معرفی و دانلود کتاب صوتی یادداشت‌های زیرزمینی

عکس جلد کتاب صوتی یادداشت‌های زیرزمینی
قیمت:
۷۸۰۰۰ ۳۹,۰۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی یادداشت‌های زیرزمینی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی یادداشت‌های زیرزمینی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی یادداشت‌های زیرزمینی

روایتی قدرتمند از گریختن به انزوای درونی... کتاب صوتی یادداشت‌های زیرزمینی، شاهکار فئودور داستایوفسکی، از برجسته‌ترین آثار ادبیات روسیه و جهان است. او در این رمان بی‌نظیر داستان مردی را روایت می‌کند که با احساس شکافی عمیق میان خود و جامعه از زندگی معمول انسان‌ها فاصله گرفته است؛ گویی در یک مغاک گرفتار آمده باشد...

درباره کتاب صوتی یادداشت‌های زیرزمینی:

فئودور داستایوفسکی (Fyodor Dostoevsky) چهل‌ودو ساله بود که کتاب یادداشت‌های زیرزمینی (Notes from Underground) را در مجله‌ای به نام «زمان» به صورت پاورقی منتشر کرد. سپس این اثر به صورت یک کتاب و در سال 1864 منتشر شد. اگر بگوییم میان همه‌ی رمان‌های فئودور داستایوفسکی کتاب یادداشت‌های زیرزمینی از اهمیتی ویژه برخوردار است، هیچ اغراق نکرده‌ایم. چرا که این اثر کلید فهم باقی آثار اوست و از منظر بسیاری از منتقدان اولین رمان‌ روان‌شناختی نامیده می‌شود. یادداشت‌های زیرزمینی یکی از والاترین دستاوردهای ادبیات جهانی است که نگارنده‌ی آن شیوه‌ی متفاوتی از مواجهه با جامعه را ارائه کرده است؛ نوعی گریختن از بیرون به درون، به تصویر کشیدن عمیق‌ترین احساسات انسانی و پذیرش نوعی از تنهایی و انزوا که محصول برخورد با اجتماع است.

راویِ کتاب یادداشت‌های زیرزمینی مردی ناشناس است؛ کسی که نام او هرگز بر ما فاش نمی‌شود. او از وراجی‌های زندگی روزمره، از مسائلِ برآمده از زیستن در اجتماع فاصله گرفته، به زیرزمین پناه برده و در تلاش است تا سنگینی باری را که بر شانه‌هایش احساس می‌کند،‌ با نوشتن بر زمین بگذارد. او خود دلیل نوشتنش را چنین شرح می‌دهد. مرد زیرزمینی،‌ این راوی بی‌نام‌ونشان چهل‌ساله، در دو بخش داستان خود را روایت می‌کند؛ قسمت اول داستان که «زیرزمین» نام دارد، شرح احساسات و عواطف اوست و بخش دوم کتاب با عنوان «از برف نمناک» به حوادث زندگی راوی اختصاص دارد.

در قسمت اول کتاب خودآگاهی بیش از اندازه‌ی راوی در بسیاری از موارد دستمایه‌ای می‌شود تا او به سرزنش خودش بپردازد. به بیانی دیگر، شخصیت رمان یادداشت‌های زیرزمینی تا حدی نزدیک به کمال بر روحیه‌ی خود آگاه است. ده سال بعد، داستایوفسکی در اثر دیگر خود به نام «دفتر یادداشت‌های روزانه‌ی یک نویسنده» در باب شخصیت منحصربه‌فرد و چه‌بسا تا حدی معماگون کتاب یادداشت‌های زیرزمینی چنین می‌نویسد: «افتخار این را دارم که اولین کسی بوده‌ام که مردی را به صحنه کشیده‌ام که معرف اغلب مردم روس است. من نقاب از چهره‌ی مهیب و غم‌انگیز او برگرفته‌ام. غم‌انگیز به این دلیل که بر مهابت خود آگاهی دارد.»

نکته‌ای که در رابطه با آثار داستایوفسکی وجود دارد و کتاب صوتی یادداشت‌های زیرزمینی نیز از آن مستثنی نیست، این است که فهم آن‌ها جز از رهگذر فهم مسیحیت ممکن نیست. داستایفسکی تلاقی روحیه‌ی روسی با روح ملامت‌گر و زهدگرای مسیحی‌ست و این نکته‌ای‌ست قابل تأمل که حتی اگر آن را نپذیریم، جای آن است که به آن فکر کنیم.

