معرفی و دانلود کتاب صوتی عشق سیال: در باب ناپایداری پیوندهای انسانی

عکس جلد کتاب صوتی عشق سیال: در باب ناپایداری پیوندهای انسانی
قیمت:
50000 تومان - 5.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی عشق سیال: در باب ناپایداری پیوندهای انسانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی عشق سیال: در باب ناپایداری پیوندهای انسانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی عشق سیال: در باب ناپایداری پیوندهای انسانی

کتاب صوتی عشق سیال: در باب ناپایداری پیوندهای انسانی اثر زیگمونت باومن،‌ به بررسی ناپایداری‌های روابط عاطفی در عصر مدرن می‌پردازد.

کتاب عشق سیال (liquid love) به بررسی رابطه انسانی میان زنان و مردان می‌پردازد و بر شکنندگی این پیوندهای انسانی در دوران مدرن تاکید می‌کند. باومن نشان می‌دهد چگونه در جامعه مدرن روانشناسی، بازار و… انسان‌ها را به سوی ایجاد پیوندهای سست سوق می‌دهند که از این پیوندها تحت عنوان: «عشق سیال‌» نام می‌برد. به نظر نویسنده در عصر حاضر زنان و مردان به شدت محتاج به «ایجاد رابطه» هستند، اما در عین حال از آن هراس دارند که این ارتباط برای همیشه باقی بماند و این ارتباط همیشگی آن‌ها را مجبور به تحمل فشارهایی کند که آزادی آن‌ها را سلب نماید.

از جمله موضوعاتی که زیگمونت باومن (Zygmunt Bauman) در این کتاب مورد بحث قرار داده، مسئله‌ی روابط و پیوندهای انسانی در فضای مدرنیته‌ی سیال است که عدم قطعیت، سیال بودن و مصرفی شدن به شدت این روابط را تحت تأثیر قرار داده است. باومن در کتاب عشق سیال در پی توضیح، ثبت و درک ناپایداری خارق العاده‌ی پیوندهای انسانی، احساس ناامنی حاصل از این ناپایداری‌ها و امیال متضاد ناشی از احساس مبنی بر تحکیم پیوندها در عین حال سست نگه داشتن آن‌هاست. 

قهرمان این کتاب (عشق سیال) نیز رابطه‌ی انسانی است. شخصیت‌های محوری این کتاب زنان و مردان هستند، معاصران ما که چون تنها و بی‌کس به دست هوش و ذکاوت خود سپرده شده‌اند مایوس‌اند و احساس می‌کنند به راحتی دور انداختنی هستند، کسانی که آرزومند امنیت، وحدت و مودت و خواهان دست یاری‌ای هستند که در هنگام گرفتاری به آن امید ببندند، افرادی به شدت محتاج ایجاد رابطه؛ ولی در عین حال بیمناک از مرتبط بودن و به ویژه مرتبط بودن همیشگی، زیرا می‌ترسند که چنین حالتی بار سنگینی بر دوش آن‌ها تحمیل کند و فشارهایی را بوجود آورد که قادر و مایل به تحمل آن نباشند، و بنابراین آزادی‌ای را که ایجاد رابطه لازم دارند به شدت محدود سازد.

در دنیای امروز «رابطه» از داغ‌ترین بحث‌ها است و باومن دلیل این مسئله را با استفاده از قاعده مارتین هایدگر توضیح می‌دهد که در دنیای امروز روابط زنان و مردان به آن‌ها رضایت نمی‌دهد، بلکه بیشتر به رونق کار مشاوران دامن زده است. انسان‌های امروزی روابط را می‌خواهند اما تنها با خوبی‌های آن‌ها و نه مشکلاتشان و از مشاوران می‌خواهند که به آن‌ها کمک کنند وارد روابطی شوند و از آن‌ها لذت برند ولی در عین حال بتوانند در زمان بروز مشکلات و سختی‌های آن، رابطه را ترک کنند. باومن برعکس معتقد است که یک رابطه درست، هم خوبی‌هایی دارد و هم بدی‌هایی و نمی‌توان رابطه را تنها تا زمانی خواست که برای فرد مطبوع باشد. و همین مسئله سبب ایجاد این سوال در ذهن می‌شود که آیا این انسان‌ها با مشاوره‌‌شان می‌خواهند بدانند چگونه رابطه را محکم کنند یا اینکه چگونه بدون آسیب و زیان و با وجدانی آسوده آن را از هم بگسلند؟

