معرفی و دانلود رایگان کتاب صوتی زبلو ببر مهربان

عکس جلد کتاب صوتی زبلو ببر مهربان
قیمت:
رایگان
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زبلو ببر مهربان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زبلو ببر مهربان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی زبلو ببر مهربان

کتاب صوتی زبلو ببر مهربان، اثری از کبری قاسمی از مجموعه داستان‌های سینا و اسباب‌بازی‌هاست. سینا عاشق بازی کردن با اسباب‌بازی‌هایش است و آن‌ها را خیلی دوست دارد اما یک روز، بازی جدیدی در گوشی پیدا می‌کند و ساعت‌ها غرق آن بازی می‌شود تا جایی که دیگر ممکن است به سلامتی خودش هم آسیب بزند. پدر و مادرش، نگران از شرایط او، به فکر پیدا کردن راه چاره می‌افتند.

درباره‌ی کتاب صوتی زبلو ببر مهربان

کبری قاسمی در کتاب صوتی زبلو ببر مهربان، یکی دیگر از ماجراهای سینا و اسباب‌بازی‌هایش را برای ما تعریف کرده است. سینا اسباب‌بازی‌های زیادی دارد و بیشتر وقتش را به بازی کردن با آن‌ها می‌گذراند اما یک بازی جدید در گوشی تلفنِ همراه، باعث شده تا دیگر آن سینای همیشگی نباشد. بازی ببر عصبانی، او را هم کج‌خلق و عصبی کرده و مدام به تقلید از بازی، داد و فریاد می‌زند و اسباب‌بازی‌هایش را به این طرف و آن طرف پرت می‌کند. پدر و مادرش از این تغییرات او شگفت‌زده و ناراحت هستند و دوست دارند تا سینا، دوباره به همان کودک دوست‌داشتنی و آرامی که پیش از این بازی بوده است، برگردد. به نظر شما آن‌ها چه کاری باید انجام دهند؟

معرفی و دانلود کتاب صوتی زبلو ببر مهربان

کودک خود را تصور کنید که روبه‌روی صفحه‌ی مانتیور رایانه‌اش نشسته و لبخندی از رضایت به لب دارد. اما وقتی شما به همان صفحه نگاه می‌کنید، از تعجب خشک‌تان می‌زند: تصاویری می‌بینید پر از خون و خشونت و فرزند شما، در نقش یک قهرمان، مدام ابزارهای جنگی خود را تغییر می‌دهد و هر کسی را در آن کوچه و خیابان‌های مجازی می‌بیند، می‌کشد. بهترین راه برخورد با کودک در چنین شرایطی چیست؟

بازی‌های خشونت‌آمیز با وجود تخلیه‌ی هیجان و خشم کودک، آثار منفی پنهانی بر شخصیت وی برجا می‌گذارند که اندک‌اندک، در رفتار و گفتار او، بروز پیدا می‌کنند. پژوهشگران سال‌هاست به بررسی آثار این بازی‌ها در کودکان پرداخته‌اند و والدین را از پیامدهای جبران‌ناپذیر آن‌ها آگاه کرده‌اند. از جمله معایبی که برای چنین بازی‌هایی برشمرده می‌شود: کاهش احساس همدلی با دیگران، افزایش پرخاشگری و روحیه‌ی خشونت‌طلبی و ستیزه‌جویی، کاهش مهارت حل مسئله در کودک و نوجوان، افزایش تنش و اضطراب، نوسانات خلق‌وخو، آسیب‌های جسمانی از قبیل سردردهای عصبی، تغییر در الگوی تغذیه مانند پرخوری عصبی و اضافه وزن یا کم‌اشتهایی و... از این رو طبیعی است که اگر فرزند شما، زمان زیادی را به چنین بازی‌هایی می‌پردازد، احساس نگرانی کنید.

همان‌طور که به‌درستی در کتاب اشاره شده است، برای دوری کودک و نوجوان از چنین فضایی، بهترین راه‌حل این است که یک بازی را با دیگری جایگزین کنید (به‌عنوان مثال، اختصاص وقت بیشتری به بازی‌های فکری یا ورزش‌های هیجانی) و در عین حال، با ملایمت و به‌تدریج، او را از معایب این نوع بازی‌ها و فعالیت‌ها آگاه سازید. یکی از روش‌های آگاه‌سازی کودکان و نوجوانان و اثرگذاری بر انتخاب‌های آنان، نقل روایاتی به زبان خودشان است و این درست همان کاری است که کبری قاسمی در کتاب صوتی زبلو ببر مهربان انجام داده است.

