معرفی و دانلود کتاب صوتی شب اسفندی

عکس جلد کتاب صوتی شب اسفندی
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شب اسفندی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شب اسفندی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی شب اسفندی

علی ابجدیان در کتاب صوتی شب اسفندی ماجرای دل‌دادگی مهراب و سوسن، دو جوان عاشق‌پیشه را روایت می‌کند. آن‌ها با تمام توان خود در تلاشند تا به وصال یکدیگر برسند اما زندگی مطابق میل و خواست آن‌ها پیش نمی‌رود...

درباره‌ی کتاب صوتی شب اسفندی

نویسندگان و شاعران معاصر با میراث ارزشمندی که در طول تاریخ ادبیات به آن‌ها رسیده است، دست به آفرینش آثاری در حوزه‌ی ادبیات عاشقانه می‌زنند. علی ابجدیان یکی از این نویسندگان و شاعران جوان است. داستان کتاب شب اسفندی از دهه‌ی پنجاه شمسی آغاز می‌شود. جوانی به‌نام مهراب یکی از دو شخصیت اصلی این داستان است که دل در گرو عشقی پرشور دارد. او عاشق دختری به‌نام سوسن است و این علاقه را در قالب ترانه‌ها و اشعاری که برای او می‌سراید بیان می‌کند. آن‌ها مثل هر دو دلداده‌ی دیگر می‌کوشند تا به وصال یکدیگر برسند اما به‌قول شاعر نامدار، رضا براهنی: «هستی خسیس‌تر از این حرف‌هاست.» و موانع بسیاری برای رسیدن این دو جوان به یکدیگر وجود دارد.

ادبیات عاشقانه در ایران رشته‌ای طول و دراز دارد. چه در قالب شعر و ترانه و چه در حوزه‌ی ادبیات داستانی و نمایشی، نویسندگان و شاعران بسیاری از دیرباز تاکنون به مفهوم عشق و دل‌دادگی و مراعات نظیر آن مانند فراق، وصال، اشتیاق، تردید و دل‌تنگی پرداخته‌اند. تاریخ ادبیات ایران نیز مزین به گنجینه‌ای غنی از این دست آثار است. ادیبان نامدار در سراسر ایران زمین آثار ماندگاری را پدید آورده‌اند که با وجود گذشت قرن‌های متمادی، کماکان نظر و توجه علاقه‌مندان و پژوهشگران را به خود معطوف می‌دارد.

در این کتاب صوتی علاوه بر این که خط داستانی ماجرای مهراب و سوسن را دنبال می‌کنید، لذت شنیدن ترانه‌های عاشقانه‌ی پرشوری را نیز تجربه خواهید کرد.

کتاب صوتی شب اسفندی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌های عاشقانه علاقه دارید شنیدن این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با علی ابجدیان بیشتر آشنا شویم

این نویسنده و شاعر جوان در سال 1359 متولد شده است. او علاوه بر داستان‌نویسی دستی بر آتش شعر نیز دارد. «لحظه‌های بی‌عبور» و «غم سبز» از دیگر آثار علی ابجدیان هستند که شعرهای عاشقانه‌ی او را در بر می‌گیرند.

در بخشی از کتاب صوتی شب اسفندی می‌شنویم

جمشید در حالی که روی پله منتهی به حیاط نشسته بود و سیگار دود می‌کرد، جواب داد: «چند بار خواستم بهش بگم، ولی این رو می‌دونم که از شوهر قبلی‌اش به این دلیل جدا شده که مرد شکاکی بوده، روی این قبیل صحبت‌ها حساس هست، می‌ترسم اگه بخوام باهاش این موضوع رو مطرح کنم، بذارتش به حساب شکاک بودن. علیرغم اینکه خیلی دوستش دارم باید اعتراف کنم که خیلی یه‌دنده و لجبازه. حرف، حرف خودشه و به حرف کسی گوش نمی‌ده. از طرف دیگه الآن، یعنی امروز به معنای واقعی بهش شک کردم. دو ساعت پیش زنگ زده و می‌گه که امروز کاری برام پیش اومده و نمی‌تونم بیام و درست همین امروز ایمان شیرین‌دهان لعنتی هم سر تمرین نیومده! هیچ‌کدوم هم منزل نیستن و تلفنشون رو جواب نمی‌دن، دارم دیوونه می‌شم.»

مهراب که تعجب از چهره‌اش نمایان بود، گفت: «ولی تو که قصد ازدواج با اون رو داری، به نظر من بیشتر تحقیق کن، زندگی رو با شک و دودلی شروع کردن سخته. می‌خوای یه مدت پیگیرش باشی ببینی کجا می‌ره و می‌آد که خیالت راحت بشه؟»

جمشید سیگار جدیدش را با ته سیگارش آتش زد و گفت: «تو راست می‌گی.»

