معرفی و دانلود کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد دوازدهم: بازی بزرگ

عکس جلد کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد دوازدهم: بازی بزرگ
قیمت:
35000 تومان - 4.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد دوازدهم: بازی بزرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد دوازدهم: بازی بزرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد دوازدهم: بازی بزرگ

در کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد دوازدهم: بازی بزرگ، به همراه مهدی میرکیایی به سال‌های پرالتهاب جنگ‌های ایران و روسیه سفر می‌کنید تا از نزدیک توطئه‌ها و دسیسه‌های سیاسی آن دوران را به نظاره بنشینید. «سید کرامت علی» یا همان «سروان آرتور کانلی» در این سفر پرماجرا چهره‌ی سیاه سیاست غرب را در قبال ایران به شما نشان خواهد داد. مخاطبان نوجوان از شنیدن این رمان تاریخی بهره‌ی بسیاری خواهند برد.

درباره‌ی کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد دوازدهم: بازی بزرگ

استعمار غربی‌ها چه در ایران و چه در سایر کشورهای جهان بر کسی پوشیده نیست. البته ممکن است این استعمار با عناوینی چون کشورگشایی، فرهنگ‌سازی بین بومیان و... انجام شده باشد اما بررسی‌های تاریخی به ما نشان می‌دهد این نام‌های خوش‌آب‌و‌رنگ صرفاً سرپوشی هستند برای پنهان کردن چهره‌ی شوم استعمار. مهدی کیایی، داستان‌نویس و مورخ معاصر، قصه و تاریخ را به هم گره می‌زند تا آنچه را که غرب طی سالیان دراز بر سر ایران و ایرانیان آورده، برایشان بازگو کند. اینک در مجلد دوازدهم سری کتاب‌های سرگذشت استعمار، یعنی کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد دوازدهم: بازی بزرگ با توطئه‌های جاسوس‌های انگلیسی در ایران روبه‌رو هستیم.

ماجراهای این رمان با مسافرت دو غریبه از تبریز به سوی استرآباد آغاز می‌شود. یکی از این دو مرد بیگانه ظاهراً از اهالی هند است و آن دیگری دستار سبزی را به سرش بسته و سعی دارد تا در نظر دیگران به سادات شبیه باشد. او خودش را سید کرامت علی معرفی می‌کند و در کنار هم‌سفر خود با نفود بین قبایل ترکمن سعی دارد تا از جنگ سختی بگوید که بین ایران و روسیه درگرفته بود و با پیروزی روس‌ها به پایان رسید. آن‌ها بدون اینکه عجله‌ای داشته باشند، مدام به افراد و گروه‌های مختلف سر می‌زنند و بحث را به جنگ‌های ایرانیان با روسیه می‌کشانند.

نکته‌ی جالب در صحبت آن‌ها بدبینی نسبت به آینده‌ی ایران است. اگر به حرف‌هایشان بادقت گوش کنید می‌بینید که آن‌ها می‌کوشند تا اخبار دروغین و ناامیدکننده را به گوش عموم مردم برسانند. اینجاست که مخاطب از خود می‌پرسد یک هندی و کسی که به سادات می‌ماند با انتشار این اطلاعات غلط چه مقصودی دارند؟ چه سودی عاید آن‌ها خواهد شد؟

با پیش رفتن ماجراها پی به فریب و توطئه‌ی این دو مسافر می‌بریم. مرد دستاربه‌سر در حقیقت «سروان آرتور کانالی»، یکی از افسران ارتش انگلستان است که نه برای سفر، بلکه برای دسیسه‌چینی پا به ایران نهاده. او و هم‌سفرش قصد دارند تا با تضعیف روحیه‌ی ایرانیان، شکست دیگری را به ایشان تحمیل کنند و از این طریق به مقاصد سیاسی خود برسند. یکی دیگر از وظایف آن‌ها جدایی‌افکنی میان قبایل ترکمن و افغان است. به این صورت که با ردوبدل کردن اطلاعات نادرست، آن‌ها را به دشمنی علیه یکدیگر تشویق می‌کنند. اما آیا این جاسوسان می‌توانند به اهداف خود مبنی بر شکست ایران و جدا کردن بخش‌هایی از آن برسند یا تیر آن‌ها به سنگ خواهد خورد و سرافکنده، ایران را ترک خواهند کرد؟ برای پی بردن به نتیجه‌ی داستان باید با کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد دوازدهم: بازی بزرگ همراه شویم و پایان بازی را از مهدی میرکیایی بشنویم.

