معرفی و دانلود کتاب صوتی زندگینامه‌ یک عشق

عکس جلد کتاب صوتی زندگینامه‌ یک عشق
قیمت:
۶۵۰۰۰ ۴۵,۵۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زندگینامه‌ یک عشق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زندگینامه‌ یک عشق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی زندگینامه‌ یک عشق

کتاب صوتی زندگینامه‌ یک عشق درباره‌ی معنای حقیقی دلدادگی است. الکساندر ژردن در این اثر تحسین شده داستان زن و مردی را به تصویر می‌کشد که از زندگی مشترکشان ناامید شده‌اند و هر یک راهی متفاوت برای رویارویی با این واقعیت تلخ برمی‌گزیند... .

درباره‌ی کتاب صوتی زندگینامه‌ یک عشق

«سخت‌ترین بخش عشق ورزیدن به دیگری، این است که اجازه دهیم او نیز خودش را دوست بدارد». این جمله قلب کتاب صوتی زندگینامه‌ یک عشق (‌Autobiographie dun Amour) است، رمانی اثرگذار از الکساندر ژردنِ فرانسوی. این اثر ازدواج فروپاشیده‌ی زوجی به اسم الکساندر و ژَن را روایت می‌کند. مرد قصه چون فکر می‌کند در عشق شکست خورده، خیانت را برای انتقام برمی‌گزیند. احساس سرخوردگی به آرامی بر او غلبه و در نهایت خانواده‌اش را ترک می‌کند، در حالی که باور دارد شریکی ایده‌آل بیرون از خانه منتظر اوست.

ژَن بعد از این اتفاق درهم می‌شکند اما تسلیم نمی‌شود. می‌توان گفت او که از بی‌وفایی انتظارات برآورده نشده و زندگی با همسری غیرقابل اعتماد خسته شده به‌نوعی از آزادی لذت می‌برد با این وجود تلخی حالا جزئی از وجود ژن است. او بی‌اعتماد به عشق زندگی معمولش را ادامه می‌دهد تا اینکه اوکتاو، برادر دوقلوی الکساندر به محل اقامتش سفر می‌کند. او دقیقا همان چیزی است که برادرش نبود و صبورانه قلب زخمی ژَن را شفا می‌دهد. اوکتاو به زنِ تنها می‌آموزد چگونه انتظارات حقیقی‌اش را برآورده کند و در این مسیر رازی بزرگ آشکار می‌شود... .

هر فصل از کتاب زندگی نامه یک عشق با نقل قولی از عشق شروع می‌شود که پیام‌آور وقایع پیش‌روی شما هستند. تعریف واقعی سرسپردگی، دشوارترین موانع عشق ورزیدن و مسئولیتی که در برابر امیال خود برعهده داریم. با چنین توصیفی از کتاب صوتی زندگی‌نامه‌ یک عشق شاید آن را داستانی تکراری ارزیابی کنید، اما آشنایی با زندگی نویسنده این ادراک را تغییر می‌دهد. او پسر دومِ پاسکال ژردن، رمان‌نویس مشهور و معروف‌ترین فیلمنامه‌نویس فرانسه بعد از جنگ جهانی دوم است که کارهایش چهره‌های ماندگاری مانند بریژیت باردو، آلن دلون، آنیس واردا، کلود سوته و ژان گابن را به شهرت رسانده است. پاسکال ژردن مردی شهره به عاشق‌پیشگی بود اما تنوع‌طلبی‌اش تاثیری کاملا متضاد بر پسرش داشت. الکساندر در رویه‌ای متفاوت، وفاداری را در پیش گرفت و در 23 سالگی با یگانه محبوب خود ازدواج کرد، وصلتی که هنوز نیز پابرجاست. اما دلیل شرح این تاریخچه خانوادگی چیست؟

آثار الکساندر ژردن را باید یکی از موفق‌ترین نمونه‌های پاسداشت و تکریم مقام زن دانست. داستان‌های او نه عاشقانه‌هایی کلیشه‌ای بلکه روایت‌هایی عمیق از روابط انسانی‌اند که دور از فانتزی‌سازی در جهت اعتلای منزلت عشق می‌کوشند. نسخه‌ی متنی اولین‌بار در سال 1999 منتشر و با تحسین‌های متعددی روبه‌رو شد. بعضی نویسندگان از آن به‌عنوان «آغازگری شایسته بر فصل رمان‌نویسی معاصر» یاد کردند و این نویسنده‌ی بی‌پروا را کاندیدایی مناسب برای نوبل ادبیات دانستند.

صداقت آمیخته با آرامشی که در آثار ژردن موج می‌زند شاخصه‌ی داستان‌های اوست. این عناصر را به خوبی می‌توان در کتاب صوتی زندگینامه‌ یک عشق (Autobiography of a Love) با ترجمه‌ی ساسان تبسمی مشاهده کرد، داستانی که نویسنده‌ی توانای فرانسوی مانند همیشه در عرصه‌ی روایت امیال زنانه با قدرت می‌تازد و بدون سقوط در دام ابتذال، تجلی غرایز بشری در وجود زنان را به تصویر می‌کشد. برای لذت بردن از قصه‌ی ژن و الکساندر لازم نیست از دوستداران ادبیات فرانسه باشید چون رمان بر پایه‌ی احساساتی جهانی بنا شده که همه‌ی ما به دلیل انسان بودن در آن‌ها شریکیم.

