معرفی و دانلود کتاب صوتی شجاعت کامل نبودن: دستورالعمل‌هایی برای داشتن یک زندگی صمیمانه

عکس جلد کتاب صوتی شجاعت کامل نبودن: دستورالعمل‌هایی برای داشتن یک زندگی صمیمانه
قیمت:
۹۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شجاعت کامل نبودن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شجاعت کامل نبودن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی شجاعت کامل نبودن: دستورالعمل‌هایی برای داشتن یک زندگی صمیمانه

افراد کمال‌گرا هرگز نمی‌پذیرند که انجام وظایف و مسئولیت‌ها بدون کوچکترین عیب و نقصی غیر ممکن است. برنه براون در کتاب صوتی شجاعت کامل نبودن قصد دارد به کمال‌گراها کمک کند نسبت به خود دلسوزی و شفقت بیشتری داشته باشند تا به این ترتیب شادتر و آسوده‌تر زندگی کنند. گفتنی‌ست این کتاب جزو پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز قرار دارد.

درباره‌ی کتاب صوتی شجاعت کامل نبودن

ویژگی کمال‌گرایی و پرتوقع بودن ممکن است به انجام بهتر کارها و مسئولیت‌های روزمره‌ی شما منجر شود، اما در کنارش باعث می‌شود بار مضاعفی را بر دوش خود و اطرافیانتان بگذارید و از تلاش‌‌هایتان در مسیر موفقیت لذت کمتری ببرید. برنه براون (Brene Brown) در کتاب شجاعت کامل نبودن (The Gifts of Imperfection) درباره‌ی راه‌های کنترل کمال‌گرایی و پذیرش خود واقعی‌تان تکنیک‌های موثری ارائه می‌دهد. او کمکتان می‌کند روحیه‌ی مقاومت خود را بالا ببرید، شادتر باشید و در تصمیم‌گیری‌هایتان خلاقیت به خرج دهید. قبل از هرچیز بهتر است بدانیم کمال‌گرایی می‌تواند به دو شکل مثبت و منفی در وجود ما بروز کند.

توقعات بی‌جا از خود نهایتاً مشکلاتی را به همراه می‌آورد که می‌تواند باعث شود هیچ‌وقت یک کار را آغاز نکنید یا هرگز آن را به پایان نرسانید. همچنین این ویژگی ممکن است به‌کلی شما را از پیگیری اهداف و اولویت‌هایتان دلسرد کند. اما برای مقابله با کمال‌گرایی راهکارهایی زیادی وجود دارد که در این کتاب شجاعت کامل نبودن با جزئیات آن آشنا خواهید شد. کمال‌‍گرایی منفی در حقیقت زمانی ایجاد می‌شود که بیشتر از توانی که داریم از خودمان توقع داشته باشیم. معمولاً برای این‌گونه افراد، انجام بی‌نقص و کامل هر کاری در اولویت قرار دارد و لذت بردن از مسیر انجام کار دارای ارزش چندانی نیست.

افرادی کمال‌گرا اگر به خانه‌داری مشغول باشند، می‌توانند برای تهیه‌ی یک شام بی‌نظیر و بدون عیب و نقص از لذت هم‌نشینی با میهمانان چشم‌پوشی می‌کنند و ساعت‌ها وقت خود را در آشپزخانه بگذرانند. نتیجه‌ی این تلاش بی‌وقفه لذت نبردن از حضور در جمع و عدم صمیمیت با میهمانان است که برخلاف تصور میزبان می‌تواند برای دیگران خاطره‌ی نامطلوبی به‌جا بگذارد. این ویژگی در کارهای دیگری مثل انجام وظایف شغلی، تحصیلی و روابط اجتماعی نیز بروز پیدا می‌کند. انسان‌های ایدئال‌گرا ممکن است برای پایبند ماندن به کوچک‌ترین تبصره‌ها از شما مدارک زیادی بخواهند یا حتی مدام کار شما را به روزهای آینده موکول کنند. برای چنین افرادی انجام کامل وظایف از راه انداختن کار دیگران اهمیت بیشتری دارد و نتیجه‌‌ی آن نارضایتی ارباب‌رجوع و ترافیک کاری بالا خواهد بود.

برای پی بردن به این‌که آیا فردی کمال‌گرا هستید یا خیر کافی است نظر دیگران را در خصوص کارها و وظایفتان جویا شوید. مثلاَ اگر همکاران شما که مهارت کاری نسبتاً یکسانی با شما دارند معتقدند فلان پوستری که برای یک شرکت خاص طراحی کرده‌اید، چشم‌نواز و حرفه‌ای به نظر می‌رسد، اما شما همچنان فکر می‌کنید باید ترکیب رنگ‌ها را تغییر دهید، احتمالش وجود دارد که فردی کمال‌گرا باشید.

