معرفی و دانلود کتاب صوتی رواداری فرهنگی در عصر مغولان

عکس جلد کتاب صوتی رواداری فرهنگی در عصر مغولان
قیمت:
68000 تومان - 7.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی رواداری فرهنگی در عصر مغولان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی رواداری فرهنگی در عصر مغولان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی رواداری فرهنگی در عصر مغولان

کتاب صوتی رواداری فرهنگی در عصر مغولان نوشته‌ی نسیم خلیلی، پژوهشی تاریخی درباره عصر حکومت‌داری قوم مغول بر سرزمین ایران است. این اثر نگاهی جامع به تمامی وقایع فرهنگی و اجتماعی آن دوران دارد و بخش‌های جدیدی از تعامل فرهنگی و دینی بین ایرانیان و بیگانگان را نشان می‌دهد.

درباره کتاب صوتی رواداری فرهنگی در عصر مغولان:

همواره وقتی نام مغولان به گوش می‌خورد و به حمله این قوم به ایران در زمان غزنویان اشاره‌ای می‌شود، وحشی‌گری، خون‌ریزی و خشونت در ذهن‌ها نقش می‌بندد، اما نسیم خلیلی در کتاب صوتی رواداری فرهنگی در عصر مغولان، سعی کرده با نگاهی جامع و بدون پیش داوری، به عصر مغولان در ایران بپردازد و نحوه حکومت‌داری و مواجهه‌شان را با دین و فرهنگ سرزمین‌های فتح شده بیان کند.

باید توجه کرد که تاریخ هیچ گاه سیاه و سفید نبوده و نمی‌توان با نگاهی یک طرفه، پژوهشی دقیق و مفید انجام داد؛ به همین خاطر با شنیدن کتاب رواداری فرهنگی در عصر مغولان، با جنبه‌های دیگری از این قوم صحرانشین آشنا می‌شوید و با قدرت تمدنی و فرهنگی ایرانیان روبه‌رو خواهید شد که چطور توانستند بیگانگان را درون خود حل کنند.

نسیم خلیلی در این کتاب به جایگاه و حضور آیین‌ها و ادیان مختلف در زمان حکومت داری مغولان پرداخته و عوامل اسلام پذیری این قوم و تعامل‌شان را با مسلمانان به طور مفصل شرح می‌دهد. همچنین با تاریخ و اندیشه‌های مغولان نیز آشنا می‌شوید و به مرور دیدگاهی جامع نسبت به این عصر پیدا می‌کنید.

کتاب رواداری فرهنگی در عصر مغولان یکی از آثار مجموعه «تاریخ ایران: روایتی دیگر» است که براساس پژوهش‌ها و منابع معتبر به بررسی سیر تحولات تاریخ ایران می‌پردازد. دیگر کتاب‌های این مجموعه شامل: «شاه اسماعیل صفوی و تغییر مذهب، ایران در جنگ جهانی دوم و پایان دو قرن سکوت» می‌شود.

درباره‌ی مجموعه تاریخ ایران: روایتی دیگر:

این مجموعه به بررسی سیر تحولات تاریخ ایران، با دیدی نو و با اتکا بر منابع موثق و شیوه‌های قابل قبول در پژوهش‌های تاریخی می‌پردازد. ویژگی اصلی این مجموعه برخورداری از نگاهی همه‌جانبه، فرهنگی و انتقادی به حوادث تاریخ ایران در دوره‌ی ایرانِ فرهنگی است و می‌کوشد تاریخ را نه با هدف ماندن در گذشته و نه برای افتخار و اهانت در حال، بلکه برای آفرینش آینده‌ای درخشان روایت کند.

نسیم خلیلی را بیشتر بشناسیم:

او یکی از نویسندگان پرکار معاصر است که در حوزه تاریخ ایران به صورت تخصصی فعالیت می‌کند، اما در کارنامه کاری خود، چندین داستان و رمان نیز دارد.

او تاکنون کتاب‌هایی همچون: انقلاب مشروطیت ایران، مغولان روایتی دیگر، افرا در باران و ... را نوشته است.

کتاب صوتی رواداری فرهنگی در عصر مغولان به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر به کتاب‌های تاریخی مخصوصاً تاریخ و فرهنگ ایران و ایرانیان علاقه‌مند هستید، این کتاب به شما توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی رواداری فرهنگی در عصر مغولان می‌شنویم:

وقتی سلطان جلال الدین خوارزمشاه آخرین فرمانروای خوارزمشاهی ایران پس از شکست در برابر سپاه چنگیز از مسیر رودخانه سند می‌گریخت، بخشی از جهان تاریخ تازه‌ای را آغاز می‌کرد؛ تاریخی که در آن یاغیانی برخاسته از صحرا می‌کوشند از یغما و غارت به لطایف الحیل، بر جهان و روح اندیشه و جان و روح سرزمین‌های مفتوحه حکمرانی کنند.

