معرفی و دانلود کتاب صوتی زندگی اسرارآمیز

عکس جلد کتاب صوتی زندگی اسرارآمیز
قیمت:
94000 تومان - 9.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زندگی اسرارآمیز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زندگی اسرارآمیز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی زندگی اسرارآمیز

کتاب صوتی زندگی اسرارآمیز، رمانی زیبا از سومانک کید است که پس از انتشار در سال 2001، به سرعت غوغا به پا کرد و توانست در صدر پرفروش‌های نیویورک‌ تایمز قرار گیرد. در این اثر به ماجرای حیرت‌انگیز دختری نوجوان گوش خواهید داد که اتفاقاتی پیشبینی‌ناپذیر، او را به سوی کشف پاسخ معمای مرگِ مادرش سوق می‌دهد...

درباره کتاب صوتی زندگی اسرارآمیز:

سال 1964 است. در کارولینای جنوبی، دختر چهارده‌ساله‌ای به نام لی‌لی با پدرش و خدمتکار سیاه‌پوستی به نام رزالین زندگی می‌کند. لی لی سال‌هاست که مادر خود را از دست داده، و از او جز خاطره‌‌هایی بسیار مبهم چیزی در خاطر ندارد. پدر او که مردی خشن و بی‌رحم و بی‌ملاحظه است، هیچگاه رفتار خوبی با دخترش نداشته و لی‌ لی هرگز طعم محبت و حمایت والدین را نچشیده است. تنها همدم او در زندگی رزالین است، که اگرچه به نوعی نقش مادر را برای لی لی ایفا می‌کند، با این حال از او هم گاهی رفتارهایی عجیب و غریب سر می‌زند که به هیچ‌وجه خوشایند دختری نوجوان نیست. با این حال پیوندی ناگسستنی میان رزالین و لی لی برخوردار است.

اوضاع بدین منوال برای قهرمان نوجوان کتاب سپری می‌شود، تا اینکه روزی از روزها اتفاقی مهلک رخ می‌دهد؛ رزالین با برخی از متعصب‌ترین نژادپرستان محله به مشکل برمی‌خورد تا آنجا که حتی جان خود را نیز در خطر می‌بیند. لی لی نمی‌تواند او را به حال خود رها کند؛ چراکه رزالین هرجا که برود و هر تصمیمی که بگیرد، لی لی همراه او خواهد بود!

باری، آنها تصمیم می‌گیرند که برای مدتی به شهر تیبوران بروند؛ تا بلکه آب‌ها از آسیاب بیفتد. در این شهر با خواهرانی آشنا می‌شوند که در کار پرورش و نگهداری از زنبور عسل‌اند. آشنایی با این خانواده سرآغاز ماجراهایی است که در نهایت، به طرزی باورنکردنی، لی لی را از راز مرگ مادرش آگاه می‌کند...

سومانک کید در کتاب زندگی اسرارآمیز (The Secret Life of Bees)، در جایگاه نویسنده‌ای زبده و کاربلد ظاهر شده است؛ او با طرح پیرنگی جذاب و خلق شخصیت‌هایی باورپذیر و چندبعدی، به خوبی مخاطب اثر را با خود همراه می‌کند؛ اما داستانِ سرگرم‌کننده تنها ویژگی متمایز این رمان نیست. ارائه‌ی چشم‌اندازی تاریخی از آمریکای نیمه‌ی دوم قرن بیست، به همراه بازنماییِ دقیق معضلات گوناگون اجتماعی نظیرِ نژادپرستی و تبعیض علیه زنان، به اثر او ارزشی دوچندان بخشیده است.

نکته‌ی جالب توجه دیگر در این کتاب، تخیل شگرف نویسنده است که بهتر از هر جا خود را در نمادگرایی‌ای هویدا می‌کند که زندگی و عادات زنبورهای عسل را، به طرزی اسرارآمیز به زندگی و عادات بشری پیوند می‌زند.

گفتنی است که با اقتباس از رمان پرفروش زندگی اسرارآمیز، فیلمی با همین عنوان در سال 2008 ساخته شده است، که تماشای آن خالی از لطف نیست.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی زندگی اسرارآمیز:

- قرار گرفتن در لیست پرفروش‌های نیویورک تایمز
- برنده‌ی جایزه‌ی The Book Sense Book of the Year
- نامزد جایزه‌ی Orange در بخش داستانی
- نامزد جایزه‌ی لینکلن
- نامزد جایزه‌ی Allgemeine Literatur
-نامزد جایزه‌ی Gateway Readers

نکوداشت‌های کتاب صوتی زندگی اسرارآمیز:

- داستان سفر دختری جوان به سوی تعالی؛ به راستی که شاهکار است. (Anne Rivers Siddons)
- صدای حقیقی ادبیات جنوب آمریکا! (Anita Shreve)
- رمانی فوق‌العاده درباره‌ی مادران و دختران. (Connie May Fowler)
- استعاره‌هایی درخشان و شخصیت‌هایی واقعی... این کتاب اشک شما را درمی‌آورد! (Library Journal)

کتاب صوتی زندگی اسرارآمیز مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به رمان‌هایی با تم تاریخی، و به طور کلی دوست‌داران ادبیات داستانی امروز جهان، کتاب صوتی زندگی اسرارآمیز را اثری جذاب خواهند یافت.

