معرفی و دانلود کتاب صوتی صید قزل آلا در آمریکا

عکس جلد کتاب صوتی صید قزل آلا در آمریکا
قیمت:
50000 تومان - 5.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی صید قزل آلا در آمریکا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی صید قزل آلا در آمریکا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی صید قزل آلا در آمریکا

کتاب صوتی صید قزل آلا در آمریکا نوشته‌ی ریچارد براتیگان، از ادبیاتی پست‌مدرن برخوردار است و با طنزی عجیب‌وغریب به نگارش درآمده. این رمان روایت خطی را مرتبا درهم می‌شکند و در ساختاری سفرنامه‌وار به نقد کلیه مظاهر و مبانی آمریکای نوین می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب صوتی صید قزل‌آلا در آمریکا:

کتاب صوتی صید قزل‌آلا در آمریکا (Trout Fishing in America) از ساختاری پیچیده‌ برخوردار است و با روایت‌هایی تکه‌تکه شکل می‌گیرد و معنا پیدا می‌کند. روابط خانوادگی، مناسبت‌های اجتماعی، حیله‌های سیاسی، زندگی طبقه‌ی متوسط، طبیعت و محیط زیست، تمام این‌ها دستمایه‌ی طنز این نویسنده‌ی برجسته و مطرح هستند. موضوع اصلی رمان، صید قزل‌آلا است، اما نویسنده در کنار به تصویر کشیدن چگونگی ماهیگیری در رودهای آمریکا، زندگی و ذهنیت مردم آمریکا را نیز نشان می‌دهد. ریچارد با دقت و وسواس ویژه‌ای جزئیات مراحل ماهیگیری را به نمایش می‌گذارد. او همچنین انسان‌های ناموفق، الکلی و لاابالی را به خوبی نشان می‌دهد و به صحبت‌های روزمره آن‌ها می‌پردازد. این انسان‌ها نقشی در رویدادهای مهم جامعه ندارند و به حاشیه می‌روند.

ریچارد براتیگان (Richard Brautigan) با نقش دادن به کاراکترهای داستان خود، طوری که همه‌چیز طبیعی به نظر برسد، توانسته محبوب و شناخته شود. راوی این رمان روایت می‌کند که قزل‌آلا در زمان صید شدن به قورباغه شبیه است، زیرا راوی در زمان صید کردن ماهی به شکستگی پشتش توجهی نمی‌کند. او وقتی صید ماهی تمام می‌شود، متوجه این موضوع می‌شود که قزل‌‌آلا خمیده شده است. براتیگان تشبیهات زیبایی در بخش‌های گوناگونی از این رمان آورده که بر جذابیت آن افزوده و روایت او را ویژه‌تر کرده، روایتی که نشان دهنده‌ی تخیل خوب اوست.

این رمان بخش‌های مختلفی دارد که هر یک در مکان‌های متفاوتی اتفاق می‌افتد و هر یک روایت خاصی دارد؛ اما کاراکترها و تم‌ها در تمام آن‌ها تکرار شده و یکسان‌ هستند. این رمان ابتدا کودکی براتیگان را در شمال غربی آمریکا روایت می‌کند. سپس زندگی عادی او در سانفرانسیسکو را شرح می‌دهد و سپس مسافرت خانوادگی‌اش در آیداهو همراه با همسر و دختر کوچکش را در تابستان سال 1961 میلادی برای شما به تصویر می‌کشد.

ریچارد براتیگان را بیشتر بشناسیم:

ریچارد گری براتیگان شاعر و نویسنده‌ی آمریکایی است که در سال 1935 میلادی در ایالت واشنگتن آمریکا چشم به جهان گشود. او را به خاطر استفاده کمدی سیاه، طنز و هجو می‌شناسند. این نویسنده‌ی مطرح در آثار خود از جملات قصار و طنازانه بهره می‌برد و این جنبه از نوشته‌هایش همچنان طرفداران زیادی دارد. آثار او، مملو از تخیل و طنزپردازی، استعارات خلاقانه و دارای لحنی شعرگونه هستند. براتیگان از سن 12 سالگی آغاز به نگارش داستان و شعرسرایی کرد. بسیاری از تجربه‌های کودکی او در این اشعار و داستان‌ها منعکس شده‌اند.

