معرفی و دانلود کتاب صوتی غلاغه به خونش نرسید

عکس جلد کتاب صوتی غلاغه به خونش نرسید
قیمت:
۵۳۰۰۰ ۳۷,۱۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی غلاغه به خونش نرسید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی غلاغه به خونش نرسید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی غلاغه به خونش نرسید

کتاب صوتی غلاغه به خونش نرسید نوشته ابوالفضل زرویی نصرآباد، شامل مجموعه‌ای از افسانه‌های شیرین و جذاب و داستان‌های کوتاه طنز است که خنده بر لب‌هایتان می‌آورد.

انسان‌ها با شنیدن و یا خواندن افسانه‌ها افسون می‌شوند. هر فردی با هر سن و سالی و با هر علم و دانشی، به شنیدن افسانه و داستان‌های جن و پری علاقه دارد و از آن لذت می‌برد. تنها انتظاری که مخاطب افسانه علاوه بر جذابیت‌های معمول هر روایت داستانی، از آن دارد یک پایان شیرین است. شنونده و خواننده افسانه، از کشته شدن و مرگ قهرمان داستان، ناراحتی و نگرانی به خود راه نمی‌دهد، چرا که طبق تجربه می‌داند که قبل از پایان افسانه، یک اکسیر جادویی و یا یک ورد شفابخش قهرمان قصه را دوباره زنده می‌کند.

افسانه‌ها و داستان‌های قدیمی برای بسیاری از شما همراه با حس نوستالژی است، حسی که این نوید را به شما می‌دهد که انتظار شنیدن داستان یا افسانه‌ای را داشته باشید که گاهی شما را حتی تا سال‌ها و قرن‌ها به گذشته‌های دور می‌برد و یک حس مشترک بین شما و گذشتگان زنده می‌کند. گاهی نیز روایتی از زندگی یک انسان نامعلوم را بازگو می‌کند که در زمان و مکان نامعلوم، حکمتی را به شما می‌آموزد.

این افسانه‌ها هر شکل روایتی که دارند، در دو عامل با یکدیگر یکسان هستند. اول حضور خداوند و ناظر بودن او بر کارهای ما که همواره با عبارت «یکی بود یکی نبود» مطرح شده است و دوم عبارت «کلاغه به خونه‌ش نرسید» در انتهای هر داستان و افسانه که بیان می‌کند با تمام شدن داستان، حکایت زندگانی انسان و به دست آوردن تجربه و شنیدن، همچنان ادامه می‌یابد.

کتاب غلاغه به خونش نرسید با نظر به این دو عامل مشترک در افسانه‌ها و قصه‌های کهن ایران و جهان با زبانی طنز و بسیار نرم و لطیف همراه با مقادیری هجو به نگارش درآمده است که اغلب این هجویات، دربردارنده دیدگاه انتقادی ابوالفضل زرویی نصرآباد به مناسبات اجتماعی و مادی در زندگی امروزی در جامعه شهری ماست. او در اثر خود روایت‌هایی طنزآمیز از افسانه‌های قدیمی که دهان به دهان و سینه به سینه پس از سال‌ها جمع‌آوری شده را پس از مطالعات بسیار بر روی افسانه‌ها و مَثَل‌های کشورهای مختلف نقل کرده و به صورت متن‌هایی هجوآمیز آورده است.

زرویی نصرآباد تلاش کرده تا آرزوها، دغدغه‌ها و اشتباهات آدمی را با لحنی طنز و در قالب افسانه‌های مدرن روایت کند. اینگونه است که هر فرد با توجه به قومیت و یا ملیت خود، ریشه‌های مشترک فرهنگی خود را با دیگر اقوام و ملل می‌یابد و با نگاهی طنزآلود نسبت زندگی کنونی خود با آن افسانه را درمی‌یابد.