با سومانک کید بیشتر آشنا شویم:

وی به سال 1948 در کشور آمریکا متولد شد؛ در دانشگاه پرستاری خواند و سال 1970 مدرک فارغ‌التحصیلی خود را دریافت کرد. پس از آن مدتی به کار پرستاری مشغول شد، اما ادبیات را که علاقه‌ی اصلی‌اش بود فراموش نکرد؛ پس از شرکت در کلاس‌های نویسندگی خلاق، نخستین و به زعم غالب منتقدین، بهترین رمان خود (زندگی اسرارآمیز) را نوشت. این اثر نام سومانک کید (Sue Monk Kidd) را بر سر زبان‌ها انداخت و افتخارات کوچک و بزرگ گوناگونی برایش به ارمغان آورد.

در بخشی از کتاب صوتی زندگی اسرارآمیز می‌شنویم:

رزالین شام را گذاشته بود روی اجاق. از آن مرغ‌های مخصوصش درست کرده بود. وقتی داشتم بشقاب تی‌ری را می‌گذاشتم، فکر کردم چطور مسئله‌ی ظریف تولدم را با او در میان بگذارم. مسئله‌ای که در طول زندگی‌ام، هیچ‌وقت به آن توجه نداشت. اما باز هم هر سال مثل احمق‌ها، فکر می‌کردم شاید این بار معجزه‌ای اتفاق بیفتد. تولد من و تولد کشور درست در یک روز بود، و این جلب توجه را سخت‌تر می‌کرد. کوچک‌تر که بودم فکر می‌کردم به خاطر من جشن می‌گیرند و فشفشه هوا می‌کنند. «هورا! لی لی به دنیا آمد!...» اما بعد، مثل همیشه واقعیت را فهمیدم. می‌خواستم به تی‌ری بگویم که همه‌ی دختر‌ها دوست دارند دستبند نقره‌ای داشته باشند. در واقع، پارسال در مدرسه، فقط من از آنها نداشتم. همه‌ی حالش به این بود که وقتی در صف غذاخوری می‌ایستادیم، مچمان را تکان بدهیم و با درآوردن صدای جرینگ جرینگ توجه همه را به خودمان جلب کنیم...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
نمونه
20 دقیقه
فصل اول - قسمت اول
31 دقیقه
فصل اول - قسمت دوم
27 دقیقه
فصل اول - قسمت سوم
27 دقیقه
فصل دوم - قسمت اول
24 دقیقه
فصل دوم - قسمت دوم
22 دقیقه
فصل سوم
33 دقیقه
فصل چهارم
23 دقیقه
فصل پنجم - قسمت اول
22 دقیقه
فصل پنجم - قسمت دوم
29 دقیقه
فصل ششم
31 دقیقه
فصل هفتم - قسمت اول
15 دقیقه
فصل هفتم - قسمت دوم
26 دقیقه
فصل هشتم - قسمت اول
23 دقیقه
فصل هشتم - قسمت دوم
18 دقیقه
فصل هشتم - قسمت سوم
26 دقیقه
فصل نهم - قسمت اول
27 دقیقه
فصل نهم - قسمت دوم
31 دقیقه
فصل دهم - قسمت اول
25 دقیقه
فصل دهم - قسمت دوم
20 دقیقه
فصل یازدهم - قسمت اول
19 دقیقه
فصل یازدهم - قسمت دوم
26 دقیقه
فصل دوازدهم - قسمت اول
29 دقیقه
فصل دوازدهم - قسمت دوم
19 دقیقه
فصل سیزدهم - قسمت اول
24 دقیقه
فصل سیزدهم - قسمت دوم
17 دقیقه
فصل چهاردهم - قسمت اول
20 دقیقه
فصل چهاردهم - قسمت دوم
22 دقیقه
فصل چهاردهم - قسمت سوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی زندگی اسرارآمیز
نویسنده
مترجمعباس زارعی
راویسحر بیرانوند
ناشر چاپیانتشارات آموت
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱۱ ساعت و ۱۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
94000 ت - 9.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی زندگی اسرارآمیز

