معرفی و دانلود کتاب توانمندسازی نوجوان (کتاب کار نوجوان)

عکس جلد کتاب توانمندسازی نوجوان (کتاب کار نوجوان)
قیمت:
۱۸۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب توانمندسازی نوجوان (کتاب کار نوجوان) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب توانمندسازی نوجوان (کتاب کار نوجوان) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب توانمندسازی نوجوان (کتاب کار نوجوان)

آسیه اناری با هدف آموزش مهارت‌های زندگی به نوجوانان و کمک به آن‌ها در راستای شناخت خویشتن، اقدام به تألیف کتاب توانمندسازی نوجوان (کتاب کار نوجوان) نموده است. نوجوانان با مطالعه‌ی این کتاب، قادر خواهند بود هم از زندگی خود در نوجوانی لذت ببرند و هم به آینده‌ای دست یابند که در آرزوی آن هستند.

درباره کتاب توانمندسازی نوجوان (کتاب کار نوجوان)

یکی از تأثیرگذارترین سنین در رقم خوردن سرنوشت انسان‌ها، سنین نوجوانی است. در دوران نوجوانی است که شما با انتخاب شیوه‌های صحیح رفتار و زندگی، آینده‌ای امن توأم با آسودگی، آرامش مالی و سلامت جسمانی برای خود رقم زده یا با رفتارها و افکار غلط زندگی بزرگسالی خود را با مشکلات جدی مواجه می‌سازید.

نوجوانان در دنیای کنونی در معرض فضای مجازی، اختلافات با والدین و شناخت نادرست از خود و هم‌سالان خود قرار دارند. مسائلی که شاید دنیای آن‌ها را با دنیای نوجوانان نسل‌های پیشین متفاوت کرده باشد. این موضوع سبب می‌شود که آن‌ها نتوانند آن‌گونه که انتظار دارند از بزرگترهای خود، راهنمایی دریافت کنند. همین مسئله آسیه اناری را بر آن داشت که اقدام به نگارش کتاب توانمندسازی نوجوان (کتاب کار نوجوان) نماید تا با تکیه بر تجارب چندین و چدساله‌ی خود در برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی نوجوانان، کتابی آموزشی در اختیار نوجوانان قرار دهد که به آن‌ها در شناخت خویشتن و تشخیص نحوه‌ی درست رفتار و ... یاری رساند.

در کتاب توانمندسازی نوجوان (کتاب کار نوجوان) به مسائلی که در ادامه ذکر می‌شود، پرداخته شده است: مهارت‌های درس خواندن صحیح، افزایش اعتمادبه‌نفس و شناخت خود، سبک زندگی، مسئولیت‌پذیری، مراقبت از خود در مقابل هرگونه دخانیات و مواد، مدیریت استرس، مهارت‌های بین فردی، کنترل خشم، ارتبط با هم‌سالان، مدیریت فضای مجازی و...

کتاب توانمندسازی نوجوان (کتاب کار نوجوان) برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به‌همه‌ی نوجوانانی که خواهان داشتن زندگی‌ای سرشار از لذت و موفقیت هستند، توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب توانمندسازی نوجوان (کتاب کار نوجوان) می‌خوانیم

مهم‌ترین نکات برای داشتن تغذیه‌ی مناسب عبارتند از:
1. سعی کنید وقتی با دوستان یا خانواده‌تان بیرون از خانه غذا می‌خورید، غذاهای کم‌کالری‌تر، بدون شکر و شیرینی و سالاد سفارش دهید.
2. برای خودتان وقت‌هایی در نظر بگیرید که هرچه می‌خواهید بخورید؛ مثلاً دو هفته یک‌ بار، روزی باشد که اجازه داشته باشید هرچه می‌خواهید بخورید.
3. حتماً صبحانه بخورید؛ اگر بدون صبحانه خوردن روزتان را شروع کنید عملاً خستگی، بی‌حوصلگی، عدم توجه و تمرکز و پرخوری در انتظارتان است. یادتان باشد صبحانه فقط نان و پنیر نیست. دست به کار شوید و ببینید دوست دارید برای صبحانه چه بخورید و بعد صبحانه‌ی مورد علاقه‌تان را برای خود آماده کنید. یک لیوان چای و عسل هم می‌تواند یک صبحانه‌ی کوچک باشد؛ ‌مهم این است که حتماً قبل از وعده‌ی ناهار چیزی به عنوان صبحانه بخورید.
کیک و شیرکاکائو را به عنوان صبحانه فراموش کنید. قند بسیار زیاد در این خوراکی‌ها تنها می‌تواند به بدن شما آسیب بیشتر وارد کند.
4. میوه و سبزیجات از خوراکی‌هایی هستند که شما نوجوانان علاقه‌ای به آن ندارید! ولی برایتان لازم است. کشف کنید به چه میوه و سبزی علاقه دارید و آن را برای خود تهیه کنید؛ فکر کنید و خلاق باشید! مثلاً انواع سالادها را می‌توانید برای خود آماده کنید.

فهرست مطالب کتاب

سخن آغازین
فصل اول: اعتماد به نفس؛ من کیستم و چقدر خودم را دوست دارم؟
فصل دوم: آیا من درست درس خواندن را بلدم؟ مهارت‌های درس خواندن صحیح
فصل سوم: مسئولیت‌پذیری و وظایف من در قبال جامعه، خانواده و دوستانم چقدر است؟
فصل چهارم: آیا من درست زندگی می‌کنم؟ سبک زندگی و تفکر
فصل پنجم: چقدر از خود در مقابل مواد، سیگار و دخانیات مراقبت می‌کنم؟
فصل ششم: در شرایط سخت و استرس‌زا چگونه از پس خودم برمی‌آیم؟
فصل هفتم: مهارت‌های بین‌فردی؛ حل مساله و همدلی در روابط
فصل هشتم: چگونه خشم خود را کنترل کنیم؟
فصل نهم: ارتباط با دوستان هم‌جنس و جنس مخالف
فصل دهم: مدیریت اینترنت، موبایل، شبکه‌های اجتماعی و بازی‌های کامپیوتری
منابع و مآخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب توانمندسازی نوجوان (کتاب کار نوجوان)
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نسل یاسان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات248
زبانفارسی
شابک978-622-96984-3-3
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب توانمندسازی نوجوان (کتاب کار نوجوان)

برای دریافت کتاب توانمندسازی نوجوان (کتاب کار نوجوان) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.