معرفی و دانلود کتاب صوتی ساجی: خاطرات نسرین باقرزاده، همسر شهید بهمن باقری

عکس جلد کتاب صوتی ساجی: خاطرات نسرین باقرزاده، همسر شهید بهمن باقری
قیمت:
۵۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ساجی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ساجی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ساجی: خاطرات نسرین باقرزاده، همسر شهید بهمن باقری

کتاب صوتی ساجی، نوشته‌ی بهناز ضرابی زاده، خاطرات نسرین باقرزاده همسر شهید بهمن باقری است. کتاب از سال‌های کودکی این همسر شهید شروع شده، به آشنایی او با شهید می‌پردازد و زندگی او در زمان جنگ را نشان می‌دهد. کتاب ساجی روایتی متفاوت از حضور زنان در جنگ به دست می‌دهد و تصویری تازه و زنده از مقاومت در خرمشهر ارائه می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی ساجی

ما در کتاب صوتی ساجی، داستان زندگی پُرفرازونشیبِ نسرین باقرزاده، همسر شهید بهمن باقری، را می‌شنویم. این کتاب، حاصل سال‌ها تلاش بهناز ضرابی زاده است که ساعت‌ها مصاحبه با این همسر شهید را خلاصه و مرتب کرده است. کتاب از سال‌های نخست زندگی نسرین باقرزاده شروع می‌شود و نشان می‌دهد که این همسر شهید چگونه درد بی‌پدری را در نوجوانی تجربه می‌کند. وقتی نسرین ازدواج می‌کند، دیگر نمی‌خواهد فرزندانش رنج بی‌پدری را تحمل کنند، ولی سرنوشت او چیز دیگری‌ست.

کتاب ساجی، با مخاطبش صادق است و تلاش نمی‌کند او را فریب دهد. برای مثال، نسرین در این کتاب هیچ ابایی از این ندارد که در مورد گذشته‌ی خود صحبت کند و بگوید تا قبل از ازدواج اصلاً مذهبی نبوده و تنها پس از ازدواج توسط شهید بهمن باقری واردِ خطِ مذهب شده است. حتی زمانی که بهمن به نسرین می‌گوید «هوای نفس را کنترل کن»، این همسر شهید می‌گوید من در آن زمان معنی این عبارت را نمی‌دانستنم.

صداقت نسرین باقرزاده در زمانی که به روایت خاطرات زمان جنگ می‌پردازد، وجهه‌ی بسیار جذابی به کتاب می‌دهد. در این بخش، نسرین ترس‌هایش را روایت می‌کند تا مخاطب چهره‌ی واقعی جنگ را ببیند. این همسر شهید، تنهایی‌ها و سختی‌هایش در آبادان محاصره‌شده و زیر بمباران را روایت می‌کند و حتی به مرگ دخترش در آن زمان می‌پردازد. نسرین باقرزاده با صداقتی ستودنی، بیان می‌کند که بعد از مرگ دخترش از جنگ و از شوهرش متنفر شده بود؛ با اینکه در نهایت دلش طاقت نمی‌آورد و خودش است که شوهرش را بعد از مرگ دخترش، آرام می‌کند.

کتاب صوتی ساجی، اثری منحصربه‌فرد به شمار می‌رود. این کتاب کلیشه‌ها را درباره‌ی خانواده‌ی شهدا می‌شکند و مخاطب را به زندگی و عشق دعوت می‌کند. یکی از زیباترین بخش‌های کتاب، قسمتی‌ست که نسرین باقرپور پس از تشییع نمادین همسرش، بچه‌هایش را به بستنی‌خوری می‌برد؛ چون عشق به همسرش را در زندگی کردن می‌داند.

کتاب ساجی توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

در نکوداشت کتاب صوتی ساجی

  • کتاب ساجی، کتاب جنگ و صلح ایران است؛ یک عاشقانه‌ی ناآرام. (مرتضی سرهنگی)

کتاب صوتی ساجی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به زندگی‌نامه‌ی شهدا و خانواده‌ی آن‌ها علاقه‌مند هستید، شنیدن کتاب صوتی ساجی به شما پیشنهاد می‌شود.

با بهناز ضرابی زاده بیشتر آشنا شویم

بهناز ضرابی زاده (متولد 1347) نویسنده‌ی ایرانی‌ست. او کارشناس مسئول آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و تاکنون سردبیری نشریات ادبی فراوانی را برعهده داشته است. بهناز ضرابی زاده بیش از 250 اثر داستانی و ادبی را در نشریات و مجلات برگزیده‌ی کشور منتشر کرده است و برنده‌ی بیش از 30 جایزه‌ی داستان‌نویسی شده است.