بهاره محمدی اسفه
۱۴۰۱/۹/۲۶
داستان بسیار گیرا و جذابی بود با توصیف‌های بسیار دقیق و شخصیت پردازی بسیار درست.
البته بر خلاف آنچه از اسم داستان برمی آمد رازی در بین نبود و از همان ابتدا نحوه مرگ مادر لی لی مشخص بود ولی این مسئله از جذابیت داستان نمی‌کاهد.
از نقاط برجسته داستان دیدگاه ضد نژاد پرستی آن را می‌توان نام برد که و
قابل ستایش است همچنین اطلاعات جالبی که در قالب قصه درباره زنبور داری و زندگی زنبور عسل به خواننده می‌دهد.
درباره نوع روایت باید بگویم بسیار عالی بود و باعث جذاب‌تر شدن قصه شده بود.
صداهایی خانم بیرانوند بسیار شیرین بود و کمک می‌کرد با شخصیت‌های داستان ارتباط بهتری برقرار کنیم.
به خصوص صدای لی لی و روزالین و می.
با سپاس از کتابراه
Azadeh Akbari
۱۴۰۰/۱۲/۲
اگه وقته مُردنه برو و بمیر اما اگه وقت زندگی کردنه زندگی کن. با شک و تردید زندگی نکن، نترس، اونجوری که دوست داری زندگی کن. زندگی اسرار امیز فول ارامشی بود برای دل و جونم. کتابیست بسیار نازنین. دوستان ازش نگذرید.
الی خزاعی
۱۴۰۰/۸/۲۴
واقعا نپسندیدم. صدای خواننده کتاب هم روی اعصاب بود. خیلی جاها شبیه نمایش رادیویی میشد که جالب نبود. روشی که قهرمان کتاب اون خانواده سیاهپوست را پیدا کرد خیلی غیر واقعی و تخیلی بود والا پوارو هم دنبال چهارتا سرنخ میگرده
صفورا امیری
۱۴۰۰/۴/۵
شنیدن این کتاب را هزاران بار پیشنهاد میکنم کتابی ست که از هر نظر قوی و مفید است ادبیات بسیار قوی در این داستان شنونده را به تحسین وا میدارد گوینده هم بسیار بسیار عالی داستان را بیان کردند
Mahnaz Khorram
۱۴۰۱/۴/۲۲
راوی عالی بودن و نثر روان و دلنشینی داشت خیلی خوب میتونستی محیط اطراف رو تصور کنی اما از اواسط داستان یکنواخت به نظرم امد شاید برای سنین پایینتر مناسب باشه مثلا ۱۸ یا ۱۹ سال.
M R
۱۴۰۰/۸/۳
داستان کتاب بد نبود بعضی جاها توصیفات و توضیحات طولانی وخسته کننده اما درکل به زیبایی نوشته شده بود، گویندگی کتاب فوق العاده قوی و حرفه‌ای و البته صدای گوینده بسیار دلنشین بود.
فاطمه هاتفی کیا
۱۴۰۱/۷/۲۹
این دختر بچه چه جسارتی دارد و برمی خیزد و از جایی که او را به اسارت کشیده رها کرده و به سمتی می‌رود تا یک زندگی شاد بسازد. باید خودش این مشکل را حل می‌کرد
مونا مجتبی زاده
۱۴۰۰/۴/۹
کتاب فوق العاده زیبایی بود خیلی لطیف و دلنشین. با اینکه ریتم نسبتا یکنواختی داره ولی اصلا خسته کننده نیست. صدا و لحن گوینده هم عالی بود.
Maryam M
۱۴۰۰/۷/۲۳
دوست داشتنی بود. آروم و زیبا و پر از رنج‌هایی که هر کدوم از ما به دوش میکشیم. صدا و اجرای گوینده هم بسیار دلنشین بود.
ساناز اسعدی
۱۴۰۰/۷/۸
راوی عالی بودن، داستان یه ریتم یکنواخت داشت اما اصلا خسته کننده نبود، این داستانو دوست داشتم، خیلی لطیف و آموزنده بود
غزاله بیات
۱۴۰۰/۶/۲۶
از گوینده محترمتان که با صدا و اجرایشان کتاب را شنیدنی کردند بسیار ممنونم اما خود کتاب خیلی جالب نبود و از نظر کسل کننده بود
مرضیه چکامه
۱۴۰۰/۴/۲۶
بسیار زیبا و دلنشین، توصیفات قشنگی داره و عشق و مهربانی رو خیلی خوب جلوه میده، امیدوارم کتابراه کتابهایی از این دست رو بیشتر بهم معرفی کنه
شیرین قلی زاده
۱۴۰۱/۲/۱۲
صدا و لحن راوی بسیار عالی بود کتاب زیاد جالب نبود ریتم یکنواختی داشت انتظار پایان متفاوت تری رو داشتم، توصیه نمیکنم
مجید محمدی
۱۴۰۰/۱۰/۲۲
کتابی عالی و بسیار داشتنی‌ست. این کتاب نثری روان، زیبا و دلنشین دارد و از گوش دادن آن بسیار لذت بردم.
محمد داودی فر
۱۴۰۰/۷/۶
رمانی بسیار عالی و نویسنده‌ای بسیار قوی و البته ترجمه عالی و راوی بسیار توانا، اهل کتاب قطعا لذت خواهند برد
مشاهده همه نظرات 31

راهنمای مطالعه کتاب صوتی زندگی اسرارآمیز

برای دریافت کتاب صوتی زندگی اسرارآمیز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.