معرفی و دانلود کتاب صوتی رسول مولتان

عکس جلد کتاب صوتی رسول مولتان
قیمت:
۴۵۰۰۰ 31500 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی رسول مولتان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی رسول مولتان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی رسول مولتان

کتاب صوتی رسول مولتان نوشته‌ی زینب عرفانیان، به روایت زندگی پرفراز و نشیب شهید سید محمدعلی رحیمی می‌پردازد، مرد شریف و بزرگواری که بیشتر عمر خود را صرف ترویج ارزش‌های انقلاب اسلامی کرده و در این راه به مقام شهادت نائل گردیده است.

درباره‌ی کتاب صوتی رسول مولتان:

کتاب صوتی رسول مولتان به روایت زندگی شهید سید محمدعلی رحیمی، از زبان همسرش می‌پردازد. روایتی جذاب و ماندگار از دورانی که در غربت، زیر تیغ وهابیت سپری می‌کرد اما میدان را برای دشمن خالی نکرد تا سخنان ارزشمند امام (ره) زمین نماند و صدای انقلاب اسلامی به گوش همگان برسد. برای او عرصه‌ی فرهنگ، میدان جنگ و مبارزه‌اش و قلمش سلاحش شد. این اثر تنها بخشی از جهاد و شرافتش است که در هفت فصل گردآوری شده است.

پایان زندگی‌نامه‌ و شهادت این مرد فرهیخته، نقطه‌ی اوج زندگی اوست. در این کتاب صوتی، فصل مربوط به شهادت، فاجعه‌ی ترور و صحنه‌های سرخ حمله‌ی تروریستی سپاه صحابه به ساختمان رایزنی فرهنگی ایران،‌ در مولتان پاکستان را به تصویر می‌کشد که بسیار شنیدنی و تاثیرگذار است.

روایت جذاب و شیرین این کتاب صوتی از زبان همسر شهید، خانم مریم قاسمی زهد شرح داده می‌شود و به حق ایشان از امانتی که از شهید شریف در دل و جانشان داشتند به خوبی دفاع و به درستی روایت کردند. این کتاب از آشنایی شهید با همسرش و سپس ازدواج و کار فرهنگی در ایران، هندوستان، افغانستان و مولتان پاکستان سخن می‌گوید و روابط مذهبی و دینی حاکم بر زندگی 18 ساله این زوج را که انعکاس یک نوع سبک زندگی اسلامی است را شرح می‌دهد تا تمامی افراد علاقمند به آشنا شدن با الگوهای زندگی قرآنی و معنوی با آن آشنا شوند. در واقع، دختران و پسران ایرانی باید با شنیدن این کتاب صوتی با داشته‌ها و سرمایه‌های معنوی ایران اسلامی و انقلاب اسلامی آشنا شوند.

کتاب رسول مولتان، بیشتر مظلومیت‌ها و محرومیت‌های شیعیان در خارج از ایران را به نمایش می‌گذارد. رحیمی شهیدی است که تمام طول عمر خود را در کشورهای گوناگونی صرف رواج ارزش‌های انقلاب اسلامی کرده، او با منش و سخنان باارزش خود بر وحدت و نزدیکی بین تمام مذاهب اسلام تاکید نموده است.

سید محمدعلی رحیمی را بیشتر بشناسیم:

شهید سید محمدعلی رحیمی در سال 1336 در شهر اهواز چشم به جهان گشود. در همان دوران کودکی به خاطر شغل پدرش به تهران مهاجرت کرد. بعد از پیروزی انقلاب در مراکزی هم‌چون کمیته انقلاب اسلامی، کانون بعثت، وزارت ارشاد و سپاه به فعالیت پرداخت و سرانجام در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان کارمند رسمی کار خود را شروع کرد. او از نوجوانی فعالیت‌های فرهنگی - انقلابی انجام می‌داد.

شهید رحیمی در طی فعالیت خود در سازمان، ماموریت‌های مختلفی به کشورهای گوناگونی داشت. آخرین مأموریت او در سال 1374 به کشور پاکستان به عنوان رایزن فرهنگی و سرپرست خانه فرهنگ ایران بود که بعد از گذشت هجده ماه از مأموریت، در دفتر کارش به دست گروهک وهابی به نام جهنگوی به درجه رفیع شهادت نائل شد.

در قسمتی از کتاب صوتی رسول مولتان می‌شنویم:

«یادم نیست چند بار مسیر بین دفتر علی و راهرو را رفتیم و بدن‌های خونی را دیدیم و برگشتیم. می‌آمدم خانه و با خودم فکر می‌کردم صحنه‌هایی که دیدم، واقعیت ندارد. برمی‌گشتم تا دوباره ببینم و مطمئن شوم. طفلک مهدی هم پا به پای من می‌آمد. حیران و سرگردان، پای برهنه روی خون‌ها، بین بدن‌های بی‌جان راه می‌رفتیم و برمی‌گشتیم خانه...»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
16 دقیقه
مقدمه
4 دقیقه
یادداشت راوی
25 دقیقه
فصل نخست: آشنایی و فعالیت‌های من و علی در دوران انقلاب
20 دقیقه
فصل دوم: ازدواج
80 دقیقه
فصل سوم: ماموریت 8 ساله به دهلی
29 دقیقه
فصل چهارم: بازگشت به ایران
103 دقیقه
فصل پنجم: ماموریت و سفر به مولتان
71 دقیقه
فصل ششم: شهادت
25 دقیقه
فصل هفتم: تحمل روزهای پس از شهادت علی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی رسول مولتان
نویسنده
راویفاطمه میناخانی
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۱۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی انقلاب و دفاع مقدس، کتاب‌های انقلاب و دفاع مقدس
قیمت نسخه صوتی
۴۵۰۰۰ 31500 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی رسول مولتان

