معرفی و دانلود کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد هشتم: به دنبال کادی

عکس جلد کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد هشتم: به دنبال کادی
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد هشتم: به دنبال کادی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد هشتم: به دنبال کادی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد هشتم: به دنبال کادی

کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد هشتم: به دنبال کادی از نقطه‌ای آغاز می‌شود که کمپانی هند شرقی کنترل این کشور را در دست گرفته و حالا چشم طمع به قلمروهای همسایه دوخته... . مهدی میرکیایی در این اثر حیله‌های انگلیسی‌ها را شرح می‌دهد تا با شناخت قوانینی مانند نذرانه متوجه شویم چرا مبارزه مردم هندوستان با نیروی غاصب، یک قرن و نیم به درازا کشیده شد!

درباره‌ی کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد هشتم: به دنبال کادی

در جلد هفتم این مجموعه آموزنده و متفاوت از تاریخ جهان، دیدیم بریتانیا چگونه حکومت خود را به سرزمین هند تحمیل کرد. استفاده از تجارت، فریفتن مردم برای آغاز درگیری و تلاش برای متمدن ساختن، تنها بخشی از ابزارهای رذیلانه‌ی انگلیسی‌ها بودند. حالا مردم شبه‌قاره در کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد هشتم: به دنبال کادی کاملا تحت سیطره حکومت کمپانی هند شرقی هستند: کشاورزان موظفند قبل از آغاز کاشت در زمین‌هایشان مبلغ گزافی به اسم نذرانه به ملکه بپردازند؛ مردان برای زنده ماندن و تامین هزینه‌های خانواده به کار در معادن روی می‌آورند؛ زنان با خوراندن تریاک به فرزندانشان آن‌ها را خواب می‌کنند تا فرصت کار کردن پیدا کنند و خانواده‌ها کودکانشان را به دلیل فقر می‌فروشند.

بریتانیا تمام دارایی مردم را برای تامین هزینه‌ی جنگ‌هایش در اروپا تصاحب می‌کرد پس بسیاری مجبور شدند برای فرار از مالیات‌های سنگین مزرعه‌داری به فعالیت در کارگاه‌های ابتدایی صنعتی بپردازند و اگر حاکم یا ایالتی در برابر انگلیسی‌ها تسلیم نمی‌شد دولت بعد از پیروزی، تمام خسارت متحمل‌شده را از سرمایه مردم شکست‌خورده جبران می‌کرد.

جنایات استعمارگران اما به این موارد محدود نیست. مهدی میرکیایی در کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد هشتم: به دنبال کادی توضیح می‌دهد ساکنان هندوستان چگونه برای زنده ماندن به عضویت ارتش بریتانیا درآمدند و خفت بسیاری را تحمل کردند. شرایط به‌نظر غیرقابل تغییر می‌آمد تا اینکه گروه تاگز (فداییان) شکل گرفت. این افراد معترض در تلاش برای آزادی سرسختانه به تعقیب انگلیسی‌ها و هم‌وطنانشان می‌پرداختند، دارایی‌های آن‌ها را غارت و بین مردم یا حاکمی که فعالیتشان را نادیده می‌گرفت پخش می‌کردند.

گسترش کارشکنی‌های فداییان زنگ خطر را برای نیروهای استعمارگر به صدا درآورد. جای شکار و شکارچی درحال تغییر بود، سربازان انگلیسی دیگر توانایی کنترل هندوستان را نداشتند و به‌همین‌دلیل ارتشی ویژه برای سرکوب اعتراضات به آنجا صادر شد. پایان مبارزه میان مردم آزاده و استعمارگران در تاریخ ثبت شده، اما این نتیجه چطور رقم خورد؟ هندی‌ها برای بیرون راندن مهاجمان چه هزینه‌ای پرداختند؟ جزئیات ماجرا را می‌توانید در کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد هشتم: به دنبال کادی بیابید.

این اثر برنده‌ی جایزه، توسط انتشارات مهرک به چاپ رسیده و نسخه‌ی صوتی آن هم‌اکنون به همت گروه فرهنگی سماوا در اختیار شماست.

درباره‌ی مجموعه سرگذشت استعمار

نمی‌توان تاریخ اولین استعمار اتفاق افتاده در جهان را به‌راحتی مشخص کرد. حکومت‌ها از هزاران سال پیش برای به‌چنگ آوردن منابع دیگر سرزمین‌ها به قلمروهای دیگر لشگرکشی می‌کردند و در این راه از هیچ خشونتی رویگردان نبودند. با این حال استعمار به‌معنای امروزی با «عصر اکتشاف» در قرن پانزدهم میلادی آغاز شد. پادشاه جاه‌طلب کشور پرتغال برای تحقق کنجکاوی، گسترش مسیحیت و البته کسب ثروت ناوگانی مجهز را برای جست‌وجوی هند فرستاد. این سفر تاریخ جهان را برای همیشه دگرگون کرد و اتفاقاتی را رقم زد که مهدی میرکیایی آن‌ها را به زیبایی در مجموعه سرگذشت استعمار روایت می‌کند.

غارتگران اروپایی در مسیر خود به قاره آفریقا برخوردند، جایی که سنگ‌های قیمتی میان دانه‌های شن برق می‌زدند و زیبایی‌های چشمگیرش از نعمات بی‌پایان طبیعت حکایت داشت. سپس با فتح قسمت‌هایی از آفریقا، به سمت قاره‌ی آسیا بادبان کشیدند. آوازه‌ی دستاوردهای پرتغالی‌ها به‌حدی زیاد بود که خیلی زود انگلیس، هلند و اسپانیا هم به جمع استعمارگران پیوستند. آن‌ها با خودپسندی بی‌حدوحصرشان دیگر نژادها را غارت می‌کردند و علاوه بر تصاحب دارایی‌های طبیعی حتی مردم کشورهای دیگر را به بردگی می‌گرفتند.

