معرفی و دانلود کتاب صوتی کشتن شوالیه‌ی دلیر: مجموعه دوجلدی

عکس جلد کتاب صوتی کشتن شوالیه‌ی دلیر: مجموعه دوجلدی
قیمت:
۱۶۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کشتن شوالیه‌ی دلیر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کشتن شوالیه‌ی دلیر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی کشتن شوالیه‌ی دلیر: مجموعه دوجلدی

کتاب صوتی کشتن شوالیه‌ی دلیر اثری شگفت‌انگیز و جذاب از هاروکی موراکامی، از نویسندگانِ نام‌آشنا و محبوب ادبیات ژاپن است. موراکامی در این کتاب منتخب آمازون، راوی ماجراهای نقاشی است که پس از گذر از فراز و نشیب‌های بسیار با یک پرتره‌ی عجیب روبه‌رو می‌شود و این اثر هنری، زندگی او را دگرگون می‌سازد.

درباره‌ی کتاب صوتی کشتن شوالیه‌ی دلیر

هاروکی موراکامی (Haruki Murakami) در کتاب صوتی کشتن شوالیه‌ی دلیر (Killing Commendatore) راوی زندگی یک نقاش پرتره‌ی سی‌وچند ساله در توکیو است که در توالی بدشگون رویدادهای غیرمنتظره و آزاردهنده گرفتار می‌شود. نقاش که از ترک و طرد شدن، ضربه‌ی سختی را متحمل شده است تصمیم می‌گیرد عازم سفری متفاوت و بی‌هدف بشود تا شاید بتواند با این اتفاق کنار بیاید. او زندگی اسرارآمیز و متفاوتی را در یک خانه‌ی بزرگ نزدیک کوهستان اوداوارا آغاز می‌کند. این خانه سال‌ها از آنِ هنرمندی بوده که در آن زندگی و کار می‌کرده است. نقاش در خانه‌ی هنرمند تابلویی پیدا می‌کند؛ اندک‌اندک جذب این اثر هنری می‌شود. اثر، زندگی او را تغییر می‌دهد و او را وارد داستان‌هایی ماورایی می‌سازد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی کشتن شوالیه‌ی دلیر

هاروکی موراکامی زاده‌ی توکیوست. او پس از جنگ جهانی دوم چشم به جهان گشود، زمانی که فرهنگ ژاپن به‌شدت متأثر از غرب بود. موراکامی که از همان کودکی مطالعه‌ی آثار نویسندگانِ مشهور غربی مانند فرانتس کافکا، چارلز دیکنز، فئودور داستایوفسکی و... را آغاز کرده بود، در سی سالگی و پس از موفقیتِ اولین نوشته‌اش تصمیم گرفت شغلش یعنی اداره‌ی کافه را رها کند و وارد دنیای نویسندگی شود. کشتن شوالیه‌ی دلیر، که یکی از بحث‌برانگیزترین، متفاوت‌ترین و البته موفق‌ترین کتاب‌های موراکامی است در سال 2017 و در شصت‌وهشت سالگی نویسنده به انتشار رسیده است. موراکامی را یک ایده‌ی اصلی در زندگی هدایت می‌کند: او نمی‌داند و قصد هم ندارد که بداند به کجا می‌رود اما باور دارد که زندگی درست به همان شکلی است که باید باشد و اگر مسیری خوش‌منظره را برای سفر انتخاب کند، باید منتظر چندین و چند پیچ‌وخم بر سر راهش باشد. شاید یکی از آن پیچ‌وخم‌های زندگی او را بتوان روایت کردنِ کشتن شوالیه‌ی دلیر و مواجهه با پیامدهای آن دانست: کتاب کشتن شوالیه‌ی دلیر پس از بررسی در چندین دادگاه در چین در زمره‌ی کتاب‌هایی قرار گرفت که نباید به افراد زیر هجده سال فروخته شود و درج هشدارهایی درباره‌ی محتویات کتاب نیز بر رو و پشت جلد کتاب الزامی شد. برخی کتابخانه‌های عمومی در جهان هنوز اجازه‌ی امانت‌ دادن این کتاب را به افراد زیر هجده سال ندارند.