شخصیت‌های داستان‌های این کتاب، شکل و شمایلی سنتی دارند اما بسیار امروزی و مدرن به نظر می‌رسند. زرویی نصرآباد در اثر خود با نگاه طنز تلخ اجتماعی موقعیت‌هایی هجوآمیز آفریده که بعد از رهایی از خندیدن به آن‌ها، قدری نیز باید فرصت تفکر به آنان را به خود داد.

با ابوالفضل زرویی نصرآباد بیشتر آشنا شویم:

ابوالفضل زرویی نصرآباد شاعر، پژوهشگر و طنزپرداز در 15 اردیبهشت سال 1348 در تهران به دنیا آمد. او در نخستین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر در بخش طنز برگزیده شد. زرویی نصرآباد با اسامی مستعار مختلفی چون ملانصرالدین، چغندرمیرزا، ننه قمر، کلثوم ننه، آمیز ممتقی، میرزا یحیی و عبدل در نشریاتی چون گل‌آقا، همشهری، جام‌جم، انتخاب، ایرانیان، زن، مهر، کیهان ورزشی، بانو و تماشاگران مطالب طنز نوشته است.

او فعالیت‌های اجرایی مختلفی در حوزه طنز انجام داده است که از جمله آن‌ها می‌توان به معاون سردبیر هیئت تحریریه هفته‌نامه گل‌آقا، سردبیر ماهنامه گل‌آقا، دبیر اجرایی سالنامه گل‌آقا، دبیر سرویس طنز روزنامه همشهری، پایه‌گذار و مدیر دفتر طنز حوزه هنری و تدریس در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد.

زوریی نصرآباد در دوره فعالیت خود جایزه‌ها و افتخارات بسیاری نیز کسب کرد. لوح تقدیر و سرو بلورین نخستین جشنوراه شعر فجر به عنوان برترین شاعر طنزسرای پس از انقلاب، لوح تقدیر و سرو بلورین از سومین جشنواره شعر فجر در رشته شعر طنز، برنده نخستین دوره جایزه دعبل کتاب سال عاشورایی از جمله آن‌هاست.

از دیگر آثار او می‌توان از تذکرة‌المقامات، افسانه‌های امروزی، بامعرفت‌های عالم، رفوزه‌ها، حدیث قند، ماه به روایت آه، خاطرات سر پروفسور حسینعلی‌خان مستوفی و ... نام برد. او در 10 آذر 1397 درگذشت.

در بخشی از کتاب صوتی غلاغه به خونش نرسید می‌شنویم:

یکی بود یکی نبود، غیر از خدا هیچ‌کس نبود. روزی روزگاری در ولایت غربت یک پادشاهی بود که هر شب یک خواب می‌دید، این پادشاه 450 تا خواب‌گزار داشت که هر کدامشان اهل یک ولایتی بودند و می‌توانستند هر خوابی را تعبیر کنند.

یک شب پادشاه در خواب دید که در دشت خرمی نشسته و سفره‌ای پیش رویش گسترده است. ناگهان یک دختر زیبا پیدا شد و تمام غذاهای سفره را خورد و پس از آن به سر یک سفره دیگر رفت و از آن سفره هم خورد. در این وقت پادشاه از خواب پرید. تمام خواب‌گزاران دربار جمع شدند ولی هیچ‌کدام نتوانستند خواب پادشاه را تعبیر کنند.

