معرفی و دانلود کتاب صوتی شوخی‌های کیهانی

عکس جلد کتاب صوتی شوخی‌های کیهانی
قیمت:
77000 تومان - 8.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شوخی‌های کیهانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شوخی‌های کیهانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی شوخی‌های کیهانی

کتاب صوتی شوخی‌های کیهانی، مجموعه‌ داستانی طنز اثر ایتالو کالوینو نویسنده‌ی ایتالیایی است که در داستان‌هایش موضوعات زندگی بشر را با قصه‌هایی فانتزی مطرح کرده.

ایتالو کالوینو (Italo Calvino) در کتاب صوتی شوخی‌های کیهانی (Cosmicomics) به شیوه همیشگی در نگارش‌هایش به شکلی طنزگونه مسائل علم فیزیک و روز را مطرح کرده و به شوخی با این مسائل جدی پرداخته که منجر به بیدار شدن دیدگاه متفاوتی نسبت به علم فیزیک در انسان می‌شود.

مسائلی نظیر مباحث نشانه‌شناسی، فرم و ساختارگرایی، تکامل و نظریه فرگشت، نظریه مه‌بانگ و بسط و انبساط سیارات و اجرام آسمانی در فضا، عدم قطعیت و فیزیک کوانتومی و به دنبال آن قوانین متفاوت و نامتعارف زیرهسته‌ای و... در این کتاب بررسی می‌گردد. همه این‌ها گرچه در ابتدای امر در حد یک نازک اندیشی و شوخی کوچک جلوه می‌کنند ولی در بطن خود تلخی عمیق ناشی از واقعیت بیرونی زندگی بشری تحت ذره‌بین دید بی‌تعارف علم‌گرا را به دنبال دارند که در انتهای هر یک از داستان‌ها به‌ شدت تحیر مخاطب خود را بر می‌انگیزد و او را با همه محدودیت‌هایش محصور در وضع بشری تنها می‌گذارد.

واقعیت، تاریخ، ‌طنز و مطالب علمی در فصل‌های مختلف این کتاب با هم آمیخته هستند. هر فصل یا داستان این کتاب با مطالب علمی در حوزه‌هایی چون نجوم و زمین‌شناسی شروع می‌شود اما در ادامه شوخی‌های راوی وارد شده و با لحن طنز، کم و کاستی‌های زندگی بشر، مورد انتقاد قرار می‌گیرد. دایناسورها، علوم طبیعی، فیزیک جدید، نرم‌تنان و... از جمله موضوعاتی هستند کالوینو در این کتاب با آن‌ها شوخی می‌کند.

عناوین برخی از این داستان‌ها «دوری و نزدیکی ماه»، «سپده دمان»، «نشون به اون نشون، تو فضا»، «همگان در یک مکان»، «بی‌رنگ» و... هستند.

در پشت جلد این کتاب آمده: «ایتالو کالوینو، شوخ طبع و طنزپرداز است. گاه داستان‌های فانتزی می‌نویسد و دردهای جامعه بشری را به ماورا تاویل می‌کند. شوخی‌های کیهانی سرشار از طنز کالوینویی است. آثار او که در فضایی غیر عادی می‌گذرد، عشق، نفرت، انسان دوستی، حرص، آز و کینه همه در فضایی تعریف می‌شوند که نامعمول است، اما در زیر پوسته این فضای عجیب، انسان مصایب و مشکلات دوران مدرن را درک می‌کند و با آن همذات پنداری می‌نماید. کالوینو زبان برای امروز جهان است و به همین دلیل آثارش جذاب و پر نکته است.»

این کتاب صوتی همچنین به کسانی تقدیم می‌شود که همیشه اشتیاق دانستن چیزهای جدید را دارند و همیشه از زمین و زمان می‌خواهند چیزهای بیشتری بدانند و این کتاب دقیقا برای همین بیشتر دانستن است. وجوه گوناگون کلام کالوینو به این سادگی به دست نمی‌آید. بایستی مخاطب علاقمند کمی مداقه کند تا متوجه شود ماه فقط در آسمان پیدا نمی‌شود.

کالوینو در مصاحبه با مجله «فرانس ریویو» در مورد شیوه نوشتن خود چنین می‌گوید: «با خودکار می‌نویسم و خیلی خیلی اصلاح می‌کنم. باید بگویم بیشتر از آنکه بنویسم خط می‌زنم. وقت صحبت کردن برای یافتن واژه در ذهنم به شکار می‌روم، هنگام نوشتن هم همین مشکل را دارم. کلمات بسیاری اضافه و مدام ابرو باز می‌کنم، آن‌قدر ریز می‌نویسم که گاهی خودم هم نمی‌توانم دست‌خط خودم را بخوانم. به همین دلیل از ذره‌بین استفاده می‌کنم تا ببینم چه نوشته‌ام.»