برای شروع و پیش از خواندن کتاب شجاعت کامل نبودن می‌توانید یک کاغذ و قلم بردارید و سعی کنید ویژگی‌های مثبت و منفی خود را بنویسید. این کار یک یادآوری است تا بدانید شما نیز مثل دیگران دارای خصوصیات مختلفی هستید که نمی‌توانید آن‌ها را نادیده بگیرید و از خودتان توقع بی‌نقص بودن داشته باشید. درحقیقت این کار به شما کمک می‌کند قدم‌به‌قدم نسبت به خودتان به پذیرش بیشتری برسید. درنهایت فراموش نکنید اگر بتوانید خودتان را آن‌گونه که هستید دوست بدارید، دیگران نیز شما را دوست خواهند داشت و به تفاوت‌ها و ویژگی‌های شخصیتی‌تان احترام بیشتری خواهند گذاشت.

کتاب صوتی شجاعت کامل نبودن ترجمه‌ی آرزو خلجی مقیم است که بابک مینایی گویندگی آن را بر عهده داشته است. این کتاب از سوی نشر صوتی رادیو مثبت منتشر شده و در دسترس علاقمندان به کتاب‌های خودسازی و موفقیت قرار دارد.

کتاب صوتی شجاعت کامل نبودن مناسب چه کسانی است؟

اگر احساس می‌کنید فردی کمال‌گرا هستید، یا کمال‌گرایی یکی از اطرافیانتان اختیار زندگی شما را به دست گرفته، این کتاب را بخوانید تا بتوانید مشکلتان را هرچه زودتر حل کنید.

با برنه براون بیشتر آشنا شویم

برنه براون استاد دانشگاه، سخنران و نویسنده است. او در حال حاضر در دانشگاه هوستون به پژوهش علمی مشغول است و در دانشکده‌ی تجارت دانشگاه تگزاس نیز به عنوان استاد مهمان در رشته‌ی مدیریت تدریس می‌کند. او در سال 2010 ویدیویی را با موضوع و عنوان «قدرت آسیب پذیری» منتشر کرد که بیش از 38 میلیون بازدید داشت و در شمار یکی از پنج ویدئوی پرطرفدار دنیا قرار گرفت. برنه براون از نویسندگان پرفروش نیویورک تایمز است و کتاب‌های «جرئت بسیار» ، «اطلس دل»، «زندگی با تمام وجود» و «شجاعانه رهبری کن» از دیگر آثار او هستند.

در بخشی از کتاب صوتی شجاعت کامل نبودن: دستورالعمل‌هایی برای داشتن یک زندگی صمیمانه می‌شنویم

اگه هدفم حفظ اصالت باشه و بقیه من رو نپذیرن، احساس بدی پیدا نمی‌کنم. اما اگه هدفم دوست داشته شدن باشه و به این هدف نرسم، واقعا اذیت می‌شم. من با ایجاد اصالت و اولویت پیش می‌رم.

پرورش شفقت نسبت به خود

کمال‌گرایی رو رها کنید. یک کار سخت و در عین حال شگفت‌انگیز رو انجام بدید. بی‌خیال کمال‌گرایی بشید و سعی کنید خودتون باشید. یکی از جالب‌ترین بخش‌های کار من دریافت نامه و ایمیل از خواننده‌های کتاب‌هامه. اوایل سال 2009 هزار تا ایمیل از خواننده‌های کتاب «فکر می‌کردم که او من هستم» دریافت کردم. برای تشکر تصمیم گرفتم به مدت هشت هفته خوانش گروهی کتاب رو تو وبلاگم بارگذاری کنم. هر هفته مختص به یک فصل از کتاب بود و در کنارش تصاویر کامنت‌ها و نظرهای مختلف رو هم تو وبلاگم قرار می‌دادم. اون بخش هنوز روی وبلاگم هست و مردم ازش استفاده می‌کنن.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
17 دقیقه
پیشگفتار
16 دقیقه
بخش اول
17 دقیقه
بخش دوم
17 دقیقه
بخش سوم
16 دقیقه
بخش چهارم
16 دقیقه
بخش پنجم
11 دقیقه
بخش ششم
17 دقیقه
بخش هفتم
16 دقیقه
بخش هشتم
17 دقیقه
بخش نهم
16 دقیقه
بخش دهم
20 دقیقه
بخش یازدهم
16 دقیقه
بخش دوازدهم
18 دقیقه
بخش سیزدهم
16 دقیقه
بخش چهاردهم
9 دقیقه
بخش پانزدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی شجاعت کامل نبودن: دستورالعمل‌هایی برای داشتن یک زندگی صمیمانه
نویسنده
مترجمآرزو خلجی مقیم
راویبابک مینایی
ناشر صوتی رادیو مثبت
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۱۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی شجاعت کامل نبودن

برای دریافت کتاب صوتی شجاعت کامل نبودن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.