معرفی و دانلود رایگان کتاب صوتی سگ محله

عکس جلد کتاب صوتی سگ محله
قیمت:
رایگان - 0€
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سگ محله و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سگ محله و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سگ محله

کتاب صوتی سگ محله اثر عزیز نسین درباره‌ی سگی به نام تارزان است که سالیان سال در محله مال‌تپه زندگی می‌کند و هیچ کس سن اصلی آن را نمی‌داند. تارزان همیشه مورد آزار و اذیت بچه‌های شهر قرار می‌گرفت و...

مَحمَت نُصرَت (Aziz Nesin) معروف به عَزیز نَسین نویسنده، مترجم و طنزنویس اهل ترکیه است. داستان‌های عزیز نسین گاه به صورت جدا و بیرون از مجموعه‌های خود و گاه در قالب اصلی کتاب‌ها به فارسی ترجمه شده‌اند.

از داستان‌هایی که به فارسی ترجمه شده می‌توان به این داستان‌ها اشاره کرد: پخمه، حقه‌باز، خری که مدال گرفت، زن بهانه‌گیر، عروس محله، گردن‌کلفت، یک خارجی در استانبول، نابغه هوش، مگر تو مملکت شما خر نیست؟ خانه‌ای روی مرز، داماد سرخانه، چگونه حمدی فیل دستگیر می‌شود؟ غلغلک، زن وسواسی، موخوره، طبق مقررات، گروهک کرامت و گروهک سلامت، چاخان (زوبوک) و شارلاتان. ما آدم نمی‌شویم، سرزمین اخموها، لوستر 5 شاخه، خاطرات یک مرده، بله قربان چشم قربان، کانون گرم خانواده، دندان‌های مردم را نشمارید.

در قسمتی از کتاب صوتی سگ محله می‌شنویم:

پشم و پیله کوتاهی دارد به رنگ زرد. هیکلن هم، نه نکره است و به ریغونه. خلاصه، یک سگ معمولی است دیگر. از همین سگ‌های ولگرد معمولی.

حیوان، چلاق نیست، اما همیشه می‌شلد: بچه‌های محله مدام سنگش می‌زنند و اشکلکش می‌کنند. تا به حال، یک بار هم دیده نشده که محض رضای خدا هر چهار تا پای این بدبخت با هم سالم باشد: هنوز این یکی خوب نشده، بلائی به سر آن یکی پایش می‌آید!

تارزان، ارزان‌ترین اسباب باری بچه‌های محله است:
سوارش می‌شوند، حیوان اعتراضی نمی‌کند... همان جور که کمرش زیر سنگینی آن‌ها خم شده، سعی می‌کند دو سه قدمی راهشان ببرد. اما بچه‌ها، فقط به همین قناعت نمی‌کنند که، بی‌انصاف‌ها گاه وقتی هم دو ترکه سوارش می‌شوند! بدبخت کمرش خم می‌شود، شکمش می‌چسبد به زمین، درد تو دلش می‌پیچد، ‌و معذلک جیکش در نمی‌آید. منتها، تا چند روز بعد، دیگر مطلقن نمی‌تواند کمر راست کند؛ و از کمر به پائینش را، درست مثل این که چیز بی‌جانی بهش وصله کرده باشند، با مکافاتی، توی گرد و خاک و آت آشغال کوچه، از این‌ور به آن‌ور و از این راه آب به آن راه آب می‌کشد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

15 دقیقه
سگ محله - قسمت اول
13 دقیقه
سگ محله - قسمت دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سگ محله
نویسنده
مترجماحمد شاملو
راویمهدی رضایی، علی شمسی، زیبا حاجیان، مائده مرتضوی
ناشر صوتی خانه داستان چوک
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابMP3
مدت۲۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
رایگان - 0 یورو
افزودن به کتابخانه

