معرفی و دانلود کتاب صوتی زندگی نزیسته‌ات را زندگی کن: آزاد شدن از زندان‌های تکرار و روزمرگی بعد از سی سالگی

عکس جلد کتاب صوتی زندگی نزیسته‌ات را زندگی کن: آزاد شدن از زندان‌های تکرار و روزمرگی بعد از سی سالگی
قیمت:
55000 تومان - 5.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زندگی نزیسته‌ات را زندگی کن: آزاد شدن از زندان‌های تکرار و روزمرگی بعد از سی سالگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زندگی نزیسته‌ات را زندگی کن: آزاد شدن از زندان‌های تکرار و روزمرگی بعد از سی سالگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی زندگی نزیسته‌ات را زندگی کن: آزاد شدن از زندان‌های تکرار و روزمرگی بعد از سی سالگی

کتاب صوتی زندگی نزیسته‌ات را زندگی کن: آزاد شدن از زندان‌های تکرار و روزمرگی بعد از سی سالگی یکی از پرفروش‌ترین عناوین نیویورک‌تایمز نوشته‌ی رابرت الکس جانسون، به موضوعات و دغدغه‌های دهه سوم زندگی اشخاص می‌پردازد و راه کنار آمدن با احساس شکست و کنار گذاشته شدن در این دوران را به شما نشان می‌دهد.

کتاب صوتی زندگی نزیسته‌ات را زندگی کن (Living Your Unlived Life) به شما می‌گوید که بررسی و تحلیل زندگی نزیسته و زندگی کردن در فرصت باقی مانده یکی از اصلی‌ترین وظیفه هر انسانی در دوران میانسالی اوست؛ این چیزی است که انسان باید قبل از مرگش آن را به دست بیاورد. در واقع زندگی کردن طبق زندگی نزیسته‌ به مفهوم تحقق کامل توان بالقوه‌تان و کسب هدف و معنا در زندگی‌ است.

رابرت الکس جانسون (Robert A Johnson) عقیده دارد که انسان‌ها در نیمه اول عمر خود به شدت درگیر پیشرفت در کار و حرفه خود، یافتن همسر، تشکیل خانواده، و انجام دادن وظایف فرهنگى‌ خود هستند. اما با تمام شدن دهه سوم زندگی‌شان، آرام آرام احساس می‌کنند زمان با سرعت زیادی سپری می‌شود. برای همین سخت تلاش می‌کنند، به همین دلیل گاهی اوقات فکر می‌کنند که مسئولیت‌های شغلی همه زندگی را دربرمی‌گیرد و یا در کل آن انتظاری را که از زندگی داشته‌اند، کسب نکرده‌اند. بنابراین به این می‌اندیشند تا از زندانی که خود برای ایجاد آن زحمات فراوان کشیده‌اند، رها شوند. حال پرسش اساسی این است، برای آزاد شدن از این زندان باید چه کاری انجام داد؟؟

انسان‌ها وظایف مختلف و متناقضی با یکدیگر دارند، آن‌ها موجوداتی هستند که باید همیشه متمدن باشند و دستیابی به این تمدن نیازمند یکسری قوانین و بایدها و نبایدها است که ما مجبور هستیم از آن‌ها پیروی کنیم و آن‌ها وظایف ما را نسبت به جامعه تشکیل می‌دهند.

زندگی تجربه نشده دقیقا از همین نقطه آغاز می‌شود. زیرا به دلیل نوع انتخاب‌هایی که تا این مرتبه از زندگی خود داشته‌ایم، چیزهایی که می‌توانستند در ما حس رضایت را به وجود بیاورند، حالا پنهان شده‌اند. جانسون در این کتاب صوتی به شما می‌گوید که چگونه آرزوهای تحقق نیافته‌ی خود را شناسایی کنید و بدانید که چگونه می‌توان آن‌ها را مدیریت کرده و تغییر شکل دهید تا بتوانید با خودتان و دیگران در دوران میانسالی و پس از آن در آرامش و آسایش کامل زندگی کنید.

در واقع این کتاب صوتی با در نظر گرفتن عقاید و فرهنگ‌هاى مختلف، طرحی روشن و عمیق ارائه می‌دهد برای اینکه حسرت را به آگاهی وسیع‌تر تبدیل کنیم، هم‌چنین بخش‌های پنهان روان‌تان با زندگی بیرونی‌تان را با یکدیگر تلفیق می‌کند و با مقصود آزاد شدن از روزمرگی بعد از سن 30 سالگی نوشته شده است.

