معرفی و دانلود کتاب صوتی پرنده خارزار

عکس جلد کتاب صوتی پرنده خارزار
قیمت:
۱۲۴۸۰۰ 87360 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پرنده خارزار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پرنده خارزار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی پرنده خارزار

یک داستان عاشقانه‌ی تلخ و حماسه‌ای قدرتمند درباره‌ی مبارزه، فداکاری و فردیت. کالین مک کالو در کتاب صوتی پرنده خارزار داستان زندگی خاندان کلیری را روایت می‌کند؛ خانواده‌ای در نیوزیلندِ سال 1915 که تصمیم می‌گیرند به استرالیا مهاجرت کنند. غافل از این که این کوچ آبستن حوادث بسیاری برای آنان خواهد بود.

درباره‌ی کتاب صوتی پرنده خارزار

اثری که اکنون پیش روی شماست، پرفروش‌ترین کتاب در تاریخ استرالیا به شمار می‌رود و بیش از 33 میلیون نسخه از آن در سراسر جهان به فروش رسیده است. هسته‌ی مرکزی کتاب صوتی پرنده خارزار (The Thorn Birds) پیرامون اتفاقاتی شکل می‌گیرد که برای خانواده‌ی کلیری رقم می‌خورد. کتاب در هشتم دسامبر 1915 در نیوزیلند آغاز می‌شود؛ چهارمین سالگرد تولد مگی کلیری، تنها دختر پادریک و فیونا؛ کودکی زیبا با موهای مجعد قرمز مایل به طلایی. اما وقایع سلسله‌وار و پیچیده‌ی رمان از زمانی شروع می‌شوند که پدی، پدر خانواده، از خواهر بزرگترش که در استرالیا زندگی می‌کند پیشنهاد کاریِ فوق‌العاده‌ای دریافت می‌کند و تصمیم می‌گیرد به همراه همسرش فیونا و هفت فرزندشان از نیوزیلند به استرالیا مهاجرت کند.

کتاب صوتی پرنده خارزار در سال‌های 1915 تا 1969 روایت می‌شود و کالین مک کالو در آن به روایت وقایع سه نسل از خاندان کلیری می‌پردازد؛ قبیله‌ای رام نشدنی از دامداران که در سرزمینی زیبا روزگار می‌گذرانند، درحالی‌که باید با تلخی‌ها، ناملایمتی‌ها و اسرار خانوادگی‌شان مبارزه کنند. اما این داستان بیش از هر شخصیت دیگر، درباره‌ی مگی و کشیش جن‌زده‌ای به‌نام پدرْ رالف دو بریکاسارت است و وقایع آن پیرامون پیوند آتشین این دو قلب و دو روح رقم می‌خورند؛ رابطه‌ای که در ادامه به‌شیوه‌ای خطرناک و ناسالم از مرزهای اخلاق فراتر می‌رود.

عنوان کتاب برگرفته از افسانه‌ای سلتی درباره‌ی پرنده‌ای است که فقط یک بار در زندگی خود آواز می‌خواند، آوازی که دنیا زیباتر از آن به خود نشنیده است. این پرنده از لحظه‌ای که لانه را ترک می‌کند به دنبال درخت خار می‌گردد و تا زمانی که آن را پیدا نکرده است آرام نمی‌گیرد. سپس در میان شاخه‌های وحشی خارزار شروع به آواز خواندن می‌کند و در همین حین است که در بلندترین و تیزترین شاخه‌ی خار گرفتار می‌شود. پرنده در حال مرگ، منقار می‌گشاید تا خرچنگ و بلبل را به‌استمداد صدا کند. و این منقار گشودن زیباترین آوازی‌ست که یک موجود زنده به گوش جهان رسانده است. نغمه‌ی مرگ‌باری که استعاره‌ای غم‌انگیز از ایده‌ای است که در امثال و حکم فارسی آن را بسیار شنیده‌ایم: بهترین‌ها تنها و تنها به قیمت درد و رنج بسیار به دست می‌آیند.