این نویسنده زندگی‌نامه‌ی چند همسر شهید را نیز نوشته است که از آن جمله می‌توان به کتاب‌های «دختر شینا» و «گلستان یازدهم» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی ساجی: خاطرات نسرین باقرزاده، همسر شهید بهمن باقری می‌شنویم

سال 1344 در خیابان میلانیان خرمشهر به دنیا آمدم. سه سال و نه ماه قبل، خواهرم نغمه به دنیا آمده بود. اسم من را نسرین گذاشتند. بعد از من، سعید و کمی بعد، حمید به دنیا آمدند. فروزان بزرگ‌ترین خواهرم، 14 سال و ساغر، 12 سال از من بزرگ‌تر بودند. وقتی شش ساله بودم، فروزان ازدواج کرد و به شیراز رفت. او و ساغر حق مادری بر گردن من و نغمه دارند. همانطور که ما، نقش مادری را برای برادرهای کوچک‌ترمان، سعید و حمید، عهده‌دار شدیم.

تا آنجا که یادم می‌آید، مادرم علاقه‌ی زیادی به آقابزرگم داشت. با اینکه آقابزرگ ازدواج کرده بود و همسر داشت و سه پسر و یک دختر، به خاطر مادرم به خرمشهر آمده بود. مادرم هر روز به بهانه‌ی کمک به نامادری‌اش یا همان بی‌بی، که بعد از زایمان آخرش به افسردگی دچار شده بود، به دیدن پدر، که چند خانه با آن‌ها فاصله داشت می‌رفت. ناهار و شامی برای‌شان می‌پخت و کارهای روزانه‌شان را انجام می‌داد و بر می‌گشت. از طرفی، آقا بزرگ هم علاقه‌ی زیادی به مادرم داشت. این عشق باعث شد پدرم خانه‌ای دیواربه‌دیوار خانه‌ی آقابزرگ در خیابان هریسچی بخرد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
16 دقیقه
فصل اول
86 دقیقه
فصل دوم
5 دقیقه
فصل سوم
55 دقیقه
فصل چهارم
43 دقیقه
فصل پنجم
55 دقیقه
فصل ششم
39 دقیقه
فصل هفتم
62 دقیقه
فصل هشتم
64 دقیقه
فصل نهم
34 دقیقه
فصل دهم
14 دقیقه
فصل یازدهم
3 دقیقه
فصل دوازدهم
13 دقیقه
فصل سیزدهم
61 دقیقه
فصل چهاردهم
102 دقیقه
فصل پانزدهم
61 دقیقه
فصل شانزدهم
23 دقیقه
فصل هفدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ساجی: خاطرات نسرین باقرزاده، همسر شهید بهمن باقری
نویسنده
راویفضه سادات حسینی
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۲ ساعت و ۱۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی انقلاب و دفاع مقدس، کتاب‌های انقلاب و دفاع مقدس
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ساجی

زهرا شعبانزاده
۱۴۰۲/۶/۳۱
خیلی برای نسرین گریه کردم. چقدر سختی کشید. و چقدر عاشقانه همسر و فرزندانش رو دوست داشت. و چه صبورانه همسرش را یاری کرد. چقدر گریه کردم وقتی ساجی رو از دست دادن. نویسنده بسیار زیبا نوشته بود و صدای گوینده عالی بود. ما مدیون شهدا و همسر و فرزندان شهدا هستیم
زری سیماسلطان زاده
۱۴۰۲/۱۲/۲۸
کتاب ساجی بسیار عالی بود.. متن کتاب با خوانش بسیار زیبای سرکار خانم حسینی فوق العاده دلنشین، روان و جذاب بود. متن کتاب به قدری جذابیت دارد که خواننده را تا پایان با خود همراه می‌کند.
مائده نجار
۱۴۰۲/۶/۲۰
برای خودم بعنوان یک زن حتی تصورش هم دشواره …پرحادثه و داستانی متفاوت…خیلی ممنون
راضیه صابری
۱۴۰۲/۶/۱۹
عالی بود. چقدر گریه کردم برای خانم باقر زاده. شیر زنی که زینب وار ایستادگی کرد
عباس صبوحی
۱۴۰۲/۱۱/۲۷
بسیار دلنشین بود. ارادتم به شهید زیاد شد
پ والی
۱۴۰۲/۱۲/۳
دوستش داشتم کتاب خوبی بود
مریم سادات سلیمانی
۱۴۰۲/۸/۷
گوش کردن فصل ۹ و ۱۵ خیلی سخت بود
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ساجی

برای دریافت کتاب صوتی ساجی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.