معرفی و دانلود کتاب صوتی سیزده دلیل برای اینکه

عکس جلد کتاب صوتی سیزده دلیل برای اینکه
قیمت:
۴۲,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سیزده دلیل برای اینکه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سیزده دلیل برای اینکه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سیزده دلیل برای اینکه

کتاب صوتی سیزده دلیل برای اینکه، اثری شنیدنی و درخشان از جی اشر، نویسنده‌ی پرمخاطبِ آمریکایی است. اشر در این کتاب، داستانِ مرگ خودخواسته‌ی دختر جوانی به نام هانا بیکر و ماجراهایی را که به این اتفاق تلخ منتهی شده‌اند، شرح داده است. این کتاب به‌دلیل پرداختن به تأثیر آسیب‌های اجتماعی و پیامدهای ناگوارِ آن بر نوجوانان، توانسته در زمره‌ی پرفروش‌ترین آثار نیویورک تایمز و آمازون قرار بگیرد و از جمله‌ی برترین رمان‌های ادبیات نوجوانان محسوب شود.

درباره‌ی کتاب صوتی سیزده دلیل برای اینکه

جی اشر (Jay Asher) در کتاب صوتی سیزده دلیل برای اینکه (Thirteen Reasons Why) راوی ماجراهایی است که به مرگ دختر نوجوانی به نام هانا بیکر انجامیده است. هانا به‌تازگی به‌همراه خانواده‌اش به شهری جدید نقل مکان کرده. او وارد دبیرستانِ آن شهر شده و تلاش می‌کند تا با دیگر همکلاسی‌های خود ارتباط برقرار کند و حتی موفق می‌شود چندین دوست جدید نیز پیدا کند؛ اما از همان روزهای نخست مورد تمسخر و اذیت و آزار برخی از آنان قرار می‌گیرد. این آزارها تا جایی پیش می‌رود که هانا در نهایت به دلیل آسیب‌ها و ضربات روحی که متحمل شده است، به افسردگی و بیماری دچار می‌شود و به زندگیِ خود پایان می‌دهد. اما پیش از مرگ، دلایل خودکشی‌اش را روی سیزده نوار ضبط می‌کند و آن را برای دوستانش می‌فرستد. هر نوار به یک فرد مشخص تعلق دارد و پس از مرگ هانا، به دستش می‌رسد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی سیزده دلیل برای اینکه

هرچند که کتاب صوتی سیزده دلیل برای اینکه درباره‌ی هانا بیکر و ماجرای خودکشیِ اوست اما جی اشر در حقیقت داستان را از زبان کِلی، یکی از دوستان نزدیک هانا روایت می‌کند. کلی که در اندوه و شوک از دست دادن دوستِ خود است، روزی بسته‌ای را با نام خودش دریافت می‌کند و از اینجاست که داستان آغاز می‌شود. کلی از دوستانِ صمیمی هانا به حساب می‌آمد؛ اما پیش از مرگ او، برای مدتی بین این دو جدایی افتاده بود. او نیز یکی از آن سیزده نفری است که هانا نواری را به وی اختصاص داده است. وقتی کلی بسته‌ی دریافتی را باز می‌کند، با چند نوار کاستِ ضبط‌شده مواجه می‌شود و هنگامی که اولین نوار را گوش می‌کند، صدای هانا را می‌شنود که می‌گوید سیزده دلیل باعث شده تا تصمیم بگیرد به زندگیِ خود پایان دهد و یکی از آن سیزده دلیل، خودِ اوست! کلی ناباورانه نمی‌تواند بپذیرد که در مرگ دوستِ خود، مقصر بوده است.

شاید بتوان مهم‌ترین و اصلی‌ترین مضمونِ کتاب صوتی سیزده دلیل برای اینکه را اذیت و آزارهایی دانست که دانش‌آموزان در فضای مدرسه تجربه می‌کنند. این موضوع در اکثر نقاط جهان اتفاق می‌افتد اما دامنه و پیامدهای آن در ایالات متحده بیش از هر جای دیگر دنیاست. آمارهایی که از حمل اسلحه به مدرسه و تیراندازی‌های مرگبار از مدارس این کشور وجود دارد نشان می‌دهد که رویدادهایی از این دست، طی بیست سال گذشته چند برابر شده است. این امر، نشان‌دهده‌ی حساسیتِ موضوعِ تعامل صحیح با نوجوانان است؛ چرا که آن‌ها در این سن، روحیه‌ای شکننده و زودرنج دارند و عمیقاً تحت تأثیر کلام و برخورد دیگران قرار می‌گیرند. هرگونه آزاری، موجب می‌شود تا مشکلات متعدد و ماندگاری برای نوجوانان به وجود آمده و اثرات جبران‌ناپذیر و مخربِ آن، تا پایان عمر، با این افراد باقی بماند و حتی در برخی موارد، مانند موضوع داستانِ این کتاب، به آسیب‌رساندن به خود نیز منتهی شود.

