معرفی و دانلود کتاب صوتی سیزده دلیل برای اینکه

عکس جلد کتاب صوتی سیزده دلیل برای اینکه
قیمت:
48000 تومان - 5.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سیزده دلیل برای اینکه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سیزده دلیل برای اینکه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سیزده دلیل برای اینکه

اثری درخشان و مسحورکننده درباره تأثیر آسیب‌های به‌ظاهر کوچک بر روی نوجوانان... جی اشر در کتاب صوتی سیزده دلیل برای اینکه داستان مرگ خودخواسته دختری به اسم «هانا بیکر» و عوامل مختلف آن را از زبان خودش روایت می‌کند. این رمان محبوب توانست رتبه اول فروش آمازون و نیویورک‌تایمز را به دست آورد و در لیست برترین رمان‌های ادبیات نوجوان قرار بگیرد.

درباره کتاب صوتی سیزده دلیل برای اینکه:

هانا بیکر به‌تازگی وارد دبیرستان شهری شده که به همراه خانواده‌اش به آنجا نقل‌مکان کرده بودند. او در همان روزهای نخست ورود به مدرسه با همکلاسی‌هایش دچار مشکل شد و از جانب برخی از پسرهای مدرسه مورد آزار و اذیت قرار گرفت. هانا در نهایت به دلیل آسیب‌ها و ضربه‌ٔ روحی ناشی از آن‌ها به زندگی خود پایان داد. اما پیش‌ازاین کار دلایل خودکشی خود را بر روی سیزده نوار ضبط کرد و برای دوستانش فرستاد.

جی اشر داستان را از نگاه «کلی جنسن»، نزدیک‌ترین دوست هانا روایت می‌کند. او که به‌تازگی دوست و معشوق خود را ازدست‌داده، هنوز در شوک آن به سر می‌برد. اما در یکی از روزها بسته‌ای عجیب با نام خودش به دستش می‌رسد. شروع داستان کتاب سیزده دلیل برای اینکه (Thirteen Reasons Why) از همین‌جا است.

کلی بعد از باز کردن بسته با چند نوار کاست ضبط شده مواجه می‌شود. بعد از گوش گردن به آن‌ها صدای هانا را می‌شنود که در اولین کاست به او می‌گوید سیزده دلیل باعث شد تا او تصمیم گرفت به زندگی خود پایان دهد که یکی از آن‌ها خود اوست ...

مهم‌ترین و اصلی‌ترین مضمون کتاب صوتی سیزده دلیل برای اینکه، بررسی آزار و اذیت‌هایی است که دانش‌آموزان در فضای مدرسه تجربه می‌کنند که گاه این موضوع موجب بروز مشکلات زیادی می‌شود. نویسنده همچنین به موضوعاتی همچون ارتباطات بین نوجوان‌ها و رفتار صحیح با آن‌ها و روحیه حساس و شکننده‌شان در این سنین خاص می‌پردازد.

اشر عقیده دارد بسیاری از آزار و اذیت‌هایی که نوجوانان با آن‌ها روبه‌رو می‌شوند، ممکن است موجب ایجاد اثرات بسیار مخربی بر روی آن‌ها شود. این اثرات تا جایی به آن‌ها آزار می‌رساند که در موارد زیادی باعث آسیب رساندن به خود نیز می‌شود.

این رمان از نظر کاربران گودریدز در فهرست بهترین رمان‌های دسته ادبیات نوجوان قرار دارد و تابه‌حال به چهل زبان دنیا ترجمه شده است. همچنین در سراسر چهان هشت میلیون نسخه از آن فروش رفته و به یکی از کتاب‌های پرفروش بین‌المللی تبدیل شده است.

اقتباس سینمایی از کتاب صوتی سیزده دلیل برای اینکه:

در سال 2017 نتفلیکس سریالی اقتباسی از این کتاب با همین اسم به کارگردانی توماس مک‌کارتی و تهیه‌کنندگی سلنا گومز ساخت که استقبال زیادی از آن شد و جوایز مختلفی نیز دریافت کرد.

