معرفی و دانلود کتاب صوتی سه تار

عکس جلد کتاب صوتی سه تار
قیمت:
۵۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سه تار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سه تار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سه تار

کتاب صوتی سه تار اثری از جلال آل احمد، نویسنده‌ی نام‌آشنا و برجسته‌ی ایرانی است. آل احمد در سیزده داستانِ کوتاه این کتاب، به برخی از بارزترین معضلات و پیچیدگی‌های درونیِ جامعه‌ی ایران پرداخته و از عقاید افراطی، ناآگاهی، جهل و خرافاتی که گهگاه و در برهه‌هایی حساس از تاریخ پر فراز و نشیب ایران، دامن‌گیر ایرانیان شده، پرده برداشته است.

درباره‌ی کتاب صوتی سه تار

جلال آل احمد (Jalal Al Ahmad)، مترجم، روشنفکر و داستان‌نویس ماهری است که در کتاب صوتی سه‌ تار، راوی حکایاتِ جامعه‌ای بیمار و اسیر در چنگالِ جهل و خرافه است. آل احمد را به دلیل آراء و نظراتش و همین‌طور داستان‌هایی که از خود به جا گذاشته است، از جمله‌ی یکی از شخصیت‌های مهم دهه‌ی چهل شمسی قلمداد می‌کنند که بزرگانِ دیگر ادبیات نظیر غلامحسین ساعدی و نادر ابراهیمی از وی تأثیر پذیرفته‌اند. درباره‌ی او، نگاه‌های متفاوت و گاه بسیار متضادی وجود دارد: گروهی او را مبلغ لمپنیسمِ ادبی می‌دانند و گروهی دیگر از او به فانوسِ روشن‌گرِ روزهای تاریک یاد می‌کنند. فراز و نشیب‌های زیادی در زندگی آل احمد وجود داشته است، از تمایلاتِ مذهبی عمیق تا پیوستنش به حزب توده و بازگشت دوباره به معنویت و دین. نکته در اینجاست که ردپای تمامی این فراز و فرودها را می‌توان در جای‌جایِ آثار تألیفی وی و کتاب‌هایی که برای ترجمه انتخاب می‌کرد، مشاهده کرد. او همسر زنده‌یاد سیمین دانشور، نویسنده‌ی چیره‌دست و شهیر ایرانی نیز بوده است. به پاسِ خدمات آل احمد، یکی از مهم‌ترین جوایز ادبی ایران، به نام او ثبت شده است. از آل احمد، ترجمه‌ها و آثار متعددی باقی مانده است که سه تار، از شنیدنی‌ترینِ آن‌ها به‌شمار می‌رود.

عنوان کتاب سه تار، برگرفته از نامِ یکی از داستان‌های کوتاه همین مجموعه است و به ماجرای نوازنده‌ی جوانی اختصاص دارد که از روی عشق به موسیقی و همین‌طور برای گذران زندگی، به نوازندگی در مراسم و مجالس مشغول است. او سرانجام پس از مدت‌ها کار کردن، پول‌های خود را جمع کرده و اولین سازش را می‌خرد اما عبورش از مقابل یک مسجد و مشاجره‌ای که در پیِ آن رخ می‌دهد، سرنوشت او را دگرگون می‌کند. اغلب داستان‌های این مجموعه، همانند سه تار، بازتابی صریح و بی‌پرده از شرایط حساس و بحرانی مردم ایران است؛ مردمی که علاوه‌بر فقر و عدم بهره‌مندی از تمکنِ مالی، در گیرودار خرافات و جهل نیز گرفتارند و راهی برای خروج از این شرایط برای خویش، متصور نیستند.

در داستان‌های کوتاهِ کتاب صوتی سه تار کمتر رگه‌هایی از طنز احساس می‌شود و در مقابل، هرچه می‌شنوید اندوه و حزنی است که از شرح زندگی و سرنوشت شخصیت‌های داستان‌ها، به مخاطب القا می‌گردد. آل احمد نیز مانند دیگر نویسندگانِ پس از مشروطه، آثارش مملو از ارجاعات اجتماعی و سیاسی فراوان است. علاوه‌بر تحلیل‌های زیبایی‌شناختی و بررسی‌های فنی، از نگاه جامعه‌شناختی نیز می‌توان به کنکاش در آن آثار پرداخت. آل احمد در اکثر قریب به اتفاق داستان‌هایش، فردیت را از شخصیت‌های داستانش زدوده و در خلق قهرمان‌ها و ضدقهرمان‌هایی تیپیک دست زده است که به‌نوعی نماینده‌ی طبقه یا قشر ویژه‌ای از افراد به شمار می‌روند. همانند دیگر نویسندگانِ واقع‌گرا، آل احمد نیز مشکلات اجتماعی و چالش‌های جامعه‌ی خود را کاویده و آسیب‌های ناشی از فقدانِ آگاهی و دانش، تمایل به خرافه، راحت‌طلبی، نبودِ روحیه‌ی تعاون و هم‌دردی و بسیاری معضلات دیگر را برای مخاطبان خود ترسیم کرده است.

