معرفی و دانلود کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد اول: سفر به آن سوی دریاها

عکس جلد کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد اول: سفر به آن سوی دریاها
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد اول: سفر به آن سوی دریاها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد اول: سفر به آن سوی دریاها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد اول: سفر به آن سوی دریاها

کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد اول: سفر به آن سوی دریاها نوشته‌ی مهدی میرکیایی شرحی است بر اولین استعمارگری‌های عصر اکتشاف که در قرن پانزدهم میلادی رقم خورد. این اثر در سی‌ونهمین جایزه کتاب سال مورد تقدیر قرار گرفت و استقبال گسترده‌ای از آن به عمل آمد.

درباره‌ی کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد اول: سفر به آن سوی دریاها

از روابط قاره‌های آسیا، اروپا و آفریقا در قرون گذشته چه می‌دانید؟ آیا اولین کشور استعمارگر جهان را می‌شناسید؟ تاکنون چیزی از نسل‌کشی‌های بومیان آمریکا شنیده‌اید؟ به‌نظرتان انگیزه‌ی پادشاهان اروپایی از فتح دیگر کشورهای جهان چه بود؟ مهدی مهرکیایی در کتاب سرگذشت استعمار - جلد اول: سفر به آن سوی دریاها به این سوالات پاسخ می‌دهد. بیان شمرده، روان و دقیق او ویژگی متمایز این اثر است زیرا همزمان با ارائه اطلاعاتی جامع از چگونگی آغاز استعمار، هوشمندانه از زیاده‌روی در شرح جزئیات دوری می‌کند.

درباره‌ی مجموعه سرگذشت استعمار

نمی‌توان تاریخ اولین استعمار اتفاق افتاده در جهان را به‌راحتی مشخص کرد. حکومت‌ها از هزاران سال پیش برای به‌چنگ آوردن منابع دیگر سرزمین‌ها به قلمروهای یکدیگر لشگرکشی می‌کردند و در این راه از هیچ خشونتی رویگردان نبودند. با این حال استعمار به‌معنای امروزی با «عصر اکتشاف» در قرن پانزدهم میلادی آغاز شد. پادشاه جاه‌طلب کشور پرتغال برای تحقق کنجکاوی، گسترش مسیحیت و البته کسب ثروت، ناوگانی مجهز را برای جست‌وجو به هند فرستاد. این سفر تاریخ جهان را برای همیشه دگرگون کرد و اتفاقاتی را رقم زد که مهدی میرکیایی آن‌ها را به زیبایی در مجموعه سرگذشت استعمار روایت می‌کند.

غارتگران اروپایی در مسیر خود به قاره آفریقا برخوردند، جایی که سنگ‌های قیمتی میان دانه‌های شن برق می‌زدند و زیبایی‌های چشمگیرش از نعمات بی‌پایان طبیعت حکایت داشتند. با فتح قسمت‌هایی از آفریقا و اطمینان از برتری خود، ماجراجویان به سمت قاره‌ی آسیا بادبان کشیدند. آوازه‌ی دستاوردهای پرتغالی‌ها به‌حدی زیاد بود که خیلی زود انگلیس، هلند و اسپانیا هم به جمع استعمارگران پیوستند. آن‌ها با خودپسندی بی‌حدوحصرشان دیگر نژادها را غارت می‌کردند و علاوه بر تصاحب دارایی‌های طبیعی حتی مردم کشورهای دیگر را به بردگی می‌گرفتند.

ماجراهای وحشیگری استعمارگران قلب هر انسانی را به درد خواهد آورد، اما آشنایی با وقایع آن سال‌ها بی‌اغراق برای همه‌ ضروری است. مجموعه سرگذشت استعمار به ما کمک می‌کند واقعیت‌های قرن پانزدهم را که ریشه نابرابری‌های امروز هستند و در تحلیل مسائل روز هوشمندانه‌تر عمل کنیم. مهدی میرکیایی، نویسنده این مجموعه‌ی پانزده جلدی ما را به قلب کشورهای استعمارشده می‌برد تا درکی جامع از روابط ملل در قرون گذشته به دست آوریم. این اثر ارزشمند می‌تواند انتخابی عالی برای نوجوانان علاقه‌مند به تاریخ باشد؛ با این وجود تمام افراد حق‌جو که می‌کوشند اطلاعات تاریخی خود را گسترش دهند می‌توانند از کتاب‌های سرگذشت استعمار بهره ببرند.

در پایان باید گفت این مجموعه آموزنده توسط انتشارات مهرک به چاپ رسیده و نشر صوتی گروه فرهنگی سماوا نسخه‌ی گویای آن را تهیه کرده است.

افتخارات مجموعه سرگذشت استعمار

  • اثر شایسته تقدیر در سی‌ونهمین جایزه کتاب سال (1400)
  • اثر شایسته تقدیر در بیست‌ونهمین جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران (1400)

کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد اول: سفر به آن سوی دریاها مناسب چه کسانی است؟

نوجوانان دوستدار تاریخ و افرادی که به کتاب‌های علمی و تاریخی علاقه‌مندند، مخاطبان اصلی کتاب آن سوی دریاها به‌شمار می‌روند.