هاروکی موراکامی در کتاب صوتی کشتن شوالیه‌ی دلیر از عشق، تنهایی، هنر، تاریخ و جنگ سخن می‌گوید. او از زبانِ نقاشی بی‌نام، ماجراهای زندگی‌اش را شرح می‌دهد: اینکه از ویرانه‌ی ازدواج خود در حال گریز است و تلاش می‌کند تا به سبک و سیاق سامورایی‌ها در کوهستان زندگیِ دوباره‌ای را آغاز کند اما آن کوهستان و خانه‌ای که در آن ساکن می‌شود، به جهانی متفاوت تعلق دارد؛ جهانی که او تا پیش از آن از وجودش آگاه نبوده است. زنگ اسرارآمیزی که هر شب در جنگل به صدا در می‌آید و پرتره‌ی مرموزِ زیر شیروانی نقاش را مسحور خود ساخته‌اند. دیری نمی‌پاید که کلبه‌ی دورافتاده و متروک که احدی در آن زندگی نمی‌کرده است، شلوغ‌تر و پر سروصداتر از ایستگاه‌های قطار می‌شود!

این عجیب‌ترین و متفاوت‌ترین اثر موراکامی به زعم بسیاری ادای احترامی به «گتسبی بزرگ» نوشته‌ی اسکات فیتز جرالد است؛ یک گتسبی بزرگ انتزاعی، گسترده‌تر و سورئال‌تر که در زمانه‌ی فناوری‌های نوین و گردش اطلاعات رخ می‌دهد. یک دختر نوجوان سیزده‌ساله، قاتلی از نیروی نظامی نازی‌ها از جنگ جهانی دوم، ارواح تسخیرشده، و شبه‌انسانی نیم‌متری همراهانِ روایت نقاش داستانِ موراکامی هستند. هاروکی موراکامی که خود شیفته‌ی کنکاش در جهان است، مخاطبش را به جست‌وجویی خلاقانه در داستان دعوت می‌کند. موراکامی در ترکیب کردن زندگی روزمره با پدیده‌های ماوراءالطبیعی، تبحری ویژه دارد و در پی یافتنِ عناصر جادویی در جزئیات زندگی معمولی است. او در جای‌جای روایت خود موقعیت‌هایی را خلق می‌کند تا این عناصر ناهمگون از روزمرگی بیرون بزنند و شگفتی بیافرینند و از نو در همان تکرار روزها، محو شوند.

به باور برخی منتقدان، کوهستانِ مطرودِ مخلوق هاروکی موراکامی پر از چاله‌های روایی و نقاط کور است؛ آغاز و پایان‌هایی که به‌خوبی طرح‌ریزی نشده‌اند اما با وجود این، شخصیت‌ها به جلو حرکت می‌کنند و مخاطب را همراه خود در مسیر پر پیچ‌وخم داستان هدایت می‌نمایند چرا که باور دارند: «در این دنیای واقعی ما، هیچ‌چیز برای همیشه ثابت نمی‌ماند.» کتاب صوتی کشتن شوالیه‌ی دلیر را شاید بتواند سفری اکتشافی درباره‌ی نویسنده دانست. موراکامی در این کتاب نیز همانند آثار پیشینِ خود، با راوی هم‌سونگری و هم‌اندیشی بسیاری دارد: مرد بی‌نامِ رؤیاپرداز و آرامی که در داستانی غم‌بار زندگی کرده و از کابوس‌های آزاردهنده‌ی کافکایی و پریشانی‌های شخصیت‌های متزلزل و گمگشته‌ی داستان‌های داستایوفسکی رنج می‌برد؛ او بیشتر وقت زندگی مشترک خود را به بخارپزکردنِ سبزیجات گذرانده است و حتی پس از جدا شدن از همسرش هم توان و شجاعت اعتراف به این واقعیت را ندارد که تنها دلیل ازدواج آن دو، شباهتی بوده که زنش با خواهر درگذشته‌اش داشته است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی کشتن شوالیه‌ی دلیر

در کتاب کشتن شوالیه‌ی دلیر ردپایی از آثار هنری مشاهده می‌کنید: از داستانِ آلیس در سرزمین عجایب گرفته تا اپرای دون ژوان موتسارت. هاروکی موراکامی نویسنده‌ای خلاق است که توانسته بسیاری را با جادوی قلمش مسحور خود سازد؛ نویسنده‌ای که شگفتی‌های داستان‌سرایی او پایانی ندارد.

