معرفی و دانلود کتاب صوتی راهنمای جامع فرزندپروری در دوران نوجوانی: ویژه والدین، معلمان، روانشناسان و مشاوران

عکس جلد کتاب صوتی راهنمای جامع فرزندپروری در دوران نوجوانی: ویژه والدین، معلمان، روانشناسان و مشاوران
قیمت:
۲۰۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی راهنمای جامع فرزندپروری در دوران نوجوانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی راهنمای جامع فرزندپروری در دوران نوجوانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی راهنمای جامع فرزندپروری در دوران نوجوانی: ویژه والدین، معلمان، روانشناسان و مشاوران

کتاب صوتی راهنمای جامع فرزندپروری در دوران نوجوانی نوشته‌ی آسیه اناری و رضوان اناری، که مورد تایید انجمن روان‌شناسی بالینی کودک و نوجوان ایران نیز هست، راهنمایی برای تربیت فرزندان در دوران نوجوانی است. این کتاب با رویکردی علمی نوشته شده و با ارائه‌ی راهکارهای عملی در کنار نظریات علمی، به یک اثر غنی و مفید در جهت راهنمایی والدین و معلمان بدل شده است.

درباره‌ی کتاب صوتی راهنمای جامع فرزندپروری در دوران نوجوانی

تربیت فرزند یکی از حیاتی‌ترین مهارت‌های والدین و شرط اصلی پدر و مادر شدن است. در یک سیستم اجتماعی سالم باید راه‌هایی پیش‌بینی شود که والدین پیش از به دنیا آوردن کودکشان، آموزش‌های تربیتی و روان‌شناختی لازم برای تربیت فرزندشان را یاد بگیرند و با انجام تست‌هایی شایستگی خود در این مورد را به اثبات برسانند. حال که چنین مواردی برای فرزندآوری در جامعه‌ی ما پیش‌بینی نشده،‌ لازم است که والدین خود دست‌به‌کار شوند و با بهره‌گیری از منابع علمی و آموزشی در این زمینه، سواد تربیتی خود را بالا ببرند. یکی از این منابع مناسب که مورد تأیید انجمن روان‌شناسی بالینی کودک و نوجوان ایران نیز هست و به قلم یکی از اعضای هیئت رئیسه‌ی آن، یعنی آسیه اناری نوشته شده، کتاب صوتی راهنمای جامع فرزندپروری در دوران نوجوانی است. آسیه اناری و رضوان اناری در این کتاب صوتی به سراغ مهم‌ترین چالش‌های خانواده‌ها با نوجوانانشان رفته‌اند تا با ارائه‌ی راهکارهایی اصولی، از حجم دغدغه‌ها و مشکلات والدین در این زمینه بکاهند.

تربیت یک انسان به‌طور کلی کار آسانی نیست؛ ولی بنا به انعطاف‌پذیر بودن ذهن در زمان کودکی، این کار در آن برهه چالش‌های کمتری دارد. والدین خوب سعی می‌کنند تا هرآنچه که از دستشان بر می‌آید برای فرزند کوچکشان انجام دهند و برای تأمین رفاه، آسایش و آموزش او از هیچ اقدامی دریغ نکنند. کودک نیز کمابیش در جهت آموزه‌ها و خواسته‌های والدینش حرکت می‌کند، چون این تنها دانشی است که در رابطه با زندگی دارد. اوضاع اما در دوران نوجوانی دگرگون می‌شود؛ فرزند در این زمان تحت تأثیر عوامل بیرونی و درونی متعددی است، به نحوی که دیگر مانند سابق از والدینش حرف‌شنوی ندارد و این کار را برای پدرومادرها سخت می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی راهنمای جامع فرزندپروری در دوران نوجوانی

نوجوانی دوره‌ی گذر از کودکی و ورود به بزرگسالی است. این جمله‌ی ساده به این معناست که تمام درک فرد از جهان اطرافش در حال تغییر است و این موضوع نیز روشن است که تغییر همواره چالش‌زاست. بچه‌ها در این سن با هجوم تغییرات ناشی از بلوغ مواجه می‌شوند که بدنشان و کارایی آن را متحول می‌کند. نوسانات هورمونی به اضافه‌ی خو گرفتن به بدنی تازه که به مثابه‌ی خو گرفتن به هویتی تازه است، از فرد شخصیتی بی‌قرار و عصبی می‌سازد. اما تحریکات و تغییرات درونی تنها عامل پریشانی کودک و نوجوان نیستند؛ تأثیرپذیری از دنیای بیرون و هم‌سالان نیز می‌تواند برای سیستم آموزشی تک‌منبع کودک، که پیش از این تنها به آموزه‌های والدینش خلاصه می‌شده، گیج‌کننده و چالش‌برانگیز باشد.