بعد مکثی کرد و دود سیگارش را به شدت بیرون داد و ادامه داد: «واقعاً باید به فکری براش بکنم! حالا ولش کن تمرین امروز که کنسل شد، شعر جلسه‌ی قبل رو اگه بخوایم تمرین کنیم، با آهنگی که من براش ساختم، نقش ویولن درش خیلی پررنگه، نمی‌خوام کار کنم با این ایمان لجن! چکار کردی شعر جدید برام آوردی یا نه؟»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
21 دقیقه
فصل نخست - بخش یک
28 دقیقه
فصل نخست - بخش دو
26 دقیقه
فصل نخست - بخش سه
27 دقیقه
فصل دوم - بخش یک
29 دقیقه
فصل دوم - بخش دو
26 دقیقه
فصل دوم - بخش سه
14 دقیقه
فصل دوم - بخش چهار
21 دقیقه
فصل دوم - بخش پنج
37 دقیقه
فصل آخر

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی شب اسفندی
نویسنده
راویزهرا رزده، علی ابجدیان
ناشر چاپیانتشارات نادریان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۵۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی شب اسفندی

جمشید جمشیدی
۱۴۰۲/۴/۲۰
داستان، قصه جوانی اهل شعر و شاعری می‌باشد که در نوجوانی عاشق و دلباخته دختر دائی خود شده و برای ابراز عاشقی برای او شعر می‌سراید.
تعداد قابل توجهی شعر در متن کتاب سروده شده که در نوع خود بی نظیر است و من خودم نمونه آن راندیده ام؛ شاید برای خواننده‌ای که به دنبال یک داستان صرف و ماجرا جویانه اشعار
می‌گردد از جدابیت متن بکاهد و حوصله خواننده را سر ببرد، درست به همین دلیل است که این داستان را باید با آرامش خواند و اشعار را مزه مزه کرد و فضای عاشقانه کتاب را دریافت.
از این رو شنیدن کتاب صوتی برای خوانندگانی که عادت به تند خوانی یا مطالعه روزنامه وار دارند بهتر است.
کتاب صوتی شب اسفندی با گویندگی خود نویسنده به عنوان صوت قابلیت کافی ندارد اما باید توجه کرد که کتاب صوتی ابتدا کتاب است و سپس صوت...
بنابراین باید اول آن را از دریچه کتاب برسی کرد.
کتاب صوتی شب اسفندی ‌کتابی است که صوت شده نه البوم موسیقی که به شکل کتاب در آمده باشد.
بدون شک اگر بخواهیم به عنوان پادکست صرف به شب اسفندی صوتی بنگریم جای ایراد فراوان است؛
ولی از آن جا که کتاب است و نویسنده به هر دلیلی خود گویندگی غالب آن را انجام داده و تا چندی پیش آن را رایگان در اختیار خوانندگان قرار داده بود نباید بواسطه کاستی‌های صوتی متن را فراموش کرد!
همانطور که بسیارند موسیقی‌های فاخری که از شعر ضعیفی برخوردارند و نمیتوان جنبه موسیقیایی آن را بواسطه ضعف در شعر فراموش کرد.
بعلاوه آنکه بنده خود چندین بار شب اسفندی را گوش کرده‌ام و به عقیده من بر دکلمه و انتخاب موسیقی نمیتوان ایرادی جدی وارد نمود.
داستان حال و هوایی بسیار لطیف دارد و شرح حال یک نوجوان است پس باید بیشتر به کار نوجوانان بیایدتا بزرگسالان!
سپاس از نویسنده و کتابراه
سمیرا ابراهیم پور
۱۴۰۲/۱/۲۱
کتاب شب اسفندی داستان عشق مهراب و سوسن و موانعی است که مانع از وصال این دو میشود. در این کتاب مهراب در تمام طول داستان عشق و احساسات خود به سوسن را در قالب شعر بیان میکند. به همین علت بیشتر از داستان باید به شعرها گوش داد. نام کتاب نیز برگرفته از یکی از شعرهای مهراب شخصیت اصلی داستان است. نویسنده و با اشاره به مسائلی همچون اختلاف طبقاتی از نظر مالی فرهنگی و فضای دوران انقلاب و جنگ که داستان در ان اتفاق می‌افتد نوانع وصال مهراب به سوسن را بیان کرده و در اخر به جاودانگی عشق واقعی اشاره میکند. از نظر من نویسنده بیشتر شاعر است تا نویسنده و به همین علت این کتاب داستان جذاب و گیرایی ندارد و فضاسازی خوبی در ان دیده نمیشود. شعرها نیز البته از نظر من جذابیت و دلنشین نبودند و گویندگی به شدت افتضاح بود. صدای خسته و بی روح. آشنا نبودن با اصول گویندگی و از همه بیشتر شنیدن مداوم صدای ملچ ملوچ و قورت دادن اب دهان گوینده