ترجمه‌ی مهدی غبرایی را از این اثر با صدای شهین نجف‌زاده می‌شنویم. کتاب صوتی پرنده خارزار به همت نشر صوتی ماه‌آوا و انتشارات نیلوفر تهیه و منتشر شده است.

اقتباس تلویزیونی از کتاب صوتی پرنده خارزار

در سال 1983 یک یک مینی‌سریال تلویزیونی با اقتباس از این رمان در تلویزیون آمریکا به نمایش درآمد که کارگردانی آن را داریل دوک بر عهده داشت. این مینی‌سریال استقبال فوق‌العاده‌ی مخاطبان را برانگیخت و پس از Roots به دومین مینی‌سریال ایالات متحده با بالاترین امتیاز در تمام دوران تبدیل شد.

نکوداشت‌های کتاب صوتی پرنده خارزار

  • حماسه‌ای دلخراش و حقیقتاً شگفت‌انگیز. (شیکاگو تریبون)
  • یک داستان زیبا و یک سرگرمی قانع‌کننده. (نیویورک تایمز)
  • یک خواندنی عالی. کتابی که یک فیلم پرفروش جهانی از روی آن ساخته شد. (بوستون گلوب)

کتاب صوتی پرنده خارزار برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به رمان‌های عاشقانه و تاریخی و همچنین ادبیات استرالیا علاقه دارید، شما را به شنیدن کتاب صوتی پرنده خارزار دعوت می‌کنیم.

با کالین مک کالو بیشتر آشنا شویم

کالین مک کالو (Colleen McCullough) نویسنده‌ای استرالیایی بود که به‌خاطر نوشتن‌ رمان‌ پرفروش خود یعنی «پرنده خارزار» به شهرت فراوان رسید. او در سال 1937 در سیدنی به دنیا آمد و از پنج‌سالگی داستان نویسی را آغاز کرد و با تحصیل در مدارس کاتولیک به رشد و شکوفایی رسید.

مک کالو در سال 1963 از دانشگاه نیو ساوت ولز مدرک فیزیولوژی خود را دریافت کرد و به‌صورت تخصصی در زمینه‌ی نوروفیزیولوژی و مطالعه‌ی عملکرد سیستم عصبی به فعالیت پرداخت. او در این میان نوشتن را رها نکرده بود، اما با از دست دادن برادر کوچک‌ترش در سال 1965، سال‌ها نویسندگی را کنار را گذاشت؛ تا اینکه سرانجام، در سال 1974 با انتشار رمانی به این عرصه بازگشت.

از کالین مک کالو یازده رمان پرطرفدار برجای مانده که پرنده خارزار، «کلئوپاترا»، «جاشواکریستین»، «بانوان عمارت میسالونکی» و... ازجمله‌ این عناوین هستند.