این کتاب عاشقانه با روایت عمیقش از امید، انتظارات برآورده نشده و بی‌وفایی ممکن است برای افرادی یادآور خاطرات تلخ باشد اما پایان زیبایش مانند دستی مهربان بر زخم آن‌ها مرهم می‌گذارد. رمان زندگی‌نامه‌ یک عشق سرودی است در ستایش دلدادگی با تمام دردها و سختی‌هایش. شاید با کلماتش اشک بریزید یا بغض کنید، اما بدون شک کتاب صوتی زندگی‌نامه‌ یک عشق را تا پایان ادامه خواهید داد.

گفتنی است که نسخه‌ی متنی این داستان زیبا توسط نشر ابتکار نو به چاپ رسیده و نشر واوخوان تهیه نسخه‌ی صوتی آن را بر عهده داشته است.

کتاب صوتی زندگینامه‌ یک عشق مناسب چه کسانی است؟

افرادی که ادبیات فرانسه را می‌پسندند و طرفداران داستان‌های عاشقانه از شنیدن این اثر لذت خواهند برد.

با الکساندر ژردن بیشتر آشنا شویم

در کارنامه‌ی هنری الکساندر ژردن (Alexandre Jardin) دو فیلم‌ Fanfan (1993) و Oui (1996) را می‌توان دید که نوشتن فیلمنامه را شخصا عهده‌دار بوده. ژردن که رمان‌های متعددی را منتشر کرده در ایران به وکیل عشق شهرت دارد. نام برخی از آثار او را در ادامه می‌خوانید: «Mademoiselle Liberté»، «Le Zubial»، «Le Petit Sauvage» و «Les Coloriés». الکساندر ژردن در سال 1988 جایزه‌ی Prix Femina را برای کتاب le Zèbre به دست آورد که در سال 1992 مورد اقتباس سینمایی قرار گرفت.

جالب است بدانید در سال 2016 این نویسنده اعلام کرد که قصد شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری را دارد اما به دلیل عدم جمع‌آوری حمایت‌های لازم شکست خورد.

در بخشی از کتاب صوتی زندگینامه‌ یک عشق می‌شنویم

چند روزی موضوع به روال پیچیده و مایوس‌کننده‌ای پیش می‌رفت چون ریویر نمی‌دانست چگونه به ماکس که همچنان در امور درسی اصرار عجیبی به تنبلی نشان می‌داد کمک کند. فقط و فقط در حساب چنان نمره‌های درخشانی می‌گرفت که صفر گرفتن در دیگر دروس بسیار غیرعادی به ‌نظر می‌رسید. با قصد اصلاح این قضیه و امید تسری نمره‌های خوب حساب به درس‌های دیگر، یک روز غروب اوکتاو ماکس را به کلاس خواست چون می‌بایست هرچه زودتر این سرکش کوچولو را رام و مهار کند.

ماکس در خانه غیرقابل تحمل شده بود. در مقابله با ژن طغیان می‌کرد و حتی به خشونت هم نزدیک می‌شد. با نهایت خونسردی ظرف‌ها و چراغ‌های رومیزی و خرده ریزهای تزئینی را می‌شکست و وقتی خشمی طوفانزا وجودش را دربرمی‌گرفت از زخمی شدن خود نیز ابایی نداشت. مادر هر شب در وحشتی غیرقابل توصیف و سردرگمی ناشی از آن دست‌وپا می‌زد. اوکتاو می‌دانست که ژن از این بابت بسیار افسرده و رنجیده‌خاطر است. در ذهن او علاقه‌اش به ژن بدین معنی بود که موظف است آرامش را به او بازگرداند و از او مادری آسوده‌خاطر بسازد... .

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
6 دقیقه
مقدمه مترجم
34 دقیقه
فصل اول - قسمت اول
19 دقیقه
فصل اول - قسمت دوم
28 دقیقه
فصل دوم - قسمت اول
28 دقیقه
فصل دوم - قسمت دوم
23 دقیقه
فصل دوم - قسمت سوم
21 دقیقه
فصل دوم - قسمت چهارم
29 دقیقه
فصل دوم - قسمت پنجم
18 دقیقه
فصل دوم - قسمت ششم
13 دقیقه
فصل دوم - قسمت هفتم
28 دقیقه
فصل سوم- قسمت اول
26 دقیقه
فصل سوم - قسمت دوم
12 دقیقه
فصل سوم - قسمت سوم
15 دقیقه
فصل سوم - قسمت چهارم
15 دقیقه
فصل سوم - قسمت پنجم
6 دقیقه
فصل سوم -قسمت ششم
8 دقیقه
فصل سوم - قسمت هفتم
5 دقیقه
فصل سوم - قسمت هشتم
16 دقیقه
فصل سوم - قسمت نهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی زندگینامه‌ یک عشق
نویسنده
مترجمساسان تبسمی
راویسارا برخورداری
ناشر چاپیانتشارات ابتکار نو
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۴۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۶۵۰۰۰ ۴۵,۵۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی زندگینامه‌ یک عشق

