معرفی و دانلود کتاب صوتی سه‌شنبه‌ها با موری

عکس جلد کتاب صوتی سه‌شنبه‌ها با موری
قیمت:
90000 تومان - 9.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سه‌شنبه‌ها با موری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سه‌شنبه‌ها با موری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سه‌شنبه‌ها با موری

کتاب صوتی سه‌شنبه‌ها با موری یکی از پرفروش‌ترین عناوین نیویورک‌تایمز است که به ملاقات‌های میچ آلبوم با موری شوارتز، استاد سابقش می‌پردازد. این مرد میانسال به دلیل یک بیماری لاعلاج هر روز کمی بیشتر به مرگ نزدیک می‌شود اما همچنان سرشار از امید است و بینش خود را برای نویسنده کتاب شرح می‌دهد... . این اثر محبوب در سال 1999 مورد اقتباس تلویزیونی قرار گرفت.

درباره‌ی کتاب صوتی سه‌شنبه‌ها با موری

توصیف موری شوارتز کار سختی است، این گفته را هر کسی که از نزدیک با او در ارتباط بوده تایید می‌کند. استاد سابق جامعه‌شناسی،
کسی که میچ آلبوم کتاب صوتی سه‌شنبه‌ها با موری (Tuesdays with Morrie) را به یاد او تالیف کرد از محبوب‌ترین افراد زمانه‌ی خود بود. این مرد مهربان، خردمند، واقع‌بین اما امیدوار و حامی احتمالا یک زندگی معمولی می‌داشت و ما هرگز نامش را نمی‌شنیدیم، اگر به بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) مبتلا نمی‌شد.

مبتلایان این بیماری در بهترین حالت پنج سال پس از تشخیص زنده می‌مانند، زمانی بسیار کوتاه برای جوانان تا به آرزوهای دیرینه‌شان برسند و کوتاه‌تر برای سالمندانی که برای تماشای ثمره‌ی تلاش‌هایشان به انتظار نشسته‌اند. بیشتر افراد بعد از فهمیدن این موضوع خود را می‌بازند اما موری فردی معمولی نبود. او پس از سوگواری برای روزهایی که هرگز آن‌ها را نمی‌دید مقاله‌ای با اسم «آخرین کلاس درس یک استاد: مرگ خودش» منتشر کرد.

متن مقاله مانند کلاس‌های موری شوارتز از شوخ‌طبعی و صمیمیتی کم‌نظیر بهره‌مند بود اما هیچ لطافتی نمی‌توانست تلخی موضوع آن، یعنی مرگ قریب‌الوقوع نویسنده را بپوشاند. استاد سابق هر روز کمی بیشتر از قبل به پایان زندگی‌اش نزدیک می‌شد اما سرشار از خوش‌بینی بود. بدن او به‌سرعت از هم می‌پاشید و حتی برای شخصی‌ترین کارهای خود به دیگران نیاز داشت با این حال نمی‌شد آزادگی روحش را نادیده گرفت. او در مقاله‌ی خود برداشتی از زندگی را به خوانندگانش هدیه داد که تنها فردی در بستر مرگ قادر به ادراک آن بود و به همین دلیل سریع مشهور شد.

آغاز وقایع کتاب صوتی سه‌شنبه‌ها با موری از این لحظه رقم خورد. خبرنگاران و روزنامه‌نگاران به دیدار او آمدند و مصاحبه‌هایشان به سرعت در سراسر جهان پخش شد. هزاران نفر برای شنیدن حرف‌هایش پای تلویزیون نشستند، از جمله میچ آلبوم که سال‌ها پیش در دانشگاه شاگرد موری بود. او که با وجود آشنایی قبلی، از بینش استاد قدیمی‌اش نسبت به بیماری‌اش حیرت‌زده شده بود با او تماس گرفت و آن‌ها به مدت چهارده هفته همدیگر را در روز سه‌شنبه ملاقات کردند. این دیدارهای دوستانه خیلی زود به آخرین کلاس درسی موری تبدیل شدند، با این تفاوت که موضوع آن نه علم جامعه‌شناسی بلکه خود مرگ بود... .

