معرفی و دانلود کتاب صوتی پایان دو قرن سکوت

عکس جلد کتاب صوتی پایان دو قرن سکوت
قیمت:
77000 تومان - 8.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پایان دو قرن سکوت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پایان دو قرن سکوت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی پایان دو قرن سکوت

کتاب صوتی پایان دو قرن سکوت نوشته‌ی امیرحسین حاتمی، از مجموعه «تاریخ ایران: روایتی دیگر»، به بررسی دوران حکومت طاهریان و صفویان و سعی و تلاش ایرانیان برای بازپس‌گیری هویت و فرهنگ خود بعد از دو قرن سلطه اعراب، می‌پردازد.

کتاب صوتی پایان دو قرن سکوت سومین جلد از مجموعه تاریخ ایران: روایتی دیگر است. این مجموعه، دیدی همه‌جانبه، فرهنگی و انتقادی به حوادث و رویدادهای مهم تاریخ ایران در عرصه ایرانِ فرهنگی می‌اندازد. به باور دست‌اندرکاران این مجموعه مطالعه و آگاهی از تاریخ از طریق منابع درست می‌تواند باعث تحکیم هویت ملی، دوری از تندروی‌های قومیتی و مذهبی و در نهایت دوری از یکسونگری‌های اسلامی و باستانی شود.

امیرحسین حاتمی، این کتاب را به روح عبدالحسین زرین‌کوب نویسنده‌ی درخشان ایرانی تقدیم کرده است. این کتاب حاوی شش فصل اصلی است که به ترتیب عبارت‌اند از: «اسلام در ایران»، «سرزمین نور و طلوع»، «پیشگام استقلال ایران»، «رسم‌های نیکو»، «امیرانِ خفته» و «شهریار ایرانی، فرهنگ ایرانی».

در جلد نخست این مجموعه، به بررسی زندگی، شخصیت و حکومت شاه اسماعیل صفوی و صفویان پرداخته شده بود، در این جلد نیز این نکته مورد توجه قرار گرفته که تشکیل دولت ملی و مستقل ایرانی اسلامی صفویان، نتیجه سعی و تلاش پی در پی ایرانیان بوده و یک‌باره صورت نگرفته است. این موضوع گاهی رنگ سیاسی و گاهی حال و هوای فرهنگی و اجتماعی به خود گرفته است.

به عقیده‌ی امیرحسین حاتمی، در دو سده نخست هجری قمری، ایرانیان در سکوت سیاسی بودند و شکست‌های پی‌درپی قیام‌های ملی‌گرایانه ایرانیان نامسلمان، مسیر را برای حرکت‌های فرهنگی و اجتماعی ایرانیان مسلمان مسطح کرده است. به همین دلیل، این کتاب نتیجه‌ی حرکت‌های سیاسی ایرانیان و به دست گرفتن حکومت از طرف آن‌ها را به تصویر می‌کشد و عنوان کتاب هم اشاره‌ای به اثر مشهور عبدالحسین زرین‌کوب در این باره دارد.

کتاب حاضر نشان دهنده‌ی این موضوع است که چه راهکارهایی صورت گرفت تا بستری برای رهایی از سلطه استعمار آماده شود. به عبارتی این کتاب تلاش مردمی را که می‌خواستند از پس فشارهای وارد شده، هویت از دست رفته خود را پس بگیرند، به تصویر می‌کشد؛ مردمی که برای دوباره به اهتزاز درآوردن پرچم فرهنگ این مرز و بوم از هیچ تلاشی دریغ نکردند.

در قسمتی از کتاب صوتی پایان دو قرن سکوت می‌شنویم:

اوضاع در نیشابور هم چندان ثبات و سامانی نداشت. در این زمان خطری جدی برای محمدبن‌طاهر، برآمدن یعقوب لیث صفاری در سیستان و نیز برآمدن علویان در طبرستان بود. پای یعقوب از طریق پیوستن به گروه مطوعه به تاریخ باز شد. در این زمان که قدرت خلافت رفته رفته رنگ می‌باخت، عناصر هوادار شریعت و مذهب رسمی تدابیر سابق خود را از سرگرفتند، از این رو در شهرها به‌ویژه در زرنج و بست از شهرهای مهم منطقه سیستان، دسته‌های مراقب برای نبرد با خوارج پدید آوردند. از این دسته‌ها در منابع با نام «مطوعه» یا همان غازیان داوطلب سخن گفته شده.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
نمونه 3
14 دقیقه
پیش‌گفتار
2 دقیقه
فصل اول: اسلام در ایران
38 دقیقه
ضمائم فصل اول
3 دقیقه
فصل دوم: سرزمین نور و طلوع
20 دقیقه
ضمائم فصل دوم
33 دقیقه
فصل سوم: پیشگام استقلال ایران - بخش اول
25 دقیقه
فصل سوم - بخش دوم
24 دقیقه
فصل سوم - بخش سوم
26 دقیقه
فصل سوم - بخش چهارم
13 دقیقه
ضمائم فصل سوم
30 دقیقه
فصل چهارم: رسم‌های نیکو - بخش اول
24 دقیقه
فصل چهارم - بخش دوم
20 دقیقه
فصل چهارم - بخش سوم
5 دقیقه
ضمائم فصل چهارم
3 دقیقه
فصل پنجم: امیران خفته
38 دقیقه
ضمائم فصل پنجم
4 دقیقه
فصل ششم: شهریار ایرانی، فرهنگ ایرانی
30 دقیقه
ضمائم فصل ششم
12 دقیقه
نگاه آخر

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی پایان دو قرن سکوت
نویسنده
راویاکرم پریمون
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های تاریخ ایران
قیمت نسخه صوتی
77000 ت - 8.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی پایان دو قرن سکوت