در نهایت خواب‌گزار اعظم دربار گفت: «ای پادشاه! من پیرمردی را می‌شناسم که استاد من است و در یک ولایت دیگر زندگی می‌کند. اگر او را احضار بفرمایید حتماً خواب شما را تعبیر می‌کند.» پادشاه فی‌الفور دستور داد تا خواب‌گزار اعظم یک هیئتی را ترتیب بدهد و در معیت آن‌ها برود و پیرمرد را بیاورد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
10 دقیقه
افسانه دختری که به کس کسانش ندادند
13 دقیقه
افسانه در باب خواص جعبه سیاه
8 دقیقه
افسانه آن مرد بی‌آبرو
9 دقیقه
افسانه شتر بادیسیپلین
10 دقیقه
افسانه پسران بی‌وفا و مار باصفا
9 دقیقه
در باب مضرات توضیح بی‌جا
9 دقیقه
افسانه پهلوان بی‌ملاحظه
12 دقیقه
در باب مضرات شانه چوبی
9 دقیقه
حکایت جوان مغرور و آن مسافر
7 دقیقه
افسانه عروسی اکبر و امدادخودرو
7 دقیقه
افسانه سه برادر
14 دقیقه
افسانه گلیم و چهار درویش
11 دقیقه
افسانه جوان تخم‌گذار
12 دقیقه
افسانه زن خوب فرمان‌بر پارسا
6 دقیقه
آدم نباید از مالیات بر ارث فرار کند
4 دقیقه
اگر ما زور داشتیم
7 دقیقه
نخودی کجا می‌روی؟
5 دقیقه
حکایت پادشاه و مادربزرگش
7 دقیقه
اُخِیک
6 دقیقه
حکایت بازرگان و خواسته دختران
6 دقیقه
حکایت آن دو شتر نجیب
6 دقیقه
حکایت چهار درویش
6 دقیقه
لاک‌پشت هم لاک‌پشت‌های قدیم
9 دقیقه
حکایت غول و پیرمرد بی‌ذوق
9 دقیقه
حکایت وزیر رسیدگی
4 دقیقه
نقل این حرفا نیست
7 دقیقه
حکایت پسر بی‌ذوق پادشاه
5 دقیقه
وای
7 دقیقه
حکایت شرایط سبعه
6 دقیقه
سؤالات آن مار دراز
8 دقیقه
در مذمت فضولی
4 دقیقه
حکایت آن طوطی
7 دقیقه
قورجنگله و مرد تنبک‌زن
5 دقیقه
در بیان خواص آب‌زرشک
5 دقیقه
در بیان خواص آب‌زرشک
5 دقیقه
موش بخوردت
6 دقیقه
حکایت سه شپش
7 دقیقه
حکایت غول بیچاره و شیشه عمرش
5 دقیقه
حکایت چراغ جادو و زن و مردی که روزی هفت من نان می‌خوردند
6 دقیقه
در باب اهمیت رسانه‌های خبری
5 دقیقه
داستان دختر و پسر ناقلا
7 دقیقه
حکایت آن آدم سبیل از بناگوش در رفته
8 دقیقه
حکایت در باب مضرات دروغ‌گویی
8 دقیقه
حکایت آن مرد و آن مار و آن مرغ
6 دقیقه
یک افسانه خجالت‌آور
6 دقیقه
حکایت گرگ نجیب
8 دقیقه
در باب شرایط خنده
6 دقیقه
خوابی که دیر تعبیر شد
6 دقیقه
حکایت پرماجرای آن دو اژدها
9 دقیقه
در باب مضرات پررویی و خواص رژیم غذایی
7 دقیقه
حکایت مرد خیانت‌کار و هیپنوتیزم
7 دقیقه
حکایت جوان خوش‌شانس و فِلِرتیشیا
7 دقیقه
محبت خوبه هر کی داشته باشه
9 دقیقه
در برکات ژیان و مرغ تخم‌گذار
5 دقیقه
حکایت پیرمردی که می‌خواست خودش را ناکار کند
6 دقیقه
حکایت آن غلاغه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی غلاغه به خونش نرسید
نویسنده
راوینیما رئیسی
ناشر چاپیانتشارات نیستان
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۴۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
۵۳۰۰۰ ۳۷,۱۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی غلاغه به خونش نرسید

