معرفی و دانلود کتاب صوتی لاله

عکس جلد کتاب صوتی لاله
قیمت:
۱۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی لاله و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی لاله و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی لاله

کتاب صوتی لاله داستان کوتاهی از صادق هدایت، داستان‌نویس برجسته و نامدار ایرانی‌ست. این اثر که اولین‌بار در مجموعه‌ی «سه قطره خون» به انتشار رسید، داستانِ تأثیرگذار مردی سن‌وسال‌دار است که ناغافل به دختری نوجوان دل می‌بازد و در پی این حادثه، زندگی خویش را دستخوش تحولاتی بزرگ می‌یابد.

درباره کتاب صوتی لاله

با وجود اینکه بوف کور شاهکار مسلم هدایت است، تنها اثر خواندنی و مهم در کارنامه‌ی او نیست. شاید جای دریغ و افسوس است که عظمت بوف کور، بسیاری از آثار دیگر صادق هدایت را زیر سایه برده است. از جمله‌ی این آثار، می‌توان به مجموعه داستان «سه قطره خون» اشاره کرد. در کتاب صوتی لاله بناست مخاطب یکی از بهترین داستان‌های این مجموعه باشید.

داستانِ کوتاه لاله درباره‌ی مرد سن‌وسال‌داری به نام خداداد است، که به تنهایی در منطقه‌ای روستایی گذران زندگی می‌کند. در قصهْ برهه‌ای از زندگی خداداد روایت شده که طی آن، او با دختری نوجوان آشنا می‌شود؛ دختری غریب و درمانده که یک روز ناگهان سروکله‌اش مقابل در خانه‌ی خداداد پیدا می‌شود و از آن پس در منزل او اقامت می‌کند. خداداد، بی‌آن‌که خود بداند یا بخواهد، به مرور به دختر دل می‌بازد. دختر اما بی‌خبر از طوفانی که در دل خداداد به پا کرده، هرچه بیشتر و بیشتر عادت می‌کند که او را به چشم پدری که هرگز نداشته ببیند. این‌چنین است که شخصیت‌های اصلی داستان، هر یک درگیر احساسی متفاوت با احساس آن دیگری می‌شوند، و این‌چنین، به سوی سرنوشتی تلخ رهسپار می‌گردند...

عموما با شنیدن نام صادق هدایت، نویسنده‌ی بزرگ و بی‌همتای ایرانی، فوراً به یاد «بوف کور» می‌افتیم؛ رمان کوتاه -یا چنان‌که غربی‌ها می‌گویند: نوولایی- که انتشار آن ادبیات فارسی را به پیش و پس از خود تقسیم کرد. هدایت با بوف کور مسیری یکسره نو را در ادبیات داستانی ایران گشود. او در این کتاب که به حق شاهکار و نقطه‌ی اوج دستاوردهایش لقب گرفته، آنچه را که در باب شیوه‌ها و تکنیک‌های قصه‌گویی از ادبیات مدرن غرب آموخته بوده، به طرزی هنرمندانه با دانسته‌هایش در باب سنت نثرنویسی فارسی ترکیب کرده، و این‌چنین، اثری پدید آورده که مخاطب غربی و شرقی را به یک اندازه مسحور می‌کند.

کتاب صوتی لاله توسط انتشارات نوین کتاب گویا و با صدای علیرضا ناصحی در اختیار شما قرار گرفته است.

درباره مجموعه روایت آواهای سوپرانو

عناوینی که ذیل مجموعه‌ی روایت آواهای سوپرانو به انتشار رسیده‌اند، داستان‌های کوتاهِ صوتی‌ای هستند که به همت انتشارات نوین کتاب گویا تهیه و تولید شده‌اند. این داستان‌ها به قلم برترین قصه‌نویسان ادبیات غرب و شرق، از جمله چهره‌هایی چون آنتون چخوف، صادق هدایت و ارنست همینگوی، به رشته‌ی تحریر درآمده‌اند. کتاب‌های صوتی «سفر عصمت»، «سقوط یک دختر»، «ماده گرگ» و «گربه در باران» از این مجموعه هستند.

کتاب صوتی لاله مناسب چه کسانی است؟

دنبال‌کنندگان ادبیات روز ایران و دوست‌داران داستان‌های رمانتیک و عاشقانه مخاطبین اصلی کتاب صوتی لاله به شمار می‌روند.

با صادق هدایت بیشتر آشنا شویم

صادق هدایت (Sadegh Hedayat)، یکی از بنیان‌گذاران ادبیات داستانی مدرن ایران، و از روشنفکران برجسته و تأثیرگذارِ زمانه‌ی خود بود. او در سال 1281 دیده به جهان گشود و به سال 1330 با خودکشی به زندگی خود پایان داد. درباره‌ی جنبه‌های مختلف زندگی هدایت گفتنی بسیار است. چنان‌که در این مجال مختصر ابداً نمی‌توان آن‌طور که باید و شاید بدان پرداخت. از همین رو، سخن را کوتاه کرده، به نام بردنِ اسامی برخی از بهترین آثار صادق هدایت اکتفا می‌کنیم: بوف کور (رمان کوتاه)، سه قطره خون (مجموعه داستان)، حاجی آقا (رمان کوتاه)، سگ ولگرد (مجموعه داستان) و آثار دیگری که توجه خوانندگانی از فرهنگ‌های مختلف را به خود جلب کرده است.