در بخشی از کتاب صوتی پرنده خارزار می‌شنویم

پس از رفتن پشم‌چین‌ها و در آستان زمستان، کارها سبک‌تر شد. نوبت نمایش‌ها و مسابقه‌های تفریحی سالانه رسید. این بزرگترین واقعه‌ی سال بود و دو روز ادامه داشت. فی چندان سردماغ نبود که کفش و کلاه کند. از این رو پدی مری کارسون را به‌تنهایی سوار بر رولزرویسش کرد و به شهر برد. بی‌آنکه همسرش از او حمایت کند و یا مرد را به سکوت وادارد. پدی دریافته بود که خواهرش به دلیلی نامعلوم در حضور فی همیشه ساکت می‌ماند. اکنون که فی نیامده بود او وضع نامساعدتری داشت. بچه‌ها همگی راهی شدند. به‌رغم خطری که جانشان را تهدید می‌کرد، همراه پت بشکه، جیم، تام، خانم اسمیت و خدمتکارها سوار کامیون شدند. اما فرانک صبح زود به‌تنهایی با فورد مدل تی راه افتاد. بزرگسال‌ها همگی منتظر روزم دوم بودند. مری کارسون به دلایلی که فقط خود می‌دانست، پیشنهاد رالف را مبنی بر اقامت در خانه‌ی کشیشی رد کرد. اما پدی و فرانک را مجبور کرد که این کار را بکنند. این دو گله‌دار و تام باغبان کجا مانده‌اند، بر کسی معلوم نشد. اما خانم اسمیت، مینی و کت در گیلی دوستانی داشتند که جورشان را کشیدند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
51 دقیقه
قسمت اول
56 دقیقه
قسمت دوم
44 دقیقه
قسمت سوم
32 دقیقه
قسمت چهارم
40 دقیقه
قسمت پنجم
58 دقیقه
قسمت ششم
50 دقیقه
قسمت هفتم
48 دقیقه
قسمت هشتم
38 دقیقه
قسمت نهم
54 دقیقه
قسمت دهم
63 دقیقه
قسمت یازدهم
44 دقیقه
قسمت دوازدهم
38 دقیقه
قسمت سیزدهم
47 دقیقه
قسمت چهاردهم
49 دقیقه
قسمت پانزدهم
27 دقیقه
قسمت شانزدهم
50 دقیقه
قسمت هفدهم
34 دقیقه
قسمت هجدهم
53 دقیقه
قسمت نوزدهم
74 دقیقه
قسمت بیستم
46 دقیقه
قسمت بیست‌ویکم
51 دقیقه
قسمت بیست‌ودوم
40 دقیقه
قسمت بیست‌وسوم
49 دقیقه
قسمت بیست‌وچهارم
59 دقیقه
قسمت بیست‌وپنجم
41 دقیقه
قسمت بیست‌وششم
48 دقیقه
قسمت بیست‌وهفتم
39 دقیقه
قسمت بیست‌وهشتم
52 دقیقه
قسمت بیست‌ونهم
51 دقیقه
قسمت سی‌ام
65 دقیقه
قسمت سی‌ویکم
49 دقیقه
قسمت سی‌ودوم
59 دقیقه
قسمت سی‌وسوم
44 دقیقه
قسمت سی‌وچهارم
36 دقیقه
قسمت سی‌وپنجم
40 دقیقه
قسمت سی‌وششم
35 دقیقه
قسمت سی‌وهفتم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی پرنده خارزار
نویسنده
مترجممهدی غبرایی
راویشهین نجف زاده
ناشر چاپیانتشارات نیلوفر
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۲۹ ساعت و ۱۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۱۲۴۸۰۰ 87360 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی پرنده خارزار