کتاب صوتی کشتن شوالیه‌ی دلیر را به همت ماه‌آوا و در همکاری با نشر مصدق، با ترجمه‌ی فروزنده دولت‌یاری و صدای گرم علی عمرانی می‌شنوید.

جوایز و افتخارات کتاب کشتن شوالیه‌ی دلیر

  • کتاب پرفروش بین‌المللی
  • نامزد دریافت جایزه‌ی گودریدز برای عنوان بهترین اثر داستانی در سال 2018
  • دریافت جایزه‌ی Kitschies برای بهترین طرح جلد کتاب در سال 2018

نکوداشت‌های کتاب کشتن شوالیه‌ی دلیر

  • کتاب کشتن شوالیه‌ی دلیر از استعاره‌ها و ایده‌هایی عجیب صحبت می‌کند که از آن میان می‌توان به زنگ در زیر زمین، انسان‌های هفتاد سانتی‌متری، آرزوهای ناخوشایند و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد. موراکامی به ما یادآوری می‌کند که جهانِ پیرامونِ ما، بیش از آنکه فکر می‌کردیم، اسرارآمیز و شگفت است. (راندی روزنتال، نویسنده‌ی لس‌آنجلس تایمز)
  • کشتن شوالیه‌ی دلیر رازهایی جالب در بر دارد. موراکامی مشتی ایده در اختیار داشته که آن‌ها را به دیوار پرتاب کرده است تا شاید خودشان بتوانند به‌تنهایی شکلی به خود بگیرند! (هاری کونزو، نویسنده‌ی نیویورک تایمز)
  • کشتن شوالیه‌ی دلیر سفری مهیج در عشق و تنهایی و تاریخ و هنر از یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان عصر ماست. (واشنگتن‌پست)
  • کتاب کشتن شوالیه‌ی دلیر اثری بسیار هیجان‌برانگیز است. موراکامی داستان‌نویسی چیره‌دست است که می‌داند چطور ما را درگیر روایت خود کند. چیزی که باعث می‌شود نوشته‌های او از آثار دیگر نویسندگان متمایز باشد، ترکیبی است که او از مشاهدات دقیق و توصیفات صریح آمیخته با طنز ارائه می‌دهد. (ساندی تایمز)
  • کتاب کشتن شوالیه‌ی دلیر محصول یک تخیل منحصربه‌فرد از نویسنده‌ای یگانه است. (سانفرانسیسکو کرونیکل)

کتاب صوتی کشتن شوالیه‌ی دلیر برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ کتاب صوتی کشتن شوالیه‌ی دلیر را به تمامی علاقه‌مندانِ ادبیات معاصر ژاپن، دوست‌دارانِ آثار ماجراجویانه و مکتب رئالیسم جادویی و همچنین طرفداران نوشته‌های هاروکی موراکامی پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی کشتن شوالیه‌ی دلیر: مجموعه دوجلدی می‌شنویم

بیشترین لوازم من، مواد اولیه‌ی نقاشی بودند. قلم‌موها و رنگ و بوم‌های نقاشی را در یک کارتن بزرگ قرار دادم. سپس نوبت به لباس‌هایم رسید، تا آن زمان متوجه نشده بودم که هرگز اشتیاقی به خرید لباس نداشته‌ام و هرگز از پوشیدن لباس‌های تکراری خسته نشده‌ام؛ من حتی کت و شلوار یا کراوات نداشتم. همه‌ی لباس‌هایم به‌غیر از کاپشن ضخیم زمستانی، داخل یک چمدان جای گرفتند. چند کتاب که هنوز نخوانده بودم و چند سی‌دی را هم برداشتم. سپس فنجان قهوه‌ی مورد علاقه، مایو، عینک شنا و کلاه شنا را هم برداشتم. احساس کردم از هر وسیله‌ی دیگری برای ادامه‌ی زندگی بی‌نیازم. وارد حمام شدم. مسواک، لوسیون ضد آفتاب، تونیک تقویت مو و لوازم اصلاح صورتم را برداشتم.