لیلی ش
۱۴۰۲/۱/۲۰
کتاب ترکیبی از شعر و متن است و ژانر عاشقانه دارد، موضوع داستان کتاب به نظرم خیلی کلیشه‌ای بود و از همان اول میشد انتهای آن را حدس زد و من به شخصه از اواسط کتاب کششی برای ادامه خواندن آن نداشتم، نکته‌ای که در روایت صوتی داستان وجود داشت این بود که تقریبا۹۵ درصد داستان توسط اقای ابجدیان روایت شد که و هم به جای راوی هم به جای شخصیت‌های داستان صحبت میکردند، ولی ناگهان در انتها، راوی داستان یک خانم بودند که مثلا میخواستند نشان دهند که مهراب کشته شده است که به نظرم اشتباه بود چون روایت کننده داستان شخص اول کتاب (و شخصیت‌های دیگر کتاب) نبود که بعد از نبودنش لازم باشد از زبان شخصیت دیگر روایت ادامه یابد، همچنین یک موضوع که به نظرم میتوان آنرا نقطه قوت روایت صوتی این کتاب دانست روایت آن توسط خود نویسنده بود که به این روش توانسته بود، حس و حال متن و اشعار را به همان شیوه که نگارش کرده بودند به شنونده منتقل نمایند.
علیرضا رجبیان
۱۴۰۲/۲/۴
داستان عشق و عاشقی جالبی است.
نویسنده تلاش کرده تا جریان قبل و بعد انقلاب را بهم پیوند بزند، اما تجانس زیادی ایجاد نکرده، بیشتر به توصیف از فضا‌ها ومکانها پرداخته فراز ونشیب‌های عشق و عاشقی، ظاهرا پسران عاشق شده‌اند و از طرف مقابل کششی وجود ندارد.
اگر از جانب معشوقه نباشد کششی
کوشش عاشق بجایی
بیچاره نرسد.
نوسینده میتوانست از جاذبه‌های معشوق به عاشق، انچنان داستان سرایی کند، که مخاطب در تب و تاب ان بسوزد و با خودش دعا دعا کند که لیلی و فرهاد بهم برسند.
بهر تقدیر کتابی جالب که میتواند در مخاطب نفوذ کند وساعاتی را به شنیدن داستان مجذوب نماید
Zohreh Rakh
۱۴۰۲/۳/۲۷
این کتاب بیشتر شبیه کتاب شعر بود. من اون شعر مهراب رو به نام "دل من تنگه" که جمشید با گیتار خونده بود دوست داشتم. شب اسفندی هم اسم یکی از شعرهای مهراب هست.
این کتاب ماجرای زندگی پسری رمانتیک و شاعر به نام مهراب هست که عاشق سوسن بود، ولی سوسن اینو درک نکرد و با جمشید که دوست مهراب بود ازدواج کرد و
در آخر با خیانت جمشید مواجه شد.
در پایان کتاب هم که مهراب میره سربازی و در جنگ کشته میشه و سوسن نوشته و شعرهای مهراب رو که برای اون سروده پیدا میکنه و با غمزدگی اونها رو میخونه و قول میده که چاپشون کنه.
منم صدای راوی رو نپسندیدم.
Zahra Rahimi
۱۴۰۱/۱۲/۴
داستانی شیرین و عاشقانه و البته غمناک که سرتاسر آن با ترانه و شعر زیبا شده بود که کاملا داستانی واقعی را روایت می‌کند عشق دوران کودکی که خام بود ولی با گذشت زمان پخته تر شد. و انسانیت و وفا در آخر داستان باعث شکوفایی عشقشان شد و بالاخره معشوقی که خود زمانی عاشق را به وجد شاعری رسانده بود قدر عشق را ناب دانست هرچند دیر شده بود. اما همیشه عشق و وفاداریست که ماندگار می‌شود. و آنان که بی وفایی دیدند و انسانیت را زیر پا گذاشتند اصلا عاشق به حساب نمی‌آیند. تشکر میکنم از این زیبایی و عشق ناب. موفق و پایدار باشید و در اوج قله‌های موفقیت.
ژیلا شجاعی
۱۴۰۱/۱۰/۶
به قول معروف هم فال بود هم تماشا هم چند داستان عاشقانه بود هم کتاب شعر و ترانه
سرنوشت و کتاب شعر یک رزمنده شهید