Fariba
۱۴۰۲/۴/۱۲
کتابی بسیار دلنشین که با وجود طولانی بودن از شنیدنش خسته نخواهید شد. ممکن است کمی زمان ببرد تا با داستان ارتباط برقرار کنید ولی در نهایت داستانی خواهید شنید پر فراز و نشیب و بسی زیبا. من همزمان با شنیدن کتاب قسمتهایی از سریالی با همین نام رو هم دیدم که برای ارتباط بهتر با شخصیت‌ها و تصور انها خیلی کمکم کرد. اگر این داستان را پسندیدید کتابهای جایی که خرچنگها آواز میخوانند و پل‌های مدیسن کانتی رو هم بهتون پیشنهاد میکنم که فوق العاده هستند و از روی هردو فیلم هم ساخته شده که بد نیست برای درک بهتر مکانها و تصور آن‌ها همراه با کتاب فیلم‌ها را هم ببینید هر چند لطافتی که در کتابها و اجراهای راویان محترم هست را در فیلمها نخواهید یافت.
محمدرضا جوادی
۱۴۰۲/۵/۲۰
یکی از رمان‌های کلاسیک و ماندگار ادبیات جهان
سالیان قبل سریالشو دیدم و هیچ وقت فراموش نکرده بود و برای من خوندنش خیلی حس نوستالژی‌ای داشت..
کتابی با ریتمی لذت بخش و آرام که زندگی مگی کلیری و خانواده‌اش را از بچگی تا پیری روایت میکند.
شخصیت‌های داستان انسان‌هایی صبور و به دور از شخصیت هستند، را
کاریزماتیک این مسئله کتاب کمی خسته کننده میکند چون در انتظار پایان کتاب نخواهید بود و باید از ریتم زندگی افرادی تا حدی معمولی لذت ببرید.
البته نویسنده داستان را به زیبایی خلق میکند ولی در پایان فراموش میکند که پایان بندی را با قهرمانان داستان به پایان ببرد و از آن شهدی که انتظارش را میکشیدید شما را بی بهره میگذارد.
Nahid Ghovanloo
۱۴۰۲/۵/۲۳
بیش از ۳۰ سال پیش این کتاب رو خوندم و فیلمش رو دیدم و حالا شنیدن دوباره‌اش تجربه‌ای حیرت انگیز بود اول اینکه انتخاب موسیقی متن فیلم برای کتاب بینظیر بود، بینظیر خانم نجف زاده به زیبایی اجرا کردند دوستانی که این کتاب رو تا به حال نخونده‌اند لحظه‌ای تردید نداشته باشند که این قصه و شخصیتهای آن از دوست داشتنیهای همیشه قلبشون میشه و دوستانی که قبلا کتاب رو خوندن خودشون رو از لذت شنیدن نسخه صوتی محروم نکن از ماه آوای عزیز بابت تهیه این اثر و مخصوصا انتخاب موزیک ممنونم
محمد اسائیان
۱۴۰۲/۲/۱
چقدر این کتاب روان و زیبا و سرگرم کننده وخواندنی بود. یکی از علل این جاذبه، ترجمه‌ی بسیار هموار و فنی کتاب توسط آقای غبرائی است.
البته کتاب از آن دسته داستانهاست که ممکن است همه سلایق را راضی نکند.
ممکن است برخی، بابت کش دادن داستان به این کتاب خرده بگیرند لیکن هدف نویسنده نشان دادن اثرات زندگی
نسلهای مختلف بر هم و تقایل جبر و اختیار بر زندگی نسلهای قدیم و جدید است.
گویش خوب خواننده نیز در این جاذبه موثر است. سپاس از ایشان
سپاس از کتابراه
زهرا محسن زاده
۱۴۰۱/۱۲/۱۱
بسیار عالی و پر فراز و نشیب بود. چندین سال قبل فیلمش را دیده بودم. اما فایل صوتی این رمان برام جذاب تر بود. علیرغم اینکه پرداختن به جزییات را در رمان‌ها دوست ندارم اما این اثر برایم متفاوت بود و ذکر جزییات و تمثیل و استعاره‌ها از جذابیت داستان برام کم نکرد. از لحاظ مذهبی، فرهنگی و اجتماعی درس‌هایی برای من داشت. راوی داستان بسیار مسلط بودند. این کتاب را به علاقه مندان رمان توصیه میکنم. با تشکر از راوی محترم و کتابراه
عسل
۱۴۰۲/۲/۸
این کتاب رو میتونم بگم بهترین کتابی بود که خوندم. واقعا عالی بود، تلاش و جنگیدن دختری عاشق با تقدیر، و مردکشیشی که عشق به خدا برایش ارجعیت دارد اما مدام در میان عشق خدا و عشق زمینی در مجادله است
