معرفی و دانلود کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد پانزدهم: ملکه تهی دست

عکس جلد کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد پانزدهم: ملکه تهی دست
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد پانزدهم: ملکه تهی دست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد پانزدهم: ملکه تهی دست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد پانزدهم: ملکه تهی دست

کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد پانزدهم: ملکه تهی دست، اثری آموزشی برای نوجوانان است که به تلاش‌های کشورهای غربی برای استعمار می‌پردازد. در این جلد از مجموعه‌ی سرگذشت استعمار که در سال 1400 در جایزه‌ی کتاب سال شایسته‌ی تقدیر معرفی شد، مهدی میرکیایی، تاریخ‌دان و نویسنده‌ی ایرانی، استعمار شرق آسیا و قاره‌ی آمریکا توسط هلند، پرتغال، انگلستان و اسپانیا را بررسی می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد پانزدهم: ملکه تهی دست

در قرن‌های 16 و 17 میلادی، امپراتوری‌های پرتغال، هلند، اسپانیا، فرانسه و بریتانیا برای کسب انحصار تجارت در زمینه‌ی ادویه‌هایی چون فلفل، دارچین و جوز هندی، وارد کشورهای جنوب شرقی آسیا شدند و به استعمار این بخش از قاره‌ی کهن پرداختند. در این زمان رقابت‌های شدیدی بین این قدرت‌های اروپایی وجود داشت و هر کدام با عملیات‌های جاسوسی و با بهره‌گیری از نیروی دریایی‌اش به دنبال برتری بر دیگران بود. مهدی میرکیایی در کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد پانزدهم: ملکه تهی دست که آخرین جلد از مجموعه‌ی سرگذشت استعمار است، تلاش‌های قدرت‌های اروپایی و سپس آمریکایی برای استعمار جنوب شرقی آسیا و آمریکای جنوبی را به شکلی جذاب و گیرا روایت می‌کند.

پیشرفت‌های علمی، کشتی‌سازی و دریانوردی در اروپا و همینطور کنترل و تسلط مطلق امپراتوری عثمانی بر دریای مدیترانه باعث شد دریانوردان پرتغالی، اسپانیایی و هلندی به دنبال دور زدن قاره‌ی آفریقا و پیدا کردن مسیر دریایی جدیدی برای رسیدن به هند و شرق آسیا بروند. در آغاز پرتغال توانست بر مراکز تجاری و تولیدی جنوب شرقی آسیا غلبه پیدا کند، ولی امپراتوری‌های هلند و اسپانیا در نهایت توانستند پرتغال را بیرون کرده و خود به استعمار بخش‌هایی بپردازند که بعداً کشورهای تایلند، فیلیپین، مالزی و اندونزی شدند. مهدی میرکیایی در کتاب سرگذشت استعمار - جلد پانزدهم: ملکه تهی دست، نشان می‌دهد کشورهایی چون هلند و بریتانیا چگونه با ایجاد شرکت‌هایی خصوصی (مانند کمپانی هند شرقی) برای دستیابی به منافع تجاری، دست به کشتار و جنایت‌هایی مهیب علیه اهالی و بومیان نواحی تحت استعمار زدند.

از طرف دیگر، در قاره‌ی آمریکا هم، اسپانیا که در آغاز بدون هیچ رقیبی بر بومیان تفوق پیدا کرده بود، مستعمرات خود را وسیع‌تر و وسیع‌تر می‌کرد و در این راه از انجام هیچ جنایت و کشتاری هراس نداشت. سرخ‌پوستان بومی این مناطق که از نظر علمی و تکنولوژیک بسیار ضعیف‌تر از رقبای خود بودند، با قبول شکست‌های فراوان تا مرز نابودی مطلق رفتند. کتاب سرگذشت استعمار - جلد پانزدهم: ملکه تهی دست جنایت‌ها و شکنجه‌هایی که این قدرت‌های اروپایی و حتی کسانی چون کریستف کلمب بر سر بومیان آمریکا آوردند را با زبانی ساده تصویر می‌کند تا مخاطبان کتاب با این بخش تاریک و وحشیانه‌ی تاریخ جهان آشنایی بیشتری پیدا کنند.