علیمحمد فخریاسری
۱۳۹۹/۷/۱۴
روایت زندگی شهیدی است که عمر خود را در حال تبلیغ اسلام در دورترین مناطق جغرافیایی دنیاگذاشت. حوزه فعالیت او مناطق محروم هند و پاکستان بود و آخرین مسوولیتش ریییس خانه فرهنگ مولتان پاکستان بود. شهری شیعه نشین که مردمش تحت فشار مذهبی و فقر بودند. او مصداق بارز هجرت در راه خدا و تبلیغ بود و در پایان هم مزد خود را با شهادت گرفت. بعد از چند سال یکگروه افراطی وهابی به خانه فرهنگ مولتان حمله کردند و هفت نفر از کارمندان را به شهادت رساندند. ایرادی که به این کتاب وارد است، روایت زندگی همسر شهید به جای خود شهید است. در خیلی از کتاب‌های مشابه این مشکل را میبینم. اگرچه شنیدن داستان همسر شهدا هم خالی از لطف نیست ولی مخاطب بیشتر به هوای شهید این کتاب را میخواند. در روزهای پاییزی خواندن ایت کتاب بسیار برایم لذت بخش بود.
Zahra Gheidarpor
۱۳۹۹/۵/۸
سلام من کتابش روخوندم، نوشته روانی داره وقصه وارجلومیره تمام فرازونشیبای زندگی این شهیدروعنوان میکنه
خوبه برازوجهای جوون که یادبگیرن باهم کناربیان همینطوربرای سنین بالاتربخاطراخلاص وانقلابی بودن این شهیدعزیز، ممنون ازکتابراه که گذاشتید
Maryam Ghahremani
۱۴۰۰/۱۱/۱۰
عالییییی بوددد خیلی دوس داشتممم خیلییی الهی که شهید رحیمی به زندگی ماهم برکت بده تا ماهم وظایفمون دربرابر خدا و اسلام و انقلاب انجام بدیم... گوینده متن همه چیز خیلی خوب بود گاها موسیقی‌ها کمی طولانی میشد فقط همین...
سیما حسین‌زاده
۱۴۰۰/۱۲/۸
عاااالی. صدای راوی خیلی خوب بود. داستان هم فوق العاده هست. از ته دل برای قلب نازنین خانم شهیدرحیمی فدا شدم که در کشور غریب تک وتنها جنازه همسرش رو با اون وضع می‌دید. سلام خدا و رسولش بر روح پاک شهدا
Maryam Makki
۱۳۹۹/۵/۸
کتاب خیلی جذابی بود و نویسنده خیلی هنرمندانه روایتگری کرد، توصیه میکنم دوستان نوجوان وقت بزارن واسه مطالعه این دست کتابها از جمله همین اثر
اصغر سلحشور
۱۳۹۹/۱۲/۱۴
قربون خدا برم این گناه نیست خانوادتو زن وبچهاتو زجربدی وبیپولی ونداری بخاطر اینکه بری بهشت وشهید بشی واقعا عدالته بخاطر شهیدشدن خودت زن وبچهاتو تو فقرونداری ومسافرتهای اجباری قرار بدی من اینو نمیفهمم
فاطمه مرادی
۱۴۰۰/۱۰/۲۷
کتاب خوبی بود و نویسنده قشنگ روایت کرده بود، پیشنهاد می‌کنم جوون ترها از این دست کتاب‌ها غافل نباشن...
ستاره قاسمی
۱۳۹۹/۵/۱۰
سلام من کتاب رسول مولتان رو خوندم عالی بود و جذاب.
جواد. دشتی
۱۳۹۹/۵/۹
خیلی خوب
بسیار عالی بود
سپاس
سعیده لطیفی
۱۴۰۲/۷/۲۰
کتاب قشنگی بود رحمت خدا بر شهیدانی که انقدر برای نشر اسلام تلاش کردند
نبیل حمادی
۱۴۰۱/۲/۴
تشکر از اهتمام به نشر چنین آثاری، متنی روان و راویت راوی نیز بسیار عالی
رضا سیدبادی
۱۳۹۹/۷/۲۰
داستان هیچ شهیدی در دنیانیست که عالی نباشد
Hadith Hadithz
۱۳۹۹/۸/۲۵
عالی بود عالی بمونیین
مهدی خاکی
۱۴۰۰/۱۰/۲۲
خیلی خوشم اومد
خیلی چیزها یاد گرفتم
ریحانه
۱۳۹۹/۱۲/۲۰
کتاب قشنگی بود و داستان غم انگیزی داشت.
مشاهده همه نظرات 16

راهنمای مطالعه کتاب صوتی رسول مولتان

برای دریافت کتاب صوتی رسول مولتان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.