معرفی و دانلود کتاب صوتی ستارخان و جنبش مردم غیور تبریز

عکس جلد کتاب صوتی ستارخان و جنبش مردم غیور تبریز
قیمت:
۶۹۰۰۰ ۴۸,۳۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ستارخان و جنبش مردم غیور تبریز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ستارخان و جنبش مردم غیور تبریز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ستارخان و جنبش مردم غیور تبریز

همان روزهایی که ستارخان و یارانش در سنگرهای تبریز برای مشروطه می‌جنگیدند، در حقیقت یکی از مهمترین رخدادهای تاریخ ایران در حال رقم خوردن بود. عزت‌الله فولادوند در کتاب صوتی ستارخان و جنبش مردم غیور تبریز از رشادت‌هایی برایتان می‌گوید که ایران را به تدریج از سنت‌های دست‌وپاگیر قجری رها کرده و به دست مدرنیته سپرد.

درباره‌ی کتاب صوتی ستارخان و جنبش مردم غیور تبریز

در سال 1245، وقتی که در یکی از روستاهای دورافتاده شهرستان ورزقان، کودکی به دنیا می‌آمد، کمتر کسی باور می‌کرد که بعدها همین کودک با لقب «سردار ملی» جنبش مشروطه‌خواهی ایران را رهبری خواهد کرد؛ جنبشی که اگر صد سال پیش رخ نمی‌داد، شاید امروز هم مردم ایران از داشتن مجلس و حکومت جمهوری محروم می‌ماندند.

حتی اگر هرگز به سراغ کتاب‌های تاریخی نرفته باشید، بازهم بعید است که «ستارخان قراچه‌داغی» را نشناسید. عزت‌الله فولادوند قرار است در کتاب صوتی ستارخان و جنبش مردم غیور تبریز چهره‌ی دیگری از این مبارز به شما عرضه کند. کتاب حاضر سرگذشت ستارخان، رخدادهایی که در زندگی تجربه کرده و زمانه‌ای که از او یک سردار ملی ساخته را برایتان روشن می‌کند.

یک سالی که ستارخان به کمک سردار دیگری به نام «باقرخان» و جمعی از مردم غیور تبریز در برابر قشون محمدعلی شاه از سنگرهای آزادی‌خواهی دفاع می‌کرد، در حقیقت نبض تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود. اگرچه رشادت‌های ستارخان در این برهه از تاریخ همواره مورد توجه تاریخ‌نویسان بوده اما آیا برای شناخت شخصیت حقیقی این سردار، مطالعه‌ی مقاومت یک ساله‌ی او کفایت می‌کند؟ آیا لازم نیست سری به دوران کودکی، خانواده و محیط اجتماعی او بزنیم تا ببینیم چه وقایعی دست‌به‌دست هم داده‌اند تا این قهرمان ملی ظهور کند؟ عزت‌الله فولادوند برای شناخت دقیق و همه‌جانبه‌ی این مبارز ملی، کتاب صوتی ستارخان و جنبش مردم غیور تبریز را به علاقمندان تاریخ مشروطه عرضه کرده است.

نثر ادبی عزت‌الله فولادوند در کنار مستنداتی که از زندگی ستارخان بیان می‌کند، کتاب صوتی ستارخان و جنبش مردم غیور تبریز را به سرگذشتی خواندنی تبدیل کرده که در خلال آن می‌توانید با یکی از پرشورترین و پرحادثه‌ترین دوران تاریخ معاصر ایران آشنا شوید. این کتاب را انتشارات ابتکار نو به چاپ رسانده و نشر صوتی واوخوان نیز آن را با صدای حامد عابدینی منتشر کرده است.

کتاب صوتی ستارخان و جنبش مردم غیور تبریز برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به کتاب‌های تاریخی و البته ژانر سرگذشت‌نامه علاقمند هستید، شنیدن کتاب صوتی ستارخان و جنبش مردم غیور تبریز را به شما پیشنهاد می‌کنیم. به‌ویژه دانشجویان رشته‌ی تاریخ، با شنیدن این کتاب حقایق بسیاری را درمورد عصر مشروطه خواهند آموخت.

با عزت‌الله فولادوند بیشتر آشنا شویم

عزت‌الله فولادوند، زاده‌ی 5 دی 1314، نویسنده و مترجم برجسته‌‌ی ایرانی است. او که در خانواده‌ای اهل سیاست به دنیا آمده و رشد کرده بود، راه ادبیات و فلسفه را پیش گرفت تا مجموعه‌ای از بهترین تألیفات و ترجمه‌های این حوزه را به خوانندگان و پژوهشگران فارسی‌زبان عرضه کند. «مردان اندیشه»، «فلسفه کانت»، «گریز از آزادی» عنوان برخی از کتاب‌‌های ارزنده‌ی این نویسنده هستند.

در بخشی از کتاب صوتی ستارخان و جنبش مردم غیور تبریز می‌شنویم

به شهادت و روایت راستین تاریخ، دولت تزاری روسیه از سالیان دور به دنبال دستیابی به آب‌های گرم جهان از طریق آبراه خلیج فارس و دریای عمان، چه با دسیسه‌ها و نقشه‌های خطرناک به اصطلاح سیاسی و چه با حمله‌ها و لشکرکشی‌های متعدد همواره کشور ما را مورد تجزیه و تهدید قرار داده و هنوز که هنوز است دارد این سیاست را دنبال می‌کند. از این همسایه‌ی مقتدر شمالی جز در آغاز حاکمیت بلشویک‌ها رایحه‌ی حسن دوستی و همجواری به مشام مردم ایران نرسیده است.