در بخشی از کتاب صوتی زندگی نزیسته‌ات را زندگی کن می‌شنویم:

ممکن است ما قابلیت‌هاى بالقوه خود را که هنوز به صورت بالفعل در نیاورده‌ایم در خواهر و برادر بزرگ‌تر، دوست، معلم یا مربى‌مان ببینیم و آن شخص با این معنا مترادف شمرده شود. کسى که حامل توان بالقوه ماست قهرمان ما مى‌شود؛ لبخند او مى‌تواند ما را به عرش اعلا ببرد و اخمش به تهِ دوزخ پرتاب‌مان کند. قدرت معنا تا این اندازه زیاد است.

داستان کاستور و پالوکس آکنده از قهرمان‌پرستى است و ما را به یاد دوران نوجوانى خودمان مى‌اندازد که با تقلید از دیگران رشد مى‌کردیم و آماده ورود به دنیا مى‌شدیم. پشم طلایى کلافى از پشم گوسفند طلایى‌اى بود که الهه‌اى آن را به زمین فرستاده بود. مى‌گفتند آن را در درخت بلوط مقدسى در سرزمین دور دست کولچیس گذاشته‌اند. وقتى این خبر در تمام دنیاى باستان پخش شد که جیسون مى‌خواهد این گنج گرانبها را بیابد، کاستور و پالوکس اولین کسانى بودند که براى این ماجراجویى از راه رسیدند و سوار بر اسبان سفید زیبا تمام راه را از اسپارت تاختند.

کشتى بزرگى براى انجام این سفر دریایى ساخته شد که اسمش را آرگو گذاشتند. در اینجا تمام مکان‌هایى که مسافران آرگو از آن دیدن کردند مورد علاقه ما نیست، اما آن‌ها در یکى از توقف‌هاشان در حالى که در ساحل جزیره‌اى دور دست آتش روشن کرده بودند مورد حمله قرار گرفتند. شاهى به نام آمیکوس تهدید کرد که اگر یکى از آن‌ها با او نجنگد همه مسافران کشتى را به قتل مى‌رساند.

پالوکس با وجود جوانى‌اش مشت‌زنى بلندآوازه بود و به هراکلس جوان‌تر از خودش طرز جنگیدن را یاد داده بود. اما در جریان حمله آمیکوس و قبیله‌اش به مسافران کشتى نمى‌شد آن قهرمان یونانى را پیدا کرد، بنابراین پالوکسِ سفیدرو قدم پیش گذاشت تا با آمیکوس سبزه‌روى غول‌پیکر بجنگد. شاه بیگانگان در حالى که روى نوک انگشتان پایش ایستاده و کاملاً به جنگجوى جوان اشراف داشت، سعى کرد با ضربه مشتى به سر پالوکس او را از پا بیندازد. قهرمان جوان خودش را کنار کشید و ضربه به شانه‌اش خورد. بعد ضربه خودش را وارد آورد؛ ضربه‌اى قوى که شاه قبیله بیگانه را به زمین انداخت. پالوکس گفت، «مى‌بینى که ما به قوانین شما پایبندیم.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
13 دقیقه
1: تحقق کامل توان بالقوه‌مان
12 دقیقه
شرح وظایف متضاد زندگى
12 دقیقه
کاستور و پالوکس
11 دقیقه
الگویى براى مشکل زندگى نزیسته
12 دقیقه
2: همچنان که بزرگ مى‌شویم دوپاره مى‌شویم - بخش اول
13 دقیقه
2: همچنان که بزرگ مى‌شویم دوپاره مى‌شویم - بخش دوم
16 دقیقه
جنگى که در میانسالى اوج مى‌گیرد
11 دقیقه
عاشق شوید ولى غافل از حال خویش نشوید!
9 دقیقه
تمرین: بازپس‌گیرى خودمان
15 دقیقه
3: میانسالى و فراخوان کسب تمامیت بیشتر
11 دقیقه
پذیرش شکست
11 دقیقه
هبوط به قلمرو هادس
11 دقیقه
ما چطور در دام عادات کهنه مى‌مانیم
15 دقیقه
معماى هویت
14 دقیقه
4: یادگیرىِ هنرِ زندگى در لحظه
15 دقیقه
غلبه بر مقاومت در برابر توقف کردن
12 دقیقه
5: زندگى نمادین درمانى براى زندگى تک‌بعدى
10 دقیقه
ترمیم دوباره آنچه که از هم گسسته شده بوده
9 دقیقه
فرمولى براى عمل نمادین
15 دقیقه
در جاهاى اشتباهى دنبال عشق گشتن
17 دقیقه
عطش موجود براى زندگى نمادین
15 دقیقه
۶: تخیل فعال و سخن گفتن با خودمان
13 دقیقه
ما همین الان هم با خودمان حرف مى‌زنیم فقط به‌طور نامؤثر
14 دقیقه
من فقط دارم این را وانمود مى‌کنم
26 دقیقه
از بُعد اخلاقى من استفاده کنید
8 دقیقه
تبدیل خیال‌بافى منفعل به تخیل فعال
11 دقیقه
7: توجه به رؤیاهامان
11 دقیقه
رؤیا چه مى‌خواهد؟
11 دقیقه
برقرارى ارتباط با تصاویر رؤیا
15 دقیقه
واقعیت درونى یا بیرونى؟
19 دقیقه
رؤیاهاى مربوط به پیر شدن و مردن
10 دقیقه
8: دو کهن الگوى اساسى پختگى
15 دقیقه
چشمه جوانى
16 دقیقه
خطرات یک‌جانبگى
13 دقیقه
9: وحدت بخشیدن به اضداد زندگى
14 دقیقه
اما ضد ارزش‌ها چه؟
13 دقیقه
اما شر چه؟
11 دقیقه
به آنچه هست بله بگو
20 دقیقه
10: بازگشت به خانه و شناختن آن براى اولین بار
12 دقیقه
با کثافتکارى چکار کنیم؟
16 دقیقه
سال‌هاى غروب زندگى
11 دقیقه
دستخط یهودا