شایان ذکر است که این اثر تحسین‌شده توسط انتشارات تالیا و با ترجمه‌ی لیلی نوربخش به چاپ رسیده، همچنین نشر صوتی استودیو نوار تهیه نسخه‌ی گویای آن را برعهده داشته است.

جوایز و افتخارات کتاب سه‌شنبه‌ها با موری

  • پرفروش‌ترین کتاب نیویورک‌تایمز
  • رتبه اول کتاب‌های زندگی‌نامه معلمان و مربیان
  • رتبه اول کتاب‌های حوزه جامعه‌شناسی مرگ
  • رتبه اول کتاب‌های حوزه دوستی

نکوداشت‌های کتاب سه‌شنبه‌ها با موری

  • کتاب میچ آلبوم، هدیه‌ای برای بشریت است. (فیلادلفیا پرسشگر)
  • یک کتاب فوق‌العاده، داستانی درباره احساسات که توسط نویسنده‌ای با روحیه معنوی روایت می‌شود. (لس‌آنجلس‌تایمز)
  • یکی از بهترین کتاب‌هایی که درباره مرگ نوشته شده است. (بوستون گلوب)
  • کتابی که حتی با گذشت زمان، جایگاه خود را در دل مخاطبان حفظ کرده است. (میلواکی ژورنال سنتینل)

اقتباس‌های تلویزیونی و نمایشی از کتاب سه‌شنبه‌ها با موری

در سال 1999 یک اقتباس تلویزیونی به کارگردانی مایک جکسون و با بازی هنک آزاریا و جک لمون ساخته شد. در سال 2002 نیز یک نمایشنامه در تئاتر برادوی با نویسندگی میچ آلبوم و جفری هچر و کارگردانی دیوید اسبیورنسون بر روی صحنه رفت. بازی آلوین اپستین درنقش موری شوارتز و جان تنی در نقش میچ آلبوم نقدهای مثبت منتقدان را به دنبال داشت.

کتاب صوتی سه‌شنبه‌ها با موری مناسب چه کسانی است؟

این رمان حاوی بینش‌های مردی درباره زندگی و مرگ است که با دانش و خرد منحصربه‌فرد او از علم جامعه‌شناسی گره خورده. مطالعه این کتاب به تمام افرادی که می‌خواهند درکی عمیق‌تر از زندگی داشته باشند و دانشجویان جامعه‌شناسی علاقه‌مند به مطالعات سالمندی پیشنهاد می‌شود.

با میچ آلبوم بیشتر آشنا شویم

میچ آلبوم به سال 1958، در ایالت نیوجرسی به دنیا آمده و اکنون هفتمین دهه از زندگی خود را پشت سر می‌گذارد. این نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز در حیطه‌های گوناگونی قلم زده است؛ از رمان‌ و نمایشنامه‌ گرفته تا ستون‌نویسی در مطبوعات. وی یکی از نویسندگان محبوب آمریکایی است، و آثارش مخاطبینی گسترده در سراسر دنیا دارد.

او با نوشتن کتاب پرفروش و مشهور سه‌شنبه‌ها با موری به شهرت رسید. تمام آثار میچ آلبوم (Mitch Albom) تاکنون به بیشتر زبان‌های مهم دنیا ترجمه شده‌اند، و طبق آمارها بیش از سی و سه میلیون نسخه از آن‌ها به فروش رفته است! از جمله‌ی این آثار می‌توان به کتاب‌های پیش رو اشاره کرد: «اولین تماس تلفنی از بهشت»، «کمی ایمان داشته باش»، «برای یک روز دیگر»، «لمس بشر.»

در بخشی از کتاب صوتی سه‌شنبه‌ها با موری می‌شنویم

در مارس 1995 لیموزین حامل تد کاپل، مجری برنامه راه شب تلویزیون ABC کنار جدول پوشیده از برف خانه موری در وست‌نیوتون‌ واقع در ماساچوست متوقف شد. حالا موری تمام مدت روی صندلی چرخدار بود و عادت کرده که برای انتقال از روی صندلی به تخت و از تخت به صندلی مثل یک کیسه سنگین وابسته به دیگران باشد. هنگام غذا خوردن مرتب سرفه می‌کرد و جویدنش برایش دشوار شده بود. پاهایش از کار افتاده بود و دیگر نمی‌توانست راه برود.