نویسندگان در کتاب صوتی راهنمای جامع فرزندپروری در دوران نوجوانی اصلی‌ترین دغدغه‌های والدین را مورد بررسی قرار داده‌اند. شناخت تغییرات حاصل از نوجوانی و بلوغ، اصول برقراری ارتباط با نوجوانان به ویژه نوجوانان سرسخت، اصول و قواعد تشویق و تنبیه، پیگیری مسائل مرتبط با درس و مدرسه، ارتباط با هم‌سالان، مراقبت و پیشگیری برای درگیر نشدن با مواردی مثل مواد مخدر، الکل و سیگار، آموزش جنسی، درگیر نشدن با قانون و پیشگیری از اعمال مجرمانه، ابتلا به افسردگی و خطر خودکشی، بالا بردن اعتمادبه‌نفس، نظارت بر استفاده از شبکه‌های مجازی و... از موضوعاتی هستند که در این کتاب به تفصیل به آن‌ها پرداخته شده است.

کتاب صوتی راهنمای جامع فرزندپروری در دوران نوجوانی اثری از انتشارات نسل یاسان است و با روایت اعظم حبیبی منتشر شده است.

کتاب صوتی راهنمای جامع فرزندپروری در دوران نوجوانی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به تمامی والدین، معلمان و نیز کسانی که به هر نحوی با نوجوانان در ارتباط‌اند توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی راهنمای جامع فرزندپروری در دوران نوجوانی: ویژه والدین، معلمان، روانشناسان و مشاوران می‌شنویم

پیشرفت‌های فرزندتان را تشویق کنید: والدین خیلی راحت می‌توانند دستاوردها، موفقیت‌ها، جوایز و کارهای مثبت نوجوان را بزرگنمایی کنند و ارزش بیش از حدی برای آنها قائل شوند. درحالی‌که اگر فقط در زمانی که موفقیت بزرگی حاصل شده، نوجوان را تشویق کنند، این احساس در او به وجود می‌آید که فقط زمانی ارزشمند است که کار قابل توجهی انجام داده و در غیر این صورت شایسته توجه والدین نیست.

بهترین کار این است که اگر نوجوان موفقیت یا دستاوردی داشت، به او تبریک بگویید و روی سختکوشی، تلاش زیاد و ثابت قدم بودنش در انجام آن کار تاکید کنید، نه اینکه فقط موفقیت یا شکست یا جایزه‌ای که به دست آورده است را مورد توجه قرار دهید. تمرکز روی ویژگی‌هایی که باعث موفقیت شده، ذهن نوجوان را به سمتی سوق می‌دهد که بین تلاش کردن و نتیجه گرفتن ارتباط برقرار نکند نه اینکه نتیجه‌گرا باشد و به برنده شدن در رقابت‌ها فکر کند.

به نوجوان کمک کنید مهارت‌های تازه‌ای یاد بگیرد: نوجوانی دوره رشد مغزی شگفت‌انگیز است اما در عین حال برخی چالش‌ها مثل مسائل درسی، احساسی، جسمانی و اجتماعی هم به وجود می‌آید که در زندگی پیشین نوجوان تاثیر زیادی نداشتند. این چالش‌ها باعث شکل‌گیری احساس منفی نوجوان نسبت به خود و میزان ارزشمندی او می‌شود.

وقتی نوجوان با چالش مواجه است، او را تشویق کنید که از این موقعیت به‌عنوان فرصتی برای یادگیری، رشد، گسترش علایق و توانمندی‌ها استفاده کند. به دنبال راه‌هایی برای تقویت مهارت نوجوان در مسائلی که دوست دارد باشید و سعی کنید از این موقعیت‌ها برای افزایش مهارت‌ها و توانمندی‌های او در سایر موارد استفاده کنید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
15 دقیقه
مقدمه
47 دقیقه
فصل اول: شناخت نوجوانی و تغییرات حاصل از آن
55 دقیقه
فصل دوم: اصول برقراری رابطه با نوجوان
43 دقیقه
فصل سوم: اصول تنبیه و تشویق در نوجوانی
37 دقیقه
فصل چهارم: مدرسه و مسائل مرتبط با درس
29 دقیقه
فصل پنجم: مدیریت رابطه با هم‌سالان
31 دقیقه
فصل ششم: پیشگیری از مصرف مواد، سیگار و الکل
27 دقیقه
فصل هفتم: درگیری با قانون
26 دقیقه
فصل هشتم: نکات کلیدی در آموزش جنسی به نوجوانان
27 دقیقه
فصل نهم: افسردگی، اضطراب و خودکشی در دوره‌ی نوجوانی
42 دقیقه
فصل نهم ـ قسمت دوم
30 دقیقه
فصل دهم: راهکارهای افزایش اعتمادبه‌نفس در نوجوانان
22 دقیقه
فصل یازدهم: نظارت بر استفاده از شبکه‌های اجتماعی و تلفن همراه
25 دقیقه
فصل دوازدهم: چگونه والد خوبی باشیم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی راهنمای جامع فرزندپروری در دوران نوجوانی: ویژه والدین، معلمان، روانشناسان و مشاوران
نویسنده،
راویاعظم حبیبی
ناشر صوتیانتشارات نسل یاسان
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۳۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی راهنمای جامع فرزندپروری در دوران نوجوانی

برای دریافت کتاب صوتی راهنمای جامع فرزندپروری در دوران نوجوانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.