جالب است بدانید کتاب یادداشت‌های زیرزمینی بر بسیاری از هنرمندان در زمینه‌های مختلف از جمله ادبیات، فلسفه و سینما تأثیرگذار بوده است. از میان این آثار می‌توان به فیلم مشهور راننده تاکسی به کارگردانی مارتین اسکورسیزی، رمان مسخِ فرانتس کافکا و مرد نامرئی نوشته‌ی رالف الیسون اشاره کرد.

داستایوفسکی در این کتاب شنیدنی آیینه‌ای تمام‌نما از احوالات انسان امروز را پیش چشم ما قرار می‌دهد؛ انسانی که رنج و بیماری تا عمق استخوان‌هایش ریشه دوانده و تیر نگاه‌های ناامید به این ‌سو و آن سو می‌اندازد. گفتنی‌ست او در نگارش این رمان به شکلی خارق‌العاده قواعد ادبی را زیر پا گذاشته است؛ شیوه‌ای که ابتدا تعجب خوانندگان روس را برانگیخت. اما بعدتر ویژگی‌های درخشان این کتاب الهام‌بخش بسیاری از نویسندگان قرار گرفت.

این اثر تاکنون توسط مترجمان گوناگونی به فارسی برگردانده شده است. ترجمه‌ی کتابی که پیش روی شماست بر عهده‌ی علی مصفا بوده و خوانش او چند برابر به جذابیت این کتاب افزوده است.

اقتباس‌های سینمایی از کتاب صوتی یادداشت‌های زیرزمینی:

در سال 1995 فیلمی به کارگردانی گری والکو با اقتباس از کتاب بی‌نظیر یادداشت‌های زیرزمینی ساخته و اکران شد.

نکوداشت‌های کتاب صوتی یادداشت‌های زیرزمینی:

- رمانی تاریک با رگه‌های سیاسی که داستایفسکی را در اوج توانایی‌هایش نشان می‌دهد. (آمازون)
- اثری درخشان و فوق‌العاده لذت‌بخش. (Library Journal)
- این کتاب یکی از ضدقهرمان‌های برجسته‌ی ادبیات را به مخاطبین معرفی می‌کند. (Barnes & Noble)

کتاب صوتی یادداشت‌های زیرزمینی مناسب چه کسانی است؟

اگر به رمان‌های فلسفی و اجتماعی علاقه‌مند هستید،‌ بدون تردید کتاب صوتی یادداشت‌های زیرزمینی شما را شیفته‌ی خود خواهد کرد.

با فئودور داستایوفسکی بیشتر آشنا شویم:

فئودور داستایوفسکی یکی از مهم‌ترین نویسندگان قرن نوزدهم بود که در 11 نوامبر متولد شد. او در اغلب رمان‌هایش به توصیف زندگی در جهانی می‌پردازد که سست شدن بنیان‌های اخلاقی زیستن در آن را به امری دشوار تبدیل کرده است. در حدود سال 1849 بود که شرکت در پاره‌ای از فعالیت‌های سیاسی منجر به محکومیت و تبعید او شد. این نویسنده‌ی جوان پیش از تبعید سه رمان «خانم صاحب‌خانه،‌ همزاد و مردم فقیر» را تالیف کرده بود. با این همه، می‌توان آغاز حقیقی نبوغ او را پس از به پایان رسیدن دوران محکومیتش دانست.

کتاب جنایت و مکافات اثری بود که شهرت فراوانی برای نگارنده‌اش رقم زد و با استقبال گسترده‌ی مخاطبان روبه‌رو شد. برخی او را «پیامبر روسیه» لقب داده‌اند. این نویسنده‌ی پرکار آثار فراوانی، از جمله رمان، داستان کوتاه و مقالات و چندین نامه، در کارنامه‌ی ادبی خود دارد. از میان مهم‌ترین کتاب‌های داستایوفسکی می‌توان به «برادران کارامازوف، ابله،‌ جوان خام، جن‌زدگان و خاطرات خانه‌ی اموات» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی یادداشت‌های زیرزمینی می‌شنویم:

حالا دوست دارم برایتان بگویم، آقایان محترم، چه مشتاق شنیدن باشید چه نباشید، که چرا هرگز نتوانستم حشره‌ای باشم. با صداقت خواهم گفت که به دفعات می‌خواستم حشره‌ای بشوم. ولی حتی سزاوار آن هم شناخته نشدم. قسم می‌خورم‌ آقایان که آگاهی بیش از حد نوعی بیماری است. بیماری‌ای واقعی و تمام‌عیار.