شنیدن این کتاب برای نوجوانان این مرزوبوم فرصتی خواهد بود تا با حقایق رخدادهای تاریخی آشنا شوند، بدون اینکه تحت تأثیر تبلیغات و سیاست‌های غربی یا دروغ‌های تاریخی ایشان قرار بگیرند. رمانی که هم آموزنده است و هم سرگرم‌کننده.

این کتاب گویا را نشر مهرک به چاپ رسانده و انتشارات سماوا آن را در اختیار علاقه‌مندان رمان‌های تاریخی قرار داده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های سرگذشت استعمار

نمی‌توان تاریخ اولین استعمار اتفاق‌افتاده در جهان را به‌راحتی مشخص کرد. حکومت‌ها از هزاران سال پیش برای به‌چنگ آوردن منابع دیگر سرزمین‌ها به قلمروهای دیگر لشگرکشی می‌کردند و در این راه از هیچ خشونتی رویگردان نبودند. با این حال استعمار به‌معنای امروزی با «عصر اکتشاف» در قرن پانزدهم میلادی آغاز شد. پادشاه جاه‌طلب کشور پرتغال برای تحقق کنجکاوی، گسترش مسیحیت و البته کسب ثروت، ناوگانی مجهز را برای جستجوی هند فرستاد. این سفر تاریخ جهان را برای همیشه دگرگون کرد و اتفاقاتی را رقم زد که مهدی میرکیایی آن‌ها را به زیبایی در مجموعه‌ی سرگذشت استعمار روایت می‌کند.

غارتگران اروپایی در مسیر خود به قاره‌ی آفریقا برخوردند، جایی که سنگ‌های قیمتی میان دانه‌های شن برق می‌زدند و زیبایی‌های چشمگیرش از نعمات بی‌پایان طبیعت حکایت داشت. سپس با فتح قسمت‌هایی از آفریقا، به سمت قاره‌ی آسیا بادبان کشیدند. آوازه‌ی دستاوردهای پرتغالی‌ها به‌حدی زیاد بود که خیلی زود انگلیس، هلند و اسپانیا هم به جمع استعمارگران پیوستند. آن‌ها با خودپسندی بی‌حدوحصرشان دیگر نژادها را غارت می‌کردند و علاوه بر تصاحب دارایی‌های طبیعی، حتی مردم کشورهای دیگر را به بردگی می‌گرفتند.

ماجراهای وحشیگری استعمارگران قلب هر انسانی را به درد خواهد آورد، اما آشنایی با وقایع آن سال‌ها بی‌اغراق، برای همه‌ اجباری است. مجموعه‌ی سرگذشت استعمار به ما کمک می‌کند واقعیت‌های قرن پانزدهم که ریشه‌ی نابرابری‌های امروز هستند را ببینیم و در تحلیل مسائل روز، هوشمندانه‌تر عمل کنیم. مهدی میرکیایی، نویسنده‌ی این مجموعه‌ی پانزده جلدی ما را به قلب کشورهای استعمارشده می‌برد تا درکی جامع از روابط ملل در قرون گذشته به دست آوریم. این اثر ارزشمند می‌تواند انتخابی عالی برای نوجوانان علاقه‌مند به تاریخ باشد؛ با این وجود، تمام افراد حق‌جو که می‌کوشند اطلاعات تاریخی خود را گسترش دهند می‌توانند از کتاب‌های سرگذشت استعمار بهره ببرند.