شاید بتوان جهان به شمشیر گرفت اما جهانداری چیزی است متفاوت با جهانگیری و ابزار خاص خودش را می‌طلبد. به همین خاطر است که وقتی تاریخ ایران را از زمان غزنویان تا همین دوره مغول و پس از آن مرور می‌کنیم، آنچه به چشم می‌آید چیرگی فرهنگی قوم مغلوب است. زیرا فاصله فرهنگی و مدنی فاتح و مفتوح در تاریخ ایران بسیار بوده است و این فاتحان بودند که پس از گذر از مرحله نظامی، برای حفظ قلمرو مفتوحه دست به دامن دیوانیان و اهل قلم می‌شدند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
10 دقیقه
پیش‌گفتار
34 دقیقه
از یورت مغولان تا آیین‌های رازورانه - بخش اول
40 دقیقه
از یورت مغولان تا آیین‌های رازورانه - بخش دوم
15 دقیقه
از یورت مغولان تا آیین‌های رازورانه - بخش سوم
26 دقیقه
از لا‌به‌لای کلمات و سکه‌ها - بخش اول
39 دقیقه
از لا‌به‌لای کلمات و سکه‌ها - بخش دوم
23 دقیقه
از لا‌به‌لای کلمات و سکه‌ها - بخش سوم
13 دقیقه
از لا‌به‌لای کلمات و سکه‌ها - بخش چهارم
32 دقیقه
تا بدان لوای اسلام افراخته‌تر شود
34 دقیقه
از صندوق‌های قرآن تا مجسمه‌های بودا - بخش اول
36 دقیقه
از صندوق‌های قرآن تا مجسمه‌های بودا - بخش دوم
11 دقیقه
از صندوق‌های قرآن تا مجسمه‌های بودا - بخش سوم
11 دقیقه
نگاه آخر

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی رواداری فرهنگی در عصر مغولان
نویسنده
راویفرناز مرکباتی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۲۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های تاریخ ایران
قیمت نسخه صوتی
68000 ت - 7.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی رواداری فرهنگی در عصر مغولان

Behrouz Por
۱۳۹۹/۱۲/۱۹
با سلام و احترام،
محتوای کتاب بگونه‌ای توسط گوینده بیان میشود که انگار شخص به آن زمان برده شده و حقایق بروی چشمش روشن می‌نماید.
همچنین با سبگ زندگی و آئین مغول در آن دوره کاملا آشنا خواهید شد و وضع ایران در زمان حکومت مغول چگونه بوده نیز آشنا خواهیم شد. همینجا از کسانی که مجموعه کتابراه تشکیل داده و حمایت میکنندکمال تشکر دارم
Futurist Esmaiel Rahimi
۱۴۰۱/۳/۱۴
یک اثر خوب از یک نویسنده ایرانی. امیدوارم شمار این کتاب‌ها که ایرانی‌ها به روشی تحلیلی و ژرف می‌نویسند افزایش یابد. ‌
دنیای حکومت‌های مغول هنوز نیازمند پژوهش‌های بیشتری است. ‌ ارزش این کتاب به آغاز گری پژوهش‌های واقع نگر و سودمند در این زمینه است.
مرجان وزیری
۱۴۰۲/۶/۲۷
همونطور که توی توضیحات نوشته این کتاب در مورد باورها و آیین مغولی، روحیات و سبک زندگی اونها در زمان حمله مغولان به ایران هست. اینکه چنگیزخان و هولاکوخان و.. چه طرز تفکری داشتند. بررسی جالبی هست. با تشکر از کتابراه.
نوشین محسنی
۱۴۰۱/۸/۴
شروع عصر مغول در ایران به معنای واقعی با وحشی گری بود، کشتار خانواده‌ها و برداشتن اموال و تجاوزهای‌ها و..... ولی بعد از زمانی در زمان مغول‌ها ایران بیشترین آزادی دینی و عقیدتی رو داشته.
Amir Mortazavi
۱۴۰۰/۱۱/۱۳
کتابی معمولی که ۸۰ درصد ان حاشیه هست و فقط ۲۰ درصد آخر آن اطلاعاتی در مورد مغول‌ها به اطلاعات شنونده اضافه میکند
Nariman Nwrwzy
۱۳۹۹/۱۲/۲۶
سلاموعرض ادب ازتمام دست دراندکاران این برنامه سپاگذارم
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب صوتی رواداری فرهنگی در عصر مغولان

برای دریافت کتاب صوتی رواداری فرهنگی در عصر مغولان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.