معرفی و دانلود کتاب صوتی دید و بازدید

عکس جلد کتاب صوتی دید و بازدید
قیمت:
۵۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دید و بازدید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دید و بازدید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی دید و بازدید

کتاب صوتی دید و بازدید، اثر نویسنده‌ی مطرح معاصر، جلال آل احمد، دورنمایی کلی از سبک و سیاق نویسندگی او را در اختیارتان قرار خواهد داد. همچنین داستان‌های کوتاهی که در این اثر گرد هم آمده‌اند، با درون‌مایه‌ی اجتماعی خود، دیدگاه نویسنده را نسبت به جریان‌های اجتماعی معاصرش برای‌تان ترسیم خواهند کرد. قرار گرفتن در فهرست برترین آثار داستانی ایران از افتخارات این مجموعه‌ی داستان کوتاه است.

درباره‌ی کتاب صوتی دید و بازدید

شاید بتوان مهم‌ترین مشخصه‌های آثار جلال آل احمد، همچنین کتاب صوتی دید و بازدید را تنها در یک کلمه خلاصه کرد: روشنگری! آل احمد از آن دست نویسندگانی است که رسالت اجتماعی خود را به دنیای ادبیات پیوند زده‌اند و می‌کوشند پیام‌‍‌ها و انتقادات اجتماعی خود را با زبان داستان و رمان به گوش معاصران و آیندگان‌شان برسانند. البته نقدهایی که جلال بر پیکر دستگاه سیاسی و دولتی زمان خود وارد می‌کند در داستان‌های کوتاه این اثر نیز نمود پررنگی دارند.

کتاب صوتی دید و بازدید متشکل است از دوازده داستان کوتاه است که هریک به رنج مردمان، سرخوردگی جامعه، استعمار بیگانگان و فقری که دامن فرهنگ‌مان را گرفته می‌پردازند. پیام‌های نویسنده در خلال رخدادهای داستان‌ها به‌‌صورتی بیان می‌شوند که از مهارت داستان‌پردازی وی ذره‌ای کم نشود و مخاطب نیز دچار شعارزدگی نگردد.

داستان کوتاه «دید و بازدید» نخستین اثر این کتاب به شمار می‌آید. در این داستان شاهد رویارویی نویسنده با گروه‌های گوناگون جامعه هستیم. به‌طور مثال شاعری که از درد جامعه و غم مردم‌اش هیچ نمی‌داند و با حضور در جمع اشراف و حکومتیان سعی دارد یکی از آن‌ها باشد یا مادربزرگ دست‌و‌دلبازی که هیچ محبتی را از نوه‌اش دریغ نمی‌کند. راوی که در حال دیدو‌بازدید نوروزی از اقوام و آشنایان است، مواجهات خود را با اقشار مختلف جامعه برای مخاطب ترسیم می‌کند و در این بین، انتقادات ظریف خود را نیز به مخاطب عرضه می‌دارد.

در داستان کوتاه «گنج» به سراغ خانواده‌ی تنگدستی می‌رویم که ناگهان با روی خوش زندگی روبه‌رو می‌شوند و به ثروت می‌رسند. همین ثروت موجب غرور و نخوت آن‌ها می‌شود که قطعاً پیامد خوبی برایشان به دنبال نخواهد داشت.

«زیارت» که سومین داستان کوتاه کتاب حاضر است، داستان مردمی را برای‌تان می‌گوید که بدون هیچ ادعا یا اعتراضی، تنها به انجام مناسک دینی و رفتن به زیارت عتبات دلخوش‌اند. در فقر و رنج دست‌و‌پا می‌زنند، اما راهی جز سازش و سکوت نمی‌شناسند. داستان «افطار بی‌موقع» به انسان‌هایی اشاره دارد که با برداشت نادرست از دین، گرفتار تعصب شده‌اند و بیش از انجام وظایف دینی، به دنبال شانه‌ خالی کردن از فرائض و واجبات دین هستند.

جلال آل احمد در داستان «گلدان چینی»، آرمان‌خواهی و آرمانگرایانی را به شما نشان خواهد داد که با جامعه‌ای خواب‌زده و بی‌اعتنا رویارو خواهند شد. داستان کوتاه «تابوت» به عوام‌فریبی و تظاهر به دین‌داری اشاره دارد. شخصیت‌های این داستان، دین را دستمایه‌ای برای فریب و چپاول مردم ساده‌دل قرار می‌دهند. داستان کوتاه «شمع قدی» حکایت پیرمردی است که در کنار مسجد به عزاداران ایام عاشورا شمع می‌فروشد، اما به‌سبب خفقان حکومتی و منع عزاداری از سوی دولت، با یورش پاسبان‌ها و هجوم آن‌ها به شمع‌هایش مواجه می‌شود.

در داستان «تجهیز ملت» شاهد هرج‌و‌مرج ناشی از بی‌کفایتی حکومت هستیم که جز فقر و فرار مردم بی‌گناه نتیجه‌ای ندارد. طنز و تمسخر نویسنده در این داستان به‌وضوح دیده می‌شود. «پستچی» به زندگی فقیرانه‌ی کارمندان دولت پرداخته که علی‌رغم سال‌ها کار و کوشش، توان فراهم کردن اندوخته‌ای ناچیز را ندارند و لاجرم چشم به کمک سایر مردم دوخته‌اند. داستان کوتاه «معرکه» نیز درون‌مایه‌ای مشابه تابوت دارد و تزویر دین‌فروشان را هدف انتقاد خود قرار داده است.