ایتالو کالوینو، نویسنده، خبرنگار، منتقد و نظریه‌پرداز ایتالیایی است که فضای انتقادی آثارش او را به مهم‌ترین داستان‌نویس ایتالیا در قرن بیستم مبدل کرده است. ایتالو در کوبا متولد شد. پدر و مادر وی گیاه‌شناس بوده و این هم‌زیستی با طبیعت و گیاهان منجر به شناخت دقیقش از گیاهان و محیط زیست شد. از این رو طبیعت‌گرایی در آثار کالوینو به چشم می‌خورد.

وی بعد گذراندن پنج سال از عمر خود در کوبا به ایتالیا بازگشته وتا هجده سالگی در سان‌رمو بود سپس به تورین رفت و به نهضت مقاومت ایتالیا در جنگ جهانی دوم و پس از آن به حزب کمونیست پیوست. وی بعد از اتمام تحصیلات خود در رشته ادبیات به همکاری با روزنامه محلی حزب کمونیست لونیتا پرداخت. در همین سال کتاب «راه لانه‌ی عنکبوت» را منتشر کرد و این کتاب جایزه «ریچنه» را برای او به همراه داشت و سبب آشنایی وی با نویسندگان به‌نام ایتالیا شد. در دهه پنجاه کالوینو به نوعی تخیل ادبی‌تر نزدیک به حکایت‌های پندآمیز گرایش پیدا کرد که در آن هجو اجتماعی و سیاسی با تفننی طنزآمیز همراه است.

کالوینو در سال‌های 1951 تا 1957 سه گانه خود را با نام «نیاکان ما» که شامل «بارون درخت نشین»، «ویکنت شقه شده»، «شوالیه ناموجود» را به رشته تحریر در آورد. در این کتاب‌ها هر سه شخصیت فرا واقعی است. رمان با روالی خطی انسان‌هایی را در آن ترسیم می‌کند که کاملا ملموس و قابل درک هستند اما با موجودیتی ورای واقعیت. سه‌ گانه و مجموعه داستان‌های کوتاه شهرهای نامرئی و شش یادداشت برای هزارهٔ بعدی از تحسین‌ شده‌ترین آثار او هستند.

کالوینو آثار بی‌شماری را از خود برجای گذاشته که آثار شاخص قرن خود بود که می‌توان به مورچه آرژانتینی، افسانه‌های ایتالیایی، چه کسی در دریا مین کاشت، سوداگری در ساخت و ساز، مارکو والد، کاخ سرنوشت‌های متقاطع، شهر نامرئی و... اشاره کرد

در قسمتی از کتاب صوتی شوخی‌های کیهانی می‌شنویم:

«زمین تا پیش از تشکیل اتمسفر و اقیانوس‌هایش، بایستی به شکل توپ خاکستری رنگی بوده باشد که در فضا می‌چرخیده است. درست همان شکلی که اکنون ماه دارد؛ طوری که اگر اشعه‌های ماورای بنفشی که خورشید می‌پراکند، مستقیما وارد زمین می‌شدند، تمام رنگ‌ها را متلاشی می‌کردند، به همین جهت هم هست که صخره‌های سطح ماه به جای اینکه مانند صخره‌های زمین رنگی باشند، تنها از گرد خاکستری رنگ و مرده‌ی یکدستی پوشیده شده‌اند. اگر امروزه زمین چهره‌ی چند رنگی دارد، به یمن وجود اتمسفر است، که نور قاتل را می‌پالاید...

کفکفک با اطمینان گفت یک کمکی یکنواخته، اما هر چی باشه خیلی آرومه. من می‌تونستم با حداکثر سرعت کیلومترها حرکت کنم، همونطوری که می‌تونین وقتی هیچ هوایی دور و برتون نیست حرکت کنین، و هر چی می‌دیدم تا چشم کار می‌کرد همه‌اش خاکستر بود رو خاکستری. هیچ تضاد مشخصی وجود نداشت: تنها سفید سفید واقعی که وجود داشت، اگه می‌تونست وجود داشته باشه، تو مرکز خورشید بود و شمام نمی‌تونستین حتی با چشاتون یک نگاه دزدکی بهش بندازین؛ و تازه از مشکی مشکی هم به اون صورت خبری نبود، حتی تاریکی شب هم وجود نداشت، چون تمام ستاره‌ها همیشه روشن بودند...»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
نمونه 3
27 دقیقه
فصل اول: دوری و نزدیکی ماه - بخش اول
22 دقیقه
فصل اول: دوری و نزدیکی ماه - بخش دوم
30 دقیقه
فصل دوم: سپیده‌دمان
29 دقیقه
فصل سوم: نشون به اون نشون، تو فضا
14 دقیقه
فصل چهارم: همگان در یک مکان
30 دقیقه
فصل پنجم: بی‌رنگی
21 دقیقه
فصل ششم: بازی را پایانی نیست
37 دقیقه
فصل هفتم: دایی آبزی (یا دایی آبی)
15 دقیقه
فصل هشتم: چقدر شرط ببندیم؟
25 دقیقه
فصل نهم: دایناسورها - بخش اول
27 دقیقه
فصل نهم: دایناسورها - بخش دوم
22 دقیقه
فصل دهم: فرم فضا
20 دقیقه
فصل یازدهم: سالیان نوری - بخش اول
20 دقیقه
فصل یازدهم: سالیان نوری - بخش دوم
23 دقیقه
فصل دوازدهم: مارپیچ - بخش اول
22 دقیقه
فصل دوازدهم: مارپیچ - بخش دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی شوخی‌های کیهانی
نویسنده
مترجمفرزام پروا
راویمیلاد فتوحی
ناشر چاپیانتشارات نگاه
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۲۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
77000 ت - 8.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی شوخی‌های کیهانی

