معرفی و دانلود کتاب صوتی دن کیخوته

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دن کیخوته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دن کیخوته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی دن کیخوته

کتاب صوتی دن کیخوته به روایت اریش کستنر، بازخوانی‌ایست از رمانِ مشهورِ دن کیشوت، نوشته‌ی میگل د سروانتس. اریش کستنر در این کتاب، داستانِ دن کیخوته یا دن کیشوت را برای نوجوانان بازنویسی کرده است. این رمان که اولین بار در سال 1605 منتشر شد، یکی از مهم‌ترین آثارِ ادبیِ جهان است و بسیاری آن را اولین رمانِ مدرنِ جهان به شمار می‌آورند.

درباره‌ی کتاب صوتی دن کیخوته

در کتاب صوتی دن کیخوته (Don Quixote)، ما با آلونسو کیشانوی 50 ساله آشنا می‌شنویم که به کتاب‌ها و داستان‌های شوالیه‌ای بسیار علاقه‌مند است و با اینکه خواندنِ این داستان‌ها ممنوع اعلام شده است، تنها به خواندنِ آن‌ها می‌پردازد. او حتی زمین‌هایش را نیز می‌فروشد تا بتواند کتاب‌های بیشتری بخرد و بیشتر خود را در جهانِ این داستان‌ها غرق کند. آلونسو کیشانو که تمامِ زندگی‌اش را بر سرِ خواندنِ این داستان‌ها گذاشته است، تنها یک آرزو دارد: اینکه خودش هم به شوالیه‌ای تبدیل شود و به جنگِ نیروهای پلید و شرور برود.

خواندنِ این داستان‌ها اما برای آلونسو کیشانو هزینه‌ی زیادی در پی دارد: او عقلش را از دست می‌دهد و دچار این توهم می‌شود که شوالیه‌ایست که باید رسم و سنتِ شوالیه‌گری را احیا کند و به کشورش خدمت کند. او نامِ «دُن ‌کیخوته دِ لا مانچا» را بر روی خود می‌گذارد و با پوشیدنِ زره‌ی قدیمی و زنگ‌زده‌ی پدربزرگش، خود را شوالیه‌ای دلیر و نترس معرفی می‌کند.

در ادامه‌ی کتاب صوتی دن کیخوته که توسطِ اریش کستنر (Erich Kästner) خلاصه و روایت شده است، ما متوجه می‌شویم دن کیخوته از همسایه‌اش، سانچو پانزا، می‌خواهد در سفر‌ها و ماجراجویی‌هایش او را همراهی کند. پس از این، دن کیخوته سوار بر اسبِ پیر و سانچو سوار بر الاغِ مردنی‌اش می‌شود و آن‌ها سفرشان را برای مبارزه با پلیدی‌ها و شُروری که تنها دن کیخوته آن‌ها را می‌بیند، شروع می‌کنند. در آغاز، به تعدادی آسیابِ بادی بر می‌خورند که دن کیخوته آن‌ها را غول‌هایی درنده و وحشی می‌بیند. سانچو به دن کیخوته می‌گوید آنچه غول می‌نامد تنها آسیاب‌های بادیِ بزرگی هستند، ولی دن کیخوته نمی‌پذیرد و با اسب و نیزه‌اش به آن‌ها حمله‌ور می‌شود و شکستِ سختی می‌خورد. این شکست، برای دن کیخوته و سانچو، ماجراهای بیشتری را در پی دارد و ما در ادامه‌ی این کتاب صوتی این ماجرا‌جویی‌ها را می‌شنویم.

رمانِ دن کیخوته یا دن کیشوت در سالِ 1605 توسط میگل د سروانتس منتشر شد. پس از آن‌که این رمان محبوبیتِ بسیار زیادی یافت، نویسنده‌ی گمنامی ادامه‌ای بر آن نوشت. این مسئله، سروانتس را مجبور کرد خود نیز دنباله‌ای بر آن بنویسد و در سالِ 1615 جلدِ دومِ داستان‌ها و ماجرا‌های دن کیخوته را منتشر کرد. اهمیت و محبوبیتِ این رمان، اریش کستنر، نویسنده و طنزنویسِ مشهورِ آلمانی را واداشت که آن را برای کودکان خلاصه کند. اریش کستنر همانند سروانتس نشان می‌دهد دن کیخوته تنها یک دیوانه و مجنون نیست، بلکه شخصی دوست‌داشتنی‌ست که تحت‌تأثیرِ فرهنگِ زمانه‌اش و داستان‌های شوالیه‌گری قرار می‌گیرد.

کتاب دن کیخوته توسطِ حمید زرگرباشی ترجمه شده است و نسخه‌ی چاپیِ آن را انتشارات خانه‌ی رود روانه‌ی بازار کرده است. نسخه‌ی صوتیِ این کتاب توسطِ نشر صوتی ترانه پدرام و با صداپیشگیِ نوید پدرام، محمد کربلایی، معین وصال، رضا بصیری، سحر حمیدی و ویکتوریا براری تهیه و انتشار یافته است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی دن کیخوته

  • اثری از این ژرف‌تر و سترگ‌تر را نمی‌توان یافت. (فئودور داستایوفسکی)
  • دن کیخوته اثری شگرف است. خلاقیت، نبوغ، آزاداندیشی و انسان‌گراییِ آن بسیار فراتر از عصر و زمانه‌اش است. (توماس مان)
  • دن کیخوته بر فرازِ آسمانِ ادبیات جولان می‌دهد و برای همیشه زنده خواهد ماند. (ولادیمیر ناباکوف)