با شنیدن صدای گوینده که صدای خود نویسنده بود می‌خواستم از گوش دادن ادامه آن منصرف بشم اما با خوانش ترانه و گوش دادن بقیه فایل‌های صوتی به صدای گوینده عادت کردم داستان جذابی بود
تبریک
می‌گم به نویسنده گرامی جناب آقای ابجدیان بخاطر سرودن ترانه‌های احساسی زیبا و داستان جذاب. خوشحالم که با نویسنده گرامی آشنا شدم. کاش خوانش آن بدون صداهای اطراف بود و در ضبط صدا بیشتر دقت می‌شد. ممنونم از کتابراه عزیز❤🌺🌹
وحید صادقی
۱۴۰۱/۷/۱۵
با عرض سلام و احترام خدمت شما دوستان گرامی.
کتاب شب اسفندی یکی از معدود کتابهایی هست که میشه اون رو در زمره آثار عاشقانه قرار دارد اما این کتاب نسبت به اتفاق‌های که در او به وقوع می‌پیوندد شخص مخاطب رو درگیر روایط عاشقانه مهراب وسوسه میکند و خواهان اون چیزی که دوست دارند نمی‌شوند واین کتاب مملو از قصه‌های ناتمام همه ما آدم هاست.
خداحافظ همه شما دوست داران کتاب.
A.asgari
۱۴۰۱/۸/۲۳
خیلی خیلی خیلی ممنونم از کتابراه خیلی ممنون من هنگام کار کردن به جایه گوش دادن به اهنگ کتاب‌های صوتی گوش میکنم و کار برام خسته کننده نمیشه ممنون بخاطر کتاب‌های رایگانتون که در اختیار ما میذارید. خیلی از کتاب خوشم امد از اینکه تکرار هر روز و آمیانه نداشت از اینکه شعر داشت عاشقی داشت و همه چیزو با جزئیات میگفت ممنون❤️
منیژه پورمحمدی
۱۴۰۱/۱۱/۲۶
اولین بار بود که این سبک کتاب رو مطالعه و یا بهتر بگم شنیدم. خیلی جالب بود ترانه وداستان، یک قسمت از کتاب برای شعری که خوانده می‌شد آهنگ متن‌ گذاشته شده بود که خیلی خوب بود کاش بقیه قسمتها هم همینکار رو انجام می‌دادند. موضوع رمان وسبک نویسندگی وفرازونشیبهاش دلنشین وعالی بود. پیشنهاد می‌کنم حتما گوش کنید.
mohammad jaafaran
۱۴۰۱/۷/۲۶
بد نبود، جالب بود.. بیشتر برای‌ی بعد از ظهر جمعه که بخ‌ای برای کشی یک کتاب شعر بخونی..
ولی از نظر راوی که واقعا صدای در خور داستان رو نداشتن و بهتر بود از صدای بهتری استفاده میکردن و همچنین صدابرداری بسیار ضعیف که حتی جاهایی صدای ملچ و مولوی راوی هم شنیده می‌شد.. انگار در حال صرف چای و خواندن قصه بودن.. ممنون
میترا اعظمی
۱۴۰۱/۷/۱۶
کتاب خوبی بود، داستان عشق مهراب و سوسن، عشق پاک و خالصانه و واقعی مهراب که هیچ وقت و در هیچ شرایطی کم نشد وتغییر نکرد، ولی عشق سوسن که با گذشت زمان و تغییر شرایط عشق او هم تغییر کرد، عشق واقعی عشق مهراب بود که تا آخر ادامه داشت، ممنونم از کتاب راه بابت رایگان گذاشتن این کتاب
سولماز ملکی
۱۴۰۲/۳/۲۶
کتاب رو تا نیمه گوش کردم، چه طور کسی با این صدای افتضاح و وحشتناک!!! و وقتی حتی یک درصد در مورد گویندگی چیزی نمی‌دونه، می‌تونه این حجم اعتماد به نفس برای خوندن کتاب رو داشته باشه! صدا به شدت آزارم می‌ده و عصبی‌ام می‌کنه!
بهناز لرستانی
۱۴۰۲/۳/۱۷
خوب بود من دوست داشتم اما کمی متفاوته قلمش وشاید هر کس نپسنده به نظرم وقایع کمی نامتعارف بود به هر حال اخر قصه هم غمگین بود فقط نمیدونم چطور دختری که از عشق اتشین به خودش خبر داره اینقدر میتونه بیتفاوت باشه
mohaddeseh kamali
۱۴۰۲/۳/۲۳
خواهش میکنم چهارتا کتاب بخونین ک ب هر چیزی امتیاز بالا ندین‌. من اصلا نتونستم‌ی فصلشم تموم کنم از بس توصیف‌های بیجا و طولانی و مسخره داشت. بعلاوه شعرهایی خالی از ادب و هنر ک وقت شنونده رو میگرفت.
مشاهده همه نظرات 58

راهنمای مطالعه کتاب صوتی شب اسفندی

برای دریافت کتاب صوتی شب اسفندی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.