برای احتیاجات روزمره، آگاهی معمولی انسانی هم بیش از حد کفایت است. یعنی نصف یا یک‌چهارم سهمی که نصیب آدم تکامل‌یافته‌یِ قرن نگون‌بختِ نوزدهم ما می‌شود که تازه از بخت بد ساکن پترزبورگ هم باشد؛ انتزاعی‌ترین و دستوری‌ترین شهر سراسر دنیا. (شهرها ممکن است دستوری یا غیردستوری باشند.)

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
9 دقیقه
قسمت اول: زیرزمین - یک
9 دقیقه
قسمت اول - دو
11 دقیقه
قسمت اول - سه
5 دقیقه
قسمت اول - چهار
8 دقیقه
قسمت اول - پنج
5 دقیقه
قسمت اول - شش
15 دقیقه
قسمت اول - هفت
15 دقیقه
قسمت اول - هشت
9 دقیقه
قسمت اول - نه
5 دقیقه
قسمت اول - ده
10 دقیقه
قسمت اول - یازده
33 دقیقه
قسمت دوم: از برف نمناک - یک
12 دقیقه
قسمت دوم - دو
24 دقیقه
قسمت دوم - سه
25 دقیقه
قسمت دوم - چهار
12 دقیقه
قسمت دوم - پنج
26 دقیقه
قسمت دوم - شش
20 دقیقه
قسمت دوم - هفت
27 دقیقه
قسمت دوم - هشت
18 دقیقه
قسمت دوم - نه
15 دقیقه
قسمت دوم - ده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی یادداشت‌های زیرزمینی
نویسنده
مترجمعلی مصفا
راویعلی مصفا
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۱۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۷۸۰۰۰ ۳۹,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی یادداشت‌های زیرزمینی