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سگ محله

محمد ابراهیم شمسائی
۱۳۹۶/۱۱/۲
این نوشته ورای ظاهرش معانی بسیار عمیقی داره در ظاهر به نکوهش حیوان آزاری پرداخته ولی در واقع چیز بزرگتری برای گفتن داره مال تپه همین ایران ماست و اهالی محله خوده ماییم ولی تارزان میتونه تمدن ما باشه که انقد سر عمرش اختلاف نظره و ما براش اهمیت قائل نبودیم و هرروز زخمی بهش میزدیم که با اومدن رنگ رویی آمریکایی‌ها گرفت و بیشتر دیده شد ولی اونا هم بی‌دلیل کاری نمیکنن خلاصه که ما با کلی سروصدا نذاشتیم تا بتونیم باز خودمون بهش زخم جدید بزنیم واقعا داستان غم انگیزی بود و اون قسمت دانشجو به نام فریدون واقعا مناسب بود که میتونه نماد روشن فکرای اون زمان باشه که غرب گرایی رو میپسندیدن
zaman goldasteh
۱۳۹۹/۷/۲۷
درود
ضمن تشکر و عرض خسته نباشید، جسارتا بعضی از کلمات را اشتباه می‌خوانید.
عِرق میهنی را عًرق میهنی تلفط کردید
در داستان دیگری غلام پَست را غلام پُست خواندید...
ازین دست اشکالات در اغلب داستان‌های صوتی که در اپلیکیشن شما گوش دادم وجود دارد.
البته در حجم وسیع کاری که انجام می‌دهید وجود این و
اشکالات قابل درک است، امیدوارم هر روز بهتر از روز قبل باشید.
تبدیل داستان‌ها به فرمت صوتی تاثیر زیادی در گسترش ادبیات خواهد داشت و جمع بیشتری را به داستان خوان‌ها اضافه خواهد کرد که نتیجه‌ی نهایی‌اش بالا رفتن سطح سواد و دانش عمومی ست.
باید از تلاش‌تان تقدیر کرد.
ولی یک متخصص ادبیات در مجموعه‌تان داشته باشید که هنگام ضبط نظارت داشته باشد و اشکالات خوانشی را اصلاح کند.
در مجموع بابت زحمات‌تان و دغدغه‌ای که نسبت به ادبیات دارید سپاسگزارم. هر کار بزرگی اشکالات کوچک و بزرگ هم در کنارش خواهد داشت که به تدریج قابل رفع است.
پنج ستاره حق‌تان است
موفق باشید
احسان حسین زاده
۱۳۹۹/۶/۲۰
این تارزان انگاری نماد کشور و فرهنگ خودمونه که با بی اهمیتی داریم نابودش می‌کنیم، تا میاد فعالیتی انجام بشه که فرهنگمونو از مرگ و نابودی نجات بدیم یک عده نادان بی تعقلبا هیاهو و دست اندازی نمی‌گذارن و باز روز از نو و روزی از نو به کوه مشکلات و آزارهامان می‌افزاییم و بی جهت از مشکلاتمون می‌نالیم این بدون که کاری برای برطرف کردنش انجام بدیم، از این منظر هم میشه بهش نگاه کرد که تارزان خود ما مردم هستیم که هر کس هر بلایی سرمون بیاره صدامون در نمیاد و همیشه محتاج کمک دیگران از بیرون می‌مونیم، و فکر می‌کنیم اگر کسی نباشه که از بیرون بیاد و کمکمون کنه و بهمون یاری برسونه ما دیگه نمی‌تونیم کاری کنیم و باید سختی‌ها و بی عدالتی‌ها رو تحمل کنیم، این داستان نشون دهنده‌ی تصورات غلط ماست حتی اگر از این دوره به دوره‌ی دیگه‌ای منتقل بشیم، ما تا خودمون نخوایم نمی‌تونیم تغییر کنیم، ضمنا تحت تأثیر شرایط و جو ایجاد شده هم هستیم و مردم فازکی هستیم
ریحانه حق شناس
۱۳۹۹/۹/۳۰
به نظر من این داستان غیر مستقیم میگه که همه‌ی ما‌هایی که از ظلم آدمایی که به خاطر ثروت یا جایگاه سیاسی شون قدرتی پیدا کردن حرف می‌زنیم و اعتراض داریم
اگر توی موقعیتی قرار بگیریم که بتونیم زور بگیم ظلم کنیم و حتی آزار بدیم
و بدونیم که با مقاومت یا بازخواست کسی رو به رو نمیشیم
دیگه با اون آدما هیچ
فرقی نداریم جز این که زورمون کمتره
همین حالا هم اون گرونیایی که طرف جنس با خرید قدیمشم گرون می‌فروشه چون میدونه مردم مجبورن بخرن و میخرن
نه با اینایی که اینجوری این سگ رو زجر میدادن فرقی داره نه با اونایی که اختلاس می‌کنند و فساد مالی و... دارن.