این کتاب اونقدر منو تحت تاثیر قرار داد که در طول شنیدنش، با اون خندیدم و گریه کردم، به شدت این کتاب را توصیه می‌کنم، ممنون از راویه حرفه‌ای و سازندگان این مجموعه، و ممنون از کتابراه عزیز
مهتاب کارشناس
۱۴۰۲/۲/۱۹
کتاب سرگذشت یک مرد خداست که تیزی عشق دختربچه‌ای، پایه‌های اعتقادش را می‌لرزاند. مگی بالغ و زیبا می‌شود، ولی کشیش به حکم آیین کاتولیک اجازه‌ی ازدواج ندارد. مگی بالاخره معنای نگاه‌های کشیش را دریافته و بارها سعی در اغوای کشیش دارد؛ ولی کشیش رالف، خدا را برمی‌گزیند.
داستانی جذاب و خواندنی است (علی رغم طولانی بودنش) به دوستان پیشنهاد میکنم.
bahar ashkani
۱۴۰۲/۵/۸
من الان در حال گوش دادم فصل ششم هستم متاسفانه چیزی که آزاردهنده هست اینه که صدا و لحن گوینده برای تمام شخصیت‌ها یکی هست چه مرد صحبت کنه چه زن چه کودک هیچ تغییری توی صدا ایجاد نمیشه و زمان مکالمه به سختی باید فهمید کی داره حرف میزنه و کی جواب کی و میده و تا اینجای کتاب روزمرگی بوده و فعلا هیچ اتفاق خاص یا کششی توی داستان نیست
شادی شادباد
۱۴۰۲/۹/۲۳
این رمان رو از وقتی بچه بودم دست مادربزرگم و مادرم دیدم، تا اینکه خریدمش و چون صفحاتش زیاد بود نخوندم، مادر بزرگم باز از من گرفت و شروع به خوندن کرد.. وقتی دیدم راهبوک صوتیش رو داره سریع لود کردم و گوش کردم، تازه دلیل علاقه‌ی خانوادم رو فهمیدم. فوق العاده بود، ممنون از کتابراه
Nina R
۱۴۰۲/۸/۱۳
سالهای قبل یکی از دوستانم بصورت خیلی خلاصه این داستان را برام تعریف کرده بود خیلی دوست داشتم کتاب رو بخونم ولی اسم کتاب را فراموش کرده بودم تا اینکه در کتابراه بهش برخوردم و با مشاهده نام کتاب و مطالعه چکیده همه چیز دوباره تداعی شد و کلی خوشحال شدم که پیداش کردم ممنونم کتابراه
حدیث محمودی
۱۴۰۲/۱۱/۳۰
با سلام خواندن کتاب مرا به سال هایی برد که از تلویزیون سریال های خارجی مانند مزرعه کوچک و یا گاو چران ها یا ویرجینیایی را می دیدم خیلی دوست داشتم کسانی که آن مدل سریال ها را دوست داشتند می توانند از گوش دادن به این کتاب لذت ببرند
Navid Vamdar
۱۴۰۲/۱۱/۲۲
سال ها پیش دو بار این کتاب زیبا رو خوانده بودم و به محض این که نسخه صوتی این کتاب رو دیدم، تهیه کردم و شنیدم و باز لذت بردم، مخصوصا خوانش ساده و بی تکلف خانم شهین نجف زاده عالی بود، توصیه میکنم این کتاب زیبا رو از دست ندید
ز اسلامی
۱۴۰۲/۱۲/۱۳
تا حالا نشنیده بودم این کتاب و فیلمش هم ندیدم برای همین با صدای این گوینده به سختی تونستم مفهوم کتاب بفهمم دوست داشتم با صدای مریم پاک ذات یا شیما درخشش گوش کنم صدای گوینده بیشتر مناسب رادیو است ممنون از کتابراه
آیدا رها
۱۴۰۲/۹/۱۳
خوشحالم که صوتی شنیدمش و کتاب کاغذی رو نخریدم..
کتابی سراسر غم و تلخکامی که به شدت افسرده‌تون میکنه، تنها نکته مثبتش توصیفات کامل، زیبا و نغز اونه..
مشخصا سلیقه من نیست و خیلی سخت ممکن بود برم سراغش اگر میشناختمش
Diana Kashi
۱۴۰۲/۹/۱۷
بعد از خوندن این کتاب با خودم فکر کردم چرا اینقدر دیر به این کتاب رسیدم
خیلیکتاب جذاب و گیرایی بود و تا مدت‌ها بعد از تموم شدن کتاب دوست نداشتم کتاب دیگه رو بخونم
مشاهده همه نظرات 45

راهنمای مطالعه کتاب صوتی پرنده خارزار

برای دریافت کتاب صوتی پرنده خارزار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.