معرفی و دانلود کتاب صوتی سقراط مجروح

عکس جلد کتاب صوتی سقراط مجروح
قیمت:
۵۴,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سقراط مجروح و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سقراط مجروح و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سقراط مجروح

کتاب صوتی سقراط مجروح، نوشته‌ی برتولت برشت، داستانی کوتاه است که به حضور سقراط در جنگ‌های پلوپونزی می‌پردازد. برتولت برشت در این داستان، به روشی که بی‌شباهت به پرسش‌گری‌های سقراط نیست، مفهوم شجاعت و فضیلت اخلاقی را مورد بررسی و پرسش‌گری قرار می‌دهد. داستان سقراط مجروح یکی از معدود داستان‌های کوتاه نوشته شده توسط این نویسنده است که او آن را در کتاب «داستان‌های تقویم» منتشر کرده بود.

درباره‌ی کتاب صوتی سقراط مجروح

برتولت برشت (Bertolt Brecht)، نمایشنامه‌نویس و شاعر مشهور آلمانی است که عمده‌ی شهرت خود را مدیون ایده‌های مدرنیستی‌ای همچون تئاتر حماسی و همینطور تعهدش به ایدئولوژی مارکسیسم و سوسیالیسم است. او در حین فعالیت هنری‌اش داستان‌های کوتاهی را نیز نوشت که آن‌ها را در کتاب «داستان‌های تقویم» منتشر کرد. داستان سقراط مجروح (Socrates Wounded یا در ترجمه‌ای دیگر، The Wounded Socrates) یکی از داستان‌های این مجموعه است.

سقراط، فیلسوف مشهور یونانی، پیش از اینکه به تدریس فلسفه بپردازد، در جنگ‌های پلوپونزی به‌عنوان یک سرباز مبارزه کرده بود. بعدها افلاطون با اشاره به این مبارزات سقراط، مفهوم «شجاعت» را از نظر وی بررسی می‌کند. در داستان سقراط مجروح، در میانه‌ی نبرد دلیوم، سقراط پس از اینکه از نقشه‌ی سپاه مقابل خود مطلع می‌شود، از میدان نبرد فرار می‌کند ولی چون همیشه پابرهنه بود، در بین بوته‌های خار گیر می‌افتد. زمانی که سربازان دشمن سقراط را محاصره می‌کنند، او برای دریافت کمک فریاد می‌زند که دیگران این فریاد را برآمده از خشم و دلیری‌اش ارزیابی می‌کنند. او سپس شمشیرش را تکان می‌دهد و شش سرباز دشمن را می‌کشد. این نبرد با پیروزی یونانیان به سرانجام می‌رسد و سقراط به عنوان یکی از قهرمانان شناخته می‌شود. اما سقراط خود می‌دانست که حقیقت چیز دیگری است و واقعاً شجاع و قهرمان نیست.

معرفی و دانلود کتاب صوتی سقراط مجروح

برتولت برشت در داستان سقراط مجروح، نگاه متفاوتی به مفاهیم شجاعت و اخلاق می‌اندازد که یادآور پرسش‌گری‌های سقراط در مورد مسائل و مفاهیم فلسفی‌ست. نکته‌ی جالب در این باره این است که خود برتولت برشت، در موقعیتی شبیه به موقعیت سقراط در این داستان نیز قرار گرفته بود. او که در زمان به قدرت رسیدن هیتلر، از ترس محاکمه شدن به آمریکا گریخته بود، پس از پایان جنگ جهانی و در دوران مک‌کارتیسم، توسط کمیته فعالیت‌های ضدآمریکایی مجلس نمایندگان، مورد بازجویی قرار گرفت و مجبور شد از باورها و عقایدش دفاع کند. برتولت برشت پس از این بازجویی از سوی بسیاری از نزدیکانش خائن شناخته شد و حتی مجبور شد آمریکا را ترک کند.

داستان سقراط مجروح توسط آبتین خردمند ترجمه شده و انتشارات کوله‌پشتی آن را منتشر کرده است. گویندگی نسخه‌ی صوتی این کتاب را بهروز رضوی برعهده داشته و نشر صوتی واوخوان آن را تهیه کرده است.

کتاب صوتی سقراط مجروح برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌های کوتاه فلسفی که به مفاهیم و فضیلت‌های اخلاقی می‌پردازند علاقه دارید، شنیدن کتاب صوتی سقراط مجروح به شما پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی سقراط مجروح می‌شنویم

سقراط از اینکه راحت شده بود، آه عمیقی کشید و با عجله از روی صندلی بلند شد و لنگ‌لنگان در حالی که به اطراف می‌نگریست، سعی کرد خود را به انتهای اتاق برساند. یعنی به جایی که محل خوابیدنش بود. او بر روی تخت‌خواب کوچک نعل‌مانندی دراز کشید. وقتی زن، برای برداشتن شال گردنش دوباره وارد اتاق شد، با بدگمانی به او نگاهی انداخت و مشاهده کرد که چگونه بی‌حرکت بر روی تخت‌خواب کوچک کف‌چرمی خود قرار گرفته است. یک لحظه فکر کرد که شاید شوهرش به چیزی احتیاج داشته باشد. اما پس از مدتی شک‌وتردید، خواست حرفی بزند و از او سؤالی بکند. زیرا او در هر حال، به خواسته‌های شوهرش توجه خاصی داشت. ولی فکر بهتری به ذهنش رسید و غُرغُرکنان اتاق را ترک کرد تا به همراه زن همسایه به تماشای مجالس جشن و سرور برود. سقراط با ناراحتی به خواب رفت و با غم‌وغصه‌ی بسیار از خواب بیدار شد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
26 دقیقه
بخش اول
26 دقیقه
بخش دوم
21 دقیقه
بخش سوم
32 دقیقه
بخش چهارم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سقراط مجروح
نویسنده
مترجمآبتین خردمند
راویبهروز رضوی
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۴۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سقراط مجروح

واهه یوسفی
۱۴۰۲/۶/۲۵
دو فصل در مورد سقراط است بقیه در مورد سزار روم. کتاب خوان عالی بود ولی داستان جذاب نیست.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سقراط مجروح

برای دریافت کتاب صوتی سقراط مجروح و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.