کتاب سه تار را کتاب‌نشر نیکا به چاپ رسانده است. نسخه‌ی صوتی این کتاب را به همت انتشارات جیحون و با خوانش هوتن شاطری‌پور می‌شنوید.

کتاب صوتی سه تار برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ کتاب صوتی سه تار را به تمامی علاقه‌مندانِ ادبیات داستانی به‌ویژه داستان‌های کوتاه واقع‌گرایانه و همین‌طور طرفدارانِ آثار جلال آل احمد پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی سه تار می‌شنویم

زیره‌چی هنوز از پله‌های سر بازار بالا نرفته بود و خودش را به خیابان نرسانده بود که باز به یکی از این تفنگ‌به‌دوش‌ها برخورد و بیشتر ناراحت شد. تجارت‌خانه‌ای که زیره‌چی در آن کار می‌کرد، همان سر بازار بود و او از تجارت‌خانه که در می‌آمد، می‌خواست به تلگراف‌خانه برود و همان از درِ تجارت‌خانه که بیرون می‌آمد باز ناراحت شده بود. از اینکه نمی‌توانست حروف ماشین‌شده‌ی تلگراف را بخواند، باز غصه‌اش شده بود. ولی این غصه‌اش را زود فراموش کرد و به سرباز تفنگ‌به‌دوش فکر می‌کرد که فکرش را ناراحت‌تر کرده بود. زیره‌چی مدت‌ها بود هر وقت در کوچه و خیابان، چشمش به تفنگ روی دوش یک سرباز یا ژاندارم می‌افتاد، ناراحت می‌شد و خودش هم نمی‌فهمید چرا. یعنی ناراحت که نمی‌شد، اضطراب مخصوصی به او دست می‌داد و چندشش می‌شد. رنگش می‌پرید و چند دقیقه‌ای می‌ایستاد یا دنبال آن سرباز یا ژاندارم، چند قدم می‌رفت و بعد هم اگر واقعه‌ای اتفاق نمی‌افتاد و چیزی او را به حالِ خودش بازنمی‌گرداند، معلوم نبود تا چه وقت به همان حال می‌ماند و به تفنگ روی دوشِ آن سرباز یا ژاندارم مات‌زده نگاه می‌کرد. در این‌گونه مواقع، زیره‌چی پس از اینکه به حال خود بازمی‌گشت و می‌خواست دنبال کار خود برود، تصمیم می‌گرفت و بعد درباره‌ی این مسئله فکر می‌کرد تا سرانجام به نتیجه‌ای برسد. یعنی فکر کند که چرا هر وقت چشمش به یک تفنگ می‌افتد، این‌طور از خود بی‌خود می‌شود، اضطرابی به او دست می‌دهد و دست و دلش هم می‌لرزد و خودش را فراموش می‌کند. زیره‌چی می‌خواست اولاً بداند چرا این حالت به او دست می‌دهد و بعد بفهمد که اصلاً در چنین مواقعی چطور می‌شود؟ چه حالتی به او دست می‌دهد؟ امید؟ انتظار؟ وحشت؟ ترس؟ یا آرزو؟ و سرانجام وقتی چشمش به یک تفنگ می‌افتد، چه‌جور می‌شود؟ چه چیزش می‌شود؟ این را می‌خواست بداند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
11 دقیقه
بخش اول: سه‌تار
13 دقیقه
بخش دوم: بچه‌ی مردم
7 دقیقه
بخش سوم: وسواس
26 دقیقه
بخش چهارم: لاک صورتی
8 دقیقه
بخش پنجم: وداع
12 دقیقه
بخش ششم: زندگی که گریخت
14 دقیقه
بخش هفتم: آفتاب لب بام
14 دقیقه
بخش هشتم: گناه
13 دقیقه
بخش نهم: نزدیک مرزون‌آباد
7 دقیقه
بخش دهم: دهن‌کجی
13 دقیقه
بخش یازدهم: آرزوی قدرت
14 دقیقه
بخش دوازدهم: اختلاف حساب
26 دقیقه
بخش سیزدهم: الگمارک و المکوس

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سه تار
نویسنده
راویهوتن شاطری پور
ناشر چاپیانتشارات کتاب نشر نیکا
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۵۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سه تار

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سه تار

برای دریافت کتاب صوتی سه تار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.