Fatemeh Raeisi
۱۴۰۰/۵/۹
تازه دو سوم کتاب رو خوندم و همزمان داستان‌ها رو هم در اوقات فراغت دوباره گوش میدم. واقعا شیفته‌اش شدم. این کتاب بدرد مخاطبان عادی داستان نمیخوره. حتما باید با عناصر داستان و ساختار روایی آشنایی داشته باشی تا بفهمی نویسنده چکار کرده. منهای اینکه دنیای خلق شده در داستان‌ها بشدت تازه، نو و منحصر بفرد هستن، عمیقا مسائل اجتماعی و انسانی و رفتارهای انسانگونه در قالب شخصیت‌های داستان بیان شدن، کافیه کمی به استعاره‌ها بیشتر دقت کنید. ممنون از کالوینو، ممنون از صدای زیبای گوینده آقای فتوحی و ممنون از کتابراه.
حامد هوشمند
۱۴۰۰/۶/۱۲
کتاب جالبی هست. واقعا فکر نمیکردم بشه از موضوعات کاملا علمی چنین داستانهای فانتزی جالبی در اورد. در کل برای فهم بهتر داستانهاش کافی اندکی در حد چند خط راجع به موضوعاتی که تو کتاب بحث میشه اطلاع داشته باشید. مثلا اینکه علت جزر و مد چی هست، یا راجع به تکامل در زمین شناسی و نظریه نسبیت و نجوم. اونم در حدی که یه ادم غیر متخصص و عوام بدونه ازشون. به اینصورت کتاب خیلی جذاب تر میشه و متوجه میشی چه شوخی‌های جالبی با استفاده از نظریه‌های علمی تو کتاب وجود داره.
maryam mafakheri
۱۴۰۲/۳/۱۴
اول، صداپیشه محترم آقای میلاد فتوحی عالی بودند همینطور موسیقی و جلوه‌های صوتی و دوم، داستان کهکشان‌ها، مواد، دایناسورها، تکامل، جهان‌های موازی را بنویسید و در زمان بی قهرمانی داستان‌هایی با قهرمان،:) رومانتیک و بامزه بنویسید که افق دید را می‌گستراند عالی ست. ممنون از مترجم خوب، انتشارات و کتابراه.
Niki Bazargan
۱۳۹۸/۸/۳۰
خزعبلات. گویندگی خوب بود خود کتاب مسخرست. اگر برای دانشگاهم نبود صد سال نمیخوندمش. خسته کنتده، اسمون و زمین رو بهم دوختن. کل کتاب همینه.
niki bazargan
۱۴۰۰/۴/۷
بار دومه گوش میدم چون امتحان قبلیمو پاس نکردم:)))) یکم قابل تحمل تر شده داستان
زود قضاوت نکنیم دوستان:)))))
Alireza Bagherian
۱۳۹۷/۹/۲۲
خیلی جالب بود که موضوعات ستاره شناسی رو به صورت داستان، گهگاهی طنز برای مخاطب تعریف میکنه
آذین شهسواری
۱۴۰۲/۹/۱۹
عالی و بی نظیر
علمی، تخیلی
همام محقق
۱۴۰۰/۱۲/۹
عالیه که راجب سیارات اینا داستان نوشتن
Sara Far
۱۳۹۷/۱۲/۲۴
صدای میلاد فتوحی بی‌نظیره
Mehdi Tehrani
۱۳۹۷/۸/۱۹
سبک جدیدی داره
مشاهده همه نظرات 10

راهنمای مطالعه کتاب صوتی شوخی‌های کیهانی

برای دریافت کتاب صوتی شوخی‌های کیهانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.