fatemeh mehrpour
۱۳۹۹/۲/۲۸
بعد از حمله‌ی اعرابی که از هیچ وحشی گری‌ای دریغ نکردن و حتی به زنان شوهردار هم تجاوز میکردن و خیلی از آثار و تمدن ماها رو از بین بردن، ایران هیچ وقت به دوران شکوه خودش برنگشت. و متاسفانه اونقدری غرق تعصبات دینی شدیم که چشممون روی همه‌ی این وحشی گری‌ها بستیم و میگیم ورود اسلام به ایران بزرگترین شانس ایرانیان بوده. قصد توهین به دین کسی رو ندارم ولی‌ای کاش و صد کاش که هیچ وقت پای مسلمونا به ایران باز نمیشد. یا‌ای کاش مسلمونا با شمشیر و زور دست به بزور مسلمون کردن ایرانیا نمیزدن.
محسن عبدالهی
۱۳۹۹/۲/۲۸
این نویسنده به تقلید از کتاب دو قرن سکوت عبدالحسین زرین کوب این کتاب را نوشته با یک تفاوت بزرگ که زرین کوب رشادتهای ایرانیان را گفته و به بزرگترین دروغ تاریخ که ایرانیان با قلبی باز اسلام را پذیرفته‌اند میپردازد اما این نویسنده از تسلط و برتری اعراب مینویسد واقعا جای بسی تأسف
مجید پاکنژاد
۱۴۰۰/۳/۱۶
اصلا قابل مقایسه با کتاب دو قرن سکوت استاد زرین کوب نیست
در این کتاب فقط گفته شده که فلان کس در فلان جا فلان پست را گرفته فقط یکسری اسامی که به هیچ دردی نمیخوره
هیچ اشاره‌ای به انگیزه کارهای انجام شده، به وضعیت فرهنگی و اقتصادی و سیاسی و..... در آن زمان نشده. هیچ اشاره‌ای به خدمات و یا که آن را
آسیب‌هایی زمامداران زمان برای ایران داشتند نشده
من این کتاب نه پسندیدم و نه به کسی توصیه میکنم در عوض آرزو میکنم که تمام ایرانیان و ایران دوستان کتاب دو قرن سکوت استاد عبدالحسین زرین کوب را بخوانند.
محمد حقیقی
۱۴۰۰/۱/۱۲
کتابی است که بیشتر بجای مستند بودن، متعصبانه و سلیقه‌ای نگاشته شده و جانب داری کور کورانه‌ی نویسنده از اسلام در آن زمان باعث شده که به کتابی زرد تبدیل بشه
وگرنه هیچگاه، ایران به واسطه‌ی اسلامی که با زور و تزویر به آن تحمیل شد، شکوفایی باستانی خود را باز نیافت.
نام کتاب نیز، یک کپی مضحک و از کتاب
ناجوانمردانه بی نظیر و بی مانند زرین کوب یعنی دو قرن سکوت است که مطالعه‌ی آن را به همه‌ی شما توصیه میکنم
Sina Ijadi
۱۴۰۱/۲/۱۱
کتابی مهم که پس از دو قرن سکوتِ بدون سانسور باید خونده بشه.... نویسنده تمام تلاش خود را در مستند نویسی و دوری از تعصب کرده که شایان توجه هست اما اندک نقدی به بازگو نکردن جنایات مهمی که خصوصا در قرن اول حضور اعراب در ایران شده دارم که می‌توان با خواندن کتاب استاد زرین کوب آنرا پوشش داد... با درود
... یک دو چهار....
۱۴۰۰/۵/۱۶
از حمله اعراب تا پایان طاهریان
80درصد کتاب حول محور طاهر و حکومت طاهریان می‌چرخد (برای دیدگاهی درست از حکومت حائز اهمیته طاهریان کتاب خیلی خوبیه)
خیلیا چون درباره طاهریان نمی‌خوانند گمان‌های نادرستی درباره این سلسه دارند
JAVAD M
۱۳۹۹/۳/۸
انگار که اجدادمون ازنازونعمت به تنگ آمده بودند و منتظر یک ناجی بودند که اعراب به ایران حمله میکنندو ایرانیان بااغوش باز ازانهاپذیرایی میکنند وکشتن مردم وبا خون آن‌ها آسیاب راه انداختند ووو. قصه است!
reza nozhati
۱۳۹۹/۳/۲۴
سلام بعد از مطالعه کتاب دو قرن سکوت دکتر زرین کوب مطالعه این کتاب توصیه میشود اگر چه فقط به پیدایش و توصیف حکومت طاهریان می‌پردازد. و ان گونه که در خلاصه کتاب نگاشته شده از صفویان صحبتی به میان نیاورده.
امیراشکان ملکشاهی
۱۴۰۲/۴/۹
واقعا طاهر و طاهریان در تاریخ ما بسیار مغفول ماندند. اولین تلاش‌های این خاندان برای استقلال ایران و پیاده سازی عدالت و فرهنگ ایرانی در ایران بعد از دو قرن فلاکت واقعا ستودنیست.
محمد علی صابری
۱۴۰۰/۱۲/۱۸
انتظار داشتم از دودمان‌های صفاری علوی آل بویه آل زیار و سامانیان هم بیشتر بگه اما بیشتر صحبت‌ها راجع به طاهریان بود، با این حال منبع خوبی برای اطلاع از این دوره تاریخیه
وحید بزرگمهر
۱۳۹۹/۲/۲۸
حتما بخونید تا بفهمید چه بلایی سر خودتون و اجدادتون اومده
Maziyar Yazdanipour
۱۴۰۱/۱۱/۲۸
کتاب عالی ولی دارای کمبود‌های بسیاراست
نیاز به مطالعه کتاب دو قرن سکوت دارد
از لحاظ نحوه نگارش در سطح پایین تری از پیش نیاز خودش دوقرن سکوت است
Saeed Darabi
۱۳۹۹/۲/۲۸
با حمله اعراب فرهنگ ایران کمی دچار تنزل شد اما با بستر سازی ایرانیان شیعه در این دویست سال زمینه برای اغاز حکومت ایرانی اسلامی با دیدگاه علوی اماده شده حکومتی که تفاوت‌های زیادی با مدل حکمرانی عرب‌های به ظاهر مسلمان داشت. این حکومت در دوران صفوی به اوج خودش رسید
طاهر جعفری
۱۴۰۲/۶/۲۲
کتاب خوب و مستندی هست و خوانندگان توجه بفرمائید که نویسنده کتب تاریخی باید سعی در واقیعت نویسی داشته باشد نه رُمان نویسی
Mosayeb Torabi
۱۳۹۹/۱۲/۱۱
قصد خرید و شنیدن کتاب دو قرن سکوت زو داشتم که این کتاب رو دان کردم.
واقعا عالی بود.
ممنون از نویسنده و گوینده
مشاهده همه نظرات 30

راهنمای مطالعه کتاب صوتی پایان دو قرن سکوت

برای دریافت کتاب صوتی پایان دو قرن سکوت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.