داستان «ای لامس‌سبا» که با لحن طنز نویسنده همراه شده، عقب‌ماندگی اجتماعی مردم را نمایش می‌دهد که زیر بار جور و ستم در حال نابودی هستند. در داستان کوتاه «دو مرده» نیز جلال آل احمد قصد دارد تفاوت دو قشر کم‌درآمد و ثروتمند جامعه را به تصویر بکشد و مخاطب را با نکاتی تلخ، اما واقعی روبه‌رو کند.

نگاه واقع‌گرایانه‌ی جلال آل احمد، جملات کوتاه و مقطع و ضرباهنگ تندی که در دیگر آثار او نیز دیده می‌شود، در سراسر داستان‌های کوتاه کتاب دید و بازدید نیز به چشم می‌خورند.

هوتن شاطری‌پور این کتاب گویا را برای‌تان می‌خواند که به کوشش نشر کتابسرای نیک روانه‌ی دنیای قصه و داستان شده است. نشر صوتی جیحون نیز انتشار نسخه‌ی صوتی آن را به عهده داشته است.

کتاب صوتی دید و بازدید برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدن این کتاب گویا فرصتی را در اختیارتان قرار می‌دهد تا با مجموعه‌ای از برجسته‌ترین داستان‌های کوتاه ایرانی، با مضامین اجتماعی و فرهنگی آشنا شوید. جلال‌ آل‌احمد از تأثیرگذارترین نویسندگان معاصر ایران بوده و کتاب صوتی دید و بازدید به شما درکی کلی از سبک و قلم خاص این داستان‌نویس نام‌آشنای ایرانی خواهد داد.

با جلال آل احمد بیشتر آشنا شویم

جلال آل احمد از نویسندگانی است که نیازی به معرفی ندارند و بعید می‌دانیم اهالی ادبیات و علاقه‌مندان داستان‌های معاصر تاکنون سراغی از داستان‌ها و رمان‌های او نگرفته باشند. این نویسنده، منتقد ادبی و روشنفکر سوسیالیست در یازدهم آذر 1302 زاده شد و در هجدهم شهریور 1348 چشم از جهان فروبست. در همین سال‌های اندک زندگی‌اش چندین داستان‌، مقاله و ترجمه به جامعه‌ی ادبی و فرهنگی ایران عرضه کرد. آل احمد از نویسندگان صاحب‌سبکی بود که قلم خاص خود را در داستان‌پردازی داشت. «مدیر مدرسه»، «سرگذشت کندوها»، «نفرین زمین» و «از رنجی که می‌بریم» از خواندنی‌ترین آثار وی هستند که با تیغ تیز انتقاد وی به عقب‌ماندگی فرهنگی و جریان‌های سیاسی همراه شده‌اند.

جالب است بدانید جلال آل احمد در سفرنامه‌نویسی نیز دستی داشت و کتاب‌هایی که در این ژانر از او به جا مانده، در زمره‌ی بهترین سفرنامه‌های معاصر هستند.

در بخشی از کتاب صوتی دید و بازدید می‌شنویم

اتوبوس پر شد و راه افتاد. آخرین نفری که سوار شد یک گلدان چینی عتیقه و گران‌بها در دست داشت و از روی احتیاط درحالی که سعی می‌کرد تعادل خود را حفظ کند به طرف عقب ماشین رفت. مردم عقب اتوبوس جا‌به‌جا شدند و این نفر پنجمی را به‌زور جاد دادند. مردی بود چهل‌وچندساله. پالتوی آبرومندی داشت و کلاهش نو و تمیز بود. همان دستش که به گلدان چینی بند بود با یک دستکش چرمی نو پوشیده بود. در صندلی عقب ماشین چهار نفر دیگر عبارت بودند از: دو تا زن چادرنمازی که با هم هروهر و کرکر می‌کردند و دوتای دیگر یکی مردی بود پیر و درهم تاشده و متفکر و دیگری عاقله‌مردی بی‌قید و ولنگوواز، نه یخه داشت و نه کراوات. آستین‌های پیراهنش که دکمه‌های آن کنده شده بود از سرآستین بارانی شق‌ورقش بیرون مانده بود. موهایش از زیر کلاه قراضه‌اش بیرون ریخته بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
22 دقیقه
فصل یک - قسمت یک: دیدوبازدید عید
6 دقیقه
فصل یک - قسمت دو
12 دقیقه
فصل سه: گنج
16 دقیقه
فصل سه - قسمت یک: زیارت
9 دقیقه
فصل سه - قسمت دو
20 دقیقه
فصل چهار: افطار بی‌موقع
9 دقیقه
فصل پنج: گلدان چینی
18 دقیقه
فصل شش: تابوت
24 دقیقه
فصل هفت: شمع قدی
18 دقیقه
فصل هشت: تجهیز ملت
10 دقیقه
فصل نه: پستچی
22 دقیقه
فصل ده: معرکه
25 دقیقه
فصل یازده: ای لامس‌سبا
6 دقیقه
فصل دوازده: دو مرده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی دید و بازدید
نویسنده
راویهوتن شاطری پور
ناشر چاپیانتشارات کتاب نشر نیکا
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۳۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی دید و بازدید

امین میرزاحسینی
۱۴۰۲/۷/۷
اکثر کتاب‌های جلال ال احمد را خوانده ام. کتاب غرب زدگی یه سر و گردن از همه کتاباش بالاتر است. مدیر مدرسه هم واقعا قشنگه. متشکرمم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی دید و بازدید

برای دریافت کتاب صوتی دید و بازدید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.