نکوداشت‌های کتاب صوتی سیزده دلیل برای اینکه:

- داستانی عالی درباره‌ی موضوعی مهم. (Green Bay Press Gazette)
- با سرعتی سرسام‌آور و عواطف متحیرکننده. (School Library Journal)
- اثری درخشان و مسحورکننده. (Kirkus Reviews)
- وهم‌انگیز، زیبا و ویرانگر. (شیکاگو تریبون - از روزنامه‌های پرتیراژ چاپ شهر شیکاگو)
- سیزده دلیل برای اینکه مدت‌ها پس از پایان خواندن شما را دچار هیجان می‌کند. (Amber Gibson)
- این رمان اشر از ما می‌خواهد ببینیم که چگونه آسیب‌های کوچک می‌توانند ضربات کوبنده وارد کنند. (میامی هرالد - از روزنامه‌های پرتیراژ چاپ شهر میامی)
- جی اشر داستان خود را با چنان صداقت و سادگی روایت می‌کند که تراژدی آن به طرز وحشتناکی واقعی به نظر می‌رسد. (گوردون کورمن - نویسنده آمریکایی)

جوایز و افتخارات کتاب صوتی سیزده دلیل برای اینکه:

- نامزد جایزه کتاب هلو جورجیا (2009)
- دریافت جایزه کتاب کالیفرنیا برای بزرگسالان جوان (نقره‌ای) (2007)
- دریافت جایزه کتاب کارولینای جنوبی برای کتاب بزرگسالان جوان (2010)
- دریافت جایزه کتاب نوجوانان فلوریدا
- دریافت جایزه کنتاکی بلوگراس
- دریافت جایزه هارتلند برای ادبیات بزرگسالان جوان
- دریافت جایزه اوکلاهما سکویا (2010)
- بهترین کتاب انجمن کتابفروشان کتاب‌های کودک
- بهترین کتاب کتابخانه عمومی شیکاگو
- جزو لیست برترین رمان‌های ادبیات نوجوان
- جزو لیست پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز در سال 2011
- جزو لیست پرفروش‌ترین‌های آمازون در سال 2011

کتاب صوتی سیزده دلیل برای اینکه مناسب چه کسانی است؟

این رمان برای تمام نوجوانان و بزرگسالانی که با این گروه سنی در ارتباط هستند نوشته شده است. همچنین اگر به رمان‌های معمایی علاقه دارید، شنیدن این کتاب صوتی برای شما لذت‌بخش خواهد بود.

جی اشر را بیشتر بشناسیم:

این نویسنده کالیفرنیایی در سال 1975 به دنیا آمد و در آرزوی نویسنده شدن در سال دوم دانشگاه ترک تحصیل کرد. اما برای پیدا کردن ناشر دچار مشکلات فراوانی شد و به‌سختی توانست اولین کتاب خود را به چاپ برساند. جی اشر (Jay Asher) تابه‌حال چهار کتاب به نام‌های «نام‌های آینده ما»، «وات لایت»، «پیپر» و «سیزده دلیل برای» منتشر کرده که کتاب حاضر معروف‌ترین اثر او است.

در بخشی از کتاب صوتی سیزده دلیل برای اینکه می‌شنویم:

«آروم باش هانا. به خودم همینو می‌گفتم. اتفاق بدی نمیوفته. «آروم باش». این جمله براتون آشنا نیست؟ من همینطوری خودمو متقاعد نکردم که نظرسنجیمو از جعبه بیارم بیرون؟ خیلی خوب. بس کن. این افکاری بود که بعد از سی دقیقه انتظار برای مارکوس تو سرم داشتم. و وقتی بالاخره سروکلهٔ مارکوس پیدا شد، منو تو شرایط خوبی قرار نداد.»

دویدنم آهسته می‌شود. نه به این خاطر که نفسم بند آمده یا پاهایم خسته شده‌اند. به لحاظ جسمی خسته نیستم. اما داغانم. اگر مارکوس او را قال نگذاشته پس چی؟

«رو چهارپایهٔ کناریم نشست و عذرخواهی کرد. بهش گفتم که تقریبا منصرف شده بودم و می‌خواستم برم. به لیوان خالی میلک شیکم نگاه کرد و دوباره عذرخواهی کرد. اما از نظر اون خودش دیر نکرده بود. مطمئن نبود که اصلا من میام اونجا یا نه. من نمی‌خوام به اون خاطر ازش کینه به دل بگیرم. ظاهرا فکر کرده بوده قرارمون شوخیه.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
46 دقیقه
بخش یک
35 دقیقه
بخش دو
24 دقیقه
بخش سه
39 دقیقه
بخش چهار
17 دقیقه
بخش پنج
22 دقیقه
بخش شش
27 دقیقه
بخش هفت
21 دقیقه
بخش هشت
41 دقیقه
بخش نه
29 دقیقه
بخش ده
40 دقیقه
بخش یازده
18 دقیقه
بخش دوازده
31 دقیقه
بخش سیزده
21 دقیقه
بخش چهارده
19 دقیقه
بخش پانزده
13 دقیقه
بخش شانزده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سیزده دلیل برای اینکه
نویسنده
مترجمیاسمین سیفایی
راویبهرنگ بقایی، رامونا شاه
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۲۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
48000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سیزده دلیل برای اینکه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سیزده دلیل برای اینکه

برای دریافت کتاب صوتی سیزده دلیل برای اینکه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.