با وجود این موری افسردگی را به خود راه نداده بود. برعکس، سرشار از فکرهای درخشان شده بود. افکارش را روی کتابچه‌های یادداشت زردرنگ، پاکت و کاغذ پاره‌ها به رشته‌ی تحریر درمی‌آورد. عبارات کوتاه فلسفی‌اش را درباره زندگی در سایه مرگ می‌نوشت: کارهایی را که می‌توانی انجام بدهی و کارهایی را که قادر به انجامشان نیستی بپذیر، گذشته را به‌عنوان گذشته بپذیر بی‌آنکه آن را رد کنی یا به دور افکنی،‌ بیاموز که خود و دیگران را ببخشی... .

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
3 دقیقه
بخش اول
15 دقیقه
برنامه درسی
8 دقیقه
دانشجو
10 دقیقه
برنامه تلویزیونی - بخش اول
8 دقیقه
درک موقعیت
13 دقیقه
کلاس درس
11 دقیقه
حضور یافتن
11 دقیقه
سه‌شنبه اول: درباره جهان حرف می‌زنیم
10 دقیقه
سه‌شنبه دوم: درباره افسوس خوردن برای خود حرف می‌زنیم
12 دقیقه
سه‌شنبه سوم: درباره پشیمانی‌ها حرف می‌زنیم
6 دقیقه
برنامه تلویزیونی - بخش دوم
11 دقیقه
استاد - بخش یکم
15 دقیقه
سه‌شنبه چهارم: درباره مرگ حرف می‌زنیم
18 دقیقه
سه‌شنبه پنجم: درباره خانواده حرف می‌زنیم
15 دقیقه
سه‌شنبه ششم: درباره عواطف و احساسات حرف می‌زنیم
11 دقیقه
استاد - بخش دوم
13 دقیقه
سه‌شنبه هفتم: درباره هراس از پیری حرف می‌زنیم
11 دقیقه
سه‌شنبه هشتم: درباره پول حرف می‌زنیم
20 دقیقه
سه‌شنبه نهم: درباره تداوم عشق حرف می‌زنیم
17 دقیقه
سه‌شنبه دهم: درباره ازدواج حرف می‌زنیم
14 دقیقه
سه‌شنبه یازدهم: درباره فرهنگ حرف می‌زنیم
8 دقیقه
برنامه تلویزیونی - بخش سوم
12 دقیقه
سه‌شنبه دوازدهم: درباره بخشایش حرف می‌زنیم
17 دقیقه
سه‌شنبه سیزدهم: درباره یک روز خوب حرف می‌زنیم
12 دقیقه
سه‌شنبه چهاردهم: خداحافظی می‌کنم
4 دقیقه
فارغ‌التحصیلی
6 دقیقه
پایان

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سه‌شنبه‌ها با موری
نویسنده
مترجملیلی نوربخش
راویبابک قهرمانی
ناشر چاپیانتشارات تالیا
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۱۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
90000 ت - 9.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سه‌شنبه‌ها با موری

آزاده سعیدی مطهر
۱۴۰۲/۱۰/۱۳
عالی بود به نظر من حتما باید برای یک بار هم که شده این کتاب را مطالعه کرد تا به معنای دقیق زندگی پی ببریم و اینکه یادآوری شود که عشق است پایه و اساس هستی. عشق بورز یا بمیر جمله بسیار زبیایی از این کتاب البته جملات بسیار زیبا و زیادی دارد.
مسعود خاکزاد
۱۴۰۲/۱/۱۵
پذیرفتن و کنارآمدن با حقیقت و آینده نزدیک قطعی در این داستان تعریف شده که به نظرم بانگاه اغراق آمیزی فقط به نیمه پر لیوان اشاره شده. توصیف معنی واکنش‌های ذهنی و زبان بدن شخصیت‌های کتاب فوق العاده است.
محمد محمدی دولت آبادی
۱۴۰۲/۱۲/۱۱
ارزش شنیدن و خواندن را ندارد
farnaz ehyaee
۱۴۰۱/۱۲/۱۷
عالیه این کتاب و به همه توصیه ش میکنم
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سه‌شنبه‌ها با موری

برای دریافت کتاب صوتی سه‌شنبه‌ها با موری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.