9 رمان، یک مجموعه داستان و چندین دفتر شعر آثار به جای مانده‌ی ریچارد براتیگان هستند و از بین آن‌ها می‌توان به در قند هندوانه، صید قزل‌آلا در آمریکا، در رویای بابل و... اشاره کرد. براتیگان در سال 1984 و در سن 49 سالگی، هنگامی که در کالیفرنیا به‌سر می‌برد، با گلوله خودکشی کرد.

در قسمتی از کتاب صوتی صید قزل‌آلا در آمریکا می‌شنویم:

«خواب دیدم لئوناردو داوینچی... در حال اختراع قلاب جدید برای صید قز‌‌ل‌آلا در آمریکا است. دیدم اول از همه با تخیلش کار می‌کرد، بعد رفت سراغ فلز و رنگ و گیره... رئیس روساش را صدا زد بیایند. نگاه کردند و همه از هوش رفتند. او که تنها در مقابل جسم مدهوش آن‌ها ایستاده بود، قلاب را به دست گرفت و اسمی گذاشت روش. اسمش را گذاشت شام آخر. بعد رفت تا رئیس روساش را به هوش بیاورد. ظرف چند ماه آن قلاب صید قزل‌آلا غوغای قرن بیستم شد و دستاوردهای سطحی‌ای مثل هیروشیما و مهاتما گاندی دیگر به گردش هم نمی‌رسیدند. میلیون‌ها شام آخر در آمریکا به فروش رفت. واتیکان ده هزارتا سفارش داد، با اینکه هرگز قزل‌آ‌لایی آنجا مشاهده نشده بود. سیل سپاس‌ها سرازیر شد. سی و چهار رئیس جمهور سابق ایالات متحده همه حرفشان این بود: شام آخر ختم روزگار است».

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
4 دقیقه
فصل اول
1 دقیقه
فصل دوم
4 دقیقه
فصل سوم
3 دقیقه
فصل چهارم
6 دقیقه
فصل پنجم
3 دقیقه
فصل ششم
2 دقیقه
فصل هفتم
1 دقیقه
فصل هشتم
3 دقیقه
فصل نهم
3 دقیقه
فصل دهم
2 دقیقه
فصل یازدهم
3 دقیقه
فصل دوازدهم
9 دقیقه
فصل سیزدهم
3 دقیقه
فصل چهاردهم
9 دقیقه
فصل پانزدهم
2 دقیقه
فصل شانزدهم
5 دقیقه
فصل هفدهم
8 دقیقه
فصل هجدهم
3 دقیقه
فصل نوزدهم
3 دقیقه
فصل بیستم
7 دقیقه
فصل بیست و یکم
2 دقیقه
فصل بیست و دوم
3 دقیقه
فصل بیست و سوم
3 دقیقه
فصل بیست و چهارم
3 دقیقه
فصل بیست و پنجم
8 دقیقه
فصل بیست و ششم
11 دقیقه
فصل بیست و هفتم
2 دقیقه
فصل بیست و هشتم
4 دقیقه
فصل بیست و نهم
11 دقیقه
فصل سی‌ام
5 دقیقه
فصل سی و یکم
7 دقیقه
فصل سی و دوم
4 دقیقه
فصل سی و سوم
3 دقیقه
فصل سی و چهارم
15 دقیقه
فصل سی و پنجم
2 دقیقه
فصل سی و ششم
5 دقیقه
فصل سی و هفتم
8 دقیقه
فصل سی و هشتم
10 دقیقه
فصل سی و نهم
3 دقیقه
فصل چهل‌ام
4 دقیقه
فصل چهل و یکم
3 دقیقه
فصل چهل و دوم
14 دقیقه
فصل چهل و سوم
2 دقیقه
فصل چهل و چهارم
4 دقیقه
فصل چهل و پنجم
2 دقیقه
فصل چهل و ششم
2 دقیقه
فصل چهل و هفتم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی صید قزل آلا در آمریکا
نویسنده
مترجمهوشیار انصاری
راویحمید محمدی
ناشر چاپینشر نی
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۴۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
50000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی صید قزل آلا در آمریکا

امیرصدرا عابدینی
۱۴۰۰/۱/۱
کتابی بی نهایت بی معنی نامربوط. فاقد یک خط و مقصد مشخص. مناسب برای هدر دادن وقت. اصلا توصیه نمیکنم.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی صید قزل آلا در آمریکا

برای دریافت کتاب صوتی صید قزل آلا در آمریکا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.