در بخشی از کتاب صوتی لاله می‌شنویم

از صبح زود ابرها جابه‌جا می‌شدند و باد موذی سردی می‌وزید. پایین درخت‌ها پر از برگ مرده بود. برگ‌های نیمه‌جانی که فاصله‌به‌فاصله در هوا چرخ می‌زدند، به زمین می‌افتادند. یک دسته کلاغ با همهمه و جنجال، به سوی مقصد نامعلومی می‌رفت. خانه‌های دهاتی از دور مثل قوطی کبریت که روی هم چیده باشند، با پنجره‌های سیاه و بدون در، دم‌دمی و موقتی به نظر می‌آمدند.

خداداد با ریش و سبیل خاکستری، چالاک و زنده‌دل، گام‌های محکم برمی‌داشت و نیروی تازه‌ای در رگ و پی پیرش حس می‌کرد. نگاه او ظاهراً روی جاده‌ی نمناک و دورنمای جلگه ممتد می‌شد. باد پوست تن او را نوازش می‌کرد. درخت‌ها به نظر او می‌رقصیدند. کلاغ‌ها برایش پیام شادی می‌آوردند، و همه‌ی طبیعت به نظر او خرم و خوش‌رو می‌آمد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
21 دقیقه
لاله

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی لاله
نویسنده
راویعلیرضا ناصحی
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی لاله

Mozhgan
۱۴۰۲/۸/۷
من‌ به کتابهای صادق هدایت علاقه خاصی دارم داستان لاله هم مانند کتابها‌ی دیگر هدایت عالی بود و عاشق شدن مردی به دختری که بسیار از او کوچکتر بود و این تفاوت سنی زیاد او و دختر باعث شده بود که جرات نکند ابراز علاقه‌کند و در انتها داستان دختر به خانواده خود برمیگردد و مرد دیگر برای همیشه از او جدا می‌شود.
مژگان ذوالفقاری
۱۴۰۲/۸/۲۳
این داستان عالی بود من خیلی لذت بردم سپاس گذارم از علیرضاناصحی با صدای بسیارجذابشون من تصمیم گرفتم به خاطر پسرم و فکر و خیال‌های بوخود بیشتر مطالعه کنم واقعیت این که من اولین بار بود کتاب صادق هدات رو می‌خوندم اگه کتابهای دیگه‌ای که عاشقانه باشه راهنمایی کنید؛؛ سپاس گذارم
Ava
۱۴۰۳/۱/۲۸
شاید یک دوره ای خیلی جذاب بوده باشه ولی خب امروزی نیستی حداقل میتونم بگم من نمیپسندم در حد یه سرگرمی ساده و برای یک بار خوب بود. ولی اینکه بخوام بذارمش تو لیست کتابای قشنگ و نویسنده برتر و این چیزا، اصلا!
اعظم منصوری
۱۴۰۲/۶/۲۲
داستان لاله مثل دیگر داستانهای صادق هدایت بسیار جالب و جذاب است و شنونده را به دنبال خود میکشد. داستان پیرمرد تنهایی که نیمه شبی دختر کولی کوچکی وارد زندگیش میشود و او را با ماجراهایی درگیر میکند.
نگار ابراهیمی
۱۴۰۳/۱/۷
سلام بااینکه داستانش کوتاه بود ولی داستانی جذاب و عالی بود که هر آدمی رو جذب خودش میکنه تا به انتهای داستان هر چه زودتر برسه من که لذت بردم امیدوارم شما هم با خواندنش خوشتون بیاد
Nahid Ghovanloo
۱۴۰۲/۴/۳۱
بودن و نبودن انگیزه با انسان چه‌ها که نمیکند
قسمت جالب داستان، زن کولی بود که بابت همه آنچه میدونست دو قران از پیرمرد بابت فال‌بینی گرفت
ممنون
مژگان خواجوی
۱۴۰۲/۸/۸
داستان‌های صادق اصلا احتیاج تمجید نداره چون صادق واقعا عالیه و سادگی صداقت داستان زیبایی قلمش رو معرفی می‌کنه قصه عشقی ممنوعه جالب بود
P.azer
۱۴۰۲/۱۰/۲۹
کتابی کوتاه همراه با جزئیات که باعث میشه شنونده حس بکنه که به عنوان نفر سوم شاهد ماجرا است کتاب خوبی بود در کل
علی پیروز
۱۴۰۲/۹/۱۸
داستان لاله، داستان عشق در پیری و معرکه گیری را بیان کرد، که با محبت شروع شد و با تراژدی تمام شد...
بسیار ممنون
Mahbub Mok
۱۴۰۳/۲/۷
خیلی قشنگ بود. عشق پاک و پدرانه‌ی مردی به دختری که دخترش نبود و امان از لاله … امان از تو لاله
امین دشتی
۱۴۰۲/۶/۹
بسیار کتاب گیرایی بود، با اینکه کوتاه بود کارهای صادق هدایت گیرایی خاصی داره
هادی جعفریان
۱۴۰۲/۱۱/۲۷
شاید یک دوره ایی بسیار کتاب تاثیرگذاری بوده ولی امروزه نیست.
مهران رضایی
۱۴۰۲/۴/۵
عالی بود🌹🌹🌹 کتابهای صادق هدایت واقعا تو دوره خودش عالی بودن
خلیل
۱۴۰۳/۱/۸
کتاب تخیلی و بدون محتوای تربیتی بود جنبه سرگرمی داشت
هوشنگ جمالی ابیانه
۱۴۰۲/۱۱/۸
خوب بود برای من که تازه مطالعه را شروع کردم خیلی خوب بود
مشاهده همه نظرات 20

راهنمای مطالعه کتاب صوتی لاله

برای دریافت کتاب صوتی لاله و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.