F L
۱۴۰۲/۶/۲۳
خیلی خوب و عالی بود و با ادبیات فولکلور زیبایی نوشته شده بود که بسیار جالب بود. صدای گوینده هم بسیار عالی بود که باعث میشد جذابیت کتاب دوچندان بشه. در آخر هم از کتابراه تشکر میکنم بابت اپلیکیشن خوبی که در اختیارمون گذاشتن. سپاس.
لیلا ویسمه
۱۴۰۱/۴/۲۴
برای من اصلا جالب نبود. با کلی ذوق و شوق کتاب را خریداری کردم. ولی بدتر حال کودکی من رو خراب کرد. بنظر من نویسنده، بیشتر این داستان‌ها را به سخره گرفته و برانگیخته کردن حس نوستالوژی ما برایشان ارزش چندانی نداشته. من این کتاب را توصیه نمیکنم.
Mozhgan
۱۴۰۲/۷/۶
داستانها با صدای زیبا و دلنشین آقای رئیسی جذابیت خاصی داشت. قصه‌ها طنز قدیم که با زمانه مدرن آمیخته شده بود طعم سیاسی و طنز سیاه و غم زمانه میداد. آموزنده و جالب بود اولین بار که چنین طنزی متفاوتی شنیدم.
Nina R
۱۴۰۲/۹/۱۹
هم صدای روای هم خلاقیتی که در داستانها بکار برده شده بود خوب بود با ذهنیتی که از قصه‌ها داشتم شنیدن این کتاب خالی از لطف نبود و بنظرم کار متفاوت و جالبی ارائه داده بودند
نون . الف
۱۴۰۲/۷/۹
ممنون از راوی که با گویندگی خوبشون خوشمزگی کتاب صدچندان شد. کتاب طنز هست و نباید انتظار نتیجه گیری داشته باشی. فقط از لحظاتی که کلمات برات حس خوب ایجاد میکنن لذت ببر.
سمیه مدملی
۱۴۰۳/۱/۹
یک تیر و چند نشان گوش دادن به این کتاب لذت بردن از زمان، خنده فراوان، یادگیری سبکی از طنز نویسی، مرور تاریخ، لذت بردن از نوع خوانش
مریم السادات سجادی
۱۴۰۳/۱/۱۲
خاص، جدید و جالب. شنیدن این کتاب رو با صدای گیرا و پر انرژی نیمای عزیز، توصیه میکنم. ‌.. خالی از لطف نیست.
sandi seven
۱۴۰۲/۲/۵
خییییلی جالب بود من خیلی لذت بردم با اجرای عالی اقای نیما ریسی و موزیکهای شاد. ازخریدم کاملا راضی هستم
Shokoofe Arefi
۱۴۰۱/۵/۵
خلاقیت در نوشتار که باعث جذابیت دوچندان داستانهایی شاید تکراری شده بنظرم و البته روایت بی نظیر راوی
Sharar Ed
۱۴۰۰/۱۱/۱۵
داستانهای روان دلچسب‌که گوینده و اهنگ بسیار بسیار دلچسبترش کرده
آذین شهسواری
۱۴۰۲/۹/۵
خوانش راوی بی نظیر
راوی مقدس، کتاب به مثابه راوی بکر و دست نخوردست....
طاهره باقری
۱۴۰۲/۴/۲۰
اگه علاقه من به طنز اونم از نوع گذشته در این ه هستین حتما بشنوید!
زهره کشاورز
۱۴۰۱/۹/۷
گوینده بی نقص و با انرژی خوبی کار رو اجرا کرده داستانها هم خلاقانه هستند.
مهدی
۱۴۰۱/۱/۲۶
عالیه این کتاب، لطفا کتابهای از این دست رو بیشتر بزارین تو پیجتون
پرستو بلوریان
۱۳۹۹/۳/۲۲
من فقط نمونه رو گوش کردم. خیلی بی‌معنی و لوس بود. به درد بچه‌های مهد کودک میخورد.
مشاهده همه نظرات 21

راهنمای مطالعه کتاب صوتی غلاغه به خونش نرسید

برای دریافت کتاب صوتی غلاغه به خونش نرسید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.