معرفی و دانلود کتاب صوتی فخرالدین عراقی

عکس جلد کتاب صوتی فخرالدین عراقی
قیمت:
۴۱۰۰۰ 28700 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی فخرالدین عراقی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی فخرالدین عراقی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی فخرالدین عراقی

کتاب صوتی فخرالدین عراقی نوشته‌ی هادی تقی زاده، به زندگی یکی از شاعران، عارفان و نویسندگان برجسته ادبیات فارسی می‌پردازد که از شاگردان و هم‌نشینان صوفیان بزرگی همچون مولانا بوده است. این کتاب یکی از بهترین آثار مجموعه فرزانگان به شمار می‌رود.

درباره کتاب صوتی فخرالدین عراقی:

یکی از آثار مجموعه فرزانگان کتاب فخرالدین عراقی‌ست که به سرگذشت و آثار این عارف ایرانی می‌پردازد. شیخ فخرالدین ابراهیم ملقب به فخرالدین عراقی در سده هفتم هجری در منطقه کمیجان استان مرکزی متولد شد.

او نوشته‌های گوناگونی از خود بر جای گذاشته و شعرهای دلنشین و عارفانه‌ای را سروده است. یکی از مشهورترین آثار عراقی کتاب لمعات به شمار می‌رود که از آرای ابن عربی عارف و فیلسوف مسلمان تاثیر گرفته و محتوای اصلی آن درباره عشق است.

از دیگر آثار فخرالدین عراقی می‌توان به مکاتیب و رسالة اللطیفة فی الذوقیات اشاره کرد. همچنین او چندین دیوان شعر همچون عشاق نامه را سروده که بیشتر آن‌ها در قالب غزل هستند.

این عارف مسلمان در زمان حیات خود، سال‌ها نزد شیخ بهاء الدین زکریا ملتانی شاگردی کرد و بعدها پس از سفر به مکه، هند و مدینه به شهر روم رفت و با مولانا ملاقات کرد و در مجالس سماع او شرکت نمود. سرانجام عراقی در سال 688 هجری قمری در دمشق دار فانی را وداع گفت.

کتاب صوتی فخرالدین عراقی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به ادب، فرهنگ و تاریخ کشورمان علاقه‌مند هستید و می‌خواهید سرنوشت بزرگان و صاحب نظران ایرانی را بدانید، مطالعه‌ی کتاب‌های مجموعه فرزانگان به شما پیشنهاد می‌شود.

هادی تقی زاده را بیشتر بشناسیم:

او یکی از نویسندگان و پژوهشگران باسابقه‌ی ایرانی‌ست که در سال 1349 به دنیا آمد و تاکنون چندین کتاب داستانی را به چاپ رسانده است.

هادی تقی زاده در سال 1391 برای نوشتن کتاب گراف گربه موفق شد جایزه رمان متفاوت سال و جایزه مهرگان ادب را دریافت کند. از طرف دیگر، یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد قلم این نویسنده، ترکیب فضاهای تخیلی و افسانه‌ای با واقعیات روزمره انسان‌هاست که همین موضوع سبب جذابیت هر چه بیشتر داستان و خلق شخصیت‌های جدید و فانتزی می‌شود.

برخی از آثار تقی‌زاده عبارتند از: « باواریا و چند داستان دیگر، فشار آب بر دنیای عجیب دلکو، حفره، گراف گربه»

در بخشی از کتاب صوتی فخرالدین عراقی می‌شنویم:

می‌گویند که شیخ فخرالدین نزدیک به 25 سال در خدمت مولانا بهاالدین بود و از راهنمایی‌های او استفاده‌های فراوان کرد تا اینکه زمان مرگ بهاالدین فرا رسید. پس مولانا بهاالدین، شیخ فخرالدین را به حضور خواند و گفت: پس از مرگ من عبای من را به دوش بینداز و مرشد و خلیفه این مردم باش. چرا که تو برای این‌ها از هر کس دیگری سزاوارتری. شیخ دستور مولانا را پذیرفت و هنگامی‌که مولانا بهاالدین به سرای باقی شتافت، شیخ مراد و مرشد آن جمع شد. مقام شیخ حسادت جمعی از مریدان مولانا بهاالدین را برانگیخت.

آنان عده‌ای از کسبه شهر را به روش‌های مختلف فریب دادند و به قصر سلطان ملتان فرستادند تا از شیخ بدگویی کنند. این افراد به بارگاه سلطان وارد شدند. سلطان از آن‌ها پرسید: برای چه کاری اینجا آمده‌اید؟ کاسبان دهان باز کردند و یک صدا گفتند: این شخصی که مولانا بهاالدین او را جانشین خودش قرار داده، سنت گذشتگان را نگه نمی‌دارد و وقت خودش را به سرودن اشعار بی‌مصرف می‌گذراند. عمر مریدان بهاالدین را به غزل خوانی و پایکوبی تباه می‌سازد!

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
13 دقیقه
قسمت اول
24 دقیقه
قسمت دوم
23 دقیقه
قسمت سوم
12 دقیقه
قسمت چهارم
11 دقیقه
قسمت پنجم
20 دقیقه
قسمت ششم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی فخرالدین عراقی
نویسنده
راویبهروز طالبی
ناشر چاپیانتشارات مدرسه
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۴۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی
۴۱۰۰۰ 28700 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی فخرالدین عراقی

Sisi Setareh
۱۴۰۲/۲/۴
بسیار زیبا و تاثیرگذار
واقعا دانستن زندگینامه بزرگان برای سبک زندگی و شخصیت‌های رفتاری بسیارموثر است.
انوشیروان فولادوند
۱۴۰۲/۴/۱۸
سپاسگزار لطف شما ادب دوستان عزیز هستم. موفق باشید
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی فخرالدین عراقی

برای دریافت کتاب صوتی فخرالدین عراقی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.