معرفی و دانلود کتاب صوتی سودابه و سیاوش: مجموعه داستان‌های شاهنامه - جلد سیزدهم

عکس جلد کتاب صوتی سودابه و سیاوش: مجموعه داستان‌های شاهنامه - جلد سیزدهم
قیمت:
۶۰,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سودابه و سیاوش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سودابه و سیاوش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سودابه و سیاوش: مجموعه داستان‌های شاهنامه - جلد سیزدهم

در کتاب صوتی سودابه و سیاوش شنونده‌ی یکی از هیجان‌انگیزترین و زیباترین داستان‌های حماسی، عاشقانه و البته تراژیک «شاهنامه»ی ابوالقاسم فردوسی خواهیم بود. محسن دامادی در سیزدهمین کتاب از «مجموعه داستان‌های شاهنامه» این قصه را به زبانی امروزی، ساده و روان بازآفرینی کرده است.

درباره‌ی کتاب صوتی سودابه و سیاوش

شاهنامه (Shahnameh)ی فردوسی گنجینه‌ای سترگ در ادبیات فارسی و یکی از برجسته‌ترین شاهکارهای حماسی تاریخ ادبیات جهان به شمار می‌رود. شاهنامه را سند هویت ایرانیان می‌دانند؛ اثری که به‌ تنهایی توانست نقشی بی‌بدیل در حفظ زبان و فرهنگ این مرز و بوم ایفا کرده و روح ایرانی را با دمیدن روحی تازه از عدالت و ایثار و شجاعت و شهامت در آن، احیا کند. در این اثر منظوم، که سرودنِ آن سی سال به طول انجامید، ابوالقاسم فردوسی (Abolghasem Ferdowsi) بیش از پنجاه هزار بیت را گنجانده است. فردوسی خود در این باره چنین گفته است:

من این نامه فرخ گرفتم به فال
همی رنج بردم به بسیار سال

از نقشی که فردوسی در جان‌بخشی دوباره به مردمان ایرانشهر داشته است، به‌سادگی نمی‌توان عبور کرد. سرایش ابیات شاهنامه در هنگامه‌ای رخ می‌داد که اندوه و دلشکستگی سراسر این قلمرو پهناور را در بر گرفته بود و بسیار نیاز به آن بود تا حماسه‌ای روایت شود و سرگذشت پهلوانان و دلیران و شهریارانِ ایرانیِ پیروز وردِ زبان مردم کوچه و بازار و نقل محافل و مجالس گردد تا روزگارِ سرفرازی و سربلندی از خاطر ایرانیان زدوده نشود و گفتار نیکو و اندیشه‌ی پاک و کردار شایسته همواره راهنما و چراغ راه آنان باقی بماند.

در میان داستان‌های شاهنامه، حکایت سودابه و سیاوش از شنیدنی‌ترین‌هاست. سودابه یا سوداوه، دختر شاه هاماوران است. کیکاوس پس از فتح مازندران و گسترش قلمرو خود، به اندیشه‌ی تسخیر هاماوران می‌افتد و پس از پیروزی، از شاه هاماوران دخترش سودابه را برای خود خواستگاری می‌کند و به‌این ترتیب سودابه، شهبانوی ایران و نامادری سیاوش می‌شود. هنگامی که سیاوش پس از گذر از دوران کودکی در زابل نزد پدر باز می‌گردد، سودابه شیفته‌ی او می‌شود و دسیسه‌ها می‌چیند تا او را ملاقات کرده و راز عشقش را با وی در میان بگذارد. سیاوش اما تا مدت‌ها از این دیدار سر باز می‌زند چرا که در نهان می‌داند هدف از این دیدار چیست. سودابه که پس از فراز و نشیبِ بسیار، خود را دور از مقصود می‌بیند، دست به دروغ و تهمت می‌زند تا سیاوش را نزد کیکاووس گنهکار نشان دهد. کیکاووس با آنکه قصد تنبیه سیاوش را دارد اما در گنهکاری او مردد است و در پی مشورت با مغان و موبدان، از او می‌خواهد تا برای اثبات بی‌گناهی‌اش از میان شعله‌های آتش بگذرد. شعله‌های فروزان آتش زبانه می‌کشند و سودابه و سیاوش هر دو برای اثبات مدعی خود در برابرش ایستاده‌اند که...

معرفی و دانلود کتاب صوتی سودابه و سیاوش

شاهنامه پاسدارِ زبان و ادب پارسی است. اصطلاحات و ترکیبات دلنشین شاهنامه به این زبانِ شیرین، غنای دیگری بخشیده است اما شاید مواجهه با این متن ارزشمند و تأمل در روایات و پندهای آن، با در نظر گرفتن سالیانِ طولانی که از سرایش ابیاتِ آن می‌گذرد، برای همگان به‌سادگی میسر نباشد. اینجاست که نقش نویسندگان و پژوهشگرانی مانند محسن دامادی (Mohsen Damadi) بیش از پیش اهمیت می‌یابد چرا که آنان هستند که می‌توانند با ساده‌سازی و امروزی کردنِ زبان فردوسی بزرگ، شاهنامه و حکایات دلپذیر آن را در دسترس همه‌ی افراد، فارغ از دانش لغوی و پیشینه‌ی ادبی آنان، قرار دهند. محسن دامادی که کارگردان و فیلمنامه‌نویس است در کتاب صوتی سودابه و سیاوش بخشی از داستان را به شعر و بخشی دیگر را به زبان امروزی و با جملاتی ساده و روان روایت کرده است و به این ترتیب، دنبال کردن این داستان را برای مخاطبان خود امکان‌پذیر ساخته است.