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی زندگی نزیسته‌ات را زندگی کن: آزاد شدن از زندان‌های تکرار و روزمرگی بعد از سی سالگی
نویسنده،
مترجمسیمین موحد
راویمسعود فروتن
ناشر صوتیانتشارات بنیاد فرهنگ زندگی دیجیتال
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۱۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
55000 ت - 5.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی زندگی نزیسته‌ات را زندگی کن: آزاد شدن از زندان‌های تکرار و روزمرگی بعد از سی سالگی

مریم سلطانی
۱۴۰۱/۱۱/۱۱
تعجب می‌کنید از اینهمه حکمت که در این کتاب ارزشمند نهفته است!
علی الخصوص اگر مانند بنده در حال ورود به نیمه دوم زندگی خود باشید. پاسخ بسیاری از سوالات خود را در این کتاب بدون سوگیری و سوای مذهب و مسلک خود و تنها به عنوان یک انسان خواهید یافت.
از خودم می‌پرسیدم، چطور اینهمه آگاهی و دانش در سینه
یک انسان جمع خواهد شد؟ یعنی این مرد کیست که تا این حد به زیر و بم وجود انسانی شناخت پیدا کرده است؟! وقتی زندگی نامه ایشان، که در قالب اتوبیوگرافی نوشته شده، را مطالعه نمودم، دریافتم که این گنج حاصل سالها زحمت و تلاش بی وقفه برای خودشناسی بوده است، که در کنار علم توانسته محصول زیبایش را در قالب کتاب در اختیار همگان قرار دهد. ارزش بارها مطالعه را دارد دوستان.
Mahdi Boroujerdi
۱۴۰۲/۳/۲۱
زندگی کردن طبق زندگی نزیسته یعنی توان بالقوه مان را به نهایت بهره وری برسانیم، ما در نیمه نخست عمرمان مشاغل متعددی داریم و لذا بخشهای طلایی از عمرمان از نظر ما مغفول می‌ماند و یا بدلیل کارهای زیادمان در مرحله نخست برای نیمه دوم عمرمان برنامه خاص و مشخصی نداریم و دچار روزمرگی میشویم و حتی دانشگاهی هم ما را برای نیمه دوم عمر آماده نمیکند لذا این کتاب قدری ابهامات نیمه دوم عمر را روشن میکند.
Arash Akhbari
۱۳۹۸/۱۱/۲۵
من کتب زیادی درین زمینه و معقوله معنویت خوندم ولی این کتاب پرمعناترین و عمیق‌ترین کتابیست که خوندم. درک و هضم مطالبش کمی سنگینست اما با کمی تعمق و مطالعه مجدد قابل فهم میشود. اگر سوالی در موردش داشتید من درخدمتم. امیدوارم از مطالب عمیقش لذت ببرید.
آناندا
۱۴۰۱/۷/۱۳
تجربه شنیدن این کتاب را به همه پیشنهاد میدم، پیدا کردن ریشه روانی انتخابها و تصمیم هامون در هر سن و سالی هستیم با کنکاش در کودکی و در دیدن اگاهانه رفتار والدین و نزدیکانمان.. تمرین‌های مختلف برای این سفر معنوی جز قسمتهای بااهمیت ه این کتابه. سپاس از خوانش کتاب و تمامی عوامل مرتبط
Marjan Tehrani
۱۳۹۹/۱۲/۳
کتاب فوق العاده کارآمد و البته عمیق و پر محتوایست. با درک مطالب کتاب دریچه‌ای تازه روبه زندگی برایتان باز میشود. پیشنهاد میکنم حتما خرید این کتاب رو تویه برنامه هاتون بذارید.