کتاب سرگذشت استعمار - جلد پانزدهم: ملکه تهی دست توسط انتشارات مهرک منتشر شده و نسخه‌ی صوتی آن به گویندگی پیمان طالبی و توسط گروه فرهنگی سماوا تهیه شده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی سرگذشت استعمار

مجموعه سرگذشت استعمار به ما کمک می‌کند واقعیت‌های قرن پانزدهم که ریشه‌ی ‌نابرابری‌های امروز هستند را ببینیم و در تحلیل مسائل روز هوشمندانه‌تر عمل کنیم. مهدی میرکیایی، نویسنده این مجموعه‌ی پانزده جلدی ما را به قلب کشورهای استعمارشده می‌برد تا درکی جامع از روابط ملل در قرون گذشته به دست آوریم. این اثر ارزشمند می‌تواند انتخابی عالی برای نوجوانان علاقه‌مند به تاریخ باشد.

جوایز و افتخارات مجموعه‌ی سرگذشت استعمار

  • اثر شایسته تقدیر در سی‌ونهمین جایزه کتاب سال (1400)
  • اثر شایسته تقدیر در بیست‌ونهمین جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران (1400)

کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد پانزدهم: ملکه تهی دست زندان برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی نوجوانانی که به تاریخ و به طور ویژه تاریخ استعمارگران علاقه دارند، از شنیدن کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد پانزدهم: ملکه تهی دست لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد پانزدهم: ملکه تهی دست می‌شنویم

شیوه‌ی جنگ مردم ویتنام با آمریکایی‌ها چریکی بود. آن‌ها در جنگل‌های انبوه، بین شاخ و برگ درختان پنهان می‌شدند و وقتی که سرباز‌های آمریکایی از آنجا می‌گذشتند، به آن‌ها حمله می‌کردند و بعد در بین درختان ناپدید می‌شدند. در خیلی از اوقات، بالگردهای آمریکایی هم نمی‌توانستند رزمنده‌های ویتنامی را تعقیب کنند. چون برگ درختان زیاد در جنگل‌های استوایی، آن‌ها را در پناه خودشان می‌گرفتند و از چشم دشمن دور نگه می‌داشتند.

آمریکایی‌ها باید از شر این برگ‌ها راحت می‌شدند. دانشمندان آن‌ها، ماده‌ای به نام «عامل نارنجی» را اختراع کردند که با پاشیدن آن روی جنگل‌ها، برگ درختان انگار که تندباد پاییزی بر آن‌ها وزیده باشد، پایین می‌ریخت و ویتنامی‌ها نمی‌توانستند زیر شاخه‌های لخت درختان خودشان را پنهان کنند و به هدف خوبی برای بالگردهای آمریکایی تبدیل می‌شدند. عامل نارنجی خیلی از جنگل‌های ویتنام را از بین برد، ولی کمکی به آمریکایی‌ها نکرد و آن‌ها سرانجام شکست خوردند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
49 دقیقه
بخش اول
74 دقیقه
بخش دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد پانزدهم: ملکه تهی دست
نویسنده
راویپیمان طالبی
ناشر چاپیانتشارات مهرک
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب علمی و آموزشی نوجوان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد پانزدهم: ملکه تهی دست

زنده باد ایران
۱۴۰۲/۷/۱۱
متن روان، گویندگی خوب. این جلد به تاریخ شرق آسیا و آمریکای جنوبی می پردازد
محمدرضا حسن
۱۴۰۳/۱/۱۰
این کتاب نشان دهنده وحشی بودن اروپایی‌ها رو نشون میده
یگانه زهرا منصوری
۱۴۰۳/۱/۹
کتاب بسیار عالی بود واقعا ارزش خریدن و خواندن دارد.
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد پانزدهم: ملکه تهی دست

برای دریافت کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد پانزدهم: ملکه تهی دست و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.