کتاب صوتی سودابه و سیاوش را به همت نشر جیحون در همکاری با انتشارات کتاب‌سرای نیک و با خوانش فرهاد اتقیایی می‌شنوید.

اقتباس‌های سینمایی و هنری از داستان سودابه و سیاوش

داستان‌های شاهنامه، همانند هر کتاب بزرگ و حماسی دیگری در تاریخ ادبیات جهان، الهام‌بخش آثار هنری بسیاری بوده‌اند؛ از نگارگری و نقاشی و مینیاتور گرفته تا نقالی و نمایشنامه و فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی. از میان آثاری سینمایی که با اقتباس از داستان سودابه و سیاوش ساخته شده‌اند می‌توان به فیلمی به همین نام محصول سینمای تاجیکستان اشاره کرد که در سال 1976 به کارگردانی بوریس کیمیاگرف ساخته شده است.

کتاب صوتی سودابه و سیاوش برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ کتاب صوتی سودابه و سیاوش برای تمامی علاقه‌مندانِ ادبیات کلاسیک ایران و دوست‌داران داستان‌های حماسی شاهنامه تجربه‌ای شیرین و دلنشین خواهد بود.

در بخشی از کتاب صوتی سودابه و سیاوش: مجموعه داستان‌های شاهنامه - جلد سیزدهم می‌شنویم

سپیده‌دم سیاوش نزد پدر رفت و بر تاج و تخت او درود فرستاد. کاووس سخنی در پرده با فرزند داشت. خواست به گوش بیگانه نرسد. زمزمه‌وار در گوش سیاوش گفت: «در دل آرزویی از کردگار جهان دارم. می‌خواهم نامِ تو در جهان و از پشتِ تو پادشاهی به یادگار بماند.»

سیاوش به شب‌گیر شد نزد شاه
همی آفرین خواند بر تاج و گاه
پدر با پسر راز گفتن گرفت
ز بیگانه مردم نهفتن گرفت

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
10 دقیقه
پیش‌گفتار
2 دقیقه
متن پشت جلد
24 دقیقه
دختری نزار در بیشه‌زار؟
22 دقیقه
رستم کودک را خواست
21 دقیقه
درگذشت مادر سیاوش
23 دقیقه
خشنودی کاووس
22 دقیقه
تمنای کاووس از سیاوش
21 دقیقه
اندیشه‌ی سیاوش برای رهایی
21 دقیقه
کاووس کار آگاه شد
23 دقیقه
شاه به دنبال راه چاره
24 دقیقه
شاه و داوری آتش
28 دقیقه
مجازات برای سودابه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سودابه و سیاوش: مجموعه داستان‌های شاهنامه - جلد سیزدهم
نویسنده،
راویفرهاد اتقیایی
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های شعر پارسی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سودابه و سیاوش

کوروش مشتاقیان
۱۴۰۲/۱۲/۴
تمام داستان‌های شاهنامه با صدای آقای اتقیایی رو به شدت توصیه می‌کنم، متن ساده و روان به علاوه‌ی داستان‌های فوق العاده‌ی شاهنامه، حالا صدای جذاب و گیرا و مسلط آقای انقباضی هم بهش اضافه بشه چی میشه،، عالی عالی عالی، بی صبرانه منتظر جلد چهاردهم سیاوش در آغوش آتش هستم
رحمان سلطانی
۱۴۰۳/۱/۴
همه کتاب‌های استاد اتقیابی خوبن، چون کار بلده و با احساس میخونه، و هر کتابی رو هم نمیخونه... همه مجموعه داستانهای شاهنامه رو فقط به عشق استاد اتقیایی گوش دادم
لیلی پوربخشی
۱۴۰۳/۱/۳
عالی بود توصیه می‌شود حتما این کتاب رو گوش بدید تا بیشتر با سبک شعرگویی فردوسی اشنا بشید و من اثری در زن سیتیزی در این جا ندیدم
قاسم حیدری
۱۴۰۲/۱۲/۴
داستانی اصیل و روان گویندگی حرفه‌ای و کار بلد نه تنها این کتاب تمام ده داستان شاهنامه اقای دامادی با صدای فرهاد اتقیایی ارزش خرید داره
علی شورابی
۱۴۰۳/۱/۸
اخرین قسمت و داستان شاهنانه همین داستان سیاوش و سودابه است ایا؟؟؟؟
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سودابه و سیاوش

برای دریافت کتاب صوتی سودابه و سیاوش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.