شهبا شریفی
۱۴۰۲/۳/۱
«انگار نه انگار که در شروع زندگی مشترک‌شان، جهان جز آن چیزی بود که تا به امروز شناخته و در آن زنده بودند؛ دنیایی که در آن، نفس‌ها قابل شمارش بود…»
بیشتر اوقات کتاب‌های داستانی رو انتخاب می‌کنم که پایان خوشی داشته باشن، مثلاً با کمک گرفتن از نظراتی که اسپویل‌هاشون فیلتر شده (هرچند روی اسپویل زیاد
حساسیت ندارم)، چون پایان خوش داستان یک رابطه که مَردِ اون از جون و دل مایه می‌ذاره تا ترمیمش کنه، روی حال خوبم تأثیر می‌ذاره.
این کتاب فراز و فرود عشق بین ژن و الکساندر رو عین دنیای واقعی بعضی از زوج‌ها نشون می‌ده، با کمی چاشنی فانتزی.
به خودی خود کتاب خوبی هست و در هرنقطه‌ای از یک رابطه‌ی عاطفی، کمک‌کننده.
Rahil najafi
۱۴۰۲/۱۲/۱۰
نمیدانم واقعا چه اثری رویم گذاشت ولی تغییر در انسانها نگاه کردن به گذشته و روانکاوی رفتار و گفتار خویش و باور تغییراتی که در خود باید بدهیم میتواند ما را به این وا دارد که چه تغییراتی در ما لازم و ضروری است و ما باید واقعا تغییر در خود فکر کنیم به نظرم خالی از لطف به خاطر خودمان هم که شده روی کلمه‌های این کتاب تامل کنیم ممنون از کتابراه و تمامی عوامل
نوید عمادی
۱۴۰۱/۱۰/۲۰
علی رغم مقدمه بسیار جذاب داستان از ریتم مناسب برخوردار نبود. مثل فیلم فارسی‌های قدیم بود. و پایان بسیار ضعیف. ضمن اینکه سریع خواندن کتاب ازنقاط ضعف آن محسوب می‌شود. نقطه قوت آن توجه به ویژگیهای فردی که احتمالا اقتباسی ناقص از کتب روانشناسی زرد می‌باشد
زهرا بهرامی
۱۴۰۱/۱۱/۲۸
راوی خوبه ایده‌اش هم جالبه ولی من خیلی جاها منظور نویسنده رو نمی‌فهمیدم شاید باید بیشتر روش وقت می‌ذاشتم اگه به رمانای روانشناسی و مفهومی علاقه دارین شاید بپسندین به نظر من می‌تونست ایده جالبشو بهتر بپرورونه
مریم رهی
۱۴۰۲/۳/۲۹
نکات روانشناختی خیلی خوبی داشت که همه مون میتونیم تو زندگی به کار بگیریم. تنها مشکل کتاب نحوه‌ی روایتگری و نوع نگارش اثر بود که از تأثیر متن رو خواننده / شنونده کم میکرد
ماندانا عطایی
۱۴۰۳/۲/۲
حیف این کتاب که باصدای آرمان سلطان زاده نیست سرعت زیاد خواندن لذت رمان را از بین برده چقدر کتاب زیبایی میتونم در ردیف کتاب نیچه گریست قرارش بدم
علی حاج سردار
۱۴۰۲/۴/۱۶
اصلا فکر نمیکردم کتاب روانشناسی باشه بعد دیدم داستان سراسر نکنه اموزشی در حوزه خانواده تربیت فرزند و روابط زوجین 👌🏼
بانوی شرقی
۱۴۰۱/۱۰/۱۴
موضوع داستان بسیار جالب و تازه بود ولی متاسفانه ترجمه نچسب و صدای گوینده ربات وار و بدون احساس
Hiva Firouzifard
۱۴۰۱/۱۲/۱۰
ایده‌ی داستان برای بیان مشکلات حل نشده ادم و تاثیرش توی زندگی مشترک جالب بود
فرامرز جکسون
۱۴۰۱/۱۰/۲۴
درود
من این کتابو دارم گوش میدم و فعلا ازش خوشم آمده
Samira Noorishirazi
۱۴۰۱/۱۰/۱۸
خوب بود و پیشنهاد میکنم
کتاب دارای جذبه برای شنونده است
مشاهده همه نظرات 11

راهنمای مطالعه کتاب صوتی زندگینامه‌ یک عشق

برای دریافت کتاب صوتی زندگینامه‌ یک عشق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.