ماجراهای وحشیگری استعمارگران قلب هر انسانی را به درد خواهد آورد، اما آشنایی با وقایع آن سال‌ها بی‌اغراق برای همه‌ اجباری است. مجموعه سرگذشت استعمار به ما کمک می‌کند واقعیت‌های قرن پانزدهم که ریشه نابرابری‌های امروز هستند را ببینیم و در تحلیل مسائل روز هوشمندانه‌تر عمل کنیم. مهدی میرکیایی، نویسنده این مجموعه‌ی پانزده جلدی ما را به قلب کشورهای استعمارشده می‌برد تا درکی جامع از روابط ملل در قرون گذشته به دست آوریم. این اثر ارزشمند می‌تواند انتخابی عالی برای نوجوانان علاقه‌مند به تاریخ باشد؛ با این وجود تمام افراد حق‌جو که می‌کوشند اطلاعات تاریخی خود را گسترش دهند می‌توانند از کتاب‌های سرگذشت استعمار بهره ببرند.

در پایان باید گفت این مجموعه آموزنده توسط انتشارات مهرک به چاپ رسیده و نشر صوتی سماوا نسخه‌ی گویای آن را تهیه کرده است.

افتخارات مجموعه سرگذشت استعمار

  • اثر شایسته تقدیر در سی‌ونهمین جایزه کتاب سال (1400)
  • اثر شایسته تقدیر در بیست‌ونهمین جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران (1400)

کتاب صوتی سرگذشت استعمار - سرگذشت استعمار - جلد هشتم: به دنبال کادی مناسب چه کسانی است؟

نوجوانان علاقه‌مند به تاریخ و افرادی که مطالعه‌ی قبلی در این حوزه نداشته‌اند، ‌مخاطبان اصلی کتاب به دنبال کادی هستند.

با مهدی میرکیایی بیشتر آشنا شویم

مهدی میرکیایی فارغ‌التحصیل دکترای تاریخ پس از اسلام و استاد دانشگاه علامه طباطبایی است. او آثار متعددی در زمینه ادبیات و تاریخ تالیف کرده که مجموعه سرگذشت استعمار شناخته‌شده‌ترین آن‌هاست. شایان ذکر است دکتر میرکیایی در سال 1378 و 1381 جایزه‌ی کتاب سال جمهوری اسلامی را به دست آورد. از دیگر افتخارات این نویسنده‌ی ایرانی می‌توان به اثر برگزیده جشنواره کتاب‌های کمک آموزشی رشد در سال 1386، برنده لوح زرین هجدهمین جشنواره کتاب در 1395 و برگزیده جشنواره خاتم در سال 1395 اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد هشتم: به دنبال کادی می‌شنویم

اعتماد مردم سند روزبه‌روز به ناپیر بیشتر می‌شد. ناپیر رهبران و بزرگان سند را تشویق می‌کرد تا علیه انگلستان متحد شوند و مردم را به قیام وادار کنند. او به کسانی که از آمادگی او برای جنگ با هم‌وطنانش تعجب می‌کردند می‌گفت: «وطن من همه جهان است، نه انگلستان و مذهب من انسانیت است، نه مسیحیت.» بالاخره مردم سند برای مبارزه علیه انگلیس آماده شدند. آن‌ها باید به انگلیسی‌ها در سرزمین‌های همسایه سند حمله می‌کردند. حمله سندی‌ها با پاسخ سخت‌تری از سوی انگلیسی‌ها همراه شد. سربازان انگلیسی به کمک آتش شدید توپخانه، سندی‌ها را عقب راندند و وارد سرزمین آن‌ها شدند.

آن‌ها اعلام کردند چون مردم سند مناطق تحت تصرف انگلیس را تهدید کرده‌اند،‌ باید سرزمین سند را اشغال کنند تا این تهدیدها برای همیشه به پایان برسد. سندی‌ها از این بهانه‌جویی انگلیسی‌ها برای تسخیر سرزمینشان تعجب نکرده بودند،‌ چیزی که آن‌ها را بسیار شگفت‌زده کرده بود شخصی بود که فرماندهی انگلیسی‌ها را به عهده داشت: سرگرد چارلز ناپیر؛ همان انگلیسی انسان‌دوستی که مدت‌ها در میان آن‌ها زندگی کرده بود و اکنون کت‌وشلوار سفیدش را با لباس افسران ارتش کمپانی هند شرقی عوض کرده بود و سربازانش را برای حمله به سندی‌ها رهبری می‌کرد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
50 دقیقه
به دنبال کادی - قسمت اول
52 دقیقه
به دنبال کادی - قسمت دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد هشتم: به دنبال کادی
نویسنده
راویپیمان طالبی
ناشر چاپیانتشارات مهرک
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۴۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب علمی و آموزشی نوجوان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد هشتم: به دنبال کادی

زنده باد ایران
۱۴۰۲/۶/۲۷
متن روان گویندگی خوب بیشتر مطالب این جلد با محوریت تاریخ استعمار در هندوستان هست. اشاراتی مختصر ولی مفید در مورد سرنوشت گاندی و همچنین اقدامات وی برای استقلال هند در این جلد بیان شده.
قابل استفاده برای گروه‌های سنی نوجوان و جوان و بالا تر از آن.
عیسی زاده
۱۴۰۱/۱۲/۱۳
و بالاخره فرآیند استقلال هند. جالب این که این استعمار در هند، برای مثلا قرون وسطی نیست؛ بلکه حتی تا وسط قرن ۱۹‌ام و متعلق به انسان متمدن غربیه!
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد هشتم: به دنبال کادی

برای دریافت کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد هشتم: به دنبال کادی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.