معرفی و دانلود کتاب صوتی روان درمانی اگزیستانسیال

عکس جلد کتاب صوتی روان درمانی اگزیستانسیال
قیمت:
۲۹۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی روان درمانی اگزیستانسیال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی روان درمانی اگزیستانسیال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی روان درمانی اگزیستانسیال

ترس از مرگ یا کنجکاوی نسبت به این پدیده، قادر است تمام ذهن و آگاهی ما را تسخیر کند و کنترل زندگی ما را به دست بگیرد. اروین یالوم در کتاب صوتی روان درمانی اگزیستانسیال تلاش می‌کند تا نحوه‌ی اثرگذاری مسائلی مانند مرگ و جست‌وجوی معنا در زندگی را بر سلامت روان ما بررسی کند. این کتاب که ازجمله آثار کلاسیک در حوزه‌ی روان‌شناسی اگزیستانسیال به‌شمار می‌رود، رازهایی را که از کودکی همراه ما بوده و شخصیت و رفتارهایمان را شکل داده‌اند، آشکار می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی روان درمانی اگزیستانسیال

فرایند درمانی که روان‌شناس پیش می‌برد، شباهت قابل توجهی به فرایند تهیه‌ی غذا توسط آشپز دارد. اگر تلاش کنید آشپزی یا روان‌درمان‌گری را تنها از روی کتاب‌ها بیاموزید یا با شرکت در دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی به آن مسلط شوید، به احتمال زیاد هیچ‌وقت به نتیجه‌ی دلخواهتان نخواهید رسید و هیچ شباهتی به الگوی ذهنی خود در آشپزی یا روان‌شناسی پیدا نخواهید کرد. اروین یالوم (Irvin D. Yalom) بحث خود را در کتاب صوتی روان درمانی اگزیستانسیال (Existential psychotherapy) با یک مثال از دنیای آشپزی آغاز می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی روان درمانی اگزیستانسیال

او که به همراه دوستان خود در یک دوره‌ی آموزش آشپزی شرکت کرده بوده، بعد از مدتی به این نتیجه می‌رسد که هرچه تلاش می‌کند و مراحل پخت غذا را دقیقاً مطابق با دستورات استادش پیش می‌برد، نتیجه‌ی کارش تفاوت زیادی با نتیجه‌‎ی کار او پیدا می‌کند. در همین حین متوجه راز کار استاد می‌شود. او درمی‌یابد که بعد از اتمام آموزش، یکی از خدمتکاران، مقدار زیادی ادویه به غذا اضافه می‌کند و همین موجب تفاوت در طعم و عطر غذاها می‌شود. اروین یالوم با ارائه‌ی این مثال در آغاز کتاب صوتی روان درمانی اگزیستانسیال قصد دارد تمایز نگاه خود با دیگر روان‌شناسان را در زمینه‌ی آموزش بیان کند. بنابر باور او، رازهای اصلی کار یک درمان‌گر (مانند آشپز)، دقیقاً در همان نکاتی نهفته است که نمی‌گوید و حین کار آن را پیاده می‌کند. «آن‌ها ورای نظریه‌های رسمی‌اند. چیزی درباره‌شان ننوشته‌اند و آشکارا آموزش داده نمی‌شوند. درمان‌گران، اغلب از آن‌ها ناآگاهند؛ ولی هر درمان‌گری می‌داند قادر نیست علت بهبود بسیاری از بیمارانش را شرح دهد.»

بنابراین باید انتظار داشته باشیم که در کتاب صوتی روان درمانی اگزیستانسیال با محتوایی متفاوت نسبت به سایر کتاب‌های تخصصی و آموزشی در حوزه‌ی روان‌شناسی روبه‌رو شویم. رویکرد اگزیستانسیال در روان‌شناسی، برخلاف بسیاری از رویکردهای دیگر در این رشته، اعتقاد دارد که هر بیمار یا هر انسان، وجودی کاملاً متمایز و منحصربه‌فرد است و بنابراین فرایند درمان برای هر شخص باید متمایز و متناسب با خصوصیات او طراحی شده و جلو برود. اروین یالوم که متأثر از نظریات فیلسوفان مکتب اگزیستانسیالیسم به عدم وجود معنایی پیشینی در جهان و زندگی انسان باور دارد، تصور می‌کند که هر انسان باید به دست خودش، معنای زندگی خود را خلق کند. نکات مطرح‌شده در کتاب صوتی روان درمانی اگزیستانسیال به آماده کردن مراجع یا هر فرد دیگر برای رسیدن به چنین مرحله‌ای کمک می‌کنند.