کتاب صوتی زبلو ببر مهربان، به همت پلیس فتا و در همکاری با نشر عترت نو، با تألیف کبری قاسمی و خوانش پیمان قریب‌پناه و شیوا رضوی در اختیار عموم علاقه‌مندان و مخاطبان قرار گرفته است.

درباره‌ی مجموعه داستان‌های سینا و اسباب‌بازی‌ها

سینا و اسباب‌بازی‌ها عنوان مجموعه داستان‌هایی است که به سفارش معاونت امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات توسط پلیس فتا ناجا و با همکاری نشر عترت نو به انتشار رسیده است. هدف از انتشار این مجموعه داستان‌ها، افزایش آگاهی و اطلاع‌رسانی به کودکان و والدین در خصوص بزرگ‌ترین چالش‌های زندگی امروزی و ارائه‌ی راهنمایی‌هایی متنوع و کاربردی برای مواجهه با آنان است. از کتاب‌های منتشر شده از این مجموعه می‌توان «سینا و خرگوشک» و «دلتنگی اسباب‌بازی‌ها» را نام برد.

کتاب صوتی زبلو ببر مهربان برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی زبلو ببر مهربان برای کودکانی که وقت زیادی را به بازی کردن با گوشی‌های تلفن همراه می‌گذرانند، آموزنده و مفید خواهد بود.

در بخشی از کتاب صوتی زبلو ببر مهربان می‌شنویم

در اتاق را باز کرد، سرش را پایین انداخت و با تمام سرعت به‌طرف آشپزخانه دوید. یک‌باره سرش محکم خورد به یک چیز نرم و بزرگ.

-آخ دلم... سینا چه کار می‌کنی؟

بابا دلش را با دو دست گرفته بود و می‌مالید. ادامه داد: «اون چیه به دندون گرفتی؟» سینا دوباره شروع به دویدن کرد و چیزی از دهانش رها شد و به طرف آشپزخانه به پرواز درآمد. مادر جیغ کشید: «سینا نزدیک بود گلدون رو بشکنی! چرا خرس رو پرت کردی؟»

سینا روی مبل نشست و گفت: «اه... تلویزیون رو هدف گرفته بودم. نمی‌دونم چرا نشونه‌گیری‌هام مثل ببر عصبانی درست در نمیاد؟»

مامان زیر لب گفت: «همه چیزش شده ببر عصبانی.»

بابا پرسید: «این دیگه کیه؟»

مامان گفت: «یه بازی جدیدیه که روی گوشی نصب کرده. دائم مثل اون همه‌چیز رو با دندون می‎‌گیره و پرت می‌کنه. نیگاه کن، بازم گوش این عروسک بیچاره رو پاره کرده.»

بابا گفت: «پس این صداهای وحشتناکی که از تو اتاقش میاد، صدای این بازی جدیده؟»

مامان گفت: «نصفش صدای ببره نصفش هم صدای گل‌پسرت. بهتره باهاش حرف بزنی.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

13 دقیقه
زبلو ببر مهربان

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی زبلو ببر مهربان
نویسنده
راویپیمان قریب پناه، شیوا رضوی
ناشر چاپیانتشارات عترت نو
ناشر صوتی پلیس فتا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی کودک، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی زبلو ببر مهربان