با مهدی میرکیایی بیشتر آشنا شویم

مهدی میرکیایی فارغ‌التحصیل دکترای تاریخ پس از اسلام و استاد دانشگاه علامه طباطبایی است. او آثار متعددی در زمینه ادبیات و تاریخ تالیف کرده که مجموعه سرگذشت استعمار شناخته‌شده‌ترین آن‌هاست. دکتر میرکیایی در سال 1378 و 1381 جایزه‌ی کتاب سال جمهوری اسلامی را به دست آورد. از دیگر افتخارات این نویسنده‌ی ایرانی می‌توان به اثر برگزیده جشنواره کتاب‌های کمک آموزشی رشد در سال 1386، برنده لوح زرین هجدهمین جشنواره کتاب در 1395 و برگزیده جشنواره خاتم در سال 1395 اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد اول: سفر به آن سوی دریاها می‌شنویم

کلمب سرعت واقعی کشتی‌ها رو به ملوانان نمی‌گفت تا اون‌ها احساس نکنند از خشکی فاصله‌ی زیادی گرفتند. سرانجام جزیره‌ای از دور پیدا شد. همراهای کلمب با چندتا قایق راهی جزیره شدند و بومی‌ها به دیدار اون‌ها اومدند. کلمب توی یادداشت‌هاش نوشته بود: «مردمانی که من دیدم همه جوان بودند و بی‌زحمت بیش از سی سال داشتند. همه خوش‌هیکل بودند و موهایشان صاف و بلند مانند یال اسب بود که روی چشمانشان می‌ریخت. فقط یک نکته بسیار نگران‌کننده بود. آن‌ها بسیار فقیر به نظر می‌رسیدند.»

کلمب با مشاهده‌ی سر و وضع بومی‌ها فوری به کشتی برگشت و دستور حرکت داد. تو جزیره‌ی بعدی وضع تازه‌ای انتظار کلمب رو می‌کشید. اون همراه دوست‌هاش به ساحل رفت و به‌محض دیدن بومی‌ها فریادی از شادی کشید و ملوان‌هاش رو تو آغوش کشید. بومی‌ها گوشواره‌های کوچیکی از طلا به گوش داشتند. کلمب گردنبندهای شیشه‌ای و کلاه بره‌های قرمز به اون‌ها هدیه کرد و در مقابل از اون‌ها یه مقدار طلا گرفت. بعد پرچم اسپانیا رو در ساحل افراشت و جزیره رو به نام پادشاه اسپانیا فتح کرد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
50 دقیقه
بخش اول
49 دقیقه
بخش دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد اول: سفر به آن سوی دریاها
نویسنده
راویپیمان طالبی
ناشر چاپیانتشارات مهرک
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۳۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب علمی و آموزشی نوجوان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد اول: سفر به آن سوی دریاها

مصطفی جمال بافقی
۱۴۰۱/۱۲/۹
سلام علیکم
کتاب شما ۱۵ جلد است.
جلد اول شروع این دوره محسوب می‌شود و شروع خیلی مهم است. شروع آن چیزی است که باعث میشود خواننده درباره تمامی این مجموعه نگاهش شکل بگیرد و قضاوت کند. جلد اول با اینکه بسیار مفید بود اما حاوی مطالبی بود که جذابیت کمی داشت و شاید مطالبی که به درد مخاطب نمی‌خورد. این باعث می‌شود انگیزه خواننده برای ادامه و مطالعه جلد‌های دیگر کم شود. اول خیلی مهم بود. خیلی
Nano.R
۱۴۰۱/۱۱/۱۸
این سری کتاب رو خیلی تعریفشو شندیم
فقط برای نوجوان نیست، متن راحتی داره و تاریخ رو خیلی راحت توضیح داده
عالیه، واقعا خوندنش توصیه میشه
-mohammadtahakamali
۱۴۰۲/۷/۲۶
کتاب خوبی هست برای کسایی که به تاریخ استعمار کشور‌های غربی علاقه دارند. گوینده هم خیلی خوب توضیح میده.
Hossein najafi
۱۴۰۲/۷/۷
کتاب بسیار خوبی هستش و در زمینه استعمار آگاهی سیاسی و تاریخی آدم و افزایش میده و خیلی خوب هم ضبط شده.
عیسی زاده
۱۴۰۱/۱۲/۵
این کتاب در مورد آغاز دوره استعمار توسط اروپایی‌ها هست که روایت و خوانش زیبایی داره.
واقعا آدم به فکر میره...
محمدصالح عبدالهی
۱۴۰۲/۱۱/۲۲
عالی واقعا. بهترین کتاب تاریخی که خوندم. اصلا خسته کننده نیست. واقعا از شنیدنش لذت بردم
یگانه زهرا منصوری
۱۴۰۳/۱/۹
کتابی با محتوای بسیار عالی و لازم برای کسانیکه اهل مطالعه هستند و باسواد تاریخی
mohamadtaha
۱۴۰۲/۸/۲۵
خیلی کتاب جذابی است. پیشنهاد میکنم شما هم این کتاب را بخرید.
Emma
۱۴۰۲/۷/۲۴
اطلاعات جالب و هیجان انگیز با خوانش روان و حرفه‌ای پیمان طالبی... واقعا جذابه❤
طاهره باقری
۱۴۰۲/۴/۱۱
این کتاب خیلی عالیه و واجبه که همه بخونن تا بغهمن واقعیت اروپا و امریکا چیه
عرفان حکیمی نسب
۱۴۰۱/۱۲/۳
داستان خیلی جالبی داره و خیلی خوب ضبط شده
Amir.N
۱۴۰۲/۳/۱۲
برای سواد سیاسی مناسبه
عرفان فرهادی
۱۴۰۱/۱۲/۲۵
واقعا گوش دادنی است.
مشاهده همه نظرات 13

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد اول: سفر به آن سوی دریاها

برای دریافت کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد اول: سفر به آن سوی دریاها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.