از دید زیگمونت باومن روان‍شناسی مدرن و مشاورهای روان‌شناسی تاثیر به‌ سزایی بر تدوام روابط عاشقانه و عاطفی داشته‌اند زیرا فرد را مجاب می‌کند که برقراری روابط کوتاه‌ مدت و ناپایدار، بار مسئولیت وی را کاهش داده و آزادی عمل بیشتری به افراد می‌بخشد: «از دید مشاوران وعده تعهد در بلند مدت بی‌معنی است. مثل دیگر سرمایه‌گذاری‌ها، تعهدات هم طلوع و افول دارند.»

باومن معتقد است زنان و مردان امروز «نگرانند که این ارتباط همیشگی، آن‌ها را مجبور به تحمل فشارهایی کند که آزادی آن‌ها را در ایجاد روابط دیگر سلب نماید» و به همین سبب به سمت عشق‌های سیال روی می‌آورند.

عشق سیال به این موضوع اشاره دارد که فرد به جای ترمیم و جایگزینی منافع دگرخواهانه بر منافع فردی به دنبال روابط کوتاهی است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نیازهای عاطفی و جسمی وی پاسخ دهد ولی او را از عشق‌های احتمالی و بهتر در آینده محروم نکند. تنهایی مضاعف، افسردگی، نگرانی و عدم لذت از برقراری روابط عاطفی را می‌توان سیالیت عشق در بین افراد مختلف به عنوان موضوع عشق قلمداد کرد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
54 دقیقه
فصل اول - عاشق شدم و از عشق فارغ شدن - بخش اول
27 دقیقه
عاشق شدم و از عشق فارغ شدن - بخش دوم
48 دقیقه
عاشق شدم و از عشق فارغ شدن - بخش سوم
47 دقیقه
فصل دوم - زیر بم جعبه ابزار اجتماعی بودن - بخش اول
42 دقیقه
زیر بم جعبه ابزار اجتماعی بودن - بخش دوم
38 دقیقه
زیر بم جعبه ابزار اجتماعی بودن - بخش سوم
25 دقیقه
فصل سوم - در باب دشواری عشق ورزیدن به همسایه - بخش اول
50 دقیقه
در باب دشواری عشق ورزیدن به همسایه - بخش دوم
37 دقیقه
در باب دشواری عشق ورزیدن به همسایه - بخش سوم
27 دقیقه
در باب دشواری عشق ورزیدن به همسایه - بخش چهارم
45 دقیقه
فصل چهارم - نابودی مودت - بخش اول
28 دقیقه
نابودی مودت - بخش دوم
46 دقیقه
نابودی مودت - بخش سوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی عشق سیال: در باب ناپایداری پیوندهای انسانی
نویسنده
مترجمعرفان ثابتی
راویمهبد قناعت پیشه
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۳۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه صوتی
50000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی عشق سیال: در باب ناپایداری پیوندهای انسانی

pooneh monazzah
۱۳۹۷/۱۰/۲
متاسفانه جمله‌های کتاب اونقدر طولانی هستش که فهمیدنش گاهی خیلی سخت میشه. و من بعد گوش کردن به سه قسمت هنوز نفهمیدم هدف نویسنده چی بوده و کلا چارچوب متن چجوریه😕
Daryush Parsa
۱۳۹۷/۱۱/۴
راوی بسیار دوست داشتنی و گرم اجرا داشته. سپاس
Soorena Moradi
۱۳۹۸/۱۲/۲۶
کتابی متفاوت در باب عشق
احمد خلیل پور
۱۳۹۷/۹/۱۱
خواندنی و قابل تامل است
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی عشق سیال: در باب ناپایداری پیوندهای انسانی

برای دریافت کتاب صوتی عشق سیال: در باب ناپایداری پیوندهای انسانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.