معرفی و دانلود کتاب صوتی سیزده دلیل برای اینکه

سیزده دلیل برای اینکه از جمله آثار پرمخاطبی است که توسط کاربران گودریدز، در فهرست برترین رمان‌های ادبیاتِ نوجوان قرار گرفته و تاکنون به بیش از چهل زبانِ دنیا ترجمه شده است. جی اشر، نویسنده‌ی این کتاب تلاش کرده با زبانی صمیمانه و ساده، به مخاطبانِ خود نشان دهد که گاهی حرف‌ها و رفتارهای ما، تأثیری عمیق‌تر از آنچه تصور می‌کنیم بر دیگران می‌گذارند و ممکن است تا ابد، زندگیِ یک فرد را تغییر دهند؛ از این رو، باید درباره‌ی هر کلام و هر رفتار خود، مسئولانه برخورد کنیم و با آگاهی و توجه بیشتری با دیگران، به‌ویژه نوجوانان تعامل داشته باشیم.

کتاب سیزده دلیل برای اینکه را مرجان ایزدی به فارسی ترجمه کرده و انتشارات آتیسا آن را به چاپ رسانده است. نسخه‌ی گویای این کتاب را به همت نشر صوتی رمانو و با خوانش آیلار محمدی می‌شنوید.

جوایز و افتخارات کتاب سیزده دلیل برای اینکه

  • حضور در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های آمازون در سال 2011
  • حضور در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز در سال 2011
  • منتخب بهترین کتاب کتابخانه‌ی عمومی شیکاگو
  • منتخب بهترین کتاب انجمن کتابفروشان کتاب‌های کودک
  • دریافت جایزه‌ی کتاب اوکلاهما سکویا در سال 2010
  • دریافت جایزه‌ی هارتلند برای بهترین اثر ادبی نوجوانان
  • دریافت جایزه‌ی کنتاکی بلوگراس
  • دریافت جایزه‌ی کتاب نوجوانان فلوریدا
  • دریافت جایزه‌ی کتاب کارولینای جنوبی برای کتاب نوجوان در سال 2010
  • نامزد دریافت جایزه کتاب هلو جورجیا در سال 2009
  • دریافت جایزه‌ی کتاب کالیفرنیا برای بهترین داستان نوجوانان در سال 2007

نکوداشت‌های کتاب سیزده دلیل برای اینکه

  • سیزده دلیل برای اینکه داستانی عالی درباره‌ی موضوعاتی مهم است. (Green Bay Press Gazette)
  • کتاب سیزده دلیل برای اینکه، داستانی مملو از عواطفِ شگفت‌انگیز با سرعتِ روایتی خارق‌العاده است. (School Library Journal)
  • نوشته‌ی جی اشر، اثری درخشان و محسورکننده است. (Kirkus Reviews)
  • جی اشر با چنان سادگی و صداقتی داستان خود را روایت می‌کند که تراژدیِ آن، به‌طرز وحشتناکی واقعی به نظر می‌رسد. (گوردون کورمن، نویسنده‌ی آمریکایی)
  • جی اشر با نوشتن رمان سیزده دلیل برای اینکه می‌خواهد به ما نشان دهد که چگونه آسیب‌های کوچک، می‌توانند به رویدادهای اجتناب‌ناپذیری تبدیل شوند. (Miami Herald)
  • کتاب سیزده دلیل برای اینکه وهم‌انگیز، زیبا و ویرانگر است. (Chicago Tribune)

اقتباس‌های سینمایی (و فرهنگی) از کتاب سیزده دلیل برای اینکه

در سال 2017 با اقتباس از کتاب سیزده دلیل برای اینکه، سریالی به همین نام با کارگردانی توماس مک‌کارتی و تهیه‌کنندگیِ سلنا گومز ساخته و از شبکه نتفلیکس پخش شد که استقبال عمومیِ خوبی از آن به عمل آمد و توانست جوایز متعددی را نیز از آنِ خود کند.

کتاب صوتی سیزده دلیل برای اینکه برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ کتاب صوتی سیزده دلیل برای اینکه را به تمامی نوجوانان و همین‌طور والدین، آموزگاران و دیگر افرادی که با این گروه سنی در ارتباط هستند، پیشنهاد می‌کنیم. این رمان همچنین برای طرفدارانِ ژانر معمایی و هیجان‌انگیز نیز مهیج و شنیدنی خواهد بود.