در مکتب اگزیستانسیالیسم، نحوه‌ی وجود انسان در جهان با دیگر موجودات متفاوت است. انسان را می‌توان موجودی سرگردان میان دو عدم دانست؛ نه خبر دارد از کجا آمده و نه خبر دارد که به کجا خواهد رفت. انسان دارای آگاهی‌ست؛ اما یک آگاهی منقطع و گیج‌کننده که منشأ نگرانی‌ها و اضطراب‌های عمیق اوست. مرگ، آزادی، تنهایی و پوچی ازجمله دغدغه‌های عمیق و ریشه‌داری هستند که پشت تمام اضطراب‌ها و سرگردانی‌های انسان نهفته‌اند؛ چراکه او باید به تنهایی با جهانی ناشناخته روبه‌رو شود و پاسخ به مسئله‌ی زندگی و بودن را پیدا کند. اروین یالوم هر بخش از کتاب صوتی روان درمانی اگزیستانسیال را به یکی از این پرسش‌های بنیادین اختصاص داده و تلاش کرده تا با ارائه‌ی مثال‌های مختلف، فرایند درمان را با در نظر گرفتن این مسائل طراحی کند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی روان درمانی اگزیستانسیال

برای مثال، در بخشی از کتاب صوتی روان درمانی اگزیستانسیال که مربوط به مرگ می‌شود، اروین یالوم توضیح می‌دهد مرگ‌آگاهی که از مفاهیم محوری در فلسفه‌ی اگزیستانسیالیست‌هایی مانند هایدگر است، چگونه از همان ابتدای کودکی، تبدیل به عمیق‌ترین ترس‌های وجودی ما می‌شود و در آینده، شخصیت ما را شکل می‌دهد. هنگام ترسیدن، یکی از راه‌های موجود پیش پای هر فردی، انکار کردن و عقب راندن موضوع است. زمانی که انسان از کودکی دست به این کار می‌زند، انکار کردن تبدیل به یکی از پایه‌های شخصیتی او خواهد شد که اجازه نمی‌دهد سایر مشکلات و چالش‌های خود را به‌درستی حل‌وفصل کند. اروین یالوم با واکاوی علت این انکار و پیدا کردن ریشه‌ی ترس‌های انسان که محرک او برای انکار و فرار شده‌اند، تلاش می‌کند راهکارهای مناسبی را در اختیار درمان‌گران و سایر افراد برای اصلاح رفتارها و حل مشکلاتشان بگذارد.

کتاب صوتی روان درمانی اگزیستانسیال را نشر صوتی استودیو نوار با صدای سعید اسلام زاده و براساس ترجمه‌ی سپیده حبیب منتشر کرده و نسخه‌ی متنی کتاب را نشر نی به چاپ رسانده است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی روان درمانی اگزیستانسیال

  • من معتقدم که این کتاب فوق‌العاده، به اثری کلاسیک و مرجع در مطالعات روان‌درمانی اگزیستانسیال و دیگر حوزه‌های بالینی بدل خواهد شد. البته اشتباه است اگر فکر کنیم که تنها مخاطبان این کتاب، روان‌پزشکان و روان‌شناسان هستند؛ کتاب روان درمانی اگزیستانسیال برای تمام افرادی که علاقه دارند درباره‌ی انگیزه‌ی رفتارها و اعمال انسان بدانند، مناسب خواهد بود. (رولو می، روان‌شناس و نظریه‌پرداز آمریکایی در حوزه‌ی روان‌شناسی اگزیستانسیال)
  • کتاب پروفسو یالوم یکی از آثار کلاسیک برجسته در حوزه‌ی روان‌کاوی است که با بیانی دقیق، علمی و شیوا تألیف شده است. (الکس کامفورت، نویسنده و دانشمند بریتانیایی)
  • این کتاب درخشان، روان‌درمانی را در متن ارتباطش با بزرگ‌ترین بحران‌های وجودی انسان می‌کاود. سبک نوشتاری یالوم در این کتاب، شفاف، روان و همراه با بارقه‌هایی جان‌بخش از شوخ‌طبعی است. (جروم فرانک، استاد دانشگاه و روان‌پزشک آمریکایی)

کتاب صوتی روان درمانی اگزیستانسیال برای چه کسانی مناسب است؟

گوش سپردن به کتاب صوتی روان‌درمانی اگزیستانسیال را به تمام روان‌پزشکان و روان‌شناسان (با هر رویکرد و گرایشی) و همه‌ی مخاطبان علاقه‌مند به مباحث روان‌شناسی و فلسفی توصیه می‌کنیم. اگر از جمله افرادی هستید که مسائلی مانند مرگ و معنای زندگی، دغدغه‌ی همیشگی شما هستند، این کتاب حاوی مباحث مهمی برای شما خواهد بود.