تمام لوازم خود را داخل صندوق عقب اتومبیل گذاشتم؛ یک‌بار دیگر وارد آپارتمان شدم و کتری را روی اجاق گذاشتم. فنجان را پر از آب‌جوش کردم و یک چای کیسه‌ای داخل آن انداختم. سپس روی صندلی کنار میز نشستم و چای نوشیدم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
9 دقیقه
پیشگفتار - جلد اول
28 دقیقه
یک: اگر فضا مه‌آلود است
49 دقیقه
دو: همه‌ی آن‌ها می‌توانند به ماه بروند
27 دقیقه
سه: یک بازتاب فیزیکى
34 دقیقه
چهار: آواز دهل شنیدن از دور خوش است
38 دقیقه
پنج: او نفس نمى‌کشد... دستانش سرد شده‌اند
17 دقیقه
شش: در این زمان، او مشترىِ بى‌چهره است
33 دقیقه
هفت: خوب یا بد؛ به‌خاطر سپردن این نام راحت بود
14 دقیقه
هشت: موهبتى در لباس مبدل
32 دقیقه
نه: تبادل
29 دقیقه
ده: از روی چمن‌های سبز پرپشت عبور کردیم
31 دقیقه
یازده: مهتاب به زیبایى همه جا مى‌تابد
21 دقیقه
دوازده: همانند آن پستچى بى‌نام و نشان
24 دقیقه
سیزده: در حال حاضر، این فقط یک فرضیه است
23 دقیقه
چهارده: اولین بار بود که چنین رویداد عجیبى را مشاهده کردم
38 دقیقه
پانزده: این آغاز ماجرا بود
21 دقیقه
شانزده: یک روز نسبتاً خوب
21 دقیقه
هفده: چطور مسئله‌اى به این مهمى را فراموش کردم؟
36 دقیقه
هجده: کنجکاوى زیاد خطرناک است
34 دقیقه
نوزده: پشت سر من چه مى‌بینى؟
23 دقیقه
بیست: لحظه‌اى که وجود و عدم وجود در هم تنیده مى‌شوند
26 دقیقه
بیست‌ویک: شمشیر کوچک است، اما مى‌تواند به بدن ضربه بزند و خون فوران کند
24 دقیقه
بیست‌ودو: دعوت هنوز هم پابرجاست
52 دقیقه
بیست‌وسه: همه‌ى آن‌ها حقیقتاً وجود دارند
28 دقیقه
بیست‌وچهار: فقط جمع آورى ایده‌هاى خام
31 دقیقه
بیست‌وپنج: تنهایى ناشى از این حقیقت چقدر بود؟
17 دقیقه
بیست‌وشش: ترکیب‌بندى را نمى‌توان بهتر کرد
12 دقیقه
بیست‌وهفت: حتى اگر آن را دقیقاً به‌خاطر داشته باشى
25 دقیقه
بیست‌وهشت: فرانتس کافکا هم عاشق شیب بود
32 دقیقه
بیست‌ونه: عناصر غیرطبیعی
11 دقیقه
سی: فقط بستگى به فرد دارد
23 دقیقه
سی‌ویک: شاید بیش از حد بى‌عیب و نقص باشد
2 دقیقه
سی‌ودو: همه خواهان مهارت او هستند
35 دقیقه
سی‌وسه: آنچه مى‌بینم را به اندازه‌ى آنچه نمى‌بینم دوست دارم
37 دقیقه
جلد دوم - سی‌وچهار: آخرین بارى که باد لاستیک‌ها را کنترل کردم، به‌خاطر ندارم
29 دقیقه
سی‌وپنج: نباید به آن‌جا مى‌رفتم
33 دقیقه
سی‌وشش: مایل نیستم قوانین بازى را توضیح دهم
37 دقیقه
سی‌وهفت: در هر ابر یک روزنه‌ى امید هم وجود دارد
40 دقیقه
سی‌وهشت: او هیچ وقت نمى‌توانست یک دلفین باشد
38 دقیقه
سی‌ونه: یک محفظه‌ى پنهان که براى اهداف خاصى طراحى شده است
10 دقیقه
چهل: در شناسایى چهره اشتباه نمى‌کنم
25 دقیقه
چهل‌ویک: تا زمانى که رویم را برنگردانده بودم
35 دقیقه
چهل‌ودو: اگه بیندازیش و بشکند، یعنى تخم‌مرغ است!
26 دقیقه
چهل‌وسه: نباید همانند سایر رؤیاها تمام شود
33 دقیقه
چهل‌وچهار: رفتارهایى که وضعیت کنونى فرد را مى‌سازند
27 دقیقه
چهل‌وپنج: رویدادى در راه است
28 دقیقه
چهل‌وشش: همه‌ى مردم در برابر دیوار ستبر و سربه‌فلک کشیده عاجز مى‌شوند
30 دقیقه
چهل‌وهفت: امروز جمعه است، درسته؟
44 دقیقه
چهل‌وهشت: اسپانیایى‌ها نمى‌توانند از دریاى خروشان عبور کرده و به ساحل ایرلند برسند
40 دقیقه
چهل‌ونه: فقط تعدادى مرگ؛ همین و بس!
7 دقیقه
پنجاه: فداکارى و آزمونى دشوار در پیش دارى
35 دقیقه
پنجاه‌ویک: زمانش فرارسیده است!
25 دقیقه
پنجاه‌ودو: مردى با کلاه مخروطى نارنجى
24 دقیقه
پنجاه‌وسه: شاید یک سیخ شومینه!
34 دقیقه
پنجاه‌وچهار: تا ابدیت زمان زیادى باقیست
36 دقیقه
پنجاه‌وپنج: تخلف آشکار از اصول اولیه
39 دقیقه
پنجاه‌وشش: به نظر مى‌رسد که باید چند جاى خالى را پر کنم
17 دقیقه
پنجاه‌وهفت: کارى که بالاخره باید انجام مى‌دادم
29 دقیقه
پنجاه‌وهشت: همانند اخبار مربوط به کانال‌هاى زیبا بر روى کره‌ى مریخ
30 دقیقه
پنجاه‌ونه: تا زمانى که مرگ میان ما جدایى اندازد
51 دقیقه
شصت: آن فرد دستان بسیار بلندى داشت
36 دقیقه
شصت‌ویک: من باید یک دختر شجاع و باهوش باشم
41 دقیقه
شصت‌ودو: هر کسى ممکن است در یک هزارتو گم شود
34 دقیقه
شصت‌وسه: آن‌طور که تو فکر کردى، نیست
30 دقیقه
شصت‌وچهار: در قالب یک موهبت