این وسط عده ایم هستن که ممکنه بعد زشتی اون اشتباه رو بفهمن و خودشون انجام ندن اما به اون ظلم و ظالما هم اعتراضی نمی‌کنند
مثل امثال شخص روایت کننده در داستان که زشتی کار بچه‌ها رو حالا که بزرگتر شده بود درک می‌کرد اما اعتراضی نمی‌کرد و نهایتا با یه ابراز تاسف رد میشد.
📚الناز محمدی📚
۱۴۰۱/۷/۱۶
🍁 وای که چه داستان عمیق، واقعی ‌و دردناکی بود. من امروز زمان رانندگی این داستان رو گوش میکردم، ‌و اینقدر برام دردناک و در عین حال پر از استعاره‌ها جالب بود که اشک‌هام حین رانندگی سرازیر شده بود. یکی از دوستان، جناب شمسائی اینقدر نقدشون به جا و درست بود که حجت رو بر این داستان تموم کرده بودن. اما و اگه من هم بخوام نظرم رو بگم باید بگم که به عنوان کسی که سگ داره، سگشو عاشقانه دوست داره و باور داره اونها هم مثل ما هستن، واقعا دلم برای تارزان به درد اومد، وقتی سیبل سنگ‌های بازی بچه‌ها بود، یا زخم هاش از سگ کشی شهرداری سر باز می‌موند، و یا گشنه میموند… تا اینکه اون امریکایی‌ها به محله‌ی مال تپه که همان ایران ماست و اهالیش که همون ما هستیم، اومدن و به ما فهموندن که ما چه چیزایی میتونیم داشته باشیم که بهشون بی اهمیت هستیم و باید یه غربی به ما یاد بده که چطور از داشته هامون، سگ دلبندمون، و تمدن امون نگهداری کنیم! و وقتی که هم تارزان خوشبخت شد، کورکورانه مانع خوشبختی اون شدیم و دوباره اون رو به همون حالت فلاکت سابق درآوردیم! چه زمان ظلم به تارزان، و چه زمان پس گرفتن خوشبختی تارزان فقط اون رو به عنوان سمبلی از محله، تاریخ و کشورمون دیدیم و کورکورانه سوار بر موج فکری غلط جمعیت شده و از اون تبعیت کردیم، و دانش شناس و روشنفکری مثل فریدون رو هم به دشمنی با وطن محکوم کردیم، تنبیه کردیم و سرجاش نشوندیم! واقعا علاقه مند شدم که آثار دیگه این نویسنده ترک رو بخونم و از این کتاب بی نهایت لذت بردم! ممنون دوست عزیزم کتابراه ☘️
سمیرا ابراهیم پور
۱۴۰۱/۳/۱۷
داستان در مورد سگی است که در محله‌ای قدیمی زندگی میکند هیچ کدام یک از اهل محل نمیدانند که این سگ از کی در ان محله بوده و هر بلایی که دلشان بخواهد سر سگ بینوا میاورند اما این فقط ظاهر داستان است و نویسنده با زیرکی و مهارت و قلم جذاب و گیرای خود و پر و بال دادن به داستان مفاهیم زیادی را در دل داستان بیان کرده. سگ در واقع بیانگر قدمت و فرهنگ تاریخ میهنمان است که همه باهم سر ان اختلاف نظر داریم و هربلایی که دلمان خواسته از گذشته تا به امروز سر ان اورده ایم. خانواده امریکایی نشان دهنده این است که وقتی پای غریبه‌ای به میهنمان باز شده رگ غیرتمان برای دفاع از میهن به جوش امده ولی دوباره روز از نو و روزی از نو. فرد تحصیل کرده محله که اگرچه تحصیل کرده است و چیزی خوانده اما سوادش باعث شعورش نشده. راوی داستان اگرچه زشتی کارها را فهمیده اما اعتراضی نمیکند مثل خیلی‌ها در جامعه امروز که اگرچه متوجه عملکردهای اشتباه چه دولت و چه ملت هستند اما دم بر نمیزنند. علاوه بر این میتوان گفت نویسنده به این نیز اشاره داشته که همه ما تا زمانی که شخصی به جایگاه و درجه‌ای نرسیده اورا بحساب نمی‌اوریم ولی تا فرد دارای مقام و جای گاهی میشود همه به او احترام گذاشته و برایمان عزیز میشود. به نکوهش حیوان ازاری نیز اشاره داشته. مفاهیم بسیاری را میتوان از دل این داستان برداشت کرد. صدا و نحوه اجرای گوینده که راوی داستان نیز هست خوب بود. با توجه به اینکه این کتاب رایگان نیز هست به تمام عزیزان توصیه میکنم که داستان رو گوش کنند و از شنیدنش لذت برده و به مفهوم داستان توجه کنند.