اقتباس‌های سینمایی از کتاب صوتی دن کیخوته

اقتباس‌های بسیاری از رمان دن کیخوته صورت گرفته‌اند. به بیانِ برخی از منتقدان، اقتباسی روسی از این داستان که توسطِ گریگوری کوزینتسف ساخته شد و در سال 1957 منتشر شد، یکی از بهترین اقتباس‌ها از رمانِ دن کیخوته است. آخرین اثرِ مشهوری که با الهام از رمان دن کیخوته ساخته شده است، فیلمِ سینمایی «مردی که دن کیشوت را کشت» به کارگردانیِ تری گیلیام است که در سال 2018 به بازیگریِ جاناتان پرایس روی پرده رفت.

کتاب صوتی دن کیخوته برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی دن کیخوته برای کودکان و نوجوانانِ بزرگ‌تر از 12 سال مناسب است؛ علاوه بر این، تمامی نوجوانانی که به داستان‌های مهم تاریخِ ادبیات علاقه‌مندند از شنیدنِ این کتاب لذت خواهند برد.

با اریش کستنر بیشتر آشنا شویم

اریش کستنر (1899-1974) نویسنده، شاعر و طنزنویسِ آلمانی است که عمده‌ی شهرتِ خود را مدیونِ داستان‌ها و آثاری‌ست که برای کودکان نوشته است. او که بسیار صلح‌طلب و آزادی‌خواه بود در زمانِ به قدرت رسیدنِ نازی‌ها در آلمان، از انجمنِ نویسندگان اخراج شد و بسیاری از کتاب‌ها و نوشته‌هایش در میادینِ عمومیِ شهر سوزانده شدند. او در سالِ 1960 برای زندگی‌نامه‌اش با نامِ «زمانی که پسری کوچک بودم» برنده‌ی جایزه‌ی هانس کریستیان آندرسن شد که مهم‌ترین جایزه در حوزه‌ی ادبیاتِ کودک به شمار می‌رود. از آثار مشهور و ترجمه‌شده‌ی این نویسنده می‌توان به کتاب‌های «امیل و کارآگاهان» و «امیل و سه پسرِ دوقلو» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی دن کیخوته می‌شنویم

شهسوار باید چهارده روز در بسترِ بیماری می‌ماند و خدمتکارش گمان می‌کرد که ارباب دیگر از خیرِ ماجراجویی گذشته است. اما باز در یک صبحِ قشنگ، غیبش زد؛ اما این‌بار نه تنها او و اسبش، بلکه همسایه‌ی دهاتی و عیال‌وارش، سانچو پانزا و خرش. زنِ سانچو پانزا به همراهِ بچه‌هایش، شتابان پیشِ خدمتکارِ دن کیخوته و خواهرزاده‌اش آمدند، گریه و زاری کردند و بد و بیراه گفتند و خانه را روی سرشان گذاشتند.

یعنی این سانچو پانزا چه فکری کرده که همراهِ این شهسوارِ خل و چل راه افتاده رفته؟ یعنی این دهاتی هم بالاخانه‌اش را اجاره داده است؟ خب این کوتوله‌ی دهاتیِ خپل، خُل نبود اما راستش کمی خر بود و وقتی دن کیخوته برایش نقل کرد که می‌خواهد همه‌ی ایالات و جزایر و پادشاهی‌ها را فتح کند و او را که حالا خادم و مهترِ اوست، اگر به شاهی نرساند، دستِ‌کم خانی، اربابی، چیزی بکند، این خپلِ کوتوله در برابرِ چنین وسوسه‌ای تاب نیاورد. همینطور که سواره می‌رفتند، سانچو پانزا که ذهنش درگیر بود گفت:

- دلم که خیلی می‌خواد پادشاه بشم، اما اون‌وقت زنم هم می‌شه ملکه. دارم فک می‌کنم که اصلاً بهش نمیاد. این کلاه برای سرش گشاده. من رو یه خان بکن. اون‌وقت اون می‌شه خان‌بانو. این رو شاید بشه کاریش کرد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
4 دقیقه
معرفی
4 دقیقه
مقدمه‌ی مترجم
6 دقیقه
مقدمه‌ی نویسنده
7 دقیقه
یک زدوخورد و مراسم شهسواری
5 دقیقه
ماجرای سر چهارسو
5 دقیقه
نبرد با آسباد‌ها
6 دقیقه
نیمه‌ای گوش و نیمه‌ای خانه
5 دقیقه
مهمان‌خانه‌ی جادوشده
6 دقیقه
شهسوار میان آسمان و زمین
6 دقیقه
بازگشت به خانه در قفس
8 دقیقه
قلعه‌ی آبی و استخر موج‌دار
8 دقیقه
پرواز بر اسب چوبین
8 دقیقه
ورود به بارسلون

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی دن کیخوته
نویسنده،
مترجمحمید زرگرباشی
راوینوید پدرام، محمد کربلایی، معین وصال، رضا بصیری، سحر حمیدی، ویکتوریا براری
ناشر چاپیانتشارات خانه‌ی رود
ناشر صوتیانتشارات ترانه پدرام
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۱۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی دن کیخوته

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی دن کیخوته

برای دریافت کتاب صوتی دن کیخوته و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.