این هیولای سفید قطبی هرچند گاه در هوای صید از راه دریای مازندران یا از خشکی‌های هم‌مرز به ایران یورش آورده و طعمه‌ای به دندان به لانه‌اش بازگشته است. هجوم قرن‌ها قبل او را در کتاب شهریاران گمنام کسروی باید پی گرفت. در اثبات این نظر کافی است به دو معاهده‌ی گلستان و ترکمانچای دوباره نگاهی داشته باشیم که قفقاز و ارمنستان و گرجستان را از پیکر وطن ما جدا کرد. کاش مدیران سرزمین ما نیاندیشیده و نسنجیده به دوستی این قطبی پیر بیش از این دل نمی‌بستند... .

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
32 دقیقه
فصل یکم: گفتاری پیرامون انقلاب مشروطیت مردم ایران
7 دقیقه
فصل دوم: ستارخان ضرورتی اجتماعی و تاریخی
25 دقیقه
فصل سوم: ستارخان و مردم تبریز در نبرد با استبداد به دنبال مشروطه‌خواهی - قسمت اول
22 دقیقه
فصل سوم - قسمت دوم
22 دقیقه
فصل سوم - قسمت سوم
26 دقیقه
فصل سوم - قسمت چهارم
27 دقیقه
فصل سوم - قسمت پنجم
21 دقیقه
فصل چهارم: سیاست روسیه تزاری و سفر ناخواسته ستارخان به تهران
19 دقیقه
فصل چهارم - قسمت دوم
30 دقیقه
فصل پنجم: ستارخان و رفتار ناجوانمردانه‌ سران مشروطه در توطئه‌ پارک اتابک
16 دقیقه
توضیح
17 دقیقه
پیوست یک: انجمن ایالتی تبریز
5 دقیقه
پیوست دو: میرزا ملکم خان
4 دقیقه
پیوست سه: تالبوف تبریزی
5 دقیقه
پیوست چهار: شیخ احمد کرمانی
5 دقیقه
پیوست پنج: میرزا آقاخان کرمانی
2 دقیقه
پیوست شش: آخوندزاده
3 دقیقه
پیوست هفت: دهخدا
4 دقیقه
پیوست هشت: باقرخان، سالار ملی
1 دقیقه
پیوست نه: سید محمد طباطبایی
3 دقیقه
پیوست ده: سید عبدالله بهبهانی
4 دقیقه
پیوست یازده: عین‌الدوله
4 دقیقه
پیوست دوازده: مظفرالدین شاه
2 دقیقه
پیوست سیزده: ملک‌المتکلمین
2 دقیقه
پیوست چهارده: میرزا جهانگیرخان شیرازی
5 دقیقه
پیوست پانزده: محمدعلی شاه
2 دقیقه
پیوست شانزده: احمد کسروی تبریزی
2 دقیقه
پیوست هفده: مجتهد تبریزی
4 دقیقه
پیوست هجده: سردار اسعد بختیاری
2 دقیقه
پیوست نوزده: شجاع نظام
3 دقیقه
پیوست بیست: رحیم خان
2 دقیقه
پیوست بیست‌ویک: حاج صمد مراغه‌ای
3 دقیقه
پیوست بیست‌ودو: میرهاشم تبریزی
3 دقیقه
پیوست بیست‌وسه: مخبرالسلطنه هدایت
3 دقیقه
پیوست بیست‌وچهار: یفرم خان ارمنی
5 دقیقه
پیوست بیست‌وپنج: حیدر عمواوغلی
2 دقیقه
پیوست بیست‌وشش: ارشدالدوله
5 دقیقه
پیوست بیست‌وهفت: محمدولی ‌خان سپهدار تنکابنی
8 دقیقه
عزت‌ا... فولادوند: این رودخانه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ستارخان و جنبش مردم غیور تبریز
نویسنده
راویحامد عابدینی
ناشر چاپیانتشارات ابتکار نو
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۵۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی
۶۹۰۰۰ ۴۸,۳۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ستارخان و جنبش مردم غیور تبریز

هانیه هژبرالساداتی
۱۴۰۲/۵/۱۸
متن از بی طرفی تاریخی خارج شده؛ خیلی رمانتیک و سانتیمانتاله و ژورنالیستیه… گاهی احساس می‌کردم مدح نامه یا نفرین نامه گوش میدم …نحوه بیان خوب؛ کیفیت ضبط و انتخاب موسیقی خوب. امیدوارم کتابهای کسروی و آدمیت هم صوتی بشه به زودی…
ارین رادمهر
۱۴۰۱/۱۰/۱۲
کاش تک به تک مردم ایران این کتاب رو بخونند و ببینند هم وطنانمون چه مصیبت‌هایی کشیده‌اند و روسیه و انگلیس چه مصیبتی سالها بر سره ما اوردند، واقعا کتاب خیلی زیبا با گویش بسیار زیبایی هستش
محمد رحیمی
۱۴۰۳/۱/۹
زنده باد یاد شهدای وطن و آنهایی کا جان گذاشتند تا ایران نامش بلند بماند. افتخار میکنم هموطن و هم کیش بزرگ مردانی مثل ستارخان هستم
محمد همتی
۱۴۰۱/۱۱/۲
عاشقش شدم
افتخار کردم به تاریخ کشور
به تاریخ مشروطه
به مردمان با غیرت آذربایجان
davood rahimi
۱۴۰۱/۱۰/۹
کتابی تاریخی و حقیقت از رشادت‌ها از مردان دلیر سرزمینم
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ستارخان و جنبش مردم غیور تبریز

برای دریافت کتاب صوتی ستارخان و جنبش مردم غیور تبریز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.