mohammad amin
۱۴۰۳/۱/۵
قبل از همه چیز این کتاب جنبه روانشناسی داره. فیودار داستایفسکی کتاب یادداشت‌های زیرزمینی را در سال ۱۸۶۴ منتشر کرد. یکی از عجیب‌ترین رمان‌هایش که در آن به پیچیده‌ترین جنبه‌های روانشناختی انسان پرداخته است. منتهی با فرمی که از دیگر آثار او فاصله بسیار زیادی دارد. داستایفسکی در یادداشت‌های زیرزمینی از زبان مردی سخن می‌گوید که از آگاهیِ زیاد نسبت به سایر مردم عادی، به کنج انزوای زیرزمینش خزیده و گویی مقابل فلاکت روزگار و جهالت مردم مشغول طغیانی منفعلانه است. زیرزمین در اینجا نمادی از بریدگی از اجتماع و بیگانگی است.
حسین طوّافی
۱۴۰۱/۳/۱۵
اثری ژرفکاوانه و چون اغلب آثار داستایفسکی با غور در روح شخصیت‌های انسانی. چیزی که این اثر را از سایر آثار مولف جدا می‌کند موقعیت ویژه‌ی شخصیت است. شخصیت‌هایی چون شاهزاده در ابله، یا رودیا در جنایت و مکافات و یا چندین و چند شخصیت بزرگ و کوچک دیگر او نیز به شخصیت محبوس در زیرزمین این رمان شباهت دارند و چه بسیا این شخصیت پروتوتایپ همه‌ی آن‌ها باشد. ترجمه بسیار خوب است اما راوی علی‌رغم بازیگر بودن در اجرای نمایشی اثر ناتوان است.
جودی
۱۴۰۳/۱/۲۵
با درود کتاب یاداشت های زیر زمینی یکی دیگر از آثار معروف داستایوفسکی است که مثل بقیه آثارش شخصیت پردازی ساده و در عین حال بسیار ژرف دارد، کتاب ترجمه قابل قبولی داره ولی اجرای مبتدی و آماتور آقای مصفا این اثر رو تا حد قرائت یک انشا سطحی پایین کشیده، پیشنهاد میکنم خوانش بهتر و حرفه ای تری برای درک درست این کتاب انتخاب کنید
Sokoote talkh
۱۴۰۱/۱۰/۲۲
اثری بسیار زیبا و ژرف، اما خوانش بسیار ضعیف، رعایت نکردن دستورات زبان، صدای یکنواخت و افتضاح، شنونده را دلزده می‌کند. این صدا اصلا مناسب خوانش کتاب نیست، خصوصا آثاری از این دست. آقای مصفا، کاش به همان ترجمه بسنده می‌کردید.
Masoum Ghafari
۱۴۰۱/۵/۱۱
یادداشت‌های داستایفسکی اثری عجیب و شگفت انگیز است و در عین حال بار فلسفی دارد که توجه و دقت زیادی را می‌طلبد... اجرای صوتی‌اش آنقدر که انتظار داشتم جذاب نبود.. ‌ نظری که دادم درباره اجرای صوتی است وگرنه خود کتاب حرف ندارد.
محمد پشنگ
۱۴۰۱/۱/۲۲
عجیب تربت و پیچیده‌ترین رمان‌های که خوندم.
در میان آثار او، «یادداشت‌های زیرزمینی» آیینه تمام نمای روزگار ما و نقد حال انسان بیمار آخرالزمان است که بیماری تا عمق وجودش ریشه دوانیده است، ولی او هم چنان از باور آن سر باز می‌زند.
علی خسروشاهی
۱۴۰۲/۹/۱۶
مردی از اجتماع گریخته، به پستویی پناه برده و با عینک بدبینی جهان پیرامون خود را نقد می‌کند. تازیانه به دست گرفته به همه می‌تازد حتی به خویشتن. داستان روانشناختی-فلسفی که نوعی از جهان بینی را به خواننده القا می‌کند.
نوید پایدار
۱۴۰۳/۱/۷
داستایفسکی کتاب بد نداره! اما خوانش کتاب توسط آقای مصفا مثل بازیگری ایشون و همسرشان باعث خواب آلودگی میشه بیشتر تا جذب شدن.
mehdi Mohammadi
۱۴۰۱/۱۲/۲۸
این ضعیف‌ترین کتابخوانی بینِ کتابهاتونه
از علی مصفا بعیدِ
اما از نویسنده کتاب نمیشه گذشت.
من عاشق صراحت و روان پریشیِ داستایوفسکی‌ام.
Mahtab Faraji
۱۴۰۲/۳/۲
کتاب کوتاه و قشنگی بود هرچه به انتها میرسید نکات جالبتری بیان میشد، صدای گوینده هم خیلی خوب بود و متناسب نوع کتاب بود
شیما مسجدی
۱۴۰۲/۱/۱۱
کتاب خیلی عجیب و شگفت انگیزیه در عین حال بار فلسفی دارهخوانش اصلا اون چیزی که انتظار داشتم نبود در کل خوبه
Reza Amiry
۱۴۰۱/۲/۲۹
سلام میکنم به همه خوانندگان این سوال درذهن من ایجاد شده که یعنی چی که درمقدمه میگه این یادداشت ونویسنده آن خیالیست؟
مهرداد مهدی زاده
۱۴۰۲/۵/۲۰
عمیق‌ترین بخش درون من رو اینهمه سال پیش به قلم درآوردند...
بسیار بسیار بسیار جذاب و قابل ستایش بود
Rey Fahimi
۱۴۰۱/۱/۳
«شما بزدلیِ‌تان را با عاقل بودن اشتباه گرفته اید...»
کتابی بود بسیار گیرا👌🏻
زهرا نعمتی
۱۴۰۱/۱۱/۲۵
متن کتاب خیلی جالبه و همچنین صدای راوی دلنشین هست حتما گوش کنید
مشاهده همه نظرات 23

راهنمای مطالعه کتاب صوتی یادداشت‌های زیرزمینی

برای دریافت کتاب صوتی یادداشت‌های زیرزمینی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.