باتشکر از کتابراه بابت تخفیفی که به این کتاب اختصاص داد.
سپاس.
Yalda B
۱۴۰۱/۱/۲
اگر دنبال راهی برای زندگی کردنِ، زندگی نزیسته اتان هستید، گوش دل به این کتاب بسپاریت، کتابیست که شما را برای جدا شدن از هویت هایتان و رسیدن به فردیت، رهنمون می‌شود. برای زیستن آگاهانه در نیمه دوم عمر راهکارهای کاربردی دارد، دکتر جانسون...
سعید سعادت
۱۴۰۰/۲/۱۲
سلام به همه دوستان اهل دل وکتاب
این کتاب ارزش خواندن دارد و گوینده با حال میخواند شبیه صدای مستند رازبقا است. ولی کم کم که عادت به صدای گوینده کردی دلنشین و زیبا وخوب میشود و جای تشکر دارد از همه دست اندرکاران
Morteza World
۱۳۹۹/۹/۱۱
سلام. چون بعضی دوستان شکایت داشتن از راوی داستان.. خواستم قبل خرید صدای گوینده رو بشنوم ولی جالب بود صدای اثر نمونه با کامل فرق داره و دونفر مجزا هستند.. پس چرا اسمش رو گذاشتید نمونه.. این کار نوعی......... ‌
زهره مینائی
۱۳۹۹/۸/۲۸
کاش این کتاب عالی با این صدا و لحن غیرمتعارف خونده نمیشد
من که نتونستم گوش بدم
مجبورم نسخه الکترونیکش رو دوباره بگیرم
پیشنهاد میکنم این کتاب رو با یه گوینده بهتر صوتی کنید
حیفه واقعا
سارا حیدری
۱۳۹۹/۱/۲۴
مرسی عالی بود و کاربردی و عمیق توصیه میکنم مطالعه کنید فقط یه لیست از زندگی نزیسته باید ضمیمه نسخه صوتی میشد ظاهرا به گفته خواننده کتاب در فصل اول اونو چجور تهیه کنیم؟
امید پاینده
۱۴۰۲/۵/۹
مفاهیم و محتوایی که نیاز هست منتقل بشه خیلی خوب و تأثیرگذار بود و تنها مشکلی که باهاش داشتم این بود که میشد کمی خلاصه تر و کم تکرار تر باشه ولی در مجموع بسیار کتاب خوب و سودمندی بود
نگار تسلیمی
۱۴۰۱/۹/۱۴
کتابی که من چندین سال پیش خریدم، ولی امسال با خرید نسخه صوتی، توانستم به کرات گوش بدم، و تاثیر بسزایی در زندگی روزمره و بازسازی زندگیم بعد از سن ۳۰ سالگی بزاره
ابوالفضل عباسی
۱۴۰۰/۶/۲۹
خیلی زیاد بود. خسته شدم از شنیدنش.
هرفصل رو میشد تو یه پاراگراف خلاصه کرد اما همه‌اش ازین ور اونور مثال آورده و یهو گریز میزنه پالوکس و پاستول و.. حال نکردم. مزخرف بود
الهه ارشاد
۱۴۰۲/۵/۹
زندگی در لحضه حال لذت بردن از تک تک ثانیه ها ذهن زیبا رسیدن و موفق شدن قدردان خدا و داشته‌ها بودن این کتاب یاداور اینه باید در حال زندگی کرد و خوشحال بود
حسین عاملی
۱۴۰۲/۱/۱۱
کتابی روانشناسانه با تمثیل‌های فراوان ادبی و پیچیدگی، تمرین‌ها و راهکارها‌ی داخل کتاب برای من کاربردی و قابل درک نبودن شاید چون خیلی درگیر گذشته نیستم.
مشاهده همه نظرات 68

راهنمای مطالعه کتاب صوتی زندگی نزیسته‌ات را زندگی کن: آزاد شدن از زندان‌های تکرار و روزمرگی بعد از سی سالگی

برای دریافت کتاب صوتی زندگی نزیسته‌ات را زندگی کن: آزاد شدن از زندان‌های تکرار و روزمرگی بعد از سی سالگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.