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی کشتن شوالیه‌ی دلیر: مجموعه دوجلدی
نویسنده
مترجمفروزنده دولت یاری
راویعلی عمرانی
ناشر چاپیانتشارات مصدق
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳۱ ساعت و ۱۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی کشتن شوالیه‌ی دلیر

سوگند یونسی
۱۴۰۳/۱/۲۲
این کتاب من و به یاد جمله ای از رومن رولان انداخت که میگفت: «همیشه تاریخ حوادث یک زندگی را می نویسند. اشتباه می کنند. زندگی راستین زندگی درون است.» استاد علی عمرانی که مثل همیشه بی نظیر روایت کردند و کتاب فوق العاده هنرمندانه و با ذوق صوتی شده، موسیقی های مرتبط با متن بسیار به زیبایی کتاب اضافه و و کرده باعث میشود با روح کتاب ارتباط بیشتری برقرار کنید واقعا از این بابت از جناب مرداس طاهری تشکر میکنم… شخصیت اصلی کتاب برایم خیلی دوست داشتنی بود و نمونه ای عالی ازیک آدم امنه که سرشار وقار و آرامش است. و همچنین کتاب دیالوگ های جذاب زیادی دارد و در آخر کتاب متوجه میشوید که آدم قبل از شروع آن نیستید و مباحثی در کتاب مطرح شده که شما را به عمیقا به فکر فرو میبره و تاثیرگذاره. در یک جمله میتوانم بگم ۳۱ ساعت لذت بردم و یاد گرفتم. راستی ترجمه هم عالی بود. با تشکر فراوان از کتابراه.
دودی شهبازب
۱۴۰۳/۱/۱۹
کتاب خولی از موراکامی نبود، مثل همه کتابهاش هم موضوعات اجتماعی داشت و هم جادویی بود، اما کم بود
الهه گودرز
۱۴۰۳/۱/۲۶
من رو از تنهایی نجات داد حداقل. ممنون
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی کشتن شوالیه‌ی دلیر

برای دریافت کتاب صوتی کشتن شوالیه‌ی دلیر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.