آنیتا ارزانی
۱۴۰۰/۱۱/۲۷
اولین توصیه این است که حتما پیش از شنیدن داستان، هم درباره نویسنده و هم نظرات را بخوانید تا مثل بعضی دوستان دچار سوء تعبیر نشوید.
دوم اینکه، علیرغم روکش سطحی داستان ک روایت رفتار مردم محلی با سگ محله شان است، تعابیر مهم ودستاوردهای عمیقی در ریشه داستان کشف خواهید کرد.
سوم: مثل بعضی زیاد به صدای
راوی پیله نکنید، اصل، خود ماجرا است.
چهارم: به اغلاط کلمات هم توجه نکنید، مغز ما ایرانیها در این مواد بسیار هوشمندانه عمل خواهد کرد. خودش درست و غلط را تشخیص میدهد!!
پنجم: اگر کسی یا چیزی باعث کدورت احوالتان شد، میتوانید در اقیانوس ذهنتان بی رحمانه غرقش کنید، هر چند در دنیای واقع این شق قضیه از دستتان خارج است. خلاصه اینکه با اطمینان خاطر داستان را گوش کنید ک بسیار ارزشی و با محتوی است.. ولی قول نمیدهم ک بدون اظهار تاسف آن را فراموش کنید.
رسول منوچهریان
۱۴۰۰/۹/۱۴
بسیار زیبا و به نظر من کنایه آمیز به ملت‌های جهان سوم که هیچ وقت قدر داشته‌های خودشون رو ندونستن و همیشه تاریخ دچار افراط و تفریط بودن و در حاشیه زندگی کردنو متن رو سپردن به جوامع مدرن. چه بسا آمریکائیها داستان ما یا فرقی نداره منظور جوامع مدرن که در متن زندگی میکنن چه مقدار از این تارزان‌ها از این جوامع جهان سوم که متاسفانه جامعه خودمون یکی از طلایه داران اونه استخراج نکردن و قدرتمند تر نشدن. تارزان‌هایی که به چشم ما بی ارزشو کم اهمیت و دم دستی هستن ولی بعدها که بها بهشون داده میشه و تو جایگاه اصلی خودشون قرار میگیرن تبدیل به نخبگان علمی و ورزشی هنری و اقتصادیو چه و چه خواهند شد و دیگر افسوس خوردن و لب گزیدن دیر است و بی فایده و الی ماشالله برای این حقیقت تلخ مثال وجود داره که... بگذریم. روح نویسنده بزرگ این کتاب شاد
سحر اندیشه
۱۴۰۱/۸/۱۸
روایتی بی حد تلخ، هم در ظاهر و هم در باطن؛
واقعا نمیشه گفت ظاهر داستان تلختره یا پیامی که در بطنش قرار داره.
کشتن حیواناتی معصوم فقط به جرم اینکه ما ازونا خوشمون نمیاد استعاره ایه از کشتن هر انسان، دین یا ملتی که باب میل ما نیست.
یا شاید هم فکر میکنیم از بین بردن این حیوانات یا انسان‌های راه
ناپاک، رسیدن به بهشت رو هموار تر میکنه یا شاید هم یه فریضه‌ی واجبه؟
.
داستان، همچینین، روایت تمام مردمیه که نه میکُشند، نه کشته میشوند. و تنها در سکوت به تماشای کشتار مینشینند بدون اینکه قدمی پیش یا پس بذارن. که جایگاه این انسان‌ها از کسی که میکشد هم پایین تر است.
.
روخوانی کتاب روان و دلنشین ولی کمی هم سریع بود.
با تشکر از راوی، چوک و کتابراه از ارائه‌ی رایگاه این داستان عمیق 🙏
رضا میری
۱۴۰۲/۳/۲۶
با سلام و درود و تشکر از عزیزان کتابراه بابت اهدای این کتاب. مطالب این کتاب با توجه به حجم کم و مطالب طنز گونه که حاوی یک نوع طنز اجتماعی بود جالب توجه بود و در آن نویسنده با ظرافت به کار گرفته شده در عبارات و متن آن خواسته این حقیقت را عنوان کند که انسان‌ها وقتی چیزی را در اختیار دارند قدر آن را و ندانسته آن را به انحاء مختلف مورد بی مهری و آزار قرار می‌دهند و زمانی که شخص یا اشخاص دیگری به آن بها داده و ارزش قائل می‌شوند رگ غیرتشان گل می‌کند و خواستار به دست آوردن مجدد آن شده و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنند و جالب تر اینکه بعد از تصاحب مجدد آن باز هم مورد بی مهری قرارش می‌دهند. با سپاس فراوان
Z
۱۴۰۱/۸/۱۸
عزیز نسین جزء نویسندگان موردعلاقمه