در بخشی از کتاب صوتی سیزده دلیل برای اینکه می‌شنویم

زن تکرار می‌کند: «آقا، چقدر عجله دارید که به مقصد برسه؟» با دو انگشتم محکم بالای ابروی چپم را می‌مالم. سردرد ضربان‌دار بیشتر می‌شود. می‌گویم: «مهم نیست.» متصدی بسته را می‌گیرد. همان جعبه‌کفشی است که کمتر از بیست‌وچهار ساعتِ قبل، جلوی ایوانِ خانه‌ام گذاشته بودند. جعبه با پاکتِ کاغذی قهوه‌ای، دوباره بسته‌بندی می‌شود. دقیقاً با همان چسب نواریِ پهنی بسته می‌شود که به دستم رسیده بود. فقط با این تفاوت که حالا به نام و آدرس جدیدی فرستاده می‌شود. به نامِ بعدی در فهرستِ هانا بیکر. زیرلب می‌گویم: «سیزده‌تا. یادآوری‌اش هم نفرت‌انگیز است.» متصدی می‌گوید: «ببخشید؟» سرم را تکان می‌دهم. «چقدر میشه؟» جعبه را روی صفحه‌ی لاستیکی قرار می‌دهد بعد پشتِ سرِ هم به کلیدهای صفحه‌کلید ضربه می‌زند. فنجانِ قهوه‌ی پمپِ بنزین را روی پیشخوان می‌گذارم و به صفحه‌نمایش نگاه می‌کنم. چند اسکناس از کیف پولم بیرون می‌آورم. در جیبم به دنبال سکه می‎‌‎گردم و پولم را روی پیشخوان می‌گذارم. متصدی می‌گوید: «ببخشید، یک دلار کم دارید.» یک دلار دیگر پرداخت می‌کنم و بعد چشمانم را می‌مالم تا خوابم بپرد. یک جرعه قهوه‌ی ولرم می‌نوشم. به‌سختی آن را قورت می‌دهم. باید هر طور شده بیدار بمانم. شاید کار درستی نباشد. شاید بهتر است کلِ روز را در خواب و بیداری باشم. شاید این تنها راهی است که می‌توانم امروز را به شب برسانم. متصدی می‌گوید: «فردا احتمالاً به این آدرس می‌رسه. شاید هم پس‌فردا.» و جعبه را در سبدِ پشتِ سرش می‌اندازد. بهتر بود تا بعد از مدرسه منتظر می‌ماندم. باید روز آخر به جنی دلداری می‌دادم، هرچند لیاقتش را ندارد. وقتی فردا یا روز دیگری به خانه برود، بسته‌ای را در آستانه‌ی در روی پله‌ها می‌بیند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
67 دقیقه
نوار شماره‌ی یک -طرف اول
32 دقیقه
نوار شماره‌ی یک - طرف دوم
29 دقیقه
نوار شماره‌ی دو - طرف اول
51 دقیقه
نوار شماره‌ی دو - طرف دوم
50 دقیقه
نوار شماره‌ی سه - طرف اول
62 دقیقه
نوار شماره‌ی سه - طرف دوم
51 دقیقه
نوار شماره‌ی چهار - طرف اول
37 دقیقه
نوار شماره‌ی چهار - طرف دوم
51 دقیقه
نوار شماره‌ی پنج - طرف اول
21 دقیقه
نوار شماره‌ی پنج - طرف دوم
40 دقیقه
نوار شماره‌ی شش - طرف اول
27 دقیقه
نوار شماره‌ی شش - طرف دوم
27 دقیقه
نوار شماره‌ی هفت - طرف اول
3 دقیقه
نوار شماره‌ی هفت - طرف دوم
13 دقیقه
فردای آن روز بعد از فرستادن نوارها

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سیزده دلیل برای اینکه
نویسنده
مترجممرجان ایزدی
راویآیلار محمدی
ناشر چاپیانتشارات آتیسا
ناشر صوتیانتشارات رمانو
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۲۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سیزده دلیل برای اینکه

یعقوب صمصامی
۱۴۰۲/۱۲/۱
ایده داستان و شروع داستان خیلی خوبه اما هر چی جلوتر میری دلیل قانع کننده‌ای برای خودکشی پیدا نمیکنی و همون جور که دوستاش میگن دنبال بهانه بوده و از شرایط خانوادگی هم چیزی دستگیری نشد که دلیل خودکشی باشه در مورد راوی هم با اینکه صدای عالی و شنیدنی دارن اما در جاهایی که از نوار به صحبت‌های خود شخصیت می‌پره اصلا لحن تغییر نمیکنه و خیلی جاها قابل تشخیص نیست ادامه صحبت‌های نواره یا کسی که نوار رو گوش میده
رویا +
۱۴۰۲/۱۰/۲۴
داستان بی نمک، بی هیجان، یک‌نواخت و خسته کننده است اما خوب روایت میشه.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سیزده دلیل برای اینکه

برای دریافت کتاب صوتی سیزده دلیل برای اینکه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.