در پایان باید گفت این مجموعه‌ی آموزنده توسط انتشارات مهرک به چاپ رسیده و نشر صوتی سماوا نسخه‌ی گویای آن را تهیه کرده است.

کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد دوازدهم: بازی بزرگ برای چه کسانی مناسب است؟

نوجوانانی که به حوزه‌‌ی تاریخ، همچنین تاریخ ایران علاقه‌مند هستند، گروه اصلی مخاطبان کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد دوازدهم: بازی بزرگ را تشکیل می‌دهند.

با مهدی میرکیایی بیشتر آشنا شویم

مهدی میرکیایی (1352)، نویسنده، پژوهشگر تاریخ و همچنین از اعضای هیئت علمی در دانشگاه علامه طباطبایی (ره) است. او که از مقطع دکتری در رشته‌ی تاریخ بعد از اسلام فارغ‌التحصیل شده، تاکنون ده‌ها رمان و داستان را با محوریت موضوعات تاریخی به نگارش درآورده و چندین کتاب را با مضامین تاریخی به فارسی برگردانده است.

کتاب‌های «صلیب خونین»، «راهپیمایی اشک‌ها»، «ملکه تهی‌دست»، «گنج‌های کلات»، «جوانه‌های آتش»، «فاخته‌ها لانه ندارند»، «سفر الماس»، «ماجرا هنوز تمام نشده»، «فارغ‌التحصیل زندان»، «سفر به آن سوی دریاها»، «باغ پریشان»، «پادشاه کوتوله و چهل دردسر بزرگ» از آثار تألیفی او و کتاب‌های «فرشته گیسو بلند» و «جادو در شهربازی» از ترجمه‌های این نویسنده محسوب می‌شوند.

در بخشی از کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد دوازدهم: بازی بزرگ می‌شنویم

ناصرالدین شاه شمشیری رو به نام خراسان سیاه برای سپاس‌گزاری از ناپلئون سوم، امپراطور فرانسه، بهش هدیه کرد. امپراطور فرانسه بین ایران و انگلستان وساطت کرده بود تا پیمان صلح بسته بشه. شمشیر خراسان سیاه سرگذشت عجیبی داشت که انگار مثال و تشبیهی از سرنوشت ایران بود.

این شمشیر در آغاز به شاه عباس اول صفوی تعلق داشت. پادشاهی که تونسته بود پیروزی‌های بزرگی توی نبرد با عثمانی‌ها، ازبک‌ها و پرتغالی‌ها به دست بیاره. بعدها این شمشیر به نادرشاه افشار رسید که تونسته بود هند و بخش بزرگی از آسیای مرکزی رو به تصرف ایران دربیاره و در چندتا جنگ بزرگ، عثمانی‌ها رو شکست بده. مدتی بعد، آغا محمد خان، فرمانروای خون‌ریز و پرابهت قاجار این شمشیر رو به کمرش بست. ولی بار آخر خراسان سیاه بر کمر حاجی میرزا آقاسیِ معلم و صدراعظم محمدشاه دیده شد. مردی که توی جنگاوری با صاحبای قبلی شمشیر تفاوت خیلی زیادی داشت.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
60 دقیقه
بخش اول
87 دقیقه
بخش دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد دوازدهم: بازی بزرگ
نویسنده
راویپیمان طالبی
ناشر چاپیانتشارات مهرک
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۲۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب علمی و آموزشی نوجوان
قیمت نسخه صوتی
35000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد دوازدهم: بازی بزرگ

یگانه زهرا منصوری
۱۴۰۳/۱/۹
واقعاً مجموعه کتاب سرگذشت استعمار بسیار عالی بحث تاریخچه استعمار در جهان را بررسی کرده ارزش خریدن و چندبار گوش دادن را دارد.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد دوازدهم: بازی بزرگ

برای دریافت کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد دوازدهم: بازی بزرگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.