از بچگی کتاباشو توی زیرزمین خاله جان یواشکی میخوندم و از طنز شیرین و زبان نقادش لذت میبردم. سگ محله واس عزیز هویتی است که به افراد طبقه پایین در جامعه داده. اونها که دایم مورد ازار و اذیت قدرتمندان و طبقه حاکم قرار میگیرن و صداشون درنمیاد. اونا که حتی زیر فشارهای
اقتصادی و اجتماعی و اخلاقی له میشن ولی باز سرشونو پایین میندازن و چشم بدست همونا که توسرشون میزنن، میدوزن تا لقمه‌ای چیزی بهشون ارفاق کنن.
عزیز تمام عقده‌های تلنبارشده از ظلمی که میبینه و حس میکنه رو اینطور نقاشی میکنه و واقعا درین کار استاده.
ولی اجرا ضعیف بود کاش کمی حساستر و بهتر از صداهای افراد استفاده میشد
Mina mahtab
۱۴۰۲/۷/۱۲
عزیز نسین با طنز تلخ خود همیشه آدم را بین خندیدن و گریستن قرار می‌دهد. داستان تارزان و محله آن آنقدر به نوع زندگی مان در حال حاضر شبیه است که انگار خود را در اینه روایت او می‌بینیم. وقتی می‌بینیم از حافظ و سعدی و مولانا و ابو علی سینای مان تعریف می‌کنند و بزرگداشت می‌گیرند و حق خود می‌دانند که را و آن‌ها از آن خود بدانند، رگ غیرت مان به جوش می‌آید، بعد که با چنگ دندان آن‌ها را مال خود می‌کنیم، برای آن‌ها نه جایگاهی قائلیم نه احترامی. نه بزرگداشتی نه پیروی از آموزه ایی از آنها... حتی پا را فراتر گذاشته گاهی انها را مرتد می‌نامیم. امان از دست ما آدمها.....
افشین حبیبی
۱۴۰۰/۱۱/۲۷
سلام و درود خدمت عزیزان 👋
به نظر بنده این کتاب اجازه میده که شما با هر داستانی که دوست دارید منطبق‌اش کنید.
مثل فرهنگ، نفت، محیط زیست، انسان‌های همچون علی یونسی، مریم میرزاخانی و...
پس کتاب شما را وادار به فکر کردن میکند و از دسته کتاب‌های کم ارزش خارج میشود.
درمورد صوت و گویش، بد نیست ولی
میتونست بهتر باشه.
امیدوارم نظرم برایتان مفید بوده باشه.
مردم و دولت با نابغه‌هایی که نیاز به مراقبت و حمایت دارند رفتار درستی ندارند، نام علی یونسی را در گوگل جست و جو کنید.
با کمی تفکر و تغییر میتوان در مسیر رشد فردی و جامعه حرکت کرد.
سپاس از شما🌹
behrooz afrooz
۱۴۰۲/۱۲/۳
نوشته‌های عزیز نسین در سطح بالایی از طنز نویسی پایدار است. نسین گذشته از دو عنصر اصلی طنز یعنی: شیرینی مطایبه و تلخی تراژیک رخدادها، عنصر سومی نیز به جوهره کار می‌افزاید؛ آن عنصر، تفکر انگیزی با به کارگیری نمادهای نیمه آشکار است. این تکنیک باعث میشود یک سوژه روزمره و دم دستی، به طرز نویی به ذهن شما مخاطب هدیه شود. را به تفکر در خصوص نمادهای تارزان، محمد آقا، بقال، اهالی بزرگسال محل، بچه‌های محل، خانواده امریکایی، ماموران سگکش، ماموران کلانتری و... دعوت میکنم.
یک ستاره به خاطر عملکرد ضعیف چوک در گویاسازی اثر کاسته شد.
Amir Abbas Shamsi
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت عزیزانی که در گردآوری این کتاب زیبا زحمت کشیدند.
داستان در مورد یک سگ ولگرد است که در یک محله زندگی میکند که اتفاقاتی پر از ضد و نقیض
برای او رخ می‌دهد
در این داستان به حیوان ازاری هم توجهی شده است
از نظر بنده مفهوم داستان بر این منوال است تا زمانی که موقعیت فردی
و اجتماعی من خوب و دلپذیر باشد همه (رفتار مردم و اطرافیان) مرا دوست دارند و با تمام قوا از من دفاع میکنند و به من احترام میگذارند
اما اگر موقعیت من به کلی برعکس شود رفتار
دیگران هم به کلی برعکس میشود
مشاهده همه نظرات 270

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سگ محله

برای دریافت کتاب صوتی سگ محله و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.