معرفی و دانلود کتاب صوتی سلمان هراتی

عکس جلد کتاب صوتی سلمان هراتی
قیمت:
35000 تومان - 4.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سلمان هراتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سلمان هراتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سلمان هراتی

علی تقوی در کتاب صوتی سلمان هراتی به ابعاد مختلف زندگی و شعر این شاعر نامدار معاصر می‌پردازد. این اثر که در مجموعه‌ی «شخصیت‌های مانا» قرار دارد، مطالبی تحقیق‌شده را درباره‌ی شعر و هنر و زندگی این شخصیت ادبی معاصر در بر گرفته است.

درباره‌ی کتاب صوتی سلمان هراتی

سلمان هراتی در فروردین 1338 در تنکابن چشم به جهان گشود. او مدرک فوق دیپلم خود را در رشته‌ی هنر دریافت کرد و پس از آن به تدریس در یکی از روستاهای لنگرود پرداخت. هراتی در شعر تخلص «آذرباد» را برای خود برگزیده بود و اشعار او در طول عمر کوتاهش در چندین کتاب گردآوری شده‌اند. «از آسمان سبز»، «دری به خانه‌ی خورشید» و مجموعه شعری برای کودکان با نام «از این ستاره به آن ستاره» عناوین آثار این شاعر پرآوازه‌ی روزگار ما هستند.

اشعار هراتی پیش از هر چیز اشعاری ایدئولوژیک به شمار می‌روند. ردپای مضامینی همچون انقلاب اسلامی، جنگ هشت‌ساله‌ی ایران و عراق، غرب‌ستیزی و نکوهش مدرنیته در آثار او پررنگ و غیرقابل انکار است. او در قالب‌های مختلف شعری از غزل تا شعر سپید به بیان این مضامین پرداخته است و در سرایش آثار خود از اشعار شاعران بزرگی همچون فروغ فرخ‌زاد و سهراب سپهری و همچنین هم‌نشینی با دیگر شاعران معاصر از جمله قیصر امین‌پور و سید حسن حسینی بهره گرفته است.

علی تقوی در دهمین جلد مجموعه‌ی شخصیت‌های مانا، پژوهشی مفصل را درباره‌ی زندگی این شاعر فقید به علاقه‌مندان ادبیات فارسی معاصر ارائه می‌دهد. او در فصل‌هایی جداگانه از تخیل، عاطفه، زبان، موسیقی و فرم آثار هراتی و همچنین زندگی او سخن می‌گوید. در پایان نیز نمونه‌ای از اشعار او را به انتخاب نویسنده می‌شنویم.

درباره‌ی مجموعه‌ی شخصیت‌های مانا

انتشارات سوره‌ی مهر با تألیف و انتشار کتاب‌های این مجموعه کوشیده است پژوهشی مفصل درباره‌ی زندگی نامداران و مشاهیر معاصر حوزه‌های مختلفی همچون ادبیات، سیاست و جامعه ارائه دهد و ضمن پرداختن به زندگی و پیشه‌ی آن‌ها، نام و یادشان را در اذهان و بر زبان‌ها زنده نگه دارد. گروه مؤلفان این مجموعه در سال 1388 گلچینی از 100 چهره‌ی معاصر را برگزیدند و نگارش آثار را به شیوه‌ای مستند و علمی آغاز کردند. بهاءالدین محلاتی، سید کریم امیری فیروزکوهی، سید محمد فرزان و یحیی ذکاء برخی از شخصیت‌هایی هستند که در این مجموعه به زندگی و حرفه‌ای آنان پرداخته شده است.

کتاب صوتی سلمان هراتی برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی علاقه‌مندان به کتاب‌های زندگی‌نامه و همچنین دوستداران ادبیات معاصر فارسی را به شنیدن این کتاب صوتی دعوت می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی سلمان هراتی می‌شنویم

سلمان همواره ساده زیست و تمام همت خود را به کار بست تا به دور از روی و ریا از مردمی سخن گوید که رنج و خستگی سالیان سال بر جبینشان نقش بسته است. او از نزدیک تمام فضاهای شعری خود را لمس کرده و طعم تلخی‌ها و مرارت‌ها را چشیده بود. «او مردم را فارغ از جایگاه اجتماعی‌شان دوست داشت و هنرش را همواره مدیون مجالست با آن‌ها می‌دانست و تعهد در هنر، از نگاه او تعریفی جز مشایعت مردم در سفر پرمخاطره‌شان به سمت زندگی نداشت.

وقتی عرق از پیشانی او جاری می‌شد و پینه‌های دستش در تماس با دسته بیل به آب می‌نشست و تنفس در شرجی بهاری شمال به مشقت می‌افتاد، ناب‌ترین لحظات برای سلمان و شعرش پیش می‌آمد و او را متقاعد می‌کرد که خالص‌ترین و حقیقی‌ترین کلمات را به کار خواهد برد.» لذا یکی از نکاتی که در بررسی زندگی و حتی شعر سلمان نباید از خاطر برد انس و تعلق خاطر ویژه سلمان به طبیعت و مردمان مرتبط با آن است. از این رو بخشی عمده از اشعار سلمان، یا طبیعت سروده‌هایی است که جان شاعر با آن به نجوا نشسته است و یا توصیف مردمان روستا و گالش‌ها. سلمان لحظات نابی را با این گالش‌ها گذرانده است که شاید بیش از هرکسی با طبیعت مأنوس شده‌اند، و با صدای نی یا شلوای محلی شعری سروده و خوانده و یا به شعرها و ترانه‌های مازندرانی گوش سپرده است که همین گالش‌ها و مردمان روستا به آواز می‌خواندند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
3 دقیقه
یادداشت مجموعه
3 دقیقه
سال‌شمار
6 دقیقه
مقدمه
5 دقیقه
معرفی، نقد و بررسی منابع
13 دقیقه
درنگی بر زندگی سلمان هراتی
13 دقیقه
نقد و واکاوی مجموعه اشعار سلمان هراتی
46 دقیقه
عاطفه
18 دقیقه
تخیل
10 دقیقه
زبان
18 دقیقه
موسیقی
4 دقیقه
شکل
6 دقیقه
آثار
23 دقیقه
نمونه‌ای از اشعار سلمان هراتی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سلمان هراتی
نویسنده
راویعلی عبدل پور اصل
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۴۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی
35000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سلمان هراتی

نریمان قربانی پور
۱۴۰۳/۱/۲۷
کاش در تحلیل شعر سلمان به زمینه اجتماعی او بیشتر می‌پرداخت تا روکش سطحی سیاسی به او بچسباند
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سلمان هراتی

برای دریافت کتاب صوتی سلمان هراتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.