در بخشی از کتاب صوتی روان درمانی اگزیستانسیال می‌شنویم

بسیاری از کودکان وحشت‌زده و ترسیده، خواب را خطرناک می‌دانند. دعای دوران کودکی را به یاد آورید: «حالا به بستر می‌روم تا بخوابم. دعا می‌کنم مسیح روحم را حفظ کند. اگر پیش از بیدار شدن، مُردَم، دعا می‌کنم مسیح روحم را دریابد.» عباراتی که نادی جمع‌آوری کرده، روشن می‌سازد کودکان، حتی با آگاهی ناقصشان، مرگ را رعب‌آور و ترسناک می‌دانند. محبوس شدن در تابوتی که درش را با میخ محکم کرده‌اند، درخواست کمک از زیر زمین، مدفون شدن برای صدها سال و بعد به چوب بدل شدن، خورده شدن توسط کرم‌ها، احساس سرما، به رنگ سبز و آبی درآمدن یا ناتوانی در تنفس، همه و همه افکاری حقیقتاً ترسناک و مرعوب‌کننده‌اند.

این دیدگاه‌های اولیه درباره‌ی مرگ، به‌طرز شگفت‌آوری در ناخودآگاه پابرجا می‌مانند. برای نمونه، الیوت جیکس، رویای بیمار میان‌سالی را که به بیماری هراس از مکان‌های بسته، تنگناهراسی، دچار است، این‌گونه توصیف می‌کند: «در تابوتی دراز کشیده بود، تکه‌تکه شده بود و مرده بود. ولی رشته‌ای به نازکی تار عنکبوت، مثل عصب، از هر تکه به تکه‌ی دیگه رفته و به‌این ترتیب، همه‌ی تکه‌ها رو تو مغز به‌هم متصل کرده بود. در نتیجه می‌تونست همه‌چیز رو حس کنه. می‌دونست مرده. نمی‌تونست حرکت کنه یا صدایی ایجاد کنه. فقط می‌تونست در اون تاریکی و سکوت تنگناهراسانه‌ی تابوت دراز بکشه.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
91 دقیقه
فصل اول: پیشگفتار
3 دقیقه
بخش اول: مرگ
82 دقیقه
فصل دوم: زندگی، مرگ و اضطراب - قسمت اول
88 دقیقه
زندگی، مرگ و اضطراب - قسمت دوم
66 دقیقه
فصل سوم: مفهوم مرگ برای کودکان - قسمت اول
53 دقیقه
مفهوم مرگ برای کودکان - قسمت دوم
65 دقیقه
فصل چهارم: مرگ و ناهنجاری روانی - قسمت اول
47 دقیقه
مرگ و ناهنجاری روانی - قسمت دوم
68 دقیقه
مرگ و ناهنجاری روانی - قسمت سوم
54 دقیقه
فصل پنجم: مرگ و روان‌درمانی - قسمت اول
63 دقیقه
مرگ و روان‌درمانی - قسمت دوم
52 دقیقه
مرگ و روان‌درمانی - قسمت سوم
30 دقیقه
مرگ و روان‌درمانی - قسمت چهارم
7 دقیقه
بخش دوم: آزادی
72 دقیقه
فصل ششم: مسئولیت - قسمت اول
80 دقیقه
مسئولیت - قسمت دوم
52 دقیقه
مسئولیت - قسمت سوم
35 دقیقه
مسئولیت - قسمت چهارم
71 دقیقه
فصل هفتم: خواستن - قسمت اول
33 دقیقه
خواستن - قسمت دوم
53 دقیقه
خواستن - قسمت سوم
84 دقیقه
خواستن - قسمت چهارم
81 دقیقه
بخش سوم: تنهایی - فصل هشتم: تنهایی اگزیستانسیال - قسمت اول
70 دقیقه
تنهایی اگزیستانسیال - قسمت دوم
57 دقیقه
فصل نهم: تنهایی اگزیستانسیال و روان‌درمانی - قسمت اول
35 دقیقه
تنهایی اگزیستانسیال و روان‌درمانی - قسمت دوم
84 دقیقه
بخش چهارم: پوچی - فصل دهم: پوچی - قسمت اول
70 دقیقه
پوچی - قسمت دوم
81 دقیقه
فصل یازدهم: پوچی و روان‌درمانی
5 دقیقه
پی‌گفتار
1 دقیقه
عوامل تولید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی روان درمانی اگزیستانسیال
نویسنده
مترجمسپیده حبیب
راویسعید اسلام زاده
ناشر چاپینشر نی
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲۸ ساعت و ۵۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی روان درمانی اگزیستانسیال

برای دریافت کتاب صوتی روان درمانی اگزیستانسیال و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.