چه کسانی مناسب است؟

دوستداران رمان‌های عاشقانه‌ی آمریکایی و طرفداران ترومن کاپوتی حتماً به کتاب صوتی دزدان تابستان گوش بسپارند.

با ترومن کاپوتی بیشتر آشنا شویم

ترومن کاپوتی، داستان‌نویس و نمایشنامه‌نویس، در سال 1924 در آمریکا به دنیا آمد. کاپوتی یکی از بهترین و تحسین‌شده‌ترین نویسندگان نسل پس از جنگ آمریکاست. رمان کوتاه «صبحانه در تیفانی» و ناداستانِ «به خونسردی» از مشهورترین کتاب‌های او هستند که بارها مورد اقتباس سینمایی و تلویزیونی قرار گرفتند. او نویسنده‌ی چندین تئاتر موزیکال هم بود که در برادوی به روی صحنه رفتند. دهه‌های 1950 و 1960 اوج فعالیت‌های کاپوتی بودند و آثار او عموماً موردِتوجه منتقدان و خوانندگان قرار می‌گرفتند. اما پس‌ از این دوران، او از نوشتن فاصله گرفت و فقط چند داستان کوتاه منتشر کرد. ترومن کاپوتی که از بیماری کبدی رنج می‌برد، عاقبت در سال 1984 و در 59‌سالگی درگذشت.

در بخشی از کتاب صوتی دزدان تابستان می‌شنویم

این پیشنهاد گریدی بود که با هم برای ناهار به سلف سرویس کنار باغ وحش بروند. از آنجا که آپارتمان خانواده‌ی مک نیل در خیابان پنجم و تقریبا روبه‌روی باغ وحش بود، گریدی از مدت‌ها قبل این رستوران را در نظر داشت. اما امروز به شوق امکانی تازه یعنی در هوای آزاد ناهار خوردن برایش نوعی ضیافت بود. به‌خصوص که برای کلایت هم بسیار تازگی داشت. زیرا مناطق مشخصی از شهر روی نقشه‌ی شخصی او، لکه‌هایی سفید بودند. از جمله، کل منطقه‌ای که از پیرامون پلازا شروع می‌شد و تا شمال و شرق گسترش می‌یافت.

این دنیای واقع در شرق پارک، طبعا نیویورک بود که گریدی آن را خیلی خوب می‌شناخت. صرف‌نظر از برادوِی که اغلب جرات نمی‌کرد آن طرف‌ترش برود. بنابراین گفته‌ی کلایت که اصلا نمی‌دانسته باغ‌وحشی در پارک وجود دارد و حداقل چنین چیزی یادش نمی‌آمد، به‌نظرش جوک بود. کمی اطلاع درباره‌ی کلایت معمای پیچیده‌ی محیط زندگی او را بغرنج‌تر می‌کرد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
3 دقیقه
شناسنامه و معرفی نویسنده
38 دقیقه
فصل اول
26 دقیقه
فصل دوم
37 دقیقه
فصل سوم
23 دقیقه
فصل چهارم - قسمت اول
21 دقیقه
فصل چهارم - قسمت دوم
25 دقیقه
فصل پنجم
30 دقیقه
فصل ششم
31 دقیقه
فصل هفتم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی دزدان تابستان
نویسنده
مترجمزهره زادسر
راویامیر جلیلی
ناشر چاپینشر قطره
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۵۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی دزدان تابستان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی دزدان تابستان

برای دریافت کتاب صوتی دزدان تابستان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.