محبوب
۱۴۰۳/۱/۱۴
کتاب زیبا و اموزنده‌ای هستش، به همه‌ی مادران و پدران عزیزی که فرزند دارند توصیه میکنم کتاب صوتی زبلو و ببر مهربان را براشون بگذارند، چون خیلی نکته‌های زیبا و اموزنده‌ای برای نسل جدید که با نصیحت کردن سرو کاری ندارند، داردنه تنها بچه‌ها بلکه برای بزرگترها هم کتاب جڋاب و اموزنده‌ای هستش ممنونم از فتا پلیس و مجموعه‌ی کتابراه که تعطیلات عید ۱۴۰۳ رو با کتاب‌های صوتی برای فرزندانمان دلچسبتر و بیاد ماندنی کردش، کتاب رو در مجموعه کتابخانه خودم ذخیره کردم تا دوباره دخترم بتونه بهش دسترسی داشته باشد واقعا دخترم متوجه شده که موقعه‌ای بهش میگم این بازی برات خطرناکه یعنی چی، وقتی سینا صداش گرفته بود واقعا نگران بود و بهم قول داد هیچ وقت داد نزنه و به حرفم گوش بده عالی بودش
مانی ابول
۱۴۰۳/۱/۱۰
من سعی میکنم هر شب یک کتاب صوتی برای دخترم موقع خواب باز کنم. دخترم که خیلی خوشش میاد این نوع کتاب‌ها به صورت غیر مستقیم نکات خوبی رو به فرزندانمان و گاهی خود ما آموزش میدن که خیلی مفیدتر از نصیحت مستقیم اثر میذارن و مانند یه اسباب بازی یا سرگرمی مورد علاقه برای بچه هاست و نیازی به یادآوری مکرر والدین نمی‌باشد.
Abdul Baes
۱۴۰۳/۲/۲
کتاب صوتی خوبی بود. برای اینکه ما اخلاق خوب داشته باشیم و اخلاق بد ما همه رو اذیت می‌کند. از ببر مهربان باید مهربان بودن رو آموخت. از کتابراه ممنون بابت کتاب‌های زیباش.
ناهید قاسمی
۱۴۰۳/۱/۱۰
از زبان دخترم: خیلی کتاب خوبی بود. خیلی آموزنده بود. ممنون از پلیس فتا. عاشق صدای گوینده هستم. این قصه رو حتما گوش کنید. این قصه به ما یاد میده که مثل بازی‌ها رفتار نکنیم.
مائده
۱۴۰۳/۱/۶
من با این که بزرگ شدم ولی این کتاب من رو وادار کرد بشینم بهش گوش بدم عالی بود واقعا ولی چه قدر نکته‌های آموزنده داشت پیشنهاد می‌کنم شما هم امتحان کنید
السا
۱۴۰۳/۱/۲۹
عالی عالی عاشق این بر نامه شده خواهر کوچکم آنقدر داستانشانو گوش میده یه دونه ازشون نمی‌زاره ممنونم از کبری قاسمی، پیمان قریب پنا
زینب نصری
۱۴۰۳/۲/۷
کتاب خیلی خوبی بود تو این کتاب در مورد رفتار اشتباه جیغ زدن گفته شده بود ک نشون میده کودکان حداقل کمتر جیغ بزنن
پارساکوکبی
۱۴۰۳/۱/۱۰
نظر فرزندم: من یاد گرفتم که اگر زیاد داد بزنم صدای من میگیره؛ ممکنه مثل اون پسر دیگه صدامو نشنوم. و تنها بشم.
‌‌‌‌‌
۱۴۰۲/۱۱/۲۸
با این که من از این جور کتاب‌ها نمیخونم ولی وقتی داشتم برای یکی از بچه‌های فامیل می‌خوندم عاشقش شدم عالی
فاطمه رضایی
۱۴۰۲/۱۱/۲۸
کتاب آموزشی خوبی است و این که صوتی میباشدجذابیت بیشتری دارد. تشکر بایت دسترسی آسان
Negin
۱۴۰۲/۱۲/۲۴
متن و گویندگی هر دو عالی، بچه‌های من که داستان های فتا رو خیلی دوست دارن
کیان مهر
۱۴۰۳/۱/۲۶
کتاب زیبا، جذاب و پر از نکته‌های آموزنده، حتما گوش کنید.
ناهید
۱۴۰۳/۱/۲
خیلی با مزه و جالب بود بچه‌ها عاشقش میشن
زریدا بهاری
۱۴۰۳/۱/۲۲
زیبا و آموزنده برای بچه ها
Mehdi Tehrani
۱۴۰۳/۱/۲
پسر ۴سالم هر شب با این کتاب میخوابد
مشاهده همه نظرات 17

راهنمای مطالعه کتاب صوتی زبلو ببر مهربان

برای